Skocz do zawartości

Alfa Gulietta


luccass

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam (już od nie pamiętam kiedy) drugiego samochodu i kiedy wreszcie zdecydowałem się czego chcę, to pojawiły się kolejne wątppliwości.. ;] 

 

Taka Alfa Gulietta, z polskiego salonu, rocznik 2013-2014 z przebiegiem do 100k, serwisowana, itp.. czy cena w granicach 40kPLN to nie przesada? :hmm: Kurde, ile takie auto kosztowało te 6 lat temu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, luccass napisał:

Szukam (już od nie pamiętam kiedy) drugiego samochodu i kiedy wreszcie zdecydowałem się czego chcę, to pojawiły się kolejne wątppliwości.. ;] 

 

Taka Alfa Gulietta, z polskiego salonu, rocznik 2013-2014 z przebiegiem do 100k, serwisowana, itp.. czy cena w granicach 40kPLN to nie przesada? :hmm: Kurde, ile takie auto kosztowało te 6 lat temu? 

 

Cena trochę wysoka, bądź co bądź to 5-6 letnie auto. Jeszcze pytanie jaki silnik i poziom wyposażenia.

Obecnie, najtańsza Giulietta 1.4 Tjet 120KM kosztuje około 76 tysięcy, jak weźmiesz najdroższą wersję Veloce z Multijetem 2.0 170KM i jeszcze pododajesz jakieś dodatki (ksenony, elektryczne skórzane fotele, szklany dach i fajny lakier) to robi się ponad 150 tysięcy.

Z ciekawości popatrzyłem np na Golfy 2013-2014 - 35-100 tysięcy zł za kilkuletni sweter......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja wyposażenia całkiem całkiem, ale do topowej wersji to jej daleko. Najgorsze że właściwie nie widzę ciekawej alternatywy. Jest sporo ofert Clio, fajne auto wizualnie, ale jednak silnik (0.9tce) porównując do Alfy (1.4 120/150KM) to raczej frajdy z jazdy nie da.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, wladmar napisał:

Kosztowala, o ile dobrze pamietam, cos ok. 80-85 kzl. 6-letni wloski kompakt za 50% ceny zakupu? Niepowazne. 

 

Tak podrożały samochody. Kupiłem Forestera w zeszłym roku. 9 lat, myślałem że drogo. Teraz są jeszcze droższe...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, luccass napisał:

Wersja wyposażenia całkiem całkiem, ale do topowej wersji to jej daleko. Najgorsze że właściwie nie widzę ciekawej alternatywy. Jest sporo ofert Clio, fajne auto wizualnie, ale jednak silnik (0.9tce) porównując do Alfy (1.4 120/150KM) to raczej frajdy z jazdy nie da.

tapatalked
 

Powiem [jako uzytkownik 170KM TCT]-jesli chcesz kupic dokladnie Giuliette to tak,kupuj :ok:.Jesli jednak szukasz po prostu jakiegos auta to odpusc-nie bedziesz zadowolony.To nie jest auto ktore jest prymusem w klasie-albo sie je lubi albo nienawidzi.Ja po polrocznej przygodzie moge na razie powiedziec ze jest to trudna milosc:palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem [jako uzytkownik 170KM TCT]-jesli chcesz kupic dokladnie Giuliette to tak,kupuj :ok:.Jesli jednak szukasz po prostu jakiegos auta to odpusc-nie bedziesz zadowolony.To nie jest auto ktore jest prymusem w klasie-albo sie je lubi albo nienawidzi.Ja po polrocznej przygodzie moge na razie powiedziec ze jest to trudna milosc:palacz:
Właśnie nie chcę po prostu samochodu. Mam obecnie do znudzenia poprawną i spełniającą zadanie Astrę K, ale jako drugie auto chciałem coś z mniejszym lub większym jajem. Jako, że nie jestem wielkim petrolhead to taka alfa myślę że jest w stanie mnie zaspokoić.

W kilku punktach, jakie Ty widzisz plusy i minusy?

