criss1 Napisano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2019 Witam.Tym razem pytanie dotyczy wykonania przez specjalistów skutecznego i wiarygodnego sprawdzenia kompresji w silniku diesla fiat stilo 1,9MJ 120 km 8 V.Jak takie sprawdzenie kompresji powinno przebiegać?Za pomocą jakiego sprzętu?Jak powinien być wykonany pomiar kompresji, żeby mieć pewność, że wynik tego sprawdzenia jest wiarygodny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2019 Sprawdzenie kompresji odbywa się przy użyciu manometru wpiętego w gniazda wtryskiwaczy lub świec żarowych. Przy okazji demontażu wtryskiwaczy warto wymienić podkładki pod wtryskiwaczami oraz oczyścić gniazda. Niektóre warsztaty wyposażone są w diagnoskop BOSCH, który po podpięciu do auta wykonuje pomiar kompresji na podstawie nierównomierności obrotu wału podczas odpalania silnika. Nie wiem na ile jest to miarodajna metoda pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 30 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2019 Jestem z okolic Łodzi. Możecie polecić jakiś solidny ( profesjonalny ) warsztat zajmujący się serwisem silnika diesla MJ w Fiatach ? 1.Kompresja 2.Wtryskiwacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2019 Po co chcesz nadać kompresję i wtryski? Bo zastanawia mnie właśnie diagnostyka wszystkich właścicieli 120km/8v. Sam możesz zbadać kompresję kupując zestaw z allegro i wpinając go w miejsce świecy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2019 Wg danych technicznych fabrycznie masz mieć 18:1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2019 (edytowane) 6 godzin temu, criss1 napisał: Możecie polecić jakiś solidny ( profesjonalny ) warsztat zajmujący się serwisem silnika diesla MJ w Fiatach ? 1.Kompresja 2.Wtryskiwacze W Łodzi niby dobre opinie wg google (5 gwiazdek) mają tutaj: http://www.sekura.auto.pl/naprawa-fiat.html Ale jak to z opiniami, czasem się można przejechać jak ja na polecanych mechanikach z forum AR. Pamiętaj, że o ile pomiar kompresji nie pochłonie fortuny, to już zabawa z wtryskiwaczami może iść w tysiące. Przykładowo pełna regeneracja wtryskiwacza to koszt ok. 600 zł. Doliczy do tego diagnostykę komputerową, demontaż, montaż, kodowanie, wymianę filtra jak i sam filtr który tani nie jest. Oczywiście możesz trafić na uczciwych mechaników i okaże się zapłacisz grosze. Oby. U nich zrobisz również regulację luzów zaworowych. A tak w ogóle to napisz tutaj i to samo przekaż mechanikowi co auto boli, bo wydasz masę pieniędzy i nic z tego nie będzie. Edytowane 30 Czerwca 2019 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 1 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 Dnia 30.06.2019 o 15:54, HARDTECHNO napisał: Po co chcesz nadać kompresję i wtryski? Bo zastanawia mnie właśnie diagnostyka wszystkich właścicieli 120km/8v. Sam możesz zbadać kompresję kupując zestaw z allegro i wpinając go w miejsce świecy ... Od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić z uruchamianiem samochodu przy bliżej nieokreślonej temperaturze silnika tzn. już nie zimny, ale jeszcze nieciepły.Został wymieniony.Czujnik położenia wału, Wymieniona pompa wtryskowa co prawda używka, ale efekt taki sam jak przed wymianą pompy. Wymieniony termostat z oryginalnym czujnikiem.Zwiększona dawka rozruchowa paliwa i wydłużony czas grzania świec.Teraz samochód odpala z lekkim zacięciem, szarpnięciem i trzeba trochę dłużej kręcić.Nie odpala, płynnie tak jak normalnie odpalał po przekręceniu kluczykiem.Stąd teraz kolej na kompresie ,wtryskiwacze, zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 1 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 Dnia 30.06.2019 o 15:56, HARDTECHNO napisał: Wg danych technicznych fabrycznie masz mieć 18:1 To są parametry kompresji fabrycznej na każdym cylindrze?Jakie parametry kompresji w silniki z przebiegiem 250, km są do zaakceptowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 To co podał HARDTECHNO to stopień kompresji. Cytuj Stopień kompresji to stosunek objętości komory spalania do sumy objętości