Pado Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 Po dotarciu silnika chce zmienić olej - fabrycznie zalany na pewno 0w20 Pytanie czy bać się olejów 0w20 i zmienić na 0w30 ? Niby straszą, że 0w20 w naszych letnich temperaturach to kiepski wybór, ale pytanie czy to urban legend czy rzeczywiście tak może być? ktoś coś doradzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 Teraz, Pado napisał: Po dotarciu silnika chce zmienić olej - fabrycznie zalany na pewno 0w20 Pytanie czy bać się olejów 0w20 i zmienić na 0w30 ? Niby straszą, że 0w20 w naszych letnich temperaturach to kiepski wybór, ale pytanie czy to urban legend czy rzeczywiście tak może być? ktoś coś doradzi? Lac to co zaleca producent i nie cudować... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 2 minuty temu, Pado napisał: Niby straszą, że 0w20 w naszych letnich temperaturach to kiepski wybór, A jaka to roznica dla oleju, czy na zewnatrz jest +10 czy +30, skoro temperatura robocza oleju w silniku to 100-300? 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 1 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 3 minuty temu, wladmar napisał: A jaka to roznica dla oleju, czy na zewnatrz jest +10 czy +30, skoro temperatura robocza oleju w silniku to 100-300? nie doktoryzowałem się na olejach, ale jakby znaczenia nie było to po co ich by tyle było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 Teraz, Pado napisał: nie doktoryzowałem się na olejach, ale jakby znaczenia nie było to po co ich by tyle było Ma znaczenie temperatura zima (zimny start przy 0 a przy -20 to zupelnie cos innego i rodzaj oleju ma tu znaczenie), ale latem to bez znaczenia. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 5 minut temu, wladmar napisał: Ma znaczenie temperatura zima (zimny start przy 0 a przy -20 to zupelnie cos innego i rodzaj oleju ma tu znaczenie), ale latem to bez znaczenia. To po co oznaczają olej po literce W-skoro wszystko to to samo? Powinni robic 0W, 5W 10W itd i nie zawracać sobie głowy podziałami np. na 0W20, 0W30 czy 0W40 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 12 minut temu, volf6 napisał: To po co oznaczają olej po literce W-skoro wszystko to to samo? Powinni robic 0W, 5W 10W itd i nie zawracać sobie głowy podziałami np. na 0W20, 0W30 czy 0W40 A kto ich tam wie po co... Na chlopski rozum za bardzo to nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 (edytowane) Godzinę temu, volf6 napisał: To po co oznaczają olej po literce W-skoro wszystko to to samo? Powinni robic 0W, 5W 10W itd i nie zawracać sobie głowy podziałami np. na 0W20, 0W30 czy 0W40 Bo olej może, w zależności od silnika, mieć temperaturę roboczą 100 albo 125*C. I wtedy to co po W ma dramatyczne znaczenie. Edytowane 1 Lipca 2019 przez grogi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2019 13 godzin temu, Maciej__ napisał: Lac to co zaleca producent i nie cudować... Producent zaleca olej, który spełnia jego normę, a norma SAE jest pewnie od 0w20 do 5w40. 13 godzin temu, wladmar napisał: A jaka to roznica dla oleju, czy na zewnatrz jest +10 czy +30, skoro temperatura robocza oleju w silniku to 100-300? Temperatura robocza oleju jest zazwyczaj od 95 do 130 stopni. W20 przy 130 będzie miał dużo niższą lepkość niż W30. 13 godzin temu, Pado napisał: Po dotarciu silnika chce zmienić olej - fabrycznie zalany na pewno 0w20 Pytanie czy bać się olejów 0w20 i zmienić na 0w30 ? Niby straszą, że 0w20 w naszych letnich temperaturach to kiepski wybór, ale pytanie czy to urban legend czy rzeczywiście tak może być? ktoś coś doradzi? Jak dla mnie, producenci silników przechodzą na coraz niższe lepkości tylko ze względu na normy CO2 i spalanie. Zalanie silnika olejem 0W30 może oblać test zużycia paliwa, ale ja się nie znam. Na Twoim miejscu poszukałbym oleju 0W30 spełniającego normę producenta i spał spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2019 Dnia 1.07.2019 o 09:16, wladmar napisał: A kto ich tam wie po co... Na chlopski rozum za bardzo to nie ma sensu. na chłopski rozum, to widać, że nie wiesz o czym piszesz... ja w naszym klimacie stosuje i zalecam olej 5w40, tak 40 jest do naszego klimatu. Dziwne jest to, że ASO leje 30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 2 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2019 Teraz, technix napisał: ja w naszym klimacie stosuje i zalecam olej 5w40, tak 40 jest do naszego klimatu. Dziwne jest to, że ASO leje 30 Dobrze, ze sie znasz, moze napisz do producentow, ze nie maja racji, zalecajac 30? