Skocz do zawartości

Luz na wale napędowym


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Dzwoni mi wał napędowy i szukam przyczyny.

Dźwięk jaki słyszę w czasie jazdy jest taki jak pod koniec filmu kiedy mocniej nim ruszam.

Krzyżaki i podpora nie mają luzów.

Jedyny luz jest na elemencie który w zależności od obciążenia się rozsuwa.

 

Auto miało podniesiony tył i zarówno skrzynia jak i most są ciche. Dzwoni z okolic podpory która jest obok.

 

Co Wy na to?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, swienty napisał:

 

Jeszcze nie rozbierałem, ale nie ma kalamitek :hmm: 

Pewnie smar włożony w fabryce ma starczyć na całe życie czy tam do naprawy głównej:)

W każdym razie jesli po rozebraniu okaże sie, ze smar jest a wszystko jak nowe to moze gdzie indziej tkwi problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, swienty napisał:

 

Obejrzałeś filmik, na którym widać że jest luz na tym frezie? ;] 

Bez luzu to był nowy, choć jakiś tam luz i tak był, przecież to się musi przesuwać. Taka kompensacja jest w każdym wale, nawet w żuku;] I taki żuk potrafi jeździć z większym luzem w tym miejscu i nic nie dzwoni:)

Rozbierz i oceń zużycie, moze jest skorodowane i się opornie przesuwa.

 

Jak nie chcesz brudzić rąk ani głowy sobie zawracać zawsze mozesz kupić nowy wał:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

46 minut temu, swienty napisał:

 

Krzyżaki nie mają żadnego luzu. Jedyny jako jest to tutaj na tym elemencie, i to jak widać też nie jakiś mega wielki.


To masz duży luz na dłoniach. :D.

I jak rozumiem ani kątowego, anie promieniowego?

A tak serio - zdemontuj wał - zobacz czy krzyżaki nie zacinają się w całym możliwym kącie pracy.

Kiedyś w Dailly szukałem dziwnych dźwięków i okazało się przyczyną był jeden półzatarty krzyżak. Tzn pracował dobrze gdy auto było w środkowym położeniu. Większe wahania mostu powodowało efekty dźwiękowe.

Edytowane przez pawel_78
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 25.05.2019 o 19:49, pawel_78 napisał:

A tak serio - zdemontuj wał - zobacz czy krzyżaki nie zacinają się w całym możliwym kącie pracy.

 

Sprawdzone, nie mają luzów, podpora też lekko się kręci.

Problem występuje na biegu 1/2/3/4 (im wyższy tym głośniej hałasuje), na 5/6/7/8 jest cisza.Czasem na dużych dziurach też to słyszę, tak jakby wał był luźny. :nie_wiem: 

Skrzynia z tego powodu była już remontowana, wyciągana w sumie 3 razy (!), gdzie przy ostatnim poleciała nawet do sprawdzenia do Eatona do Tczewa i nie widzą problemu.

Skrzynia sama w sobie nie hałasuje, ten dźwięk słyszalny jest 2m od niej, ale dziwne że tylko na niskich biegach. Może przy wyższych występują jakieś naprężenia i tak bardzo ich nie słychać. 

Już nie mam pomysłu co z tym dziadostwem zrobić. :nie_wiem: 

 

Dnia 25.05.2019 o 15:45, volf6 napisał:

Pewnie smar włożony w fabryce ma starczyć na całe życie czy tam do naprawy głównej:)

W każdym razie jesli po rozebraniu okaże sie, ze smar jest a wszystko jak nowe to moze gdzie indziej tkwi problem...