komory spalania i objętości cylindra ponad tłokiem w jego dolnym położeniu Ciśnienie sprężania to tymczasem: Cytuj Ciśnienie sprężania to ciśnienie jakie wytwarza tłok w komorze spalania w końcowej fazie suwu sprężania Ciśnienie sprężania dla tych silników to 24-32 bary. Różnica pomiędzy sąsiadującymi cylindrami nie może być większa niż 1,5 bar. To wszystko informacje z google (forum elektroda, forum fiat klub stilo). Na ile rzetelne nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 @bochumil im blizej max czyli 32bar tym lepiej auto zapala. Ale... @criss1 kiedy objawy się pojawiły? Czy od zawsze od kiedy masz auto? Może masz do sprawdzenia rozrząd? Może przestawiona pompa cr o jeden ząbek ? I masz zły kąt wtrysku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 Mnie się wydaje, że tam jest jakiś banał i bardziej ogarnięty mechanik wyjaśni to w jedno popołudnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 Regulator ciśnienia moze powodować też cyrki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 1 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 Ro 10 minut temu, bochumil napisał: Mnie się wydaje, że tam jest jakiś banał i bardziej ogarnięty mechanik wyjaśni to w jedno popołudnie. Rozrząd robiony niedawno.Problem był już przed rozrządem.Zapomniałem jeszcze dodać zawór EGR zaślepiony i wywalony z kompa.No właśnie największy problem w deficycie ogarniętego mechanika.Który więcej naprawi, niż popsuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 1 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 Jakieś sugestie? Co do ogarniętego mechanika. Dojadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 (edytowane) Godzinę temu, criss1 napisał: Jakieś sugestie? Co do ogarniętego mechanika. Dojadę. Namiary podałem wyżej. Jak chcesz kogoś siedzącego w Stilo to Poluś na Hutniczej w Chorzowie, ewentualnie Cinsoft w Rudnie. Musisz jedynie zmienić taktykę względem mechaników. Nie proponuj żadnych możliwych tropów. To jest ich działka. Oddajesz auto do naprawy opisując objawy i masz odebrać sprawne. A tak w ogóle to w Cinsofcie już byłeś na poprawie dawki rozruchowej. Napisz do Cinka maila, że objawy wciąż występują i zapytaj co robić dalej. Myślę, że pomoże. Bądź tylko cierpliwy, bo na maile średnio odpisuje. Edytowane 1 Lipca 2019 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 2 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2019 16 godzin temu, bochumil napisał: A tak w ogóle to w Cinsofcie już byłeś na poprawie dawki rozruchowej. Napisz do Cinka maila, że objawy wciąż występują i zapytaj co robić dalej. Myślę, że pomoże. Bądź tylko cierpliwy, bo na maile średnio odpisuje. Sprawdzić : Kompresje, wtryskiwacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 2 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2019 2 godziny temu, criss1 napisał: Sprawdzić : Kompresje, wtryskiwacze. No to trzeba się umawiać i auto naprawić. Drogę do Cinsoftu znasz. No chyba że chcesz auto naprawiać u kogoś innego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2019 Dnia 1.07.2019 o 21:00, HARDTECHNO napisał: Może przestawiona pompa cr o jeden ząbek ? I masz zły kąt wtrysku? Jak sam napisałeś, pompa CR, co do tego ma jej położenie ? A co do tematu robiłeś test przelewowy wtrysków ? W sumie najtańsza (z allegro), samodzielna i najmniej inwazyjna próba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 8 godzin temu, Wafer napisał: A co do tematu robiłeś test przelewowy wtrysków ? Kolega chyba ma już dość napraw swojego auta, czemu się właściwie nie dziwię. Rzetelnych serwisów coraz mniej... Moje ostatnie doświadczenia z serwisami, nawet tymi polecanymi na forum Alfa/Fiat okazały się jednym wielkim rozczarowaniem. Tydzień temu z ciekawości zrobiłem próbę przelewową u siebie. Poniżej zdjęcie wykonane po próbie 2 minutowej na biegu jałowym przy w pełni nagrzanym silniku. Największy "powrót" odnotowała strzykawka 3 cylindra. Nie są to jednak wartości spektakularne. Jest się czym martwić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.