Skocz do zawartości

Jaki akumulator konkretnie ale i trochę teoretycznie....


delco

Rekomendowane odpowiedzi

Od poczatku..

Pękła mi obudowa w fabryczny akumulatorze( 70Ah i 680A) w Volvo V70 D4 - u góry wiec niby aku działa ale i tak do wymiany... w serwisie zaproponowali mi  z nakleją Volvo za prawie 1200 zł....

Internet oraz katalog(i doświadczenie pracownika) sklepu z akumulatorami podpowiada np coś takiego

https://allegro.pl/oferta/varta-start-stop-e39-silver-agm-12v-70ah-760a-p-7385519267

Cena jak widać zdecydowanie lepsza  ok 2x....

Natomiast  zastanawiam sie czy w praktyce podobny akumulator Varty

https://allegro.pl/oferta/akumulator-varta-blue-dynamic-72ah-680a-e43-6367082462

Wyraźnie tańszy - troche nizszy od orginalnego - ale z takim samym pradem rozruchowym - czy nie bedzie OK ?

Dla jasnosci - wiem że ten ostatni nie jest do systemu start-stop ale:

1. 90% mojego przebiegu to trasa

2. pierwsze co robie po zapaleniu silnika to wyłączam system start - stop...

 

Chodzi mi zarówno o oszczędności  jak i o jakiś bezsens wydawania pieniedzy na to na co nie trzeba.... tylko własnie ... czy nie trzeba? - czy zakładając konsekwentne wyłaczanie systemu* i zdecydowana przewage przebiegów  długodystansowych  trzeba?

 

*podstawowym powodem każdorazowego dezaktywowanie systemu jest jego fabryczna konfiguracja która powoduje że silnik wyłacza sie jeszcze w trakcie jazdy - czyli podjeżdżając w korku w połowie "podjeżdzanego odcinka " może sie wyłączyć - TTTM

 

wszystkie aukcje przypadkowe

 

 

Edytowane przez delco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, delco napisał:

 

Dla jasnosci - wiem że ten ostatni nie jest do systemu start-stop ale:

1. 90% mojego przebiegu to trasa

2. pierwsze co robie po zapaleniu silnika to wyłączam system start - stop...

 

Ja mam w swoim wylaczony S&S softowo i od pol roku mam zwykly akumulator .Skutkow negatywnych brak ale...ja mam S&S pierwszej generacji ktora nie niszczy zbytnio zwyklych akumulatorow-schemat ladowania jest podobny do zwyklego alternatora..Podobno nowsze generacje sa juz mniej poblazliwe bo wykorzystuja efekt tzw. hybrydy czyli maksymalnie wykorzystuja alternator podczas hamowania auta.Tak wyczytalem na jakims forum-wiec nie jest to naukowa wiedza niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, wlad napisał:

Ja mam w swoim wylaczony S&S softowo i od pol roku mam zwykly akumulator .Skutkow negatywnych brak ale...ja mam S&S pierwszej generacji ktora nie niszczy zbytnio zwyklych akumulatorow-schemat ladowania jest podobny do zwyklego alternatora..Podobno nowsze generacje sa juz mniej poblazliwe bo wykorzystuja efekt tzw. hybrydy czyli maksymalnie wykorzystuja alternator podczas hamowania auta.Tak wyczytalem na jakims forum-wiec nie jest to naukowa wiedza niestety.

Jak jest S&S wyłączony (soft lub przycisk) to cały czas system odzyskiwania energii w pojeździe działa ? Czy jest tak, że jeśli go wyłączasz to wtedy również nie działa odzyskiwanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Lukas napisał:

Jak jest S&S wyłączony (soft lub przycisk) to cały czas system odzyskiwania energii w pojeździe działa ? Czy jest tak, że jeśli go wyłączasz to wtedy również nie działa odzyskiwanie ?

No wlasnie ja mam  jeszcze bez odzyskiwania energii-1 generacja S&S.Kiedys z ciekawosci sprawdzalem napiecie ladowania w funkcji predkosci i nie bylo zadnych zmian podczas hamowania.Tylko sprawdzalem oczywiscie z wylaczonym S&S.

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, wlad napisał:

Podobno nowsze generacje sa juz mniej poblazliwe bo wykorzystuja efekt tzw. hybrydy czyli maksymalnie wykorzystuja alternator podczas hamowania auta.

to jest tzw soft hybryda, tam zastosowanie klasycznego aku nie ma racji bytu.

Godzinę temu, volf6 napisał:

Ewentualnie polski Autopart EFB, podobno nawet w Bentleyu ma dawać radę8]

jakikolwiek EFB, akurat kolega pytał o Vartę to pozostałem w linii żeby lepiej zobrazować różnicę cenową między technologiami. Osobiście bym na Vartę nie patrzył.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ozarek napisał:

akikolwiek EFB, akurat kolega pytał o Vartę to pozostałem w linii żeby lepiej zobrazować różnicę cenową między technologiami. Osobiście bym na Vartę nie patrzył.

 

Pytałem o vartę bo taki mi doradzono w sklepie. - i tez chciałem pozostac na linii ;) .. ale wcele nie upieram się na marke :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, wlad napisał:

No wlasnie ja mam  jeszcze bez odzyskiwania energii-1 generacja S&S.Kiedys z ciekawosci sprawdzalem napiecie ladowania w funkcji predkosci i nie bylo zadnych zmian podczas hamowania.Tylko sprawdzalem oczywiscie z wylaczonym S&S.

Myslę że u mnie tez nie ma odzyskiwania energii - choć do tego wniosku doszedłem w inny sposób - przy hamowaniu ze 140 km/h do 30 km/h stopień naładowania akumulatora sie  nie zmienił.... gdyby podawany był jakiś znaczny prąd - powiedzmy 100 czy 200A to po tej powiedzmy minucie IMO byłoby wiecej choć o 1 % ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 29.05.2019 o 12:28, volf6 napisał:

Ewentualnie polski Autopart EFB, podobno nawet w Bentleyu ma dawać radę8]

Cokolwiek by tam nie wsadzili to by zadziałało, akumulatory to nie żadna "kosmiczna technologia", nie ma problemu żeby zrobić taki który działa długo i bezproblemowo. Ale niekoniecznie się to opłaca. Poza tym miejcie na uwadze że ten film to reklama w czystej postaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, delco napisał:

czyli co i gdzie?

Czyli musisz 'powiedziec' sterownikowi, ze wkladasz nowy akumulator i jakiego typu. Jak tego nie zrobisz, to bedziesz mial cyrki z elektronika. Zasada jest taka, ze zuzyty alkumulator inaczej reaguje na obciazenia i ladowanie niz nowy.

 

Zrobi Ci to zerwis albo ktos, kto ma dostep do Vida Dice (jak samochod jest po 2015 to Vida online)

 

Przeczytaj ten watek, more info:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.