 

Luz jest ledwo wyczuwalny, jak na filmiku, smar też jest, frezy nie wyglądają na zużyte. :nie_wiem: 

 

Dnia 25.05.2019 o 17:04, volf6 napisał:

Jak nie chcesz brudzić rąk ani głowy sobie zawracać zawsze mozesz kupić nowy wał:phi:

 

Serwis za takie koło jak poniżej wołał 2300 netto ;l więc chyba nie chcę znać ceny nowego wału. :] 

 

KOLO-POSREDNIE-ROZRZADU-RENAULT-MIDLUM-1

 

Na razie plan jest taki żeby jeździć aż yebnie_ ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niie wiem " skąd Ty mieszkasz " ;] ale są firmy zajmujące się naprawą / regeneracją wałów . nie czekaj aż je...e  bo narobisz większych kosztów ( stanie auto na skrzyżowaniu , holowanie itd. ) . wymontuj wał i zawieź / wyślij do firmy regenerującej wały , np. cardan polska Poznań .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, że na niższych biegach hałasuje, i to coraz bardziej, a na wyższych już nie.  Czy skrzynia jest wewnętrznie zbudowana jako czterobiegowa z dołożonym reduktorem (multiplikatorem?) mnożącym biegi x2 ?   Bo jeśli tak, to ja bym podejrzewał jednak skrzynię. Nadmierny luz poosiowy np?

Edytowane przez gondoljerzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, piter19731 napisał:

niie wiem " skąd Ty mieszkasz " ;] ale są firmy zajmujące się naprawą / regeneracją wałów . nie czekaj aż je...e  bo narobisz większych kosztów ( stanie auto na skrzyżowaniu , holowanie itd. ) . wymontuj wał i zawieź / wyślij do firmy regenerującej wały , np. cardan polska Poznań .

 

Wiem że są, ale wał dopiero co dokładnie przejrzałem i poza delikatnym luzem na wielowypuście nie widać usterki. Jeżeli tutaj jest problem, to wału nie zgubimy za kilka dni. Jeździć obserwować. ;) 

 

2 godziny temu, gondoljerzy napisał:

Ciekawe, że na niższych biegach hałasuje, i to coraz bardziej, a na wyższych już nie.  Czy skrzynia jest wewnętrznie zbudowana jako czterobiegowa z dołożonym reduktorem (multiplikatorem?) mnożącym biegi x2 ?   Bo jeśli tak, to ja bym podejrzewał jednak skrzynię. Nadmierny luz poosiowy np?

 

Tak właśnie jest, 4+4 z reduktorem. Mi to wyglądało na reduktor dlatego skrzynia poszła do naprawy, ale problem nie został wyeliminowany. Skrzynia została odesłana na reklamację, wymieniono na gwarancji wałek sprzęgłowy bo niczego innego nie mogli znaleźć (twierdzą że miał mikroskopijne wżery). Dalej nic, za chwilę została wymontowana po raz 3 i pojechała na hamownię do producenta który także nie stwierdził uszkodzeń. :nie_wiem: 

 

Dziwne tylko że hałas nie dobiega z samej skrzyni, a na drugim odcinku wału, już za dwoma krzyżakami i jedną podporą. Aż tak by się to przenosiło? :nie_wiem: Auto było podniesione do góry, sprawdzane u mechanika, ale nie da się zlokalizować problemu. :nie_wiem: 

Dzisiaj zlałem wszystkie 3 krzyżaki i podporę dość mocno WD40 i zobaczę, jeśli cokolwiek się zmieni to wał do wyjęcia, jeśli nic to zamykam sprawę i będę kontrolował luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próby robiliście na podniesionym samochodzie, ale wtedy most opada i wał napędowy jest w innej pozycji niż w sytuacji gdy wóz jedzie na własnych kołach. Zwykle będzie wtedy bardziej rozciągnięty. A że słychać to dalej od skrzyni? Może akurat tam wał jest podatny na generowanie jakiegokolwiek hałasu w sytuacji nadmiernego ściśnięcia (lub rozciągnięcia?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gondoljerzy napisał:

Próby robiliście na podniesionym samochodzie, ale wtedy most opada i wał napędowy jest w innej pozycji niż w sytuacji gdy wóz jedzie na własnych kołach.

 

Tutaj nie do końca się zgodzę, bo lewarki były podstawiane pod tylne poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.