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2019 pisałem, jak jeździłem oplem. na moje nazwisko trzęsą doopa. Teraz mam wywalone, ja umiem odczytać diagram i wiem co i PO CO stosować. Inni niech płacą i płaczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 2 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2019 Dnia 1.07.2019 o 08:44, Pado napisał: Po dotarciu silnika chce zmienić olej - fabrycznie zalany na pewno 0w20 Pytanie czy bać się olejów 0w20 i zmienić na 0w30 ? Niby straszą, że 0w20 w naszych letnich temperaturach to kiepski wybór, ale pytanie czy to urban legend czy rzeczywiście tak może być? ktoś coś doradzi? 0W20 są zalecane do 1.33 toyoty (Yaris, Auris), jak mi zalali 5W30 to auta zaczęły brać olej, po powrocie do oW20, wszystko wrociło do normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trex11 Napisano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 0w20 to wszystkich mazda od 2012, bo maja silniki ciasko spasowanie, nawet w lato w hiszpani na 0w20 nie ma możliwości zerwania filmu olejowego, w zime łatwiej sie odpala i auto pewnie mniej pali. Ale to tylko gdy silniki są do tego przystosowane. Jest mazda na forum z przebiegiem juz 420 tys , silnik 2,5 200 ps 2013 rok i ciagle na 0w20 i nic się nie dzieje, więkrzość to przebiegi autostradowe PL-De. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 Dnia 1.07.2019 o 09:02, volf6 napisał: To po co oznaczają olej po literce W-skoro wszystko to to samo? Powinni robic 0W, 5W 10W itd i nie zawracać sobie głowy podziałami np. na 0W20, 0W30 czy 0W40 Klasyfikacja SAE ma już dziesiątki lat i jest w dzisiejszych czasach kompletnie bezsensu. Temperatura powietrza (taka, w której przeżyje człowiek, bo możemy przecież iść w skrajności) nie ma dla temperatury silnika znaczenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 Dnia 2.07.2019 o 15:28, technix napisał: na chłopski rozum, to widać, że nie wiesz o czym piszesz... ja w naszym klimacie stosuje i zalecam olej 5w40, tak 40 jest do naszego klimatu. Dziwne jest to, że ASO leje 30 A czemu nie 5w50... Można też 10w60 - zawsze to lepiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Znajdź sobie diagram przedstawiający właściwości olejów to będziesz wiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Dnia 2.07.2019 o 15:32, technix napisał: pisałem, jak jeździłem oplem. na moje nazwisko trzęsą doopa. Producenci samochodow trzesa przed Toba doopa ? Czy tylko opel ? 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Tylko ASO OPEL, ale to dawne czasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Dnia 2.07.2019 o 15:28, technix napisał: na chłopski rozum, to widać, że nie wiesz o czym piszesz... ja w naszym klimacie stosuje i zalecam olej 5w40, tak 40 jest do naszego klimatu. Dziwne jest to, że ASO leje 30 To jeszcze nic, mi leją 0w20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 25 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 (edytowane) Ja tylko napisze, że ostatecznie wymienilem olej na taki jaki zaleca vw czyli 0w20 wg ich normy. Jak jezdze to obserwuje czasami temperature oleju i nie przekraczała na razie 103 stopni(w okresie dotarcia było ok 106) - oczywiście na razie jakos mocno nie daje w palnik, wiec nie wiem o ile temp wzrasta przy mocno dynamicznej jezdzie, ale przy 180km/h była 103C- przy niższych prędkościach jest zwykle poniżej 100C (98-99) Edytowane 25 Sierpnia 2019 przez Pado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 13 minut temu, Pado napisał: Ja tylko napisze, że ostatecznie wymienilem olej na taki jaki zaleca vw czyli 0w20 wg ich normy. Jak jezdze to obserwuje czasami temperature oleju i nie przekraczała na razie 103 stopni(w okresie dotarcia było ok 106) - oczywiście na razie jakos mocno nie daje w palnik, wiec nie wiem o ile temp wzrasta przy mocno dynamicznej jezdzie, ale przy 180km/h była 103C- przy niższych prędkościach jest zwykle poniżej 100C (98-99) Nigdy by mi nie przyszło do głowy mierzyć/kontrolować temperaturę oleju w nowym samochodzie na gwarancji. Na prawdę jesteś wstanie wyciągnąć jakieś sensowne wnioski z tej różnicy +/-3*C przy wartościach 100*C bez głębszej wiedzy w jaki sposób projektowany był układ chłodzenia dla danego silnika? Wokół całego biznesu olejowego doszliśmy chyba do poziomu absurdu - niedługo trzeba będzie mieć doktorat żeby dobrać olej i uprawnienia UDT żeby go wymienić. Samochód to nie statek kosmiczny - lej co jest napisane w instrukcji i zapomnij o temacie ... