Skocz do zawartości

Kupiłem auto i twierdzę, że jest wada ukryta - AT padła


Tre-Bor

Rekomendowane odpowiedzi

Taka sytuacja 01.12.2018 kupiłem Malibu na F Vat marża, auto w chwili zakupu było sprawne, przebieg 116kkm z polskiego salonu i nie było tanie w zakupie.

Przejechałem nim ok 6400km i w zeszłym tygodniu automatyczna skrzynia biegów pokazała środkowy palec.

W poniedziałek auto zaprowadziłem do serwisu AT (polecanego na AK) i skrzynia jest do kompletnej regeneracji, koszt 11000 netto.

W chwili zakupu sprzedający zapewniał, że oleju w AT nie wymieniać bo był zmieniany przy ok 100kkm, kwitów na tą wymianę nie miał.

Po rozebraniu skrzyni okazało się, że była ona już naprawiana, tj na pewno było regenerowane sprzęgło a uszczelka była z silikonu.

Nie mam auta i jestem teraz w czarnej .... pupie.

Używaną skrzynię znalazłem tylko 1szt dedykowaną do Malibu. Mechanik twierdzi, że mam model 6T45. Na nalepce jest nr 2JWW.

Pogrzebałem trochę w sieci i raczej w Malibu jest 6T40. Są różne oznaczenia 3FCW, 2JDW, 2EJW, 2KLW.

https://allegro.pl/oferta/skrzynia-automat-6t40e-nowa-chevrolet-malibu-3fcw-7362918001

https://www.gmpartsgiant.com/parts-list/2012-chevrolet-malibu/automatic-transmission-assembly.html?PartNumbers=19331884

 

Skrzynia GM 6T40/45 jest montowana w Oplach i Chevroletach, używek jest jakiś tam wybór ale nie wiem czy by pasowały, serwis twierdzi, że nie

Po regeneracji jest do opla i chevroleta:

https://allegro.pl/oferta/skrzynia-biegow-chevrolet-opel-6t40-24265045-2jww-8039615196

 

Na pewno są różne sprzęgła hydrokinetyczne ale bebechy chyba są takie same.

Nie wiem czy warsztat nie chce mnie trochę naciągnąć.

 

Wracając do prawnego aspektu tej sprawy, czy zacząć walkę prawną ze sprzedającym ale  musiał bym chyba powołać na sam początek rzeczoznawcę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczoznawca to by chyba musiał być już przy ściąganiu tej skrzyni z auta.

Ostatnio było słychać o sprawach zwrotu kosztów naprawy używanych samochodów. A jeśli auto kupione z firmy, to podobno nawet masz jakieś tam prawa. Ciekawe co z tego wyjdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do wygrania w sądzie. Przez 6kkm mogło wydarzyć się wszystko. Rzeczoznawca modę potwierdzić ze była wcześniej naprawiana no ale co z tego. Używane auto wszystko może się popsuć.

Poszukaj skrzyni w USA powinno być taniej. Ewentualnie poszukać jaka z Opla by pasowała.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, robciolas napisał:

W chwili zakupu sprzedający zapewniał, że oleju w AT nie wymieniać bo był zmieniany przy ok 100kkm,

To by się nawet zgadzało bo wymiana oleju w zajeżdżonej AT daje krótkotrwałą poprawę i nagły pad po kilku do kilkunastu tys. km.

Ona mogła być zmęczona ale względnie sprawna a wymiana ją dobiła.

Edytowane przez Joki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Joki napisał:

To by się nawet zgadzało bo wymiana oleju w zajeżdżonej AT daje krótkotrwałą poprawę i nagły pad po kilku do kilkunastu tys. km.

Ona mogła być zmęczona ale względnie sprawna a wymiana ją dobiła.

 

To po ilu kkm trzeba wymieniać olej w skrzyni pkerwszy raz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Joki napisał:

Jak jest jeszcze całkiem sprawna.

Tylko te 100kkm to nawet bez zmieniania oleju powinna przejechać każda skrzynia a tu juz cos wcześniej było grzebane.

Wychodzi, ze przebieg większy albo auto było jakoś ''mocno'' eksploatowane:hmm:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, robciolas napisał:

Taka sytuacja 01.12.2018 kupiłem Malibu na F Vat marża, auto w chwili zakupu było sprawne, przebieg 116kkm z polskiego salonu i nie było tanie w zakupie.

