Josyp Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 Padła uszczelka pod głowicą (zapewne przez olanie kwestii wycieków z układu chłodzenia), fura warta tygodniówkę czy dwie, więc w ramach czelendźu stwierdziłem, że naprawię do "stówki" - bez szlifu głowicy, bo robiłem go 45kkm temu, na starych śrubach i starym rozrządzie oraz uszczelce za 40 zeta, z uszczelniaczem wału za 4zł - no właśnie i tu pytanie - poprzednio (te 45kkm temu) go wymieniałem na jakiś super markowy za kilkadziesiąt zł - i leje się z niego nieźle, teraz kupiłem po wymiarach taki za 4zł i to tylko dlatego, że sprzedawca miał coś jeszcze, bo na innych aukcjach kosztował 1,4zł Są jakieś różnice poza kilkudziesięciokrotnością w cenie? Z wyglądu identyko, czyli kawałek gumowego kółka ze sprężynką w środku. Płacimy tylko za marketing czy uszczelniacz wału nazwany uszczelniaczem wału ma jakieś lepsze właściwości od zwykłego simmeringu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 Może być ten sam, a może i nie. Kto to wie?Różnic się mogą jakością użytej gumy. Ta np. w tym za 1,4 moze być nieodporna na temperaturę. Ale tego nie wiesz. Ja bym zaryzykowal. W końcu to Twój samochod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 Jak już jest rowek na wale to nawet najlepszy i najdroższy pierścień uszczelniający pomoże tylko na chwilę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 w firmie zaopatrujemy się w simeringi różnych rozmiarów więc gdy chciałem jakiś simering do auta to w 2 sklepach informowali mnie ze taki a taki rozmiar simeringu to jest samochodowy i oni nie mają i trzeba szukać w hurtowniach motoryzacyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 Do wałów obracających się w jedną stronę, zwykle stosuje się uszczelniacze kierunkowe. Można je poznać po kreseczkach na wardze. Zwykły ma wargę gładką. Różnią się też materiałem. Zwykłe są z kauczuku akrylonitrylo-butadienowego (nbr) - odporne do ok 100°C. Po pewnym czasie twardnieją i przestają uszczelniać. Silnikowe są często z kauczuku fluorowego (fpm, viton) i te są odporne na temp przekraczającą 200°C. Obejrzyj wał w miejscu kontaktu z uszczelniaczem, czy nie ma rowka. Nie zaszkodzi przelecieć go papierem ściernym 2-3 tyś. zmoczonym w oleju/wd40. Przed założeniem wał posmaruj olejem/smarem/wazeliną. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.