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 25 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 (edytowane) @Azbest Nie wiem o co ci chodzi bo moj vw pokazuje temp oleju tak samo jak spalanie czy przebieg myślałeś, że latam z termometrem? A pisałem to odnośnie tego, co ktoś pisał o temperaturze roboczej oleju i jej zakresie... U mnie ewidentnie jest to ok 100c, a nie 125 czy 300 Edytowane 25 Sierpnia 2019 przez Pado 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, Pado napisał: @Azbest Nie wiem o co ci chodzi bo moj vw pokazuje temp oleju tak samo jak spalanie czy przebieg myślałeś, że latam z termometrem? A pisałem to odnośnie tego, co ktoś pisał o temperaturze roboczej oleju i jej zakresie... U mnie ewidentnie jest to ok 100c, a nie 125 czy 300 To taka ogólna dygresja to tego szaleństwa olejowego - nic personalnego, chociaż myślałem że się podpinasz jakimś interfejsem. Zwyczajnie szkoda życia na tematy olejowe, bo każdy powie ci coś innego ... a tak naprawdę to póki nie planujesz tym samochodem zrobić 300kkm+ to pewnie niie ma znaczenia jaki olej z dopuszczonych przez producenta zastosujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Dnia 1.07.2019 o 09:16, grogi napisał: Bo olej może, w zależności od silnika, mieć temperaturę roboczą 100 albo 125*C. I wtedy to co po W ma dramatyczne znaczenie. I to nawet w teoretycznie tym samym silniku... 2.0TDI 140KM w Sharanie miało o 10°C więcej niz w Touranie z tego samego rocznika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyyy77 Napisano 9 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2019 I mam ten sam dylemat... Seat pisze Cytuj Jeżeli poziom oleju jest zbyt niski Informacje na temat odpowiedniego oleju sil- nikowego do danego pojazdu można uzyskać w specjalistycznym warsztacie. Jeżeli zalecany olej silnikowy jest niedostęp- ny, to w sytuacjach awaryjnych można je- den raz zastosować maksymalnie 0,5 l na- stępnego oleju z listy do czasu następnej wy- miany oleju: Silniki benzynowe: standardowo VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 lub API SN. Silniki wysokoprężne: standardowo VW 507 00, VW 505 01, ACEA C3 lub API CK-4. Wymianę należy zlecić specjalistycznemu warsztatowi. Zastosowanie oleju silnikowego zgodnego ze specyfikacją VW 504 00 zamiast VW 508 00 może zwiększyć zużycie paliwa i emisję CO2 Z powyższego wynika, że 0w20 polecają głównie ze względu na ekologię. Spotkał ktoś rzetelne porównanie 0w20 i 5w30 które pokazuje wyższość jednego nad drugim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 9 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2019 Dnia 1.07.2019 o 08:52, Pado napisał: nie doktoryzowałem się na olejach, ale jakby znaczenia nie było to po co ich by tyle było Takie doktoraty znajdziesz na forach każdej marki, mimo że na forum AK próbowano lansować teorię jakoby robili to wyłącznie posiadacze aut włoskich. Także poszukaj dobrze na forach dedykowanych marce, a na pewno się dowiesz czy zrobiłeś słusznie zalewając silnik olejem 0w20 Pamiętaj, że to co chce producent czasami nie jest tym o czym marzy użytkownik - patrz ekologia w postaci zaworów EGR, filtrów DPF/GPF, klap wirowych, systemu SS czy na koniec ukochany na wielu forach downsizing. Oczywiście w przypadku aut nowych nie będzie to miało większego znaczenia, ale nie mam wątpliwości, że takie eko samochody szybciej trafią na złomowisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 9 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2019 8 godzin temu, siwyyy77 napisał: Spotkał ktoś rzetelne porównanie 0w20 i 5w30 które pokazuje wyższość jednego nad drugim. porównywać to można dla konkretnego silnika w pojeździe potrzebujemy danych producenta silnika w formie minimalnego ciśnienia oleju dla obrotów biegu jałowego i "wysokich" obrotów rzetelne porównanie wg mnie polega na zamontowaniu miernika ciśnienia oraz temperatury oleju, przyciśnięciu auta przez dłuższy czas i obserwacji czy dla danego oleju ciśnienie nie spada poniżej założeń producenta no ale kto to robi w autach seryjnych ? z ciśnieniem (i lepkością) nie można iść w nieskończoność, bo wpływa to na przepływ oleju z własnych doświadczeń: oleje xW30 sprawdzają się dobrze w autach starszych niż 2015, a w nowych gdzie np. VW wymaga oleju z normą VW508/509 może być 0w20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 9 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2019 @Pado jaki silnik siedzi u Ciebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 9 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2019 1 godzinę temu, RABIN napisał: @Pado jaki silnik siedzi u Ciebie? 1.5 tsi 150km,DADA,manual, gpf 2019 Na razie 9000km przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 11 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2019 Najlepiej to wlać olej 0W60. Będzie dobrze smarował lodowaty silnik zaraz po rozruchu przy -20°C i podczas jazdy po górskich serpentynach z przyczepą kempingową przy 40°C. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.