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, luccass napisał:

Właśnie nie chcę po prostu samochodu. Mam obecnie do znudzenia poprawną i spełniającą zadanie Astrę K, ale jako drugie auto chciałem coś z mniejszym lub większym jajem. Jako, że nie jestem wielkim petrolhead to taka alfa myślę że jest w stanie mnie zaspokoić.

W kilku punktach, jakie Ty widzisz plusy i minusy?

tapatalked
 

Megaplus-wnetrze [przed liftem].Kocham i widze nawiazanie do Fiata Coupe ktorego w latach 90-tych pozadalem.

Plus/minus-TCT.Swietna skrzynia ale tylko w zestawieniu z Dynamic Mode co wiaze sie z bardzo ciezkim wspomaganiem kierownicy[IMO].

Plus-silnik bezawaryjny[z wyjatkiem Multiair-ktore lubilo sie posypac].

Megaminus-glosno.Strasznie glosno-zarowno od napedu jak i od opon.

Minus-klimatyzacja automatyczna [glosno,zle zaprogramowana]

Minus-fotel kierowcy.W podstawowej werscji ciezko mi znalezc idealna pozycje.

Plus-prowadzenie sie auta.

Sporo minusow spowodowanych malutkimi sprawami ktore jednak rzutuja na ogolna ocene-brak pozycji battery on w stacyjce,brak mozliwosci zakonczenia rozmowy  z kierownicy[ja w kazdym razie nie wiem jak to zrobic],beznadziejny tempomat,brak miejsca na telefon.

Porownujac Giuliette z o 2 lata starsza Meriva widze ze Alfa jednak gorzej znosi eksploatacje-Meriva mimo ze jest o klase nizej[ i ma przejechane troszke wiecej] jakos lepiej znosi uplyw czasu

W momencie kupna Alfy rozwazalem jeszcze Velostera i Lexusa CT 200h.Nie wiem czy teraz zdecydowalbym sie ponownie na Alfe:nie_wiem:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@luccass 

Może coś mniejszego od Alfy? Mito? 😁

Jest tez wersja QV 170KM i jedzie to już zdrowo 👍 U siebie mam 155KM, ale potrafi zawstydzić niejedno groźniejsze auto 😎

Tylko musisz lubić małe auta - zaleta małej masy i prosty zawias nie zawsze są fajne.  

Edytowane przez stig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wlad napisał:

Megaminus-glosno.Strasznie glosno-zarowno od napedu jak i od opon.

Od opon nie zauważyłem, ale od silnika.... tak nie jest cicho, ale to alfa, ma dawać pseudosportowe emocje - ma być słychać silnik. 

7 godzin temu, wlad napisał:

Minus-klimatyzacja automatyczna [glosno,zle zaprogramowana]

Zgadza się, straszny huk już na 3 czy 4 biegu a jest ich ok 8.

7 godzin temu, wlad napisał:

Minus-fotel kierowcy.W podstawowej werscji ciezko mi znalezc idealna pozycje.

Bo fotel jest za ciasny na tyłek faceta ważącego więcej niż 70 kg

7 godzin temu, wlad napisał:

Sporo minusow spowodowanych malutkimi sprawami ktore jednak rzutuja na ogolna ocene-brak pozycji battery on w stacyjce,brak mozliwosci zakonczenia rozmowy  z kierownicy[ja w kazdym razie nie wiem jak to zrobic],beznadziejny tempomat,brak miejsca na telefon.

w większości to nie wiem o czym piszesz, przecież jest pozycja przed zapłonem podająca zasilanie, rozmowę kończy się normalnie słuchawką na kierownicy, tempomat działa jak to w fiacie dźwignia w górę na +, w dół na -, res na guziku. Rzeczywiście brakuje opcji chwilowego wyłączenia, trzeba to robić hamulcem, ale zdecydowanie lepiej działa niż w np. renault scenic no z brakiem miejsca na tel mogę się zgodzić, najlepiej mieści się w miejscu kubków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, luccass napisał:

Szukam (już od nie pamiętam kiedy) drugiego samochodu i kiedy wreszcie zdecydowałem się czego chcę, to pojawiły się kolejne wątppliwości.. ;] 

 

Taka Alfa Gulietta, z polskiego salonu, rocznik 2013-2014 z przebiegiem do 100k, serwisowana, itp.. czy cena w granicach 40kPLN to nie przesada? :hmm: Kurde, ile takie auto kosztowało te 6 lat temu? 

