Skocz do zawartości

VW (1.9 TDI) Świst przy przyspieszaniu i brak mocy


Twister74

Rekomendowane odpowiedzi

Tydzień już stoi u mechanika. Nie może dojść do przyczyny.
Zaczęło się od tego, że ruszając na skrzyżowaniu usłyszałem ciche puff i zaczęło świstać przy dodawaniu gazu i stracił moc. Przy dłuższym przyspieszaniu wydziela się niebieski dymek z wydechu.
Wszystkie przewody do intercoolera są wpięte, do turbo jest cały. Przy dodawaniu gazu te wszystkie rury dostają podciśnienia i się zasysają do środka. 
Turbo działa, znaczy wirnik się kręci, geometria pracuje.
EGR sprawny, na jałowym silnik pracuje bez zarzutu.
Komputer nie widzi błędów.
Co może być nie tak? Już wszyscy dostaliśmy WTF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Twister74 napisał:

Tydzień już stoi u mechanika. Nie może dojść do przyczyny.
Zaczęło się od tego, że ruszając na skrzyżowaniu usłyszałem ciche puff i zaczęło świstać przy dodawaniu gazu i stracił moc. Przy dłuższym przyspieszaniu wydziela się niebieski dymek z wydechu.
Wszystkie przewody do intercoolera są wpięte, do turbo jest cały. Przy dodawaniu gazu te wszystkie rury dostają podciśnienia i się zasysają do środka. 
Turbo działa, znaczy wirnik się kręci, geometria pracuje.
EGR sprawny, na jałowym silnik pracuje bez zarzutu.
Komputer nie widzi błędów.
Co może być nie tak? Już wszyscy dostaliśmy WTF

 Swist podczas przyspieszania, taki jakby dobiegajacy ze schowka pasazera ;] kiedys mialem. Zwyczajnie rura miedzy turbo a intercoolerem miala malutka dziurke i cisnienie z turbo szlo z atmosfere. o stracie mocy dowiedzialem sie jak zalozylem rure bez dziurki ;]

 

Tak normalnie dziurka byla slabo widoczna, ale mistrz chyba znal takie przypadki bo srubokretem lekko naciskal ta gumowa rurke w roznych miejscach i w pewnym momencie wychaczyl pekniecie. Nie mowie ze tam dostep i widocznosc slaba ale udalo mu sie na aucie

 

Rura za turbo ma miec nadcisnienie chyba, nie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, gregoryj napisał:

 Swist podczas przyspieszania, taki jakby dobiegajacy ze schowka pasazera ;] kiedys mialem. Zwyczajnie rura miedzy turbo a intercoolerem miala malutka dziurke i cisnienie z turbo szlo z atmosfere. o stracie mocy dowiedzialem sie jak zalozylem rure bez dziurki ;]

 

 

Rura za turbo ma miec nadcisnienie chyba, nie? :)

Powinna właśnie mieć nadciśnienie. U mnie obroty wkręcają się normalnie tylko przyspiesza jakby miał SDI a nie TDI. No i węże się zasysają do środka. Podejrzewam, ze jakby była dziurka to węże ani by nie twardniały, ani nie zapadałyby się.

 

Mech mówi, ze gruszka przy turbo pracuje prawidłowo, to podpowiedziałem mu, żeby sprawdził czy intercooler jest drożny, bo wiem, ze dostawał się do niego olej. Zobaczymy. Boję się tylko tego, że jak to nie to to już nie wiem w czym będzie problem. Dolot jest szczelny, a filtr powietrza ma pół roku.

Edytowane przez Twister74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Twister74 napisał:

"Wiatraczek" kręci bez oporów, geometria działa.

Trzeba zobaczyć czy jak kręci się jedną stroną to kręci się druga. Bo jedna strona może się kręcić niby ok, a wydechowa strona ukręcona (miałem tak w 1,9 TDI 105KM).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kinias napisał:

Trzeba zobaczyć czy jak kręci się jedną stroną to kręci się druga. Bo jedna strona może się kręcić niby ok, a wydechowa strona ukręcona (miałem tak w 1,9 TDI 105KM).

I zasysało rurę od intercoolera i górną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem tego, ale był efekt SDI i takie właśnie piszczenie (gwizdanie?) przy dodawaniu gazu. Plus na wolnych obrotach takie lekkie, słabo słyszalne dzwonienie z okolicy turbiny.

 

Facet co regenerował turbo mówił, że to podobno efekt zapiekania się oleju w wężyku zasilającym smarowanie turbo i kazał wymienić na nowy, bo kolejna podobno długo nie pożyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kinias napisał:

Nie sprawdzałem tego, ale był efekt SDI i takie właśnie piszczenie (gwizdanie?) przy dodawaniu gazu. Plus na wolnych obrotach takie lekkie, słabo słyszalne dzwonienie z okolicy turbiny.

 

Facet co regenerował turbo mówił, że to podobno efekt zapiekania się oleju w wężyku zasilającym smarowanie turbo i kazał wymienić na nowy, bo kolejna podobno długo nie pożyje.

