Skocz do zawartości

XP sprężarka A/C pracuje cały czas


slawek2000

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, pacjent XP mojej żony. Zauważyłem, że sprzęgło sprężarki klimatyzacji jest załączone cały czas, sprężarka jest ciągle napędzana, niezależnie od zapotrzebowania na"chłód". Ciśnienia w układzie prawidłowe LP ok. 3 bar, HP 12-20 Bar w zależności od obciążenia cieplnego. Chłodzenie "na oko" jest ok. Na termometrze z kratek bez problemu schodzi do 8, po chwili do 5 stopni itd. Podłączyłem lexię i zdziwienie- czujnik temperatury na parowniku pokazuje 12 stopni, podczas gdy z kratek wieje juz 7-8 stopni. Wskazania z parownika zawsze wyższe o kilka stopni niż temp. na kratkach. nawet gdy dmuchawę ustawię na min. sprężarka sie nie rozłącza. Moim zdaniem parownik może przymarzać przy takim stanie rzeczy, wskazania z parownika nie schodzą do temp 1-2 stopnie nigdy a na kratkach już prawdziwa zima. To mi troche tłumaczy dlaczego w tej xsarze do temp. otoczenia ok -5 jeszcze się załączała sprężarka, podczas gdy w innych autach juz w okolicy zera sprzęgło się nie załączyło. Co sądzicie o tym? Dużo grzebania żeby się dobrać do czujnika?  Pół samochodu trzeba rozebrać. Przypuszczam, że wymiana czujnika potrzebna, chyba nie ma opcji zmiany progu temperaturowego wyłaczenia sprężarki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.06.2019 o 13:05, slawek2000 napisał:

Zauważyłem, że sprzęgło sprężarki klimatyzacji jest załączone cały czas, sprężarka jest ciągle napędzana, niezależnie od zapotrzebowania na"chłód"

O ile pamiętam to tam jest jakaś sprężarka Sandena o zmiennej pojemności (wydajności). A co za tym idzie sprężarka jest włączona cały czas (gdy jest załączone A/C) ale dostosowuje wydajność do ciśnienia w układzie i temperatury z czujników - czyli do zapotrzebowania na "chłód".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 12.06.2019 o 08:14, Smigiel napisał:

O ile pamiętam to tam jest jakaś sprężarka Sandena o zmiennej pojemności (wydajności). A co za tym idzie sprężarka jest włączona cały czas (gdy jest załączone A/C) ale dostosowuje wydajność do ciśnienia w układzie i temperatury z czujników - czyli do zapotrzebowania na "chłód".

To chyba zależy od silnika w takim razie bo w dieslu 2.0 poliftowym z 2004 roku wyraźnie było słychać jak zaskakiwało sprzęgło sprężarki...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, jest sanden, jest regulowany wydatek ale jest chyba też coś takiego jak ochrona parownika przed oblodzeniem. I gdy czujnik na parowniku zgłosi że temp. zbliża sie do zera to rozłączy sprzęgło.  A u mnie czujnik wyraźnie oszukuje skoro na kratkach jest o 5 stopni mniej niż odczyt z temp. parownika. W drugim aucie które mam ( C8) podglądałem lexią i tam wyraźnie gdy temp zbliżała sie do zera to sprzęgło było rozłączane. W jednuym i w drugim aucie z poziomu lexii to się nazywało chyba ochrona parownika przed zamarzaniem.

U kolegi  w podobnej xp też 1.8 benz. słychać jak sprzęgło się rozłącza i załącza. 

Edytowane przez slawek2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.