Zastanów się dobrze, to jest alfa, albo się zakochasz, albo znienawidzisz, ja raczej miałem stosunek obojętno-negatywny, ale tylko dlatego że nie wydałem na nią własnych pieniędzy.

@TADA podał wyżej link nr 2 do mojego opisu z początku i na końcu jest podsumowanie 4 lat i 40 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem dzisiaj ten egzemplarz - https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-giulietta-wersja-distinctive-1-4-170-km-pierwszy-wlasciciel-salonowa-garazowana-ID6BWCCh.html.

No kurde fajne auto od normalnych ludzi. Ma kilka rysek czy odprysków do poprawy, ale poza tym bez zastrzeżeń przy średnio wnikliwym oglądaniu. Jeździ też spoko, nie jest wytluczona czy zajeżdżona. Mój wąski tyłek wpasował się w siedzenie bez problemu :)

Tylko ta cena..jest na pewno jakiś margines jeśli chodzi o negocjacje, ale nie wiem czy wystarczający :) Aha, jako nowa kosztowała ponad 100kPLN

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=132729]luccass[/mention] 
Może coś mniejszego od Alfy? Mito?
Jest tez wersja QV 170KM i jedzie to już zdrowo U siebie mam 155KM, ale potrafi zawstydzić niejedno groźniejsze auto
Tylko musisz lubić małe auta - zaleta małej masy i prosty zawias nie zawsze są fajne.  
Mito też brałem pod uwagę, ale nie miałem przyjemności siedzieć w nim. Z dostępnością chyba jeszcze gorzej niż Julka.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wojtas_BB napisał:

Od opon nie zauważyłem, ale od silnika.... tak nie jest cicho, ale to alfa, ma dawać pseudosportowe emocje - ma być słychać silnik

Tu nie chodzi o silnik a o naped-to jest jednostajny szum w okreslonym przedziale predkosci.Prawdopodobnie pochodzi od skrzyni TCT ale to tylko moje przypuszczenie.Co ciekawe moja zona tego nie slyszy tylko ja-moze jestem zbyt przewrazliwiony...

Godzinę temu, Wojtas_BB napisał:

w większości to nie wiem o czym piszesz, przecież jest pozycja przed zapłonem podająca zasilanie

Jakos psychicznie lepiej sie czuje gdy jest tak jak w 99% innych aut-0,akumulator,zaplon,rozrusznik.

Godzinę temu, Wojtas_BB napisał:

rozmowę kończy się normalnie słuchawką na kierownicy

Niech zgadne-miales wersje po lifcie:hehe: W przedliftowej mozesz sobie naciskac sluchawke do utraty tchu.

Godzinę temu, Wojtas_BB napisał:

tempomat działa jak to w fiacie dźwignia w górę na +, w dół na -, res na guziku.

Nie chodzi o to-gdy chcesz zmieniac zadana predkosc musisz zdac sie na lut szczescia.Masz przykladowo 100 na tempomacie i przyspieszasz do 120.W kazdym innym aucie naciskasz na + czy inny symbol i utrzymujesz od teraz te 120.W Julce szansa ze uda sie to za 1 razem nie jest stuprocentowa.Pierwsze moje auto w ktorym tak to dziala-i nie jest to tylko w moim egzemplarzu . 

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.05.2019 o 09:27, wladmar napisał:

Kosztowala, o ile dobrze pamietam, cos ok. 80-85 kzl. 6-letni wloski kompakt za 50% ceny zakupu? Niepowazne. 