Przejechałem nim ok 6400km i w zeszłym tygodniu automatyczna skrzynia biegów pokazała środkowy palec.

W poniedziałek auto zaprowadziłem do serwisu AT (polecanego na AK) i skrzynia jest do kompletnej regeneracji, koszt 11000 netto.

Dziwne, przecież autokącikowi znawcy/zwolennicy AT twierdzą, ze takie skrzynie są równie trwałe jak manualne a nawet w razie ''w'' ich koszt naprawy jest znośny;]

Ten przebieg jest pewny, bo nawet znane z wysokiej awaryjności Aisiny (AW55-50) więcej wytrzymywały i to bez zmian oleju (bo producent auta ich nie przewidywał):hmm:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grogi napisał:

 

To po ilu kkm trzeba wymieniać olej w skrzyni pkerwszy raz? 

 

Najlepiej to sprawdzic co zaleca producent skrzyni, bo czesto zalecenia sa bardziej restrykcyjne niz producenta auta :ok:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, volf6 napisał:

zwolennicy AT twierdzą, ze takie skrzynie są równie trwałe jak manualne

 

u pierwszego wlasciciela

czyli tego frajera ktory kupil nowe i wzial na klate spadek wartosci

nie-frajer kupuje uzywke i tu juz nie jest tak pieknie ;]

 

tapatalked

  • Lubię to 4
  • Dzięki 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, volf6 napisał:

Ten przebieg jest pewny, bo nawet znane z wysokiej awaryjności Aisiny (AW55-50) więcej wytrzymywały i to bez zmian oleju (bo producent auta ich nie przewidywał):hmm:

Auto jest po flotowe więc musieli by cofać przed przeglądem w ASO i SKP. Pierwszy przegląd w SKP był po 3latach w 2017.

W załączniku historia pojazdu.

Wychodzi na to, że o AT we flocie nikt nie dbał, więc kupując auto poleasingowe też można wdepnąć na minę.

HistoriaPojazdu_CHEVROLET__20190525_125512.pdf

Edytowane przez robciolas
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest po flotowe więc musieli by cofać przed przeglądem w ASO i SKP. Pierwszy przegląd w SKP był po 3latach w 2017.
W załączniku historia pojazdu.
Wychodzi na to, że o AT we flocie nikt nie dbał, więc kupując auto poleasingowe też można wdepnąć na minę.
HistoriaPojazdu_CHEVROLET__20190525_125512.pdf
Lub firma płaciła a nie było nic robione

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, robciolas napisał:

Wychodzi na to, że o AT we flocie nikt nie dbał, więc kupując auto poleasingowe też można wdepnąć na minę. 

auta flotowe są ''specyficznie'' traktowane w serwisach. Znam kilka ciekawych historii z ASO Opla,

 

14 godzin temu, robciolas napisał:

W chwili zakupu sprzedający zapewniał, że oleju w AT nie wymieniać bo był zmieniany przy ok 100kkm, kwitów na tą wymianę nie miał.

mi ta kwestia mocno nie pasuje do serwisowania floty, a dodając to, że skrzynia była robiona na sztukę to nie wygląda dobrze.

@robciolas od kogo kupiłeś to auto? Z firmy skupującej poflotowce czy od jakiegoś Mirka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, volf6 napisał:

Wychodzi, ze przebieg większy albo auto było jakoś ''mocno'' eksploatowane

Obstawiam x2 lub x3. Nikt tam nie grzebie bez powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, robciolas napisał:

Auto jest po flotowe więc musieli by cofać przed przeglądem w ASO i SKP. Pierwszy przegląd w SKP był po 3latach w 2017.

W załączniku historia pojazdu.

Wychodzi na to, że o AT we flocie nikt nie dbał, więc kupując auto poleasingowe też można wdepnąć na minę.

HistoriaPojazdu_CHEVROLET__20190525_125512.pdf 87 kB · 23 downloads

Ale w jaki sposób wg Ciebie mieli dbać o skrzynię, mimo gwarancji jeździć na przeglądy niezależne  dot skrzyni ?

