amciek Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 Panowie, Ford s max, rozwaliła mi się opona 225/50 R17. Oczywiście koła zapasowego brak. Czy mogę kupić opony (na oba koła, przednie) 225/55 R17. Są tańsze niż 225/50.Z tego co wyczytałem zbyt duża druga wartość czyli 55 może być problemem bo koło może haczyc o nadkole.Czy ktoś ma może s max i takie opony/koła?Będę wdzieczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 do tego dochodzi chyba jeszcze kwestia abs'u, który przy różnicy prędkości kół w większości aut wywali błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 34 minuty temu, amciek napisał: Panowie, Ford s max, rozwaliła mi się opona 225/50 R17. Oczywiście koła zapasowego brak. Czy mogę kupić opony (na oba koła, przednie) 225/55 R17. Są tańsze niż 225/50. Z tego co wyczytałem zbyt duża druga wartość czyli 55 może być problemem bo koło może haczyc o nadkole. Mało prawdopodobne, bo koła będą miały promień większy tylko o 11mm. W normalnym aucie taka różnica jest niezauważalna. 34 minuty temu, amciek napisał: Czy ktoś ma może s max i takie opony/koła? Będę wdzieczny za pomoc. Zdarzało i się wsadzać koła z wyższym profilem lub o numer szersze przy tym samym profilu. Z punktu widzenia eksploatacji nie ma różnicy, co najwyżej prędkościomierz staje się dokładniejszy. Systemy też głupieć nie będą bo one nie porównują prędkości obrotowej kół między osiami - w większości sytuacji drogowych to by nie miało sensu. Jeśli auto ma stały napęd 4x4 to możesz teoretycznie go popsuć (choć to również mało prawdopodobne) ale w przypadku napędu na jedną oś nic się nie stanie. Jedyny minus jaki widzę (i jest on moim zdaniem nie do przeskoczenia), to że auto będzie głupio wyglądało. Gdyby różna była szerokość, i szersze z tyłu to jeszcze ujdzie (chociaż raczej w jakimś coupe, nie w S-maksie). Ale różnica profilu będzie wyglądała naprawdę idiotycznie. Ja bym się w to nie pchał tylko z tego powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 29 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 Dzięki. Zamówiłem takie jak były. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 (edytowane) Godzinę temu, amciek napisał: Czy mogę kupić opony (na oba koła, przednie) 225/55 R17. Są tańsze niż 225/50. Z tego co widzę na Oponeo to np.: Sava Intensa UHP2 faktycznie tańsza o 14 zł, czyli dwie to ~30 zł różnicy (pomijalne), a Nexen N'fera SU1 z kolei odwrotnie, 225/55 jest droższy od 225/50 też o kilkanaście zł/sztuka. BTW Mam takie Savy w Mondeo (215/50/17) i stwierdzam, że to bardzo fajne opony. Edytowane 29 Maja 2019 przez shapyr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 Godzinę temu, amciek napisał: Panowie, Ford s max, rozwaliła mi się opona 225/50 R17. Oczywiście koła zapasowego brak. Czy mogę kupić opony (na oba koła, przednie) 225/55 R17. Są tańsze niż 225/50. Z tego co wyczytałem zbyt duża druga wartość czyli 55 może być problemem bo koło może haczyc o nadkole. Czy ktoś ma może s max i takie opony/koła? Będę wdzieczny za pomoc. Różnica znikoma. Minimalnie inaczej będzie pokazywał licznik (będzie mniej zawyżać) Dwa lata temu rozleciała mi się w Punto na autostradzie jedna opona (czteroletnie Pirelli), kupiłem wówczas dwie, zamiast 205/45R17 były to 215/45R17, więc również ciut większe. Różnica w cenie była wówczas znaczna. Wtedy dwie nowe trafiły na przód, sezon później na tył - kompletnie nic złego się nie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 8 godzin temu, Ryb napisał: Ale różnica profilu będzie wyglądała naprawdę idiotycznie. Ja bym się w to nie pchał tylko z tego powodu. Myslisz że będzie to wizualnie dostrzegalne? no chyba że podchodzilibysmy do auta z boku i parkowalibyśmy na pustym parkingu.... ale oczywiście w teorii do mnie to przemawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 8 godzin temu, Ryb napisał: Systemy też głupieć nie będą bo one nie porównują prędkości obrotowej kół między osiami - w większości sytuacji drogowych to by nie miało sensu. Jeśli auto ma stały napęd 4x4 to możesz teoretycznie go popsuć (choć to również mało prawdopodobne) ale w przypadku napędu na jedną oś nic się nie stanie. Ryb, tutaj bardzo się mylisz. W ten sposób bardzo łatwo popsuć stałe 4x4 gdzie za rozdział momentu pomiędzy osie odpowiadają różnego rodzaju sprzęgła. Zasadą jest że stałe 4x4 spina obie osie w pewnym zakresie, konstrukcyjnie i w zamyśle obie osie, jadąc prosto obracają się z taką samą prędkością bo koła są jednakowych średnic. Przy różnych średnicach prędkości obu osi zaczynają się różnic i ta różnica pojawia się na sprzęgle międzyosiowym, które nie jest przystosowane do takiej ciągłej pracy. Elektronika sterująca takim sprzęgłem (jeżeli system potrafi różnicować moment pomiędzy osiami) też próbuje ingerować bo od tego jest by próbować mocniej spiąć gdy jest różnica prędkości kół... Powszechne są uszkodzenia skrzynek rozdzielczych już tylko po zamontowaniu różnych opon tego samego rozmiaru, które w praktyce mają niewiele różniące się średnice. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 Z tego co widzę na Oponeo to np.: Sava Intensa UHP2 faktycznie tańsza o 14 zł, czyli dwie to ~30 zł różnicy (pomijalne), a Nexen N'fera SU1 z kolei odwrotnie, 225/55 jest droższy od 225/50 też o kilkanaście zł/sztuka. BTW Mam takie Savy w Mondeo (215/50/17) i stwierdzam, że to bardzo fajne opony.Ja mam takie w Toyocie, dealer takie założył. Miałem zmienić bo nie lubię takich wynalazków, ale je przetestowałem i trzymają się drogi dość dobrze. Do tego nie hałasują więc się wstrzymałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 31 minut temu, Harp napisał: Ryb, tutaj bardzo się mylisz. W ten sposób bardzo łatwo popsuć stałe 4x4 gdzie za rozdział momentu pomiędzy osie odpowiadają różnego rodzaju sprzęgła. Zasadą jest że stałe 4x4 spina obie osie w pewnym zakresie, konstrukcyjnie i w zamyśle obie osie, jadąc prosto obracają się z taką samą prędkością bo koła są jednakowych średnic. Przy różnych średnicach prędkości obu osi zaczynają się różnic i ta różnica pojawia się na sprzęgle międzyosiowym, które nie jest przystosowane do takiej ciągłej pracy. Elektronika sterująca takim sprzęgłem (jeżeli system potrafi różnicować moment pomiędzy osiami) też próbuje ingerować bo od tego jest by próbować mocniej spiąć gdy jest różnica prędkości kół... Powszechne są uszkodzenia skrzynek rozdzielczych już tylko po zamontowaniu różnych opon tego samego rozmiaru, które w praktyce mają niewiele różniące się średnice. @OZI pisał, jak mu wymienili tylko jedną oponę po uszkodzeniu i za niedługo jakiś dyfer poleciał, a potem posypało się coś w skrzyni. Na szczęście w Australii naprawili mu to na gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 1 godzinę temu, rwIcIk napisał: @OZI pisał, jak mu wymienili tylko jedną oponę po uszkodzeniu i za niedługo jakiś dyfer poleciał, a potem posypało się coś w skrzyni. Na szczęście w Australii naprawili mu to na gwarancji. I to wydaje się być naturalną konsekwencją takiego rozwiązania. Są różne sprzęgła międzyosiowe i chyba żadne nie jest przystosowane do ciągłej pracy w uślizgu - płytkowe to wiadomo, wiskoza (chyba w outlanderze) też zużyje szybciej olej aż w końcu się upali jak nie zadziała jakieś zabezpieczenie, nie wiem jak torsen sobie poradzi ale współczesny torsen też jest mocno sterowany przez elektronikę by starać się wyrównywać prędkości wałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akir Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 Torsen nie jest juz produkowany Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 @rwIcIkHyundai pisze oficjalnie - tylko nikt tego nie czyta- mnie wlaczajac- strona 99 - w manual ze opony musza być równo zjezdzone. Ergo rotacja co Service i niestety opona musi być tego samego producenta, ten sam model - bo rozmiar to logiczne.U mnie była ten sam rozmiar, inny klepacz inny model. Poszło po 1,000km od wymiany.Tak naprawili - bo klient czyli Ozi ślepy - ale z adnotacja, ze to ostatnia naprawa, za następna zapłacę... Skrzynia poszła jakieś 1,000 km później. IMVHO powód to człowiek - tłumacze: żeby diff w Santa Fuj naprawic ... trzeba wyjąc silnik A wiec ingerencja. Jaki był oficjalny powód skrzyni - nie wiem - Hyundai wziął, wsadził mnie w rental, nigdy mi nie powiedział co się stało - nie pytałem. Było gotowe chyba po 10 dniach bo mój lokalny dealer twierdzi, ze pad skrzyni nie jest popularny w Hyundai.... co innego diff Sent from my iCrap X using Tapacrap 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 24 minuty temu, akir napisał: Torsen nie jest juz produkowany Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Quatro w A6 A8 to co to teraz jest, Alfa Romeo też chyba jeszcze w 159 miała torsena a Giulia obecnie? W sumie to chyba postęp elektroniki i koszty zabiły torsena, który jest raczej cięższy, wymaga wykonania przekładni planetarnej więc drogiej i pewnie gorzej nim sterować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akir Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 To chyba już same haldexy, poczciwy torsen był przestarzały Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 6 godzin temu, delco napisał: Myslisz że będzie to wizualnie dostrzegalne? U mnie przy 185/55R15 z przodu i 195/55R15 z tyłu wyraźnie widać różnicę. W dodatku auto jest pochylone do przodu co też wyraźnie widać patrząc z boku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 20 godzin temu, Ryb napisał: Systemy też głupieć nie będą bo one nie porównują prędkości obrotowej kół między osiami - w większości sytuacji drogowych to by nie miało sensu. Jeśli auto ma stały napęd 4x4 to możesz teoretycznie go popsuć (choć to również mało prawdopodobne) ale w przypadku napędu na jedną oś nic się nie stanie. To akurat bardzo prawdopodobna konsekwencja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.