Skocz do zawartości

Jawa 350 TS 638.1 1989 by Wojtas_BB


Rekomendowane odpowiedzi

Z okazji przekroczenia magicznej bariery z 4 z przodu, przy akceptacji Przewodniczącego Domowej Rady Nadzorczej, który nie bardzo chciał zgodzić się na kolejny samochód zakupiłem Czechosłowaczkę: Jawa 350 Twin Sport model 638.1, rok produkcji 1989, przebieg 33 tys km, ale zegary są przełożone przez, najprawdopodobniej, pierwszego właściciela z modelu 640.

2 właściciel od 2004 coś na niej jeździł, ale ostatnie 10 lat stała nie używana. Ale moto ciągle posiada czarne blachy.

OC ma, od 2004 nie ma przeglądu i prędko go mieć nie będzie, bo choć pali, skręca, to nie hamuje, nie wygląda i posiada jeszcze wiele rzeczy na nie.

Prędko też na ulicę nie wróci, zapewne nie wcześniej jak w przyszłym roku (m.in. dlatego, że nie mam prawka na motor ;]  )

 

 

20190629_175345.jpg

20190629_175352.jpg

20190629_181231.jpg

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci to? :bzik:;]

Przecież to nigdy nie hamowało ;]

 

Jeżeli przebieg 33kkm jest rzeczywisty, to może się już szykować regeneracja wału (a na pewno labirynt i środkowe łożysko). Poza tym po 10 latach postoju uszczelniacze pewnie są drewniane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Grzaniec napisał:

Po co Ci to? :bzik:;]

W którymś z Twoich wątków już pisałem, taki kaprys 😄 Następny w kolejce będzie Simson SR50, a żona chce motorynkę ;l;l;l;l;l  Ale wybijam ją jej z głowy i wbijam tego simsona :)

 

41 minut temu, Grzaniec napisał:

Przecież to nigdy nie hamowało ;]

Nie wiem nie znam się, pierwszy raz w życiu samodzielnie jechałem na motorze w sobotę, całe 100, może 200 metrów ;l;l;l;l;l  Moja nie hamuje na pewno :)

 

41 minut temu, Grzaniec napisał:

Jeżeli przebieg 33kkm jest rzeczywisty, to może się już szykować regeneracja wału (a na pewno labirynt i środkowe łożysko). Poza tym po 10 latach postoju uszczelniacze pewnie są drewniane ;)

Ciesz się, że mieszkasz daleko ode mnie bo już bym pewnie u Ciebie na remont termin rezerwował :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce w Jawie 350 nie idą w parze z masą pojazdu i osiąganymi prędkościami. Jeszcze tył da się jako-tako wyregulować, za to przód to niezłe wyzwanie. System podwójnego rozpieraka sprawia, że hamulec albo prawie nie hamuje, albo działa 0-1 - wciskasz klamkę, prawie nie ma hamowania - dociskasz - prawie blokuje koło ;l. Ludzie tutoriale piszą o regulacji tego wynalazku ;l.

 

Grunt, to realizować swoje zachciewajki - nawet tak bezsensowne jak zakup Jawy ;]:ok:

  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Grzaniec napisał:

Grunt, to realizować swoje zachciewajki - nawet tak bezsensowne jak zakup Jawy ;]:ok:

Oj tam oj tam, sam miałeś w tym niewielki udział, jak zobaczyłem tą co wyremontowałeś w zeszłym roku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 350-tke, tylko czerwoną, z tyłu zabudowana lampa. Po podniesieniu końców wydechów do góry wyglądała bardziej sportowo :phi:

Ciężki sprzęt, ale jak się rozbujała to szła :but:

Niestety mogę potwierdzić co pisał @Grzaniec po pewnym czasie coś zaczęło gruchotać i okazało się że wał do regeneracji. Chyba szpilki, łożyska zapieczone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.07.2019 o 04:13, Wojtas_BB napisał:

Silnik pójdzie do sprawdzenia, tak samo jak skrzynia biegów. Daleka droga przed nią zanim wyjedzie na drogi.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Wojtek ale to właściwa droga bo fajnie czasem iść do garażu coś podziałać :). Ja aktualnie walczę z przyczepą do malucha N250 :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, TOM_NIK napisał:

Wojtek ale to właściwa droga bo fajnie czasem iść do garażu coś podziałać :). Ja aktualnie walczę z przyczepą do malucha N250 :)

pokaż ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.07.2019 o 21:31, Wojtas_BB napisał:

pokaż ;)