U nas w robocie Insygnia miala przeglądy zgodnie z książką i zaleceniami Aso. Do 120kkm też oleju nikt nie zmieniał. W momencie zwrotu auta do f. leasingowej po 3 latach skrzynia szarpła niemiłosiernie przy ruszaniu. Po zwrocie nie wiem jaki był jej finał. Był to klasyczny A6, który wkladali do cdti.

 

Odnośnie dochodzenia swoich praw to droga prze mękę, może warto próbować się  dogadać.  Dla mojego kolegi udało  sie natomiast wywalczyć refundacje kosztow naprawy od komisu. Tez padła skrzynia kilka miesiecy po zakupie. Wygrał tylko dla tego, ze mial w rodzinie prawnika pracujacego u jednego z producentow aut. Trochę czasu to trwało a na początku szli w zaparte i spuszczali go na drzewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, robciolas napisał:

Auto jest po flotowe więc musieli by cofać przed przeglądem w ASO i SKP. Pierwszy przegląd w SKP był po 3latach w 2017.

W załączniku historia pojazdu.

Wychodzi na to, że o AT we flocie nikt nie dbał, więc kupując auto poleasingowe też można wdepnąć na minę.

HistoriaPojazdu_CHEVROLET__20190525_125512.pdf 87 kB · 29 downloads

Przecież każdy szanujący się flotowiec, czy firma zajmująca się leasingiem czy wynajmem długoternimowym tnie jak może koszty napraw. Robią tylko to co musza nic na zapas. 

Sam tego doświadczyłem gdy w moim samochodzie posypał się rozrząd auto oczywiście po gwarancji. Firma leasingowa zadecydowała o wstawieniu auto do ASO danej marki. 

Jakież było moje zdziwienie gdy po 3 tygodniach kazali mi odebrać samochód z warsztatu, w którym nie wiem zostawiłbym kosiarki spalinowej na serwis.  Okazało się, że producent nie chciał partycypować w kosztach więc wstawili tam gdzie było najtaniej. Nie wierz, że auto poleasingowe jest super dopieszczone bo tak nie jest. 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, sherif napisał:

po 3 latach skrzynia szarpła niemiłosiernie przy ruszaniu. Po zwrocie nie wiem jaki był jej finał. Był to klasyczny A6, który wkladali do cdti.

 

Te skrzynie akurat mają opinie równie trwałych jak AW55-50 w VOLVO, więc przebieg do naprawy nie dziwi.

 

16 godzin temu, robciolas napisał:

skrzynia jest do kompletnej regeneracji, koszt 11000 netto.

 

To jakiś kosmos cena.

Popytaj w innych serwisach. Czasem warto pojechać dalej, aby zaoszczędzić kilka tysięcy złotych. Np. pod Wrocławiem jest ASB Długołęka mająca dość dobre opinie.

Na Elektrodzie jest też jeden użytkownik, który się mocno udziela w temacie automatów i widać, że ma je bardzo dobrze opanowane. Z tego, co pamiętam, to ma warsztat gdzieś na pólnocy kraju

Ewentualnie szukaj jakiegoś rozbitka z niewielkim przebiegiem, którego ktoś rozsprzedaje na częsci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ghost2255 napisał:

Te skrzynie akurat mają opinie równie trwałych jak AW55-50 w VOLVO, więc przebieg do naprawy nie dziwi.

Nie wiem co jest w Volvo, ale naprawa po 120kkm przy klasycznej skrzynie to dla mnie pomyłka.

To już w Lancii znienawidzony półautomat wytrzymał 180kkm i wystarczyło ją doszczelnić za 1kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sherif napisał:

naprawa po 120kkm przy klasycznej skrzynie to dla mnie pomyłka.

