jqr Napisano 31 Maja 2019 Udostępnij Napisano 31 Maja 2019 Na oku mam A6 C6 Allroad 2007 3.0 tdi, tiptronic z pneumatyką podpowiedzcie co sprawdzić i na co zwrócić uwagę przy oględzinach ? czytałem tylko o nietrwałych łańcuchach rozrządu w 3.0tdi ASB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 31 Maja 2019 Udostępnij Napisano 31 Maja 2019 4 godziny temu, jqr napisał: Na oku mam A6 C6 Allroad 2007 3.0 tdi, tiptronic z pneumatyką podpowiedzcie co sprawdzić i na co zwrócić uwagę przy oględzinach ? czytałem tylko o nietrwałych łańcuchach rozrządu w 3.0tdi ASB Na wszystko. Stare auto. Trzeba podłączyć VCDS i zobaczyć jakie są błędy. Sprawdzić faktury na wymiany. Jeżeli jest ich dużo, to można rozważyć zakup, jeżeli sprzedający twierdzi, że nic się nie psuje, to omijać z daleka, bo będzie kosztownie. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 1 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2019 Silnik 3.0 i pneumatyka to slabe punkty tego modelu. O skrzynie automat nie musisz sie martwic jest solidna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TIMMY Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Nie uogólniajmy, że silnik 3.0 to słaby punkt. Było ich kilka wersji. Za każdym razem coś było poprawiane w konstrukcji. Spróbuj zdobyć kod wersji silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 3 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 (edytowane) Godzinę temu, TIMMY napisał: Nie uogólniajmy, że silnik 3.0 to słaby punkt. Było ich kilka wersji. Za każdym razem coś było poprawiane w konstrukcji. Spróbuj zdobyć kod wersji silnika. pisałem: ASB (233KM) Edytowane 3 Czerwca 2019 przez jqr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Godzinę temu, TIMMY napisał: Nie uogólniajmy, że silnik 3.0 to słaby punkt. Było ich kilka wersji. Za każdym razem coś było poprawiane w konstrukcji. Spróbuj zdobyć kod wersji silnika. Jaki by nie było to po 12 latach i pewnie 300-400kkm to już raczej loteria 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 37 minut temu, Maciej__ napisał: Jaki by nie było to po 12 latach i pewnie 300-400kkm to już raczej loteria Przy tego typu autach trzeba się po prostu liczyć z kosztami serwisowania. Nawet rozsądny wybór wersji i dobra ocena konkretnego egzemplarza nie zabezpieczy nikogo w 100% przed kosztami napraw. To droższe auto, a co za tym idzie koszty ewentualnych napraw też mogą być relatywnie wyższe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Przy tego typu autach trzeba się po prostu liczyć z kosztami serwisowania. Nawet rozsądny wybór wersji i dobra ocena konkretnego egzemplarza nie zabezpieczy nikogo w 100% przed kosztami napraw. To droższe auto, a co za tym idzie koszty ewentualnych napraw też mogą być relatywnie wyższe. Nie wiem jakie teraz koszty rozrządu, ale pamiętam jak kumpel opowiadał dwa trzy lata wtsecz jak koleć wpadł do IC i zbladł jak usłyszał kwotę.Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TIMMY Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 @jqr No tak, co ślepemu po oczach... ASB jest już trochę poprawiony. Tak jak już w zasadzie wszyscy napisali, auto ma trochę lat, pewnie spory przebieg więc loteria. W tym przypadku dość droga loteria Dla mnie kluczową sprawą byłyby w takim przypadku wpisy w książce serwisowej i sprawdzenie auta w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 Musialbys obadac DPF jeżeli ma a raczej pewnie tak...2 kolektor dolotowy jak wygląda sytuacja z klapkami? Wyrobioną listwa czy zębatki dodadzą sporego funduszu... 3 sprawa jak wygląda rozrząd czy ktoś wymieniał czy nie czy co się tam dzieje. Ten motor ma 3lub4 łańcuchy które nie są aż tak drogie ale wymiana jest dość czasochłonna... Znajomy miał audi z takim silnikiem sprowadzana z Niemiec .miała 233 km później wirus na 310 i pojeździł nią dosłownie rok. Niestety coś waliło na rozrządzie i diagnoza dla tego wozu była jedna - sprzedaż i tak zrobil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 53 minuty temu, HARDTECHNO napisał: Musialbys obadac DPF jeżeli ma a raczej pewnie tak...2 kolektor dolotowy jak wygląda sytuacja z klapkami? Wyrobioną listwa czy zębatki dodadzą sporego funduszu... 3 sprawa jak wygląda rozrząd czy ktoś wymieniał czy nie czy co się tam dzieje. Ten motor ma 3lub4 łańcuchy które nie są aż tak drogie ale wymiana jest dość czasochłonna... Znajomy miał audi z takim silnikiem sprowadzana z Niemiec .miała 233 km później wirus na 310 i pojeździł nią dosłownie rok. Niestety coś waliło na rozrządzie i diagnoza dla tego wozu była jedna - sprzedaż i tak zrobil Mój zięć ma OOOO 3.0 TDI z automatem i dpf. Nalatane ponad 300 kkm i dalej śmiga bez problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 5 godzin temu, rwIcIk napisał: Mój zięć ma OOOO 3.0 TDI z automatem i dpf. Nalatane ponad 300 kkm i dalej śmiga bez problemów Wiesz co podejrzewałem że z autem może być coś nie teges. Kupił od Ciapatego po długich negocjacjach. W Polandii te roczniki wtedy stały grubo ponad 100k a on dał 60k już po opłatach .. 5.000km zrobił w podstawowym HP poczytał na YT obejrzał i chipowal. Cyrki zaczęły się po pół roku od wirusa. Dziwne dźwięki dochodziły takie metaliczne walenie z okolic rozrządu.... Mechanik nie miał dla niego dobrych wiadomości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 25 minut temu, HARDTECHNO napisał: Wiesz co podejrzewałem że z autem może być coś nie teges. Kupił od Ciapatego po długich negocjacjach. W Polandii te roczniki wtedy stały grubo ponad 100k a on dał 60k już po opłatach .. 5.000km zrobił w podstawowym HP poczytał na YT obejrzał i chipowal. Cyrki zaczęły się po pół roku od wirusa. Dziwne dźwięki dochodziły takie metaliczne walenie z okolic rozrządu.... Mechanik nie miał dla niego dobrych wiadomości... Młody kupił z Polski z udokumentowanym przebiegiem. A że po drobnej stłuczce, wysoko wycenionej szkodzie, to nawet tanio wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 5 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2019 Dnia 31.05.2019 o 16:45, Dembu napisał: jeżeli sprzedający twierdzi, że nic się nie psuje, to omijać z daleka, bo będzie kosztownie. niestety tak właśnie było - "nic nigdy się nie psuło", ale tył pneumatyki opada, silnik ciężko zapala, itd... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2019 16 minut temu, jqr napisał: niestety tak właśnie było - "nic nigdy się nie psuło", ale tył pneumatyki opada, silnik ciężko zapala, itd... A to było widać, więc wyobraź sobie co jeszcze się tam kryło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.