Skocz do zawartości

Nowy silnik (10 tys km) zaczął brać olej po chiptuningu


ztj

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, SorenLorenson napisał:

I ot o jest właśnie pytanie, co?

 

Dawno temu miałem taką sytuację w 1.4 E7J Renault Megane - na wakacjach przegrzałem silnik jadąc prawie 10km w górach w Chorwacji na pierwszym biegu w korku.

Objaw był taki, że auto straciło moc, zatrzymałem się, sprawdziłem czy poziomy oleju i płynu chłodzącego są ok, pojechałem dalej i wydawało się że wszystko jest ok.

Silnik zaczął palić 1l oleju na 1000km, po rozebraniu silnika - przytarte tłoki w dwóch cylindrach.

Edytowane przez jqr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.06.2019 o 06:30, steyr napisał:

 

Z tego co się orientowałem to zmiana programu w tych silnikach które brały olej na wiele się nie zdała, takie przysłowiowe pudrowanie syfa przez ASO.

Panie, tych programów do tce było ze trzy w ciągu paru miesięcy, to najlepiej świadczy o tym, że oni sami nie wiedzieli co się dzieje. ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.06.2019 o 23:05, johny napisał:

Moje TSI 1.4 turbo kompresor nie bierze ani grama oleju.

 

Nie ma aut, które nie biorą ani grama oleju.

To jest fizycznie niemożliwe.

Niech to będzie nawet 100 ml na 10.000km - ale nie zero

Edytowane przez wald0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, krzys139 napisał:

A to by znaczyło, że musiał się troszkę przygrzać.

 

Możliwe. Możliwe że stałoby się to bez chip-tuningu przy okazji "normalnego pałowania na trasie"

Możliwe że silnik ma wadliwą konstrukcję i/lub wadliwą partię pierścieni zgarniających.

Były takie przypadki w historii. Sam takie miałem w citroenowskim EW7j - zwichrowane jak falbanka. Gładzie w porządku. Po wymianie na nominały radykalnie zmiejszył się apetyt (z > 1,5l na 1000 do 200-300ml na 1000)

Kompresja była w normie.

I właśnie pewna (ale nie większa) część aut z tym silnikiem z okolic 2002/3 roku miała taką przypadłość. A część nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 27.06.2019 o 19:23, steyr napisał:

 

Znajomy miał Megane IV z 1.2tce z 2018r bez GPF i końcówka wydechu też cała w sadzy. Przy bezpośrednim wtrysku benzyny dochodzi zjawisko wydzielania się sadzy, stąd zaczeli stosować filtry GPF w takich silnikach. A Twój tjet pewni tak chleje paliwo że nie nadąża przepalać i benzyna płuka układ wydechowy:phi: U mnie podobnie końcówka czysta.

Taty Meriva A Z14XEP 128kkm 10 lat, fabryczny wydech i wewnątrz koncowki widac czysta blachę. U mnie w Fordzie po 3kkm czarna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.