 

Dla mnie też, dlatego nie mam ani Opla, ani VOLVO. 😁

Edytowane przez ghost2255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie przebieg oryginalny a to że skrzynia padła przy takim przebiegu to przez to że są awaryjne

czytałem że problemy mogą już być się przy przebiegach 50-70kkm (pęka jakiś pierścień i odłamki stopniowo uszkadzają skrzynie)

ja na twoim miejscu poprosiłbym o wszystkie faktury za serwisowanie, później udałbym się do tych ASO aby sprawdzić jakie były wszystkie naprawy płatne i gwarancyjne, w systemie muszą być wszystkie wpisy - być może znajdziesz info o diagnostyce problemu ze skrzynią (mogli zlecić diagnozę dla ASO, auto było już po gwarancji i później naprawiali w zwykłym serwisie który przecież tez wystawił jakiś kwit i dał gwarancje może na 1 rok)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w jaki sposób wg Ciebie mieli dbać o skrzynię, mimo gwarancji jeździć na przeglądy niezależne  dot skrzyni ?
U nas w robocie Insygnia miala przeglądy zgodnie z książką i zaleceniami Aso. Do 120kkm też oleju nikt nie zmieniał. W momencie zwrotu auta do f. leasingowej po 3 latach skrzynia szarpła niemiłosiernie przy ruszaniu. Po zwrocie nie wiem jaki był jej finał. Był to klasyczny A6, który wkladali do cdti.

Przeczytalem post i od razu wiedzialem, kto jest autorem :hehe:


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież każdy szanujący się flotowiec, czy firma zajmująca się leasingiem czy wynajmem długoternimowym tnie jak może koszty napraw. Robią tylko to co musza nic na zapas. 
Sam tego doświadczyłem gdy w moim samochodzie posypał się rozrząd auto oczywiście po gwarancji. Firma leasingowa zadecydowała o wstawieniu auto do ASO danej marki. 
Jakież było moje zdziwienie gdy po 3 tygodniach kazali mi odebrać samochód z warsztatu, w którym nie wiem zostawiłbym kosiarki spalinowej na serwis.  Okazało się, że producent nie chciał partycypować w kosztach więc wstawili tam gdzie było najtaniej. Nie wierz, że auto poleasingowe jest super dopieszczone bo tak nie jest. 
 
 

To nie do konca prawda. Szanujacy sie florowiec ma dobra polityke i zazwyczaj ma pakiet napraw w okreslonym przebiegu robionych albo w ASO albo na standardach ASO. Praktyki, ktore opisujesz juz sie rzadko zdarzaja.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, binges napisał:

później naprawiali w zwykłym serwisie który przecież tez wystawił jakiś kwit i dał gwarancje może na 1 rok)

ale autor pisał, że nie było kwitu na wymianę ATF w skrzyni... dodaj 2+2...

skrzynia się posypała, rozebrali, zregenerowali konwerter, poskładali na silikonie i wlali nowy ATF. Wymiana ATF była - była ale na FV była naprawa skrzyni, a nie tylko wymiana ATF i dlatego sprzedający jej nie chciał pokazać. Ukrył awarię AT w ten sposób czyli nie poinformował kupującego o problemie i ukrył potencjalną bombę z opóźnionym zapłonem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ghost2255 napisał:

 

Te skrzynie akurat mają opinie równie trwałych jak AW55-50 w VOLVO, więc przebieg do naprawy nie dziwi.

 

 

To jakiś kosmos cena.

Popytaj w innych serwisach. Czasem warto pojechać dalej, aby zaoszczędzić kilka tysięcy złotych. Np. pod Wrocławiem jest ASB Długołęka mająca dość dobre opinie.

Na Elektrodzie jest też jeden użytkownik, który się mocno udziela w temacie automatów i widać, że ma je bardzo dobrze opanowane. Z tego, co pamiętam, to ma warsztat gdzieś na pólnocy krajuHukałowicz

Ewentualnie szukaj jakiegoś rozbitka z niewielkim przebiegiem, którego ktoś rozsprzedaje na częsci.

Nie jest to wcale cena kosmos, w pierwszym moim poście wkleiłem linki, w ASBRadosław w Długołęce 10000 i nie jest nowa tylko regenerowana, bo starą oddajesz, Hukałowicz 8900 + wymont/zamont i wgranie nowego softu (ok 1700)

Rozbitków brak na allegro jest tylko 1 skrzynia AT do Malibu ale coś sprzedający kręci i nie można się z nim dogadać. Aukcja wystawiona ale chyba dopiero będą auta po ulicach szukać.

Zostaje kupno na aukcji w USA i oczekiwanie na kontener.

