Skocz do zawartości

A6 C6 Allroad - na co zwracać uwagę


jqr

Rekomendowane odpowiedzi

Na oku mam A6 C6 Allroad 2007 3.0 tdi, tiptronic z pneumatyką

 

podpowiedzcie co sprawdzić i na co zwrócić uwagę przy oględzinach ?

 

czytałem tylko o nietrwałych łańcuchach rozrządu w 3.0tdi ASB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jqr napisał:

Na oku mam A6 C6 Allroad 2007 3.0 tdi, tiptronic z pneumatyką

 

podpowiedzcie co sprawdzić i na co zwrócić uwagę przy oględzinach ?

 

czytałem tylko o nietrwałych łańcuchach rozrządu w 3.0tdi ASB

Na wszystko. Stare auto. Trzeba podłączyć VCDS i zobaczyć jakie są błędy.

Sprawdzić faktury na wymiany. Jeżeli jest ich dużo, to można rozważyć zakup, jeżeli sprzedający twierdzi, że nic się nie psuje, to omijać z daleka, bo będzie kosztownie.

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TIMMY napisał:

Nie uogólniajmy, że silnik 3.0 to słaby punkt.

Było ich kilka wersji. Za każdym razem coś było poprawiane w konstrukcji.

Spróbuj zdobyć kod wersji silnika.

 

pisałem: ASB (233KM)

Edytowane przez jqr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TIMMY napisał:

Nie uogólniajmy, że silnik 3.0 to słaby punkt.

Było ich kilka wersji. Za każdym razem coś było poprawiane w konstrukcji.

Spróbuj zdobyć kod wersji silnika.

 

Jaki by nie było to po 12 latach i pewnie 300-400kkm to już raczej loteria ;] 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Jaki by nie było to po 12 latach i pewnie 300-400kkm to już raczej loteria ;] 

Przy tego typu autach trzeba się po prostu liczyć z kosztami serwisowania. Nawet rozsądny wybór wersji i dobra ocena konkretnego egzemplarza nie zabezpieczy nikogo w 100% przed kosztami napraw. To droższe auto, a co za tym idzie koszty ewentualnych napraw też mogą być relatywnie wyższe. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tego typu autach trzeba się po prostu liczyć z kosztami serwisowania. Nawet rozsądny wybór wersji i dobra ocena konkretnego egzemplarza nie zabezpieczy nikogo w 100% przed kosztami napraw. To droższe auto, a co za tym idzie koszty ewentualnych napraw też mogą być relatywnie wyższe. 
Nie wiem jakie teraz koszty rozrządu, ale pamiętam jak kumpel opowiadał dwa trzy lata wtsecz jak koleć wpadł do IC i zbladł jak usłyszał kwotę.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jqr 

No tak, co ślepemu po oczach... :bzik:

ASB jest już trochę poprawiony.

Tak jak już w zasadzie wszyscy napisali, auto ma trochę lat, pewnie spory przebieg więc loteria.

W tym przypadku dość droga loteria :)

Dla mnie kluczową sprawą byłyby w takim przypadku wpisy w książce serwisowej i sprawdzenie auta w ASO.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musialbys obadac DPF jeżeli ma a raczej pewnie tak...2 kolektor dolotowy jak wygląda sytuacja z klapkami? Wyrobioną listwa czy zębatki dodadzą sporego funduszu... 3 sprawa jak wygląda rozrząd czy ktoś wymieniał czy nie czy co się tam dzieje. Ten motor ma 3lub4 łańcuchy które nie są aż tak drogie ale wymiana jest dość czasochłonna...

 

Znajomy miał audi z takim silnikiem sprowadzana z Niemiec .miała 233 km później wirus na 310 i pojeździł nią dosłownie rok. Niestety coś waliło na rozrządzie i diagnoza dla tego wozu była jedna - sprzedaż i tak zrobil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

Musialbys obadac DPF jeżeli ma a raczej pewnie tak...2 kolektor dolotowy jak wygląda sytuacja z klapkami? Wyrobioną listwa czy zębatki dodadzą sporego funduszu... 3 sprawa jak wygląda rozrząd czy ktoś wymieniał czy nie czy co się tam dzieje. Ten motor ma 3lub4 łańcuchy które nie są aż tak drogie ale wymiana jest dość czasochłonna...

 

Znajomy miał audi z takim silnikiem sprowadzana z Niemiec .miała 233 km później wirus na 310 i pojeździł nią dosłownie rok. Niestety coś waliło na rozrządzie i diagnoza dla tego wozu była jedna - sprzedaż i tak zrobil

Mój zięć ma OOOO 3.0 TDI z automatem i dpf.

Nalatane ponad 300 kkm i dalej śmiga bez problemów :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rwIcIk napisał:

Mój zięć ma OOOO 3.0 TDI z automatem i dpf.

Nalatane ponad 300 kkm i dalej śmiga bez problemów :ok:

 

Wiesz co podejrzewałem że z autem może być coś nie teges. Kupił od Ciapatego po długich negocjacjach. W Polandii te roczniki wtedy stały grubo ponad 100k a on dał 60k już po opłatach .. 5.000km zrobił w podstawowym HP poczytał na YT obejrzał i chipowal. Cyrki zaczęły się po pół roku od wirusa. Dziwne dźwięki dochodziły takie metaliczne walenie z okolic rozrządu.... Mechanik nie miał dla niego dobrych wiadomości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, HARDTECHNO napisał:

Wiesz co podejrzewałem że z autem może być coś nie teges. Kupił od Ciapatego po długich negocjacjach. W Polandii te roczniki wtedy stały grubo ponad 100k a on dał 60k już po opłatach .. 5.000km zrobił w podstawowym HP poczytał na YT obejrzał i chipowal. Cyrki zaczęły się po pół roku od wirusa. Dziwne dźwięki dochodziły takie metaliczne walenie z okolic rozrządu.... Mechanik nie miał dla niego dobrych wiadomości...

Młody kupił z Polski z udokumentowanym przebiegiem. 

A że po drobnej stłuczce, wysoko wycenionej szkodzie, to nawet tanio wyszło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.05.2019 o 16:45, Dembu napisał:

jeżeli sprzedający twierdzi, że nic się nie psuje, to omijać z daleka, bo będzie kosztownie.

 

niestety tak właśnie było - "nic nigdy się nie psuło", ale tył pneumatyki opada, silnik ciężko zapala, itd...

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, jqr napisał:

 

niestety tak właśnie było - "nic nigdy się nie psuło", ale tył pneumatyki opada, silnik ciężko zapala, itd...

 

A to było widać, więc wyobraź sobie co jeszcze się tam kryło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.