Skocz do zawartości

Rzetelne badanie kompresji 1,9MJ


criss1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Tym razem pytanie dotyczy wykonania przez specjalistów skutecznego i wiarygodnego sprawdzenia kompresji w silniku diesla fiat stilo 1,9MJ 120 km 8 V.
Jak takie sprawdzenie kompresji powinno przebiegać?
Za pomocą jakiego sprzętu?
Jak powinien być wykonany pomiar kompresji, żeby mieć pewność, że wynik tego sprawdzenia jest wiarygodny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie kompresji odbywa się przy użyciu manometru wpiętego w gniazda wtryskiwaczy lub świec żarowych. Przy okazji demontażu wtryskiwaczy warto wymienić podkładki pod wtryskiwaczami oraz oczyścić gniazda. Niektóre warsztaty wyposażone są w diagnoskop BOSCH, który po podpięciu do auta wykonuje pomiar kompresji na podstawie nierównomierności obrotu wału podczas odpalania silnika. Nie wiem na ile jest to miarodajna metoda pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, criss1 napisał:

Możecie polecić jakiś solidny  ( profesjonalny ) warsztat  zajmujący się  serwisem silnika  diesla MJ w Fiatach  ?

1.Kompresja 

2.Wtryskiwacze

 

W Łodzi niby dobre opinie wg google (5 gwiazdek) mają tutaj:

 

http://www.sekura.auto.pl/naprawa-fiat.html

 

Ale jak to z opiniami, czasem się można przejechać jak ja na polecanych mechanikach z forum AR. Pamiętaj, że o ile pomiar kompresji nie pochłonie fortuny, to już zabawa z wtryskiwaczami może iść w tysiące. Przykładowo pełna regeneracja wtryskiwacza to koszt ok. 600 zł. Doliczy do tego diagnostykę komputerową, demontaż, montaż, kodowanie, wymianę filtra jak i sam filtr który tani nie jest. Oczywiście możesz trafić na uczciwych mechaników i okaże się zapłacisz grosze. Oby. 

U nich zrobisz również regulację luzów zaworowych. A tak w ogóle to napisz tutaj i to samo przekaż mechanikowi co auto boli, bo wydasz masę pieniędzy i nic z tego nie będzie. 

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.06.2019 o 15:54, HARDTECHNO napisał:

Po co chcesz nadać kompresję i wtryski? Bo zastanawia mnie właśnie diagnostyka wszystkich właścicieli 120km/8v. Sam możesz zbadać kompresję kupując zestaw z allegro i wpinając go w miejsce świecy ...

 

Od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić z uruchamianiem samochodu przy bliżej nieokreślonej temperaturze silnika tzn. już nie zimny, ale jeszcze nieciepły.

Został wymieniony.

Czujnik położenia wału, 
Wymieniona pompa wtryskowa co prawda używka, ale efekt taki sam jak przed wymianą pompy. 
Wymieniony termostat z oryginalnym czujnikiem.
Zwiększona dawka rozruchowa paliwa i wydłużony czas grzania świec.
Teraz samochód odpala z lekkim zacięciem, szarpnięciem i trzeba trochę dłużej kręcić.
Nie odpala, płynnie tak jak normalnie odpalał po przekręceniu kluczykiem.

Stąd teraz kolej na kompresie ,wtryskiwacze, zawory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.06.2019 o 15:56, HARDTECHNO napisał:

Wg danych technicznych fabrycznie masz mieć 18:1 

To  parametry kompresji fabrycznej na każdym cylindrze?
Jakie parametry kompresji w silniki z przebiegiem 250, km  do zaakceptowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co podał HARDTECHNO to stopień kompresji. 

 

Cytuj

Stopień kompresji to stosunek objętości komory spalania do sumy objętości komory spalania i objętości cylindra ponad tłokiem w jego dolnym położeniu

 

Ciśnienie sprężania to tymczasem:

 

Cytuj

Ciśnienie sprężania to ciśnienie jakie wytwarza tłok w komorze spalania w końcowej fazie suwu sprężania

 

Ciśnienie sprężania dla tych silników to 24-32 bary. Różnica pomiędzy sąsiadującymi cylindrami nie może być większa niż 1,5 bar. To wszystko informacje z google (forum elektroda, forum fiat klub stilo). Na ile rzetelne nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bochumil im blizej max czyli 32bar tym lepiej auto zapala. 

Ale... 

@criss1 kiedy objawy się pojawiły? Czy od zawsze od kiedy masz auto? Może masz do sprawdzenia rozrząd? 

Może przestawiona pompa cr o jeden ząbek ? I masz zły kąt wtrysku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ro

10 minut temu, bochumil napisał:

Mnie się wydaje, że tam jest jakiś banał i bardziej ogarnięty mechanik wyjaśni to w jedno popołudnie.

Rozrząd robiony niedawno.
Problem był już przed rozrządem.
Zapomniałem jeszcze  dodać zawór EGR zaślepiony i wywalony z kompa.

No właśnie największy problem w deficycie ogarniętego mechanika.
Który więcej naprawi, niż popsuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, criss1 napisał:

Jakieś sugestie? 

Co do ogarniętego mechanika. 

Dojadę.

 

Namiary podałem wyżej. Jak chcesz kogoś siedzącego w Stilo to Poluś na Hutniczej w Chorzowie, ewentualnie Cinsoft w Rudnie. Musisz jedynie zmienić taktykę względem mechaników. Nie proponuj żadnych możliwych tropów. To jest ich działka. Oddajesz auto do naprawy opisując objawy i masz odebrać sprawne. 

A tak w ogóle to w Cinsofcie już byłeś na poprawie dawki rozruchowej. Napisz do Cinka maila, że objawy wciąż występują i zapytaj co robić dalej. Myślę, że pomoże. Bądź tylko cierpliwy, bo na maile średnio odpisuje. 

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bochumil napisał:

A tak w ogóle to w Cinsofcie już byłeś na poprawie dawki rozruchowej. Napisz do Cinka maila, że objawy wciąż występują i zapytaj co robić dalej. Myślę, że pomoże. Bądź tylko cierpliwy, bo na maile średnio odpisuje. 

Sprawdzić : Kompresje, wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 1.07.2019 o 21:00, HARDTECHNO napisał:

Może przestawiona pompa cr o jeden ząbek ? I masz zły kąt wtrysku? 

 

Jak sam napisałeś, pompa CR, co do tego ma jej położenie ? rotfl

 

A co do tematu robiłeś test przelewowy wtrysków ? W sumie najtańsza (z allegro), samodzielna i najmniej inwazyjna próba ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wafer napisał:

A co do tematu robiłeś test przelewowy wtrysków ?

 

Kolega chyba ma już dość napraw swojego auta, czemu się właściwie nie dziwię. Rzetelnych serwisów coraz mniej... Moje ostatnie doświadczenia z serwisami, nawet tymi polecanymi na forum Alfa/Fiat okazały się jednym wielkim rozczarowaniem.

Tydzień temu z ciekawości zrobiłem próbę przelewową u siebie. Poniżej zdjęcie wykonane po próbie 2 minutowej na biegu jałowym przy w pełni nagrzanym silniku. Największy "powrót" odnotowała strzykawka 3 cylindra. Nie są to jednak wartości spektakularne. Jest się czym martwić?

 

 

Przelewy po 2 minutach.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.