Skocz do zawartości

duster


deszczowyRoman

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, nielubiekotow napisał:

dacia wycofala silniki lpg w nowym dusterze. Zostaly jakies wyprodukowane resztki

 

Jakiś link? 

 

Edit: już znalazłem

 

https://francuskie.pl/nowa-dacia-duster-1-6-sce-lpg-kiedy-model-znow-bedzie-w-ofercie/

 

 

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chyba chodzi o współpracę tego silnika z lpg. Mamy w firmie Dacię Lodgy albo Dokera ( mylą mi się te nazwy) w tej konfiguracji i o ile na początku było OK, to teraz wyszły jakieś problemy z silnikiem za który niby odpowiada lpg. Jutro będę więcej wiedział to napisze co i jak. Auto ma 2 lata i przebieg coś około 70 kkm.

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 1.6 i to jeszcze z LPG to chyba za kare. Teraz male pierdziawki malo pala LPG jest bez sensu.
Zalozmy, ze mala pierdziawka spali 6 litrow bebzyny lub 7 litrow lpg. Czyli 30 zl do 15 zl na kazdej setce. Jak krecisz duzo to jest na tym zysk. Ale faktycznie tak pod 20 kkm rocznie i wiecej zeby zysk uwzglednial drozsze przeglady, etc.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, spad napisał:

Zalozmy, ze mala pierdziawka spali 6 litrow bebzyny lub 7 litrow lpg. Czyli 30 zl do 15 zl na kazdej setce. Jak krecisz duzo to jest na tym zysk. Ale faktycznie tak pod 20 kkm rocznie i wiecej zeby zysk uwzglednial drozsze przeglady, etc.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

Jak ktos na prawde duzo jezdzi to bierze diesela. Ja to rozumiem w paliwozernym lanosie ale te francuskie 1.2/09 i teraz 1.3 na prawde sa ok. Nie wiem po co katowac sie 1.6SCE. Mialem to w sluzbowym Megane. Dramat vs T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujekcybul napisał:

Jak ktos na prawde duzo jezdzi to bierze diesela. Ja to rozumiem w paliwozernym lanosie ale te francuskie 1.2/09 i teraz 1.3 na prawde sa ok. Nie wiem po co katowac sie 1.6SCE. Mialem to w sluzbowym Megane. Dramat vs T.

 

Bo pomimo, że dużo jeżdżę w skali roku to jednak większość jazdy odbywa się w warunkach miejskich i wtedy diesel nie daje oszczędności. Te francuskie 1.2 przerabiałem w QQ i spalało mi we Wrocławiu 8.8 litra na setkę. Oczywiście w trasie schodził do 6,9-7,3, ale w mieście lubił wypić swoje. I teraz tak, te 8,8 litra daje ok. 45 zł na stówkę. Aktualnie Astra spala mi 10 litrów lpg (silnik 1,4 140 KM). Czyli jestem do przodu ok. 20-25 zł w zależności od cen paliw. To dużo, przy rocznym przebiegu 30 kkm daje to ok. 6000 zł oszczędności rocznie, minus 900 zł wynikające z dodatkowych serwisów lpg i przeglądu rejestracyjnego. Dla mnie  to pieniądz po który warto się schylić.

Ujeżdżałem diesle w swoim życiu, w mieście spalały 8-10 litrów w zależności od silnika. Nie było w tym żadnej ekonomi.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, spad napisał:

 

Bo pomimo, że dużo jeżdżę w skali roku to jednak większość jazdy odbywa się w warunkach miejskich i wtedy diesel nie daje oszczędności. Te francuskie 1.2 przerabiałem w QQ i spalało mi we Wrocławiu 8.8 litra na setkę. Oczywiście w trasie schodził do 6,9-7,3, ale w mieście lubił wypić swoje. I teraz tak, te 8,8 litra daje ok. 45 zł na stówkę. Aktualnie Astra spala mi 10 litrów lpg (silnik 1,4 140 KM). Czyli jestem do przodu ok. 20-25 zł w zależności od cen paliw. To dużo, przy rocznym przebiegu 30 kkm daje to ok. 6000 zł oszczędności rocznie, minus 900 zł wynikające z dodatkowych serwisów lpg i przeglądu rejestracyjnego. Dla mnie  to pieniądz po który warto się schylić.

Ujeżdżałem diesle w swoim życiu, w mieście spalały 8-10 litrów w zależności od silnika. Nie było w tym żadnej ekonomi.

LPG jest bezkonkurencyjne pod względem kosztów paliwa :ok:

A jeśli chodzi o diesla, to ja jeżdżąc głównie w mieście mam spalenie rzędu 6.5 -7.