Nic u mnie nie słychać na wolnych, pracuje (na słuch i w logach) prawidłowo. Jak wstawiłem na warsztat to pierwsze co zaczęli to własnie od przetestowania turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Twister74 napisał:

Tydzień już stoi u mechanika. Nie może dojść do przyczyny.
Zaczęło się od tego, że ruszając na skrzyżowaniu usłyszałem ciche puff i zaczęło świstać przy dodawaniu gazu i stracił moc. Przy dłuższym przyspieszaniu wydziela się niebieski dymek z wydechu.
Wszystkie przewody do intercoolera są wpięte, do turbo jest cały. Przy dodawaniu gazu te wszystkie rury dostają podciśnienia i się zasysają do środka. 
Turbo działa, znaczy wirnik się kręci, geometria pracuje.
EGR sprawny, na jałowym silnik pracuje bez zarzutu.
Komputer nie widzi błędów.
Co może być nie tak? Już wszyscy dostaliśmy WTF

Mi to wygląda na nieszczelność w dolocie za turbiną.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A olej do icka to niby z czego się dostawał (zakładam, że nie mówimy o niewielkich ilośch które w tym modelu zawsze tam będą) + świst + dymek niebieski. Mi to wygląda na pad turbiny.

Co to znaczy że zaczęli od przetestowania turbiny? I skąd dokładnie pochodzi świst? 

Oczywiście nieszczelność w dolocie daje podobne objawy z tym, że dymek jest wtedy IMHO czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎06‎-‎07 o 14:45, Twister74 napisał:

Chodziło mi o pracę turbiny, sygnalizuje tylko niskie ciśnienie doładowania, ale to wiadomo i bez tego

 

u mnie przy tej nieszczelnosci co Ci opisywalem tez sygnalizowalo blad, ale poniewaz nieszczelnosc byla nieduza to dopiero na maksymalnych obrotach.
SDI moze nie bylo, ale ze 130 koni to jechalo jak 90 konny tedeik. a krecic to sie krecil, ze 3-4 miesiace tak jezdzilem :)

niech szukaja nieszczelnosci najpierw, kilka rurek jest, intercooler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do innego mechanika i jak podjeżdżałem to ten mówi, ze było słychać dziwną pracę silnika, ja tam nic niepokojącego nie słyszę, żadnego dudnienia czy stukania. Nie ma jeszcze czasu sprawdzić, jest kolejka i dopiero w przyszłym tygodniu zajrzy, ale mówił, ze miał już taki jeden przypadek i w tamtym 1.9 TDI winą były zużyte szklanki i wytarty wałek. Trochę mnie to zaskoczyło, żeby takie uszkodzenie objawiało się w ten sposób. Dodam, ze intercooler drożny.

 

Mech będzie chciał mnie naciągnąć czy rzeczywiście tak może być jak mówi? Dodam, że obiecał oczywiście sprawdzić dolot, odmy, wężyki, ale zastrzegł, ze stawia na szklanki lub wałek albo to i to.

Edytowane przez Twister74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Twister74 napisał:

BKC, fabrycznie bez DPF. 250k km. Auto od salonu w rodzinie, więc przebieg rzeczywisty

a pracuje w ten sposób?

 

 

olej co 15 czy co 30?

 

generalnie gdyby nie to to huknięcie nie pasuje, ale przebieg pasuje do wytartego wałka

usterki doładowania czy dziury w dolocie pewnie by wykryła elektronika....

Edytowane przez Cinos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Cinos napisał:

a pracuje w ten sposób?

 

 

olej co 15 czy co 30?

 

generalnie gdyby nie to to huknięcie nie pasuje, ale przebieg pasuje do wytartego wałka

usterki doładowania czy dziury w dolocie pewnie by wykryła elektronika....

Ostrożnie. W GPS dziury w dolocie elektronika nie wykryła...;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cinos napisał:

a pracuje w ten sposób?

 

 

olej co 15 czy co 30?

 

generalnie gdyby nie to to huknięcie nie pasuje, ale przebieg pasuje do wytartego wałka

usterki doładowania czy dziury w dolocie pewnie by wykryła elektronika....

Kurcze już sam nie wiem. Musiałbym porównać, ale w ciągu tygodnia nie będę miał możliwości.

Olej co 10 tys, to nie majątek i zawsze wolałem częściej wymieniac niż rzadziej. 

 

Na tym filmie zdaje się, ze słychać rytmiczne stukanie, raczej tego nie słyszałem, ale pewien tego jestem w 80%

Edytowane przez Twister74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Twister74 napisał:

Kurcze już sam nie wiem. Musiałbym porównać, ale w ciągu tygodnia nie będę miał możliwości.

Olej co 10 tys, to nie majątek i zawsze wolałem częściej wymieniac niż rzadziej. 

 

Na tym filmie zdaje się, ze słychać rytmiczne stukanie, raczej tego nie słyszałem, ale pewien tego jestem w 80%

czyli objawy inne, przy wałku stuka, dźwięk silnika jest inny

a tutaj nie stuka, ale świszczy i nie jedzie

 

obudowa filtra powietrza jest cała, filtr się nie rozleciał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Cinos napisał:

czyli objawy inne, przy wałku stuka, dźwięk silnika jest inny

a tutaj nie stuka, ale świszczy i nie jedzie

 

obudowa filtra powietrza jest cała, filtr się nie rozleciał?

W przyszłym tygodniu będę wiedział. Na razie auto stoi w kolejce na placu u mechanika, a mech daleko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Okazało się że jedna szklanka pękła i utknęła tak, ze nie było słychać stukania, ale kiedy podjeżdżałem do mecha to powiedział, że słyszy, ze coś nie tak.

No więc tak:

Szklanki

Wałek

Przy okazji rozrząd komplet

No i jednak turbo było padnięte. Pierwszy mechanik u którego straciłem 2 tygodnie ma u mnie bana

Całość z robocizną 3000 zł ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.