Skocz do zawartości

Górne mocowanie kolumny McPersona


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Niespełna miesiąc temu wymieniałem u siebie amortyzatory przednie wraz z poduszkami oraz łożyskami amortyzatorów. Po wymianie niby wszystko w porządku, auto trafiło na ustawienie zbieżności. Tymczasem kilka dni temu miałem okazję przejechać dłuższy odcinek po kocich łbach i okazuje się, że coś jest nie halo. Z lewej kolumny McPersona dobiega hałas - metaliczny stukot. Zajrzałem pod maskę i przyjrzałem się górnemu mocowaniu amortyzatorów. Jedyne co zauważyłem, to przerwa w układzie talerzyk/kielich. Zdemontowałem talerzyki i sprawdziłem luz na nakrętkach głównych amortyzatorów. Luzów brak, amortyzatory skręcone są solidnie. Podobnie talerzyki. Co ciekawe, na kielichach widoczne są odciśnięte ślady po talerzykach, więc poprzednio układ skręcony był inaczej - bez przerwy. Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to różnica między oryginalną poduszką a zamiennikiem SNR, który założyłem u siebie. Jeśli poduszka weszła głębiej w kielich automatycznie wyżej nad kielich wystaje nakrętka główna amortyzatora, przez co talerzyk nie dolega do kielicha tylko do nakrętki. Nakrętki główne założyłem stare. To solidne nakrętki M12x1,25 o wysokości ok. 13 mm. Te dołączone do nowych amortyzatorów Sachs posiadają wysokość 10 mm, ale nie mam pewności czy nie są to przypadkiem nakrętki mocowania górnego. Jak to powinno wyglądać i co tam może hałasować? Czy wymiana nakrętek na niższe załatwi temat? Czy można je bezpiecznie wymienić bez ściągania kolumny z auta wykorzystując ciężar samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, technix napisał:

amory Sachs,

 

Ja również wybrałem amortyzatory SACHS. Być może popełniłem błąd i powinienem do kompletu dać poduszki tego samego producenta. Wybrałem jednak SNR ponieważ mieli w komplecie łożyska kolumny McPersona. 

Zacznę od wymiany nakrętek. Ponawiam zatem pytanie, czy demontaż obu nakrętek na stojącym aucie (bez wyciągania kolumny) jest bezpieczne i nie grozi uszkodzeniem kielichów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mówię że akurat w tym przypadku ale niektórzy myślą że hop siup co to za robota wymiana amorków a wcale

tak nie jest, nawet odstęp końca zwoju sprężyny od ogranicznika ma znaczenie, ustawienie poduszki też, na youtube są poradniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, była gdzieś różnica, albo w wysokości poduszki, albo w wysokości nakrętki amortyzatora. Różnica OEM i zamiennik.

 

Tu masz porównanie, oem i zamiennik KYB. Potem kupiłem już z VB poduszki.

 

Na kąciku Astry razem z innymi kolegami sporo na ten temat pisaliśmy.

 

Tu jeszcze takie coś:

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

@bochumil czy tylko z lewej jest stukot?

Amortyzatory z koszykiem czy z większym kielichem(pozmianowe)

Poduszka ustawiona w gnieździe na znaki?(jezyczek-otwor?/)

 

1. Tylko z lewej. 

2. Amortyzatory SACHS o symbolu 290861 / 314626 z aukcji poniżej:

 

https://allegro.pl/oferta/amortyzatory-przod-fiat-stilo-sachs-7600451832

 

Amortyzatory który zdemontowałem miały dołożone kosze zabezpieczające (akcja serwisowa). Te nowe czegoś takiego nie posiadają. Starych koszy nie montowałem, były nieco skorodowane.

3. Poduszka ustawiona na znaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

@technix nie jestem zwolennikiem wynalazków/patentów... 

Na tym filmie jakiś patent gość zrobił.

 popodobno pomoglo

\

Znam tego youtubera, znam ten film. Dla mnie to rzeźba. Musi być jakaś konkretna przyczyna stukania kolumny. Na początek zacznę od wymiany nakrętek na niższe, chociaż nie wiem czy zamiana nakrętek o wysokości 13 mm na takie o wysokości 10 mm będzie bezpieczne z punktu widzenia eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Waldek40 napisał:

nie mówię że akurat w tym przypadku ale niektórzy myślą że hop siup co to za robota wymiana amorków a wcale

tak nie jest, nawet odstęp końca zwoju sprężyny od ogranicznika ma znaczenie, ustawienie poduszki też, na youtube są poradniki

 

Czyli koniec zwoju ma dolegać do ogranicznika czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bochumil napisał:

 

A co się będzie działo jeśli przerwy nie będzie?

nie wiem, zalecają aby była przerwa przy montażu, i bałwanek zakładamy płaskim go góry, warto obejrzeć sobie parę filmików

z montażu amorków, ja to taki bardziej teoretyk bo zawsze zlecam komuś tą robotę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś byłem w ASO na pogadance. 

Opcji wiadomo,  wiele. 

Dostałem rysunek,  co po kolei,  ma być,  będę rozbierać i weryfikować. 

Jak coś to się poddaje i oddaje do ASO,  ale wróci z urlopu mechanik od dostawczych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobne stukanie po wymianie amortyzatorów w lagunie 3. 

okazało się, że górna nakrętka amortyzatora doszła do końca gwintu, a mimo tego nie dociskała talerzyka/poduszki. było pół milimetra luzu. podłożenie podkładki rozwiązało problem. 

okazało się, że oryginalna nakrętka nie jest płaska w miejscu, w którym styka się z talerzykiem. zewnętrzna część nakrętki jest niżej niż jej środkowa część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.