 

A ile kosztuje np golf z tego samego rocznika i w podobnym stanie / wypasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, luccass napisał:

Mito też brałem pod uwagę, ale nie miałem przyjemności siedzieć w nim. Z dostępnością chyba jeszcze gorzej niż Julka.

 

Jak bierzesz od uwagę MiTo, to może Abarth Punto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.05.2019 o 12:54, luccass napisał:

Właśnie nie chcę po prostu samochodu. Mam obecnie do znudzenia poprawną i spełniającą zadanie Astrę K, ale jako drugie auto chciałem coś z mniejszym lub większym jajem. Jako, że nie jestem wielkim petrolhead to taka alfa myślę że jest w stanie mnie zaspokoić.

A może po prostu zaczipuj tą astrę. Jeśli to 1.4 turbo to bez trudu 170KM/280NM wyciśniesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, marcindzieg napisał:

 

A nie da się wymienić radia na poliftowe? Z ciekawości pytam.

Nie rozgryzalem tematu ale tu bardziej chodzi o system - przedliftowe maja Blue & Me a poliftowe uConnect.I tam juz jest wszystko ucywilizowane-mozna przykladowo sluchac muzyki z USB bez wlaczonego zaplonu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu zaczipuj tą astrę. Jeśli to 1.4 turbo to bez trudu 170KM/280NM wyciśniesz. 
Ale ja potrzebuję drugiego samochodu. Z Astra zakumplowala się żona i to ona (Astra) będzie głównym wozidlem. Poza tym nie wiem czy jest sens podbijać Astrze moc bez ingerencji w zawieszenie, hamulce, itp.. obecne 150KM wydaje się w sam raz.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.05.2019 o 21:53, wlad napisał:

Jakos psychicznie lepiej sie czuje gdy jest tak jak w 99% innych aut-0,akumulator,zaplon,rozrusznik.

No widzisz kwestia przyzwyczajenia, ja nie miałem czegoś takiego w żadnym aucie, ale wiem, że jest np w peugeocie 206, gdzie nie da się włączyć radia bez przekręcania kluczyka 😄

Dnia 27.05.2019 o 21:53, wlad napisał:

Niech zgadne-miales wersje po lifcie:hehe: W przedliftowej mozesz sobie naciskac sluchawke do utraty tchu.

Tak miałem po lifcie, ok, oddaję honor 😄

 

Dnia 27.05.2019 o 21:53, wlad napisał:

Nie chodzi o to-gdy chcesz zmieniac zadana predkosc musisz zdac sie na lut szczescia.Masz przykladowo 100 na tempomacie i przyspieszasz do 120.W kazdym innym aucie naciskasz na + czy inny symbol i utrzymujesz od teraz te 120.W Julce szansa ze uda sie to za 1 razem nie jest stuprocentowa.Pierwsze moje auto w ktorym tak to dziala-i nie jest to tylko w moim egzemplarzu . 

Bo jeśli dobrze pamiętam, aby zmienić zaprogramowaną prędkość na raz a nie po 1km/h trzeba tą dźwignię przytrzymać ok 1 sek. krótkie podniesienie powoduje zwiększenie prędkości o 1 km/h.

 

21 godzin temu, marcindzieg napisał:

A nie da się wymienić radia na poliftowe? Z ciekawości pytam.

wydaje mi się, że nie, dlatego że przed liftem było blue&me - wytwór fiatowski, a po lifcie w 2014 r. pojawił się uconnect z jeepa. Z resztą inna jest deska rozdzielcza i układ przycisków

Alfa_Romeo-Giulietta-2011-1600-88.jpg

 

 

003alfagiuliettaqv.jpg?mode=max&quality=

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wojtas_BB napisał:

wydaje mi się, że nie, dlatego że przed liftem było blue&me - wytwór fiatowski, a po lifcie w 2014 r. pojawił się uconnect z jeepa. Z resztą inna jest deska rozdzielcza i układ przycisków

 

Co by o nich nie mówić - ładne są  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.