W dniu zakupu

87bb86499cda.jpg

 

No a teraz już nie wygląda tak dobrze :)

 

5ab21b34fc17.jpg

 

c8e8a70b7b0c.jpg

 

7addc00cda84.jpg

 

3462ef09e524.jpg

Edytowane przez TOM_NIK
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zaczęło się.
Tydzień temu zawiozłem do kolegi, który bawi się w remonty motocykli.
Zdjęcia muszę ściągnąć z Whatsapp, ale Jawa wygląda bardzo dobrze: sprzęgło nowe, alternator nowy, łańcuch nowy, łożyska i zimeringi na wale nowe, szczęki z przodu nowe.
Do diagnostyki zostały cylindry, ale wszystko wskazuje na to, że jawa jest po remoncie, w dodatku była zadbana.
Teorię mamy taką, że dbał o nią pierwszy właściciel, a drugi, poza wywaleniem się nie zdążył jej zepsuć.

Jestem mega zadowolony!

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjeżdżają pierwsze części. Niestety pracę stanęły z uwagi na niskie temperatury.
Najbardziej jestem zadowolony z lampy, oryginał made im czechoslowakia, prawie bez oznak zużycia.be6a3835ebd451dbaef539b9b6af0d76.jpg077793b1c3fa1e1b9835a9e2b0d3b17a.jpgfd4e93310ab5f8817e672f2db8f30e24.jpgd2bfb797163ffd5b8e8db3cbaac56a23.jpgc1773db85a8e02029ee6bc528a9034c7.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak otworzysz silnik, sprawdź dobrze wał. Jeżeli nie będzie wykazywał luzów na korbach i wiesz, kiedy była ostatnia regeneracja to być może będzie chodził. Ale często trafiały do mnie Jawy, które były rzekomo po remoncie silnika, a okazywało się, że ciężko palą na zimno. Po otwarciu przeze mnie silnika okazywało się, że faktycznie  - łożyska na wale nowe, luzów na korbach brak. Ale po dobraniu się do łożyska pomiędzy przeciwwagami - dramat. Bywa tak, że ktoś wymieniał zewnętrzne łożyska a środkowe zostawiał - uznawał, że nie warto rozpoławiać wału. A najczęściej pada środkowe łożysko. No i ważnym elementem jest tzw labirynt. To wkładka pomiędzy przeciwwagi z uszczelnieniem za pomocą oringu. Labirynt jest aluminiowy. Potrafi złapać luzy, a oring robi się sztywny. I potem jawa po remoncie silnika odpala na zimno dopiero jak odpada Ci już noga od kopania. ;]

Tutaj pięknie grające łożysko środkowe:

https://fb.watch/3zlxuKzY5o/

 

A tak powinna palić Jawa - właśnie ten egzemplarz trafił do mnie po remoncie silnika, a bardzo ciężko odpalał na zimno. Powodem był zużyty labirynt.

https://fb.watch/3zlCZ2HnmI/

 

Dobre labirynty (współczesnej produkcji) ma firma 4motor. Sami je produkują i sporo biorą Czesi. W ogóle 4motor ma sporo części dobrej jakości do Jawy. Sam sięu nich zaopatruję, zresztą mam ich "pod ręką" ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedno - fabryczny zapłon na przerywaczach da się ustawić, trzeba się chwilę z tym pobawić, ale jest to do zrobienia. Niemniej jednak, jak chcesz tym robić trochę kilometrów i nie chcesz czasem wracać do domu na 1 cylindrze - to warto rozważyć montaż zapłonu bezstykowego. Tylko ja bym nie szedł w modne ostatnio zapłony cdi budowane do niemalże wszystkiego z podzespołów chińskich skuterków. OK, czasem to też zakładam, ale w przypadku Jawy uważam, że jest coś lepszego. Coś, co pozwoli Ci zostawić fabryczny alternator Jawy, co nie zmieni Ci charakterystyki silnika (wchodzenie na obroty, trzymanie wolnych, moment obrotowy itp). jest to ukraiński zapłon sovek. Komplet, który kosztuje sporo mniej niż czeskie vape, a zastępuje przerywacze i kondensatory. Jedna uwaga - zapłon działa na czujnik optyczny. Nie dziw się, że ze zdjętą pokrywą w ciemnym garażu sprzęt pali na widok buta, a po wyjechaniu na słońce gaśnie. :hehe: Ja kiedyś straciłem z godzinę zanim na to wpadłem ;l. Zapłon działa ok, ale bez pokrywy zapłonu możesz jeździć tylko w nocy ;]

