Twister74 Napisano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 Tydzień już stoi u mechanika. Nie może dojść do przyczyny. Zaczęło się od tego, że ruszając na skrzyżowaniu usłyszałem ciche puff i zaczęło świstać przy dodawaniu gazu i stracił moc. Przy dłuższym przyspieszaniu wydziela się niebieski dymek z wydechu. Wszystkie przewody do intercoolera są wpięte, do turbo jest cały. Przy dodawaniu gazu te wszystkie rury dostają podciśnienia i się zasysają do środka. Turbo działa, znaczy wirnik się kręci, geometria pracuje. EGR sprawny, na jałowym silnik pracuje bez zarzutu. Komputer nie widzi błędów. Co może być nie tak? Już wszyscy dostaliśmy WTF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 Godzinę temu, Twister74 napisał: Tydzień już stoi u mechanika. Nie może dojść do przyczyny. Zaczęło się od tego, że ruszając na skrzyżowaniu usłyszałem ciche puff i zaczęło świstać przy dodawaniu gazu i stracił moc. Przy dłuższym przyspieszaniu wydziela się niebieski dymek z wydechu. Wszystkie przewody do intercoolera są wpięte, do turbo jest cały. Przy dodawaniu gazu te wszystkie rury dostają podciśnienia i się zasysają do środka. Turbo działa, znaczy wirnik się kręci, geometria pracuje. EGR sprawny, na jałowym silnik pracuje bez zarzutu. Komputer nie widzi błędów. Co może być nie tak? Już wszyscy dostaliśmy WTF Swist podczas przyspieszania, taki jakby dobiegajacy ze schowka pasazera kiedys mialem. Zwyczajnie rura miedzy turbo a intercoolerem miala malutka dziurke i cisnienie z turbo szlo z atmosfere. o stracie mocy dowiedzialem sie jak zalozylem rure bez dziurki Tak normalnie dziurka byla slabo widoczna, ale mistrz chyba znal takie przypadki bo srubokretem lekko naciskal ta gumowa rurke w roznych miejscach i w pewnym momencie wychaczyl pekniecie. Nie mowie ze tam dostep i widocznosc slaba ale udalo mu sie na aucie Rura za turbo ma miec nadcisnienie chyba, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 7 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 (edytowane) 40 minut temu, gregoryj napisał: Swist podczas przyspieszania, taki jakby dobiegajacy ze schowka pasazera kiedys mialem. Zwyczajnie rura miedzy turbo a intercoolerem miala malutka dziurke i cisnienie z turbo szlo z atmosfere. o stracie mocy dowiedzialem sie jak zalozylem rure bez dziurki Rura za turbo ma miec nadcisnienie chyba, nie? Powinna właśnie mieć nadciśnienie. U mnie obroty wkręcają się normalnie tylko przyspiesza jakby miał SDI a nie TDI. No i węże się zasysają do środka. Podejrzewam, ze jakby była dziurka to węże ani by nie twardniały, ani nie zapadałyby się. Mech mówi, ze gruszka przy turbo pracuje prawidłowo, to podpowiedziałem mu, żeby sprawdził czy intercooler jest drożny, bo wiem, ze dostawał się do niego olej. Zobaczymy. Boję się tylko tego, że jak to nie to to już nie wiem w czym będzie problem. Dolot jest szczelny, a filtr powietrza ma pół roku. Edytowane 7 Czerwca 2019 przez Twister74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 Oś w turbo pękła? Nie dmucha, a silnik zaciąga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 7 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 7 minut temu, AstraC napisał: Oś w turbo pękła? Nie dmucha, a silnik zaciąga? "Wiatraczek" kręci bez oporów, geometria działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinias Napisano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 5 minut temu, Twister74 napisał: "Wiatraczek" kręci bez oporów, geometria działa. Trzeba zobaczyć czy jak kręci się jedną stroną to kręci się druga. Bo jedna strona może się kręcić niby ok, a wydechowa strona ukręcona (miałem tak w 1,9 TDI 105KM). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 7 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 1 minutę temu, kinias napisał: Trzeba zobaczyć czy jak kręci się jedną stroną to kręci się druga. Bo jedna strona może się kręcić niby ok, a wydechowa strona ukręcona (miałem tak w 1,9 TDI 105KM). I zasysało rurę od intercoolera i górną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinias Napisano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 Nie sprawdzałem tego, ale był efekt SDI i takie właśnie piszczenie (gwizdanie?) przy dodawaniu gazu. Plus na wolnych obrotach takie lekkie, słabo słyszalne dzwonienie z okolicy turbiny. Facet co regenerował turbo mówił, że to podobno efekt zapiekania się oleju w wężyku zasilającym smarowanie turbo i kazał wymienić na nowy, bo kolejna podobno długo nie pożyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 7 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 2 minuty temu, kinias napisał: Nie sprawdzałem tego, ale był efekt SDI i takie właśnie piszczenie (gwizdanie?) przy dodawaniu gazu. Plus na wolnych obrotach takie lekkie, słabo słyszalne dzwonienie z okolicy turbiny. Facet co regenerował turbo mówił, że to podobno efekt zapiekania się oleju w wężyku zasilającym smarowanie turbo i kazał wymienić na nowy, bo kolejna podobno długo nie pożyje. Nic u mnie nie słychać na wolnych, pracuje (na słuch i w logach) prawidłowo. Jak wstawiłem na warsztat to pierwsze co zaczęli to własnie od przetestowania turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinias Napisano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 Ja zasysa węże miedzy turbiną a silnikiem to siłą rzeczy w logach nie może być prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 7 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 Chodziło mi o pracę turbiny, sygnalizuje tylko niskie ciśnienie doładowania, ale to wiadomo i bez tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 Jak się któryś wąż nie rozlazł od środka to chyba zostaje turbosprężarka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 Albo świstak stoi albo jest coś zatkane przed nią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 9 godzin temu, Twister74 napisał: Tydzień już stoi u mechanika. Nie może dojść do przyczyny. Zaczęło się od tego, że ruszając na skrzyżowaniu usłyszałem ciche puff i zaczęło świstać przy dodawaniu gazu i stracił moc. Przy dłuższym przyspieszaniu wydziela się niebieski dymek z wydechu. Wszystkie przewody do intercoolera są wpięte, do turbo jest cały. Przy dodawaniu gazu te wszystkie rury dostają podciśnienia i się zasysają do środka. Turbo działa, znaczy wirnik się kręci, geometria pracuje. EGR sprawny, na jałowym silnik pracuje bez zarzutu. Komputer nie widzi błędów. Co może być nie tak? Już wszyscy dostaliśmy WTF Mi to wygląda na nieszczelność w dolocie za turbiną. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2019 A olej do icka to niby z czego się dostawał (zakładam, że nie mówimy o niewielkich ilośch które w tym modelu zawsze tam będą) + świst + dymek niebieski. Mi to wygląda na pad turbiny. Co to znaczy że zaczęli od przetestowania turbiny? I skąd dokładnie pochodzi świst? Oczywiście nieszczelność w dolocie daje podobne objawy z tym, że dymek jest wtedy IMHO czarny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 8 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2019 Ale turbina pracuje, nie słychać nic niepokojącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 Dnia 2019-06-07 o 14:45, Twister74 napisał: Chodziło mi o pracę turbiny, sygnalizuje tylko niskie ciśnienie doładowania, ale to wiadomo i bez tego u mnie przy tej nieszczelnosci co Ci opisywalem tez sygnalizowalo blad, ale poniewaz nieszczelnosc byla nieduza to dopiero na maksymalnych obrotach. SDI moze nie bylo, ale ze 130 koni to jechalo jak 90 konny tedeik. a krecic to sie krecil, ze 3-4 miesiace tak jezdzilem niech szukaja nieszczelnosci najpierw, kilka rurek jest, intercooler ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 10 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 (edytowane) Pojechałem do innego mechanika i jak podjeżdżałem to ten mówi, ze było słychać dziwną pracę silnika, ja tam nic niepokojącego nie słyszę, żadnego dudnienia czy stukania. Nie ma jeszcze czasu sprawdzić, jest kolejka i dopiero w przyszłym tygodniu zajrzy, ale mówił, ze miał już taki jeden przypadek i w tamtym 1.9 TDI winą były zużyte szklanki i wytarty wałek. Trochę mnie to zaskoczyło, żeby takie uszkodzenie objawiało się w ten sposób. Dodam, ze intercooler drożny. Mech będzie chciał mnie naciągnąć czy rzeczywiście tak może być jak mówi? Dodam, że obiecał oczywiście sprawdzić dolot, odmy, wężyki, ale zastrzegł, ze stawia na szklanki lub wałek albo to i to. Edytowane 10 Czerwca 2019 przez Twister74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 9 minut temu, Twister74 napisał: w tamtym 1.9 TDI winą były zużyte szklanki i wytarty wałek Podobno dość typowa usterka w 1.9 TDI-wytarty wałek rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 10 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 Teraz, ghost2255 napisał: Podobno dość typowa usterka w 1.9 TDI-wytarty wałek rozrządu. To akurat wiem, ale możliwe, ze w ten sposób objaw? Może jak stawia opory to powoduje zasysanie rur? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 5 godzin temu, ghost2255 napisał: Podobno dość typowa usterka w 1.9 TDI-wytarty wałek rozrządu. ale chyba nie pojawia się po "pufff" i tak nagle, co? @Twister74 jaki kod silnika i przebieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 10 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 11 minut temu, Cinos napisał: ale chyba nie pojawia się po "pufff" i tak nagle, co? @Twister74 jaki kod silnika i przebieg? BKC, fabrycznie bez DPF. 250k km. Auto od salonu w rodzinie, więc przebieg rzeczywisty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 (edytowane) 6 minut temu, Twister74 napisał: BKC, fabrycznie bez DPF. 250k km. Auto od salonu w rodzinie, więc przebieg rzeczywisty a pracuje w ten sposób? olej co 15 czy co 30? generalnie gdyby nie to to huknięcie nie pasuje, ale przebieg pasuje do wytartego wałka usterki doładowania czy dziury w dolocie pewnie by wykryła elektronika.... Edytowane 10 Czerwca 2019 przez Cinos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 35 minut temu, Cinos napisał: a pracuje w ten sposób? olej co 15 czy co 30? generalnie gdyby nie to to huknięcie nie pasuje, ale przebieg pasuje do wytartego wałka usterki doładowania czy dziury w dolocie pewnie by wykryła elektronika.... Ostrożnie. W GPS dziury w dolocie elektronika nie wykryła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 10 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 (edytowane) Godzinę temu, Cinos napisał: a pracuje w ten sposób? olej co 15 czy co 30? generalnie gdyby nie to to huknięcie nie pasuje, ale przebieg pasuje do wytartego wałka usterki doładowania czy dziury w dolocie pewnie by wykryła elektronika.... Kurcze już sam nie wiem. Musiałbym porównać, ale w ciągu tygodnia nie będę miał możliwości. Olej co 10 tys, to nie majątek i zawsze wolałem częściej wymieniac niż rzadziej. Na tym filmie zdaje się, ze słychać rytmiczne stukanie, raczej tego nie słyszałem, ale pewien tego jestem w 80% Edytowane 10 Czerwca 2019 przez Twister74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 9 godzin temu, Twister74 napisał: Kurcze już sam nie wiem. Musiałbym porównać, ale w ciągu tygodnia nie będę miał możliwości. Olej co 10 tys, to nie majątek i zawsze wolałem częściej wymieniac niż rzadziej. Na tym filmie zdaje się, ze słychać rytmiczne stukanie, raczej tego nie słyszałem, ale pewien tego jestem w 80% czyli objawy inne, przy wałku stuka, dźwięk silnika jest inny a tutaj nie stuka, ale świszczy i nie jedzie obudowa filtra powietrza jest cała, filtr się nie rozleciał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 11 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 10 minut temu, Cinos napisał: czyli objawy inne, przy wałku stuka, dźwięk silnika jest inny a tutaj nie stuka, ale świszczy i nie jedzie obudowa filtra powietrza jest cała, filtr się nie rozleciał? W przyszłym tygodniu będę wiedział. Na razie auto stoi w kolejce na placu u mechanika, a mech daleko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2019 Okazało się że jedna szklanka pękła i utknęła tak, ze nie było słychać stukania, ale kiedy podjeżdżałem do mecha to powiedział, że słyszy, ze coś nie tak. No więc tak: Szklanki Wałek Przy okazji rozrząd komplet No i jednak turbo było padnięte. Pierwszy mechanik u którego straciłem 2 tygodnie ma u mnie bana Całość z robocizną 3000 zł 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2019 U mnie przy takivh objawCH okazalo sie ze turbo bylo zasywlfione i byl minimalny luz. Regeneracja turbo i po sprawie. U mnie auto wskakiwalo w tryb awaryjny. A wszystko to pezy 100tys km w bxe lol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.