Skocz do zawartości

Da się przestawić tacho VDO...


electrofinger

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, komputerem chyba w serwisie tacho lub przy legalizacji. Ale na moim przykładzie - 1300€ na Austrii wolałbym zapomnieć włączyć pracę, niż zapomnieć włączyć pauzę 😁

Miałem skoczka, który kończył dzień, zgasił silnik, zakończył (niby) tacho i na mojej karcie (jako drugi byłem zalogowany) leciała praca. Wg kontroli przerypałem cz. pracy O 30h 💪 na nic tlumaczenia, odwołania, itd.. ja po niemiecku, a polizei "is not my business" 🤦‍♂️

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kolega wyżej napisał , podczas legalizacji tacho zaprogramowali " automatyczną pauzę " . teraz trzebaby ponownie zrobić legalizację ii uprzedzić tachmenów ,że nie chcesz automatycznej pauzy . inaczej się nie da .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tacho było w legalizacji i tak ustawili. Ja tak nie chcę chyba że firma sobie tak zażyczyła, no to trudno - tego nie wiem.

Mam inny charakter pracy i mi nie odpowiada automatyczne przełączanie na pauze. Sam chcę tym sterować, jak od kilku ładnych lat to robię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.06.2019 o 18:17, electrofinger napisał:

Tacho było w legalizacji i tak ustawili. Ja tak nie chcę chyba że firma sobie tak zażyczyła, no to trudno - tego nie wiem.

Mam inny charakter pracy i mi nie odpowiada automatyczne przełączanie na pauze. Sam chcę tym sterować, jak od kilku ładnych lat to robię...

A to w ogóle legalne jest? Na kursie CPC prowadzący namawiał nas do zgłaszania pracodawcy nieprawidłowego zachowania tachografu- pauza domyślnie występuje 2-3 razy dziennie a praca to pozostałe przypadki. Automatyczne przełączanie na pauzę naraża kierowcę na mandat za wielokrotne używanie w sposób nieprawidłowy selektora tacho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Igorek napisał:

naraża kierowcę na mandat

właśnie  - kierowca  jest odpowiedzialny za właściwe przełączenie / ustawienie selektora pracy tachografu . nie ma znaczenia czy pauza jest automatyczna czy nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...
Dnia 25.06.2019 o 10:58, Igorek napisał:

A to w ogóle legalne jest? Na kursie CPC prowadzący namawiał nas do zgłaszania pracodawcy nieprawidłowego zachowania tachografu- pauza domyślnie występuje 2-3 razy dziennie a praca to pozostałe przypadki. Automatyczne przełączanie na pauzę naraża kierowcę na mandat za wielokrotne używanie w sposób nieprawidłowy selektora tacho.

to zalezy gdzie, w autokarach niekoniecznie a niestety w jednym mam taki tachograf ze nie da sie zmienic ile to juz razy zapomnialem na  lozko przelaczyc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie  - kierowca  jest odpowiedzialny za właściwe przełączenie / ustawienie selektora pracy tachografu . nie ma znaczenia czy pauza jest automatyczna czy nie .
Właśnie. Więcej Eryków dostaniesz za 45 godzin młotków (gdzie debilowi nie przetlumaczysz) czy pauzy?
Że swojej praktyki widzę, że włączanie młotków na za/rozładunku idzie mi automatycznie.

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.