Edytowane przez robciolas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawę zgłosiłem do DAS - mam u nich ubezpieczenie ochrony prawnej, na chwile obecną dostałem promesę, że opłacą kancelarię w sprawie przed sądowej. Mogę sam wybrać prawnika lub skorzystać z kancelarii z nimi współpracującymi.

Co ciekawsze Malibu było użytkowane właśnie w T.U DAS, najpierw był leasing z Volkswagen Bank a później DAS wykupił, następnie odsprzedał spółce z.o.o informatycznej  z nimi ''współpracującej" a ja kupiłem od nich.

Jest jeszcze coś o czym nie napisałem. Kupiłem auto za 37000 płatne gotówką a sprzedający wystawił F vat marża na kwotę 25000.

Zawiadomić US ?

Edytowane przez robciolas
  • Lubię to 2
  • Haha 2
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ozarek napisał:

ale autor pisał, że nie było kwitu na wymianę ATF w skrzyni... dodaj 2+2...

skrzynia się posypała, rozebrali, zregenerowali konwerter, poskładali na silikonie i wlali nowy ATF. Wymiana ATF była - była ale na FV była naprawa skrzyni, a nie tylko wymiana ATF i dlatego sprzedający jej nie chciał pokazać. Ukrył awarię AT w ten sposób czyli nie poinformował kupującego o problemie i ukrył potencjalną bombę z opóźnionym zapłonem.

ślad pozostał bo po rozebraniu na sprzęgle jest nalepka z firmy samko.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, robciolas napisał:

Jest jeszcze coś o czym nie napisałem. Kupiłem auto za 37000 płatne gotówką a sprzedający wystawił F vat marża na kwotę 25000.

Czemu na to przystałeś8]

Teraz ,  jak by doszło do unieważnienia transakcji to sprzedawca będzie maił remont skrzyni za Twoją kasę...

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, robciolas napisał:

Kupiłem auto za 37000 płatne gotówką a sprzedający wystawił F vat marża na kwotę 25000.

Zawiadomić US ?

Rykoszet też może bolec, choć nie wiem jak US do tego podchodzi.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, volf6 napisał:

Czemu na to przystałeś8]

Teraz ,  jak by doszło do unieważnienia transakcji to sprzedawca będzie maił remont skrzyni za Twoją kasę...

Powiedział otwarcie, że spuści z ceny wyjściowej ale F będzie na taką kwotę bo on musiał by duży podatek zapłacić.

Spytałem go a co wtedy jeśli auto będzie miało wadę ukryta i będę chciał dochodzić swoich roszczeń, zapewniał mnie, że nic się takiego nie wydarzy i będę zadowolony.

  • Haha 4
  • Skonfundowany 3
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, robciolas napisał:

Powiedział otwarcie, że spuści z ceny wyjściowej ale F będzie na taką kwotę bo on musiał by duży podatek zapłacić.

Spytałem go a co wtedy jeśli auto będzie miało wadę ukryta i będę chciał dochodzić swoich roszczeń, zapewniał mnie, że nic się takiego nie wydarzy i będę zadowolony.

Przy czarnym scenariuszu odda Ci 25 tyś. Zajrzyj na kanał Motodoradcy na yt, sporo wyjaśnia nr temat.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, robciolas napisał:

Kupiłem auto za 37000 płatne gotówką a sprzedający wystawił F vat marża na kwotę 25000.

Zawiadomić US ?

teraz to sobie możesz, jak niby udowodnisz, że zapłaciłeś 37k? A sprzedający będzie wmawiał, że cena okazyjna z uwagi na problemy z AT... tyle się o tym gada, a ludzie nadal się godzą na zaniżone FV 😐

1 godzinę temu, robciolas napisał:

ślad pozostał bo po rozebraniu na sprzęgle jest nalepka z firmy samko.pl

to przynajmniej wiesz gdzie szukać, pisz do firmy z VINem, jak będą mieli dobry humor to może dostaniesz kopię, albo przynajmniej wykaz czynności.

30 minut temu, robciolas napisał:

Powiedział otwarcie, że spuści z ceny wyjściowej ale F będzie na taką kwotę bo on musiał by duży podatek zapłacić.

to mniej więcej wiesz za ile on to auto wykupił, zapłacił minimalny podatek i 12k dostał pod stołem.