Spalanie diesla rośnie, gdy robić krótkie odcinki. U mnie min to najczęściej 20 km.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spad napisał:

 

Bo pomimo, że dużo jeżdżę w skali roku to jednak większość jazdy odbywa się w warunkach miejskich i wtedy diesel nie daje oszczędności. Te francuskie 1.2 przerabiałem w QQ i spalało mi we Wrocławiu 8.8 litra na setkę. Oczywiście w trasie schodził do 6,9-7,3, ale w mieście lubił wypić swoje. I teraz tak, te 8,8 litra daje ok. 45 zł na stówkę. Aktualnie Astra spala mi 10 litrów lpg (silnik 1,4 140 KM). Czyli jestem do przodu ok. 20-25 zł w zależności od cen paliw. To dużo, przy rocznym przebiegu 30 kkm daje to ok. 6000 zł oszczędności rocznie, minus 900 zł wynikające z dodatkowych serwisów lpg i przeglądu rejestracyjnego. Dla mnie  to pieniądz po który warto się schylić.

Ujeżdżałem diesle w swoim życiu, w mieście spalały 8-10 litrów w zależności od silnika. Nie było w tym żadnej ekonomi.

Mam pytanie, co to za koszt serwisów i przeglądów LPG za 900zł. To ile płacisz za wymianę 2 filtrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, dobromir napisał:

Mam pytanie, co to za koszt serwisów i przeglądów LPG za 900zł. To ile płacisz za wymianę 2 filtrów?

 

Po kolei:

1. Przegląd rejestracyjny ok. 150 zł. (Auto było nowe, więc muszę robić co rok a nie co trzy lata, dwa lata  i potem rok).

2. Dwa serwisy gazu co 15 kkm. Aktualnie kosztują coś około 200-250 zł za jeden.

 

No to jednak wyszło mniej. Pomyliłem się z tym szacowaniem bo jak jadę na serwis lpg to od razu wymieniam olej, stąd policzyłem więcej. Zatem przyjmijmy 600 zł rocznie za ekstra serwisy.

Edytowane przez spad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, spad napisał:

 

Bo pomimo, że dużo jeżdżę w skali roku to jednak większość jazdy odbywa się w warunkach miejskich i wtedy diesel nie daje oszczędności. Te francuskie 1.2 przerabiałem w QQ i spalało mi we Wrocławiu 8.8 litra na setkę. Oczywiście w trasie schodził do 6,9-7,3, ale w mieście lubił wypić swoje. I teraz tak, te 8,8 litra daje ok. 45 zł na stówkę. Aktualnie Astra spala mi 10 litrów lpg (silnik 1,4 140 KM). Czyli jestem do przodu ok. 20-25 zł w zależności od cen paliw. To dużo, przy rocznym przebiegu 30 kkm daje to ok. 6000 zł oszczędności rocznie, minus 900 zł wynikające z dodatkowych serwisów lpg i przeglądu rejestracyjnego. Dla mnie  to pieniądz po który warto się schylić.

Ujeżdżałem diesle w swoim życiu, w mieście spalały 8-10 litrów w zależności od silnika. Nie było w tym żadnej ekonomi.

Ja mam przeglądy LPG co 12kkm po 100zl brutto.

Przy 30kkm/rok do LPG dołożyłem prze rok przeglad SKP (nowe auto) i 250 przeglady LPG.

Pierwsze wymiany wtryskiwaczy i redukora zawsze miałem w okolicach 120-180kkm.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sdss napisał:

Jeśli auto z LPG to tylko fabryczny, w firmie mamy Hyundaje z LPG montowanym przez dilera, większość awarii silnika to LPG, importer nie uznaje gwarancji.

Z drugiej strony fabryczne LPG maja minusy w postaci poblokowanych sterowników i często mizernej znajomości ASO w temacie LPG.

Jestem przyzwyczajony do większych problemów z LPG fabrycznym czy dokładnym przez ASO niż w sprawdzonym zakładzie specjalizujacym sie w LPG.

Z tego powodu już 2x olalem gwarancje zakładając LPG w niezależnym warsztacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem tydzień temu w salonie Dacii i mistrz sprzedaży powiedział mi w tajemnicy, że jesienią mają być nowe silniki benzynowe :)

więc, czekam żeby zostawić mojego dokkera i wziąć jakieś dokserati.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcinas napisał:

byłem tydzień temu w salonie Dacii i mistrz sprzedaży powiedział mi w tajemnicy, że jesienią mają być nowe silniki benzynowe :)

więc, czekam żeby zostawić mojego dokkera i wziąć jakieś dokserati.