 

17759791_1810363169284600_60585450416523

 

17522787_1810363162617934_75771737548902

Edytowane przez Grzaniec
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzaniec dzięki za cenne uwagi. Kolega, który mi to sprawdza i remontuje po zrzuceniu jawy z lawety stwierdził, że ma całkiem niezła kompresję. Jak wziął ją na warsztat, to najpierw odpalił ją, powiedział, że na sucho bez zapłonu kopnął 3 razy, potem przekręcił zapłon i zapaliła od strzała. Nie była palona od ponad 1,5 roku.




To już fragment filmu po dłuższej pracy, zdążyła się zagrzać.

Ale jak piszesz, silnik będzie sprawdzony dokładnie razem z wałem.

A zapłon póki co zostaje tradycyjny.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cylindry mały przygodę, bo tłoki są na 3 szlif, ale ktoś założył pierścienie na 1 szlif.
Zamówione nowe pierścienie na 3 szlif. Reszta cylindra w stanie dobrym.82614df88de67f4f9ac720dace18c684.jpgd9a2762a51e47ebab2e65e66613a3f9f.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Piękna....

Moje marzenie jak miałem ETZ 150...

później kupiłem ETZ 251 to był szał, ale Jawka zawsze jakoś taki szacun wzmagała... może to te dwie rury z tyłu ;) 

 

ps: Ty gdzieś w BB masz to cudo - może udało by się podjechać i zobaczyć na żywo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna....
Moje marzenie jak miałem ETZ 150...
później kupiłem ETZ 251 to był szał, ale Jawka zawsze jakoś taki szacun wzmagała... może to te dwie rury z tyłu  
 
ps: Ty gdzieś w BB masz to cudo - może udało by się podjechać i zobaczyć na żywo
W tej chwili nie mam, jeszcze jest u kolegi, który ją ogarnia. Myślę, że za ok 2 tyg wróci do mnie.

Zapraszam, Bestwina.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2021 o 18:17, spavatch napisał:

Bajeczna :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Bez nerwów, ale siedzisko odbiega od oryginału i psuje nieco wspaniałą robotę przy odrestaurowaniu :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czekam żeby obejrzeć ją w pełnej krasie.
Niestety pogoda nie pomaga. Biorąc pod uwagę warunki w najbliższych dniach, to mało prawdopodobne żeby wróciła do mnie w tym miesiącu

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Wróciła do domu. Co prawda już jakiś czas temu, ale pogoda jest jaka jest, w dodatku kranik puszczał. Kranik nowy, pierwsza przejażdżka zaliczona
0e81c4e67b67e5504d4f5a17c96d5259.jpg4aeb17f2ad9e48664145e503e34cd60e.jpgf46fa346c08717b5a668386d5b4f8df7.jpgb48a52567285d1fa03f863293c6a7dbc.jpge671135b8502bbd24461ca6cc943cdab.jpg

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2021 o 14:24, Wojtas_BB napisał:

Wróciła do domu. Co prawda już jakiś czas temu, ale pogoda jest jaka jest, w dodatku kranik puszczał. Kranik nowy, pierwsza przejażdżka zaliczona emoji16.png
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 

 

Mam nadzieję, że udało Ci sie zostawić te czarne numery :), z nimi wygląda jeszcze bardziej kultowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Mam nadzieję, że udało Ci sie zostawić te czarne numery , z nimi wygląda jeszcze bardziej kultowo.
I tak i nie. Blachy mam nowe, białe, ale te czarne, jak widać zostały

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Za młodych lat miałem na takiej padace  crash test na obwodnicy Gdańska :facepalm:

Te motory są bardzo nie stabilne w zakrętach z powodu wysoko położonego punktu ciężkości !:smirk:

Pół roku rehabilitacji prawego barku szybko mnie zraziło do tego wynalazku pod nazwą jawa/cz 350 :skromny:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.04.2023 o 11:26, MarCo napisał(a):

Za młodych lat miałem na takiej padace  crash test na obwodnicy Gdańska :facepalm:

Te motory są bardzo nie stabilne w zakrętach z powodu wysoko położonego punktu ciężkości !:smirk:

Pół roku rehabilitacji prawego barku szybko mnie zraziło do tego wynalazku pod nazwą jawa/cz 350 :skromny:

 

Który to zakręt był taki niemiły? 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.