36 minut temu, volf6 napisał:

Teraz ,  jak by doszło do unieważnienia transakcji to sprzedawca będzie maił remont skrzyni za Twoją kasę...

a myślisz, że przypadkiem cena z FV jest niższa o kwotę remontu skrzyni? Bo ja nie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ozarek napisał:

to mniej więcej wiesz za ile on to auto wykupił, zapłacił minimalny podatek i 12k dostał pod stołem.

 

Ale ja wiem za ile kupił, bo mam ciągłość faktur - nie rejestrował tego auta na sp. z.o.o.

Kasę wypłacałem przy świadku - żonie wiec to lipa nie świadek a otomoto na wniosek sądu może przedstawić archiwalne ogłoszenie.

 

Wiem dałem się załadować w wała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, bergerac napisał:

nie bierz tego zbyt do siebie, ale prezentujesz taką postawę, która mnie strasznie mierzi. Jak na tym skorzystałeś, bo gość Ci zszedł z ceny, to nie miałeś problemu, żeby wziąć udział w oszustwie podatkowym. Jak wyszedł problem, to teraz byś leciał do US. Leć, mam nadzieję, że zarówno Ty jak i sprzedawca zostaniecie przykładnie ukarani, co będzie przestrogą dla innych :ok: 

Podatkowo na tym nic nie skorzystałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, robciolas napisał:

Ale ja wiem za ile kupił, bo mam ciągłość faktur - nie rejestrował tego auta na sp. z.o.o.

Kasę wypłacałem przy świadku - żonie wiec to lipa nie świadek a otomoto na wniosek sądu może przedstawić archiwalne ogłoszenie.

 

Otomoto nie ma tutaj znaczenia, bo gosc powie, ze Ci spuscil 12kPLN ze wzgledu na problemy ze skrzynia...

Jak pojdzie na noze, to obawiam sie, ze odzyskasz max 25kPLN bo tyle zaplaciles auto zgodnie z faktura.

IMHO jedyna sensowna opcja to sprobowac sie dogadac i podzielic koszty po polowie.

Chociaz dla mnie po pol roku i 6kkm to w ogole nie powinno byc tematu bo skrzynie mozna zajechac duzo szybciej...

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, robciolas napisał:

Podatkowo na tym nic nie skorzystałem

Ty nie, ale skorzystałeś na obniżce ceny i zgodziłeś się na uczestniczeniu w oszustwie podatkowym. IMO, jakby się jakiś urzędnik zawziął to mógłby Cię ukarać. Szansa na to jest mała, ale nie można jej wykluczyć zwłaszcza w sytuacji kiedy dojdzie do eskalacji sporu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bergerac napisał:

Ty nie, ale skorzystałeś na obniżce ceny i zgodziłeś się na uczestniczeniu w oszustwie podatkowym. IMO, jakby się jakiś urzędnik zawziął to mógłby Cię ukarać. Szansa na to jest mała, ale nie można jej wykluczyć zwłaszcza w sytuacji kiedy dojdzie do eskalacji sporu.

Tak wytargowałem/ wynegocjowałem cenę, w ogłoszeniu było 39700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bergerac napisał:


To nie do konca prawda. Szanujacy sie florowiec ma dobra polityke i zazwyczaj ma pakiet napraw w okreslonym przebiegu robionych albo w ASO albo na standardach ASO. Praktyki, ktore opisujesz juz sie rzadko zdarzaja.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Niestety muszę Cię zmartwić, kolega pracuje w ASO i twierdzi że tak jest cały czas. Nie są to może dominujące  praktyki ale należą do codzienności. U mnie np. zaraz po gwarancji przenosimy się do kowala, zdecydowanie  przez małe k

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawę zgłosiłem do DAS - mam u nich ubezpieczenie ochrony prawnej, na chwile obecną dostałem promesę, że opłacą kancelarię w sprawie przed sądowej. Mogę sam wybrać prawnika lub skorzystać z kancelarii z nimi współpracującymi.
Co ciekawsze Malibu było użytkowane właśnie w T.U DAS, najpierw był leasing z Volkswagen Bank a później DAS wykupił, następnie odsprzedał spółce z.o.o informatycznej  z nimi ''współpracującej" a ja kupiłem od nich.
Jest jeszcze coś o czym nie napisałem. Kupiłem auto za 37000 płatne gotówką a sprzedający wystawił F vat marża na kwotę 25000.
Zawiadomić US ?
Z tą FV to się sam podkładasz na całego, zgodziłeś się na wał, to go masz.

Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Artur_W_wa napisał:

Niestety muszę Cię zmartwić, kolega pracuje w ASO i twierdzi że tak jest cały czas. Nie są to może dominujące  praktyki ale należą do codzienności. U mnie np. zaraz po gwarancji przenosimy się do kowala, zdecydowanie  przez małe k

nie musisz mnie zmartwić, znam temat z bliska od kilkunastu lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne po pierwszym piśmie do sprzedającego  zaproponuje zwrot całości ceny, jak została zapłacona, czyli....25 000zł.

Trudno będzie dalej walczyć, bo jak uargumentujesz przed sądem, że chcesz sprzedającego o zmusić do partycypacji w kosztach naprawy w sytuacji, gdy on bez oporów chce ci zwrócić cenę pojazdu?

Dla mnie i jak widzę dla większości tutaj-podpisałeś zaniżoną cenę, to albo jesteś w plecy 12 000zł na zwrocie, albo podobną kwotę na remoncie skrzyni.

Zresztą też jestem zdania, że po takim czasie i przebiegu udowodnienie odpowiedzialności sprzedawcy za używane auto z przebiegiem ponad 100 000km będzie niełatwe.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bergerac napisał:


Przeczytalem post i od razu wiedzialem, kto jest autorem :hehe:


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja za to wiedziałem, kogo zniesmaczy pisanie czegoś niepochlebnego na jego ulubioną markę :smirk:

 

Dnia 25.05.2019 o 17:32, Konrad` napisał:

Przecież każdy szanujący się flotowiec, czy firma zajmująca się leasingiem czy wynajmem długoternimowym tnie jak może koszty napraw. Robią tylko to co musza nic na zapas. 

Nie zawsze tak jest, przerobiłem dwie firmy leasingowe i żadnego sknerstwa nie zauważyłem. W obecnym Volvo miesiąc temu minęło 3 lata i auto ma być zwrócone w czerwcu (jak dojedzie nowe auto), mimo to poprosili mnie aby udostępnił auto na czas przeglądu. Przegląd oczywiście w ASO, mimo, że auto za chwilę będzie sprzedawane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby do mnie ktoś po 6kkm po sprzedaży przyszedł i powiedział że ma usterkę i mam partycypowac w kosztach to bym go wyśmiał. Równie dobrze po 20kkm jak mi padnie skrzynia to też pójdę do sprzedającego. Tak to by chciał każdy. O FV już nie wspomnę... Jeszcze 2tys zł może bym zrozumiał ale 12000zl? Ja pierwsze co jak kupuje auto to mówię sprzedające u że kwota ma być faktyczną co do złotówki albo nie będzie transakcji 

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, robciolas napisał:

Nie jest to wcale cena kosmos, w pierwszym moim poście wkleiłem linki, w ASBRadosław w Długołęce 10000 i nie jest nowa tylko regenerowana, bo starą oddajesz, Hukałowicz 8900 + wymont/zamont i wgranie nowego softu (ok 1700)

 

Zobacz jeszcze w MAKTRANS. Tyle co piszesz to nawet za dwusprzęgłówkę nie biorą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bergerac napisał:


To nie do konca prawda. Szanujacy sie florowiec ma dobra polityke i zazwyczaj ma pakiet napraw w okreslonym przebiegu robionych albo w ASO albo na standardach ASO. Praktyki, ktore opisujesz juz sie rzadko zdarzaja.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rzadko lub często to pojęcia bardzo względne. Kolejny fakt z życia wzięty w zeszłym tygodniu auto kolegi spędziło 6 dni w serwisie z powodu wymiany chłodnicy. Naprawa odbyła się jednego dnia, pozostały czas to oczekiwanie w IC na najtańszą dostępną na rynku chłodnicę bo tak zdecydowała firma leasingowa. W ASO oryginalna chłodnica była dostępna od ręki.....no cóż naprawa w standardzie prawie ASO 🤣🤣🤣🤣 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.