 

jak u wszystkich 1.0 i 1.5 , ja kupiłem SCE w LPG :) ( czekam na odbiór)

 

PS 

 

Po 100 000 wyrzucę LR i wrzucę nowy przód. Za fabryczną instalację dopłacam 2500, w niezależnym warsztacie nowa instalka około 3100, za nowy "przód" około 1500 w sumie instalka wyniesie koło 4 000 z przerobieniem, czyli przepłacam w tym przypadku zaokrąglając  1 000PLN ale w "polskiej" instalacji po 100 000 wypadają wtryskiwacze 250 i reduktor 150 więc chyba nie będzie tragedii.

 

PS 2

Silnik nissana jest mega cichy w porównaniu do 1.6 16V Renault, który miałem w meganie III z 2015 i dużo bardziej "zrywny" od niego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat kupując Tipo szukałem bez lpg fabrycznego, wolałem dołożyć instalację lpg w swoim zakresie w dobrym zakładzie żeby mieć dostęp do sterownika w własnym zakresie. Akurat trafiło się auto z instalacją BRC zakładaną u dealer-a. Brałem pod uwagę TSI, stwierdziłem że kręcąc 30-40kkm rocznie lepiej wyjdę z lpg stąd poszłem w kierunku starego tjeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, r1sender napisał:

@Camel muszę Ciebie zmartwić ale wcale taki cichy to on nie jest, w służbówce nie ma jeszcze 100 tyś.km a rozrząd słychać:skromny:

Mam rozeznanie z kilku "kaszy" i problem występuje przy:

1. nie trzymamy stanu oleju przy max

2.zmieniamy oliwe po 20 000 i co 20 000 :(

3. lejemy co popadnie w sewisie u Zdunka - sam w megance przerabiałem ten temat serwisu i mnie oficjalnie przepraszono przez Renault Polska ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Z drugiej strony fabryczne LPG maja minusy w postaci poblokowanych sterowników i często mizernej znajomości ASO w temacie LPG.

Jestem przyzwyczajony do większych problemów z LPG fabrycznym czy dokładnym przez ASO niż w sprawdzonym zakładzie specjalizujacym sie w LPG.

Z tego powodu już 2x olalem gwarancje zakładając LPG w niezależnym warsztacie.

 

JAkie auto kupiłeś??

  • Nie lubię tego 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.06.2019 o 23:53, wujekcybul napisał:

Jak ktos na prawde duzo jezdzi to bierze diesela. Ja to rozumiem w paliwozernym lanosie ale te francuskie 1.2/09 i teraz 1.3 na prawde sa ok. Nie wiem po co katowac sie 1.6SCE. Mialem to w sluzbowym Megane. Dramat vs T.

120kkm rocznie to dużo? Z lpg wychodzi rocznie ładna kwota w kieszeni w porównaniu z dieslem. Piszę o 3 pojazdach w domu, które ten przebieg robią.

Także ten.. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Pipper napisał:

120kkm rocznie to dużo? Z lpg wychodzi rocznie ładna kwota w kieszeni w porównaniu z dieslem. Piszę o 3 pojazdach w domu, które ten przebieg robią.

Także ten.. ;]

Moze innym typem pojazdow jezdzisz? 

 

Suzuki 1.2 w miescie 6l poza duzo mniej.

VW 1.0TSI tu nawet watek jest o golfie pali tyle co nic.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, wujekcybul napisał:

Moze innym typem pojazdow jezdzisz? 

 

Suzuki 1.2 w miescie 6l poza duzo mniej.

VW 1.0TSI tu nawet watek jest o golfie pali tyle co nic.

 

 

W nowym Polo średnie spalanie 4.8l/100km. Styl jazdy delikatny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujekcybul napisał:

Moze innym typem pojazdow jezdzisz? 

 

Suzuki 1.2 w miescie 6l poza duzo mniej.

VW 1.0TSI tu nawet watek jest o golfie pali tyle co nic.

 

Miałem Sandero stepway z 2016 z 0.9 tce i lpg fabrycznym, sprzedałem do Niemiec jako 2 latka i kupiłem kolejną Hondę crv w to miejsce. Specyfika trasy i pracy wymaga ode mnie prześwitu i chociażby protezy awd, szczególnie od jesieni do wiosny. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.06.2019 o 22:43, steyr napisał:

Ja akurat kupując Tipo szukałem bez lpg fabrycznego, wolałem dołożyć instalację lpg w swoim zakresie w dobrym zakładzie żeby mieć dostęp do sterownika w własnym zakresie. Akurat trafiło się auto z instalacją BRC zakładaną u dealer-a. Brałem pod uwagę TSI, stwierdziłem że kręcąc 30-40kkm rocznie lepiej wyjdę z lpg stąd poszłem w kierunku starego tjeta.

Jakie założenia do wyliczeń przyjąłeś?

Chodzi mi o porównanie TSI z Tjet z LPG.

Ile zyskujesz rocznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Jaruga napisał:

Ja mam w rapidzie średnią 7.1 ;]

Styl jazdy niedelikatny. 

