Skocz do zawartości

Opony


amciek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Ford s max, rozwaliła mi się opona 225/50 R17. Oczywiście koła zapasowego brak.

Czy mogę kupić opony (na oba koła, przednie) 225/55 R17. Są tańsze niż 225/50.

Z tego co wyczytałem zbyt duża druga wartość czyli 55 może być problemem bo koło może haczyc o nadkole.

Czy ktoś ma może s max i takie opony/koła?

Będę wdzieczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, amciek napisał:

 

Panowie,

 

Ford s max, rozwaliła mi się opona 225/50 R17. Oczywiście koła zapasowego brak.

Czy mogę kupić opony (na oba koła, przednie) 225/55 R17. Są tańsze niż 225/50.

Z tego co wyczytałem zbyt duża druga wartość czyli 55 może być problemem bo koło może haczyc o nadkole.

 

Mało prawdopodobne, bo koła będą miały promień większy tylko o 11mm. W normalnym aucie taka różnica jest niezauważalna.

 

34 minuty temu, amciek napisał:

Czy ktoś ma może s max i takie opony/koła?

Będę wdzieczny za pomoc.

 

 

Zdarzało i się wsadzać koła z wyższym profilem lub o numer szersze przy tym samym profilu. Z punktu widzenia eksploatacji nie ma różnicy, co najwyżej prędkościomierz staje się dokładniejszy.

;)

 

Systemy też głupieć nie będą bo one nie porównują prędkości obrotowej kół między osiami - w większości sytuacji drogowych to by nie miało sensu. Jeśli auto ma stały napęd 4x4 to możesz teoretycznie go popsuć (choć to również mało prawdopodobne) ale w przypadku napędu na jedną oś nic się nie stanie.

 

Jedyny minus jaki widzę (i jest on moim zdaniem nie do przeskoczenia), to że auto będzie głupio wyglądało. Gdyby różna była szerokość, i szersze z tyłu to jeszcze ujdzie (chociaż raczej w jakimś coupe, nie w S-maksie). Ale różnica profilu będzie wyglądała naprawdę idiotycznie. Ja bym się w to nie pchał tylko z tego powodu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, amciek napisał:

Czy mogę kupić opony (na oba koła, przednie) 225/55 R17. Są tańsze niż 225/50.

 

Z tego co widzę na Oponeo to np.: Sava Intensa UHP2 faktycznie tańsza o 14 zł, czyli dwie to ~30 zł różnicy (pomijalne), a Nexen N'fera SU1 z kolei odwrotnie, 225/55 jest droższy od 225/50 też o kilkanaście zł/sztuka.

BTW Mam takie Savy w Mondeo (215/50/17) i stwierdzam, że to bardzo fajne opony.

Edytowane przez shapyr
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, amciek napisał:

 

Panowie,

 

Ford s max, rozwaliła mi się opona 225/50 R17. Oczywiście koła zapasowego brak.

Czy mogę kupić opony (na oba koła, przednie) 225/55 R17. Są tańsze niż 225/50.

Z tego co wyczytałem zbyt duża druga wartość czyli 55 może być problemem bo koło może haczyc o nadkole.

Czy ktoś ma może s max i takie opony/koła?

Będę wdzieczny za pomoc.

 

 

Różnica znikoma. Minimalnie inaczej będzie pokazywał licznik (będzie mniej zawyżać)

Dwa lata temu rozleciała mi się w Punto na autostradzie jedna opona (czteroletnie Pirelli), kupiłem wówczas dwie, zamiast 205/45R17 były to 215/45R17, więc również ciut większe. Różnica w cenie była wówczas znaczna. Wtedy dwie nowe trafiły na przód, sezon później na tył - kompletnie nic złego się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ryb napisał:

Ale różnica profilu będzie wyglądała naprawdę idiotycznie. Ja bym się w to nie pchał tylko z tego powodu.

Myslisz że będzie to wizualnie dostrzegalne? no chyba że podchodzilibysmy do auta z boku i  parkowalibyśmy na pustym parkingu.... ale oczywiście w teorii do mnie to przemawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ryb napisał:

Systemy też głupieć nie będą bo one nie porównują prędkości obrotowej kół między osiami - w większości sytuacji drogowych to by nie miało sensu. Jeśli auto ma stały napęd 4x4 to możesz teoretycznie go popsuć (choć to również mało prawdopodobne) ale w przypadku napędu na jedną oś nic się nie stanie.

Ryb, tutaj bardzo się mylisz. W ten sposób bardzo łatwo popsuć stałe 4x4 gdzie za rozdział momentu pomiędzy osie odpowiadają różnego rodzaju sprzęgła. Zasadą jest że stałe 4x4  spina obie osie w pewnym zakresie, konstrukcyjnie i w zamyśle obie osie, jadąc prosto obracają się z taką samą prędkością bo koła są jednakowych średnic. Przy różnych średnicach prędkości obu osi zaczynają się różnic i ta różnica pojawia się na sprzęgle międzyosiowym, które nie jest przystosowane do takiej ciągłej pracy. Elektronika sterująca takim sprzęgłem (jeżeli system potrafi różnicować moment pomiędzy osiami) też próbuje ingerować bo od tego jest by próbować mocniej spiąć gdy jest różnica prędkości kół... Powszechne są uszkodzenia skrzynek rozdzielczych już tylko po zamontowaniu różnych opon tego samego rozmiaru, które w praktyce mają niewiele różniące się średnice.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Z tego co widzę na Oponeo to np.: Sava Intensa UHP2 faktycznie tańsza o 14 zł, czyli dwie to ~30 zł różnicy (pomijalne), a Nexen N'fera SU1 z kolei odwrotnie, 225/55 jest droższy od 225/50 też o kilkanaście zł/sztuka.
BTW Mam takie Savy w Mondeo (215/50/17) i stwierdzam, że to bardzo fajne opony.
Ja mam takie w Toyocie, dealer takie założył. Miałem zmienić bo nie lubię takich wynalazków, ale je przetestowałem i trzymają się drogi dość dobrze. Do tego nie hałasują więc się wstrzymałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Harp napisał:

Ryb, tutaj bardzo się mylisz. W ten sposób bardzo łatwo popsuć stałe 4x4 gdzie za rozdział momentu pomiędzy osie odpowiadają różnego rodzaju sprzęgła. Zasadą jest że stałe 4x4  spina obie osie w pewnym zakresie, konstrukcyjnie i w zamyśle obie osie, jadąc prosto obracają się z taką samą prędkością bo koła są jednakowych średnic. Przy różnych średnicach prędkości obu osi zaczynają się różnic i ta różnica pojawia się na sprzęgle międzyosiowym, które nie jest przystosowane do takiej ciągłej pracy. Elektronika sterująca takim sprzęgłem (jeżeli system potrafi różnicować moment pomiędzy osiami) też próbuje ingerować bo od tego jest by próbować mocniej spiąć gdy jest różnica prędkości kół... Powszechne są uszkodzenia skrzynek rozdzielczych już tylko po zamontowaniu różnych opon tego samego rozmiaru, które w praktyce mają niewiele różniące się średnice.

 

@OZI pisał, jak mu wymienili tylko jedną oponę po uszkodzeniu i za niedługo jakiś dyfer poleciał, a potem posypało się coś w skrzyni.

Na szczęście w Australii naprawili mu to na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rwIcIk napisał:

@OZI pisał, jak mu wymienili tylko jedną oponę po uszkodzeniu i za niedługo jakiś dyfer poleciał, a potem posypało się coś w skrzyni.

Na szczęście w Australii naprawili mu to na gwarancji.

I to wydaje się być naturalną konsekwencją takiego rozwiązania. Są różne sprzęgła międzyosiowe i chyba żadne nie jest przystosowane do ciągłej pracy w uślizgu - płytkowe to wiadomo, wiskoza (chyba w outlanderze) też zużyje szybciej olej aż w końcu się upali jak nie zadziała jakieś zabezpieczenie, nie wiem jak torsen sobie poradzi ale współczesny torsen też jest mocno sterowany przez elektronikę by starać się wyrównywać prędkości wałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rwIcIk

Hyundai pisze oficjalnie - tylko nikt tego nie czyta- mnie wlaczajac- strona 99 - w manual ze opony musza być równo zjezdzone.

Ergo rotacja co Service i niestety opona musi być tego samego producenta, ten sam model - bo rozmiar to logiczne.

U mnie była ten sam rozmiar, inny klepacz inny model. Poszło po 1,000km od wymiany.

Tak naprawili - bo klient czyli Ozi ślepy - ale z adnotacja, ze to ostatnia naprawa, za następna zapłacę...

Skrzynia poszła jakieś 1,000 km później. IMVHO powód to człowiek - tłumacze: żeby diff w Santa Fuj naprawic ... trzeba wyjąc silnik


A wiec ingerencja. Jaki był oficjalny powód skrzyni - nie wiem - Hyundai wziął, wsadził mnie w rental, nigdy mi nie powiedział co się stało - nie pytałem.

Było gotowe chyba po 10 dniach bo mój lokalny dealer twierdzi, ze pad skrzyni nie jest popularny w Hyundai.... co innego diff




Sent from my iCrap X using Tapacrap

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, akir napisał:

Torsen nie jest juz produkowany

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Quatro w A6 A8 to co to teraz jest, Alfa Romeo też chyba jeszcze w 159 miała torsena a Giulia obecnie?

W sumie to chyba postęp elektroniki i koszty zabiły torsena, który jest raczej cięższy, wymaga wykonania przekładni planetarnej więc drogiej i pewnie gorzej nim sterować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, delco napisał:

Myslisz że będzie to wizualnie dostrzegalne?

U mnie przy 185/55R15 z przodu i 195/55R15 z tyłu wyraźnie widać różnicę. W dodatku auto jest pochylone do przodu co też wyraźnie widać patrząc z boku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Ryb napisał:

Systemy też głupieć nie będą bo one nie porównują prędkości obrotowej kół między osiami - w większości sytuacji drogowych to by nie miało sensu. Jeśli auto ma stały napęd 4x4 to możesz teoretycznie go popsuć (choć to również mało prawdopodobne) ale w przypadku napędu na jedną oś nic się nie stanie.

 

To akurat bardzo prawdopodobna konsekwencja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.