Ja mam średnio 11l lpg na 100km w Crv 3gen z 2007r. z archaicznym raczej automatem 5b, oraz masą 1710kg, na oponach 225/65/17. Styl jazdy raczej dynamiczny. Więc w pln na 100km cięższy i większy pojazd wychodzi taniej ze zużyciem paliwa. :piwko: Diesel w tym modelu i przy moim stylu jazdy spalał pod moim butem 7.9 l ON na 100km. Próba z około 6kkm, lpg mam próbę z około 22kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jaruga napisał:

Ja mam w rapidzie średnią 7.1 ;]

Styl jazdy niedelikatny. 

Ja w Fabii mam 6,4l, gdzie K4M spalal po tych samych odcinkach 11.5l lpg. Doliczajac, ze co miesiac trzeba bylo dotankowac noPb za 30pln na rozruch jestem zadwolony.

Edytowane przez czachabrava
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mrBEAN napisał:

Jakie założenia do wyliczeń przyjąłeś?

Chodzi mi o porównanie TSI z Tjet z LPG.

Ile zyskujesz rocznie?

 

Tipo Kombi 1.4tjet średnie spalanie mam 9l lpg na 100km, w przypadku tsi przyjąłem 6l Pb/100km. Przy obecnych stosunku ceny lpg do PB który utrzymuje się od dłuższego czasu do tsi musiałby palić 4l PB żeby z tjet z lpg wyszło to samo. Ja rozumiem że tsi "wącha" PB ale nie aż tak i nie mówię o spalaniu na trasie przy 90km/h. W moim przypadku to tryb mieszany, codziennie 2x20km z czego 40% miasto a reszta droga krajowa z prędkościami do 110km/h a super oszczędnie nie jeżdżę. Ostatnio trasa na A4 tempomat nastawiony na 145km/h, średnia prędkość z 200km 127km/h i po tym tankowanie z dystrybutora wyszło 10,5l lpg/100km. Nie dyskutuje na temat zużycia paliwa, jak sam się nie przekonam. Rozmawiałem z takimi co twierdzą że przy 160km/h 1.9tdi pali im 4l ON/100km. Koszt przeglądu większy o 60zł pomijam w skali roku i 40kkm. Na rozruch na PB w okresie letnim przeznaczam ok 50zł na 2 miesiące. Jakby nie liczył to i tak jestem do przodu.

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎06‎-‎20 o 20:26, wujekcybul napisał:

Ten 1.6 i to jeszcze z LPG to chyba za kare. Teraz male pierdziawki malo pala LPG jest bez sensu.

 

Jesli auto nie jest brane na 3-4 lata to oplaca sie nawet przy 10 tys km rocznie, bo zwroci sie po 2 latach max. A przy wiekszych przebiegach duzo wczesniej. Oczywiscie przy prywatnym uzyszkodniku.

Te male pierdziawki nie zawsze malo pala, szczegolnie po miescie. Ja wiem TSI z dsg, niektorzy pokaza srednie 5,5 litra, ale powiedzmy, ze to niecaly swiat i nie kazdy tak jezdzi.

 

Wariactwo, ze tez Dacia nawet zeszla na psy :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gregoryj napisał:

 

Jesli auto nie jest brane na 3-4 lata to oplaca sie nawet przy 10 tys km rocznie, bo zwroci sie po 2 latach max. A przy wiekszych przebiegach duzo wczesniej. Oczywiscie przy prywatnym uzyszkodniku.

Te male pierdziawki nie zawsze malo pala, szczegolnie po miescie. Ja wiem TSI z dsg, niektorzy pokaza srednie 5,5 litra, ale powiedzmy, ze to niecaly swiat i nie kazdy tak jezdzi.

 

Wariactwo, ze tez Dacia nawet zeszla na psy :nie_wiem:

Oczywiscie ja mam srednie 9,5l w 1.0EB. Ale przy moich przebiegach to bez znaczenia. Ja nadal twierdze, ze na trasy lepszy bedzie diesel. Mialem takie 1.6 w Megane i to jest meczarnia nie silnik vs oczywiscie 1.2T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, wujekcybul napisał:

Oczywiscie ja mam srednie 9,5l w 1.0EB. Ale przy moich przebiegach to bez znaczenia. Ja nadal twierdze, ze na trasy lepszy bedzie diesel. Mialem takie 1.6 w Megane i to jest meczarnia nie silnik vs oczywiscie 1.2T.

 

Zgodzę się, zwłaszcza jeśli chodzi o elastyczność jeśli porównujemy PB N/A i PB z T. W przypadku lpg znacznym minusem w zależności od trybu jazdy jest niski zasięg, mi to nie przeszkadza i tak większość km robię "wokół komina" a jak jadę dalej to planuje wcześniej tankowania. A jak się zapomnę to jadę na PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.