Skocz do zawartości

Scala za 65 kPLN


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Majkiel napisał:

 

Najtańsze Tipo, za 42 tys wygląda ładniej, a za 52 tysięcy można mieć "wypasionego" Logana MCV z klimatyzacją automatyczną, kamerą cofania, alufelgami, wyświetlaczem 7" z nawigacją, tempomatem. 

To już robią Logany MCV z automatyczną klimą? Jak lekko ponad rok temu konfigurowałem, to nie dość, że w podstawie nie było w najwyższej wersji wyposażenia to i w opcji nawet nie było dostępnej automatycznej klimy. Co do reszty się zgadzam, a za tą kwotę to chyba był nawet z LPG jeszcze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.07.2019 o 12:57, Maciej__ napisał:

 

A do czego Ci ta tkanina na drzwiach? :nie_wiem:

Lepiej to wygląda i jest przyjemniejsze w dotyku. Tak samo jak w domu wolałbym oparcia sofy z materiau niz z plastiku

 

Dnia 3.07.2019 o 12:59, Jaruga napisał:

Pewnie do tego samego co niektórym ludziom miękkie plastiki na desce rozdzielczej. Nigdy ich nawet nie dotkną (bo po co?) ale jak ich nie ma to jest kibel nie auto ;]

Miękkie plastiki maja to do siebie, że są bardziej estetyczne. Zdecydowanie wole miekkie niz twarde skorupy, które moze sa fajne, ale np. w Ursusie;];]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Rado_ napisał:

Lepiej to wygląda i jest przyjemniejsze w dotyku. Tak samo jak w domu wolałbym oparcia sofy z materiau niz z plastiku

Wszystko ok, tylko porównanie nie trafione, o boczek raczej się nie opierasz.

Poza wizualnym badziewiem klujacym w oczy, plastik o ile nie trzeszczy to nie robi roznicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ZUBERTO napisał:

Wszystko ok, tylko porównanie nie trafione, o boczek raczej się nie opierasz.

Poza wizualnym badziewiem klujacym w oczy, plastik o ile nie trzeszczy to nie robi roznicy.

Ja akurat sie opieram, jeżeli jest taka mozliwość, a czynnik estetyczny jest wiodący. Rażą mnie takie całe drzwi w formie butelki PET. Gdybys miał wybór, to byś wybrał połacie taniego plastiku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ZUBERTO napisał:

Wszystko ok, tylko porównanie nie trafione, o boczek raczej się nie opierasz.

Poza wizualnym badziewiem klujacym w oczy, plastik o ile nie trzeszczy to nie robi roznicy.

Może być trochę przyjemniejsza akustyka wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż nadal jest odczuwalnie taniej niż za golfa, 7 tys zostaje w kieszeni, jak pobędzie trochę na rynku to rabaty też będą większe. Ale osobiście wolałbym golfa 85KM :)

 

image.png.320bed7ce78b25951463ba18c003dcab.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rado_ napisał:

Ja akurat sie opieram, jeżeli jest taka mozliwość, a czynnik estetyczny jest wiodący. Rażą mnie takie całe drzwi w formie butelki PET. Gdybys miał wybór, to byś wybrał połacie taniego plastiku?

 

Dla mnie to jest parametr całkowicie nieistotny przy wyborze samochodu ;]

Tak samo jak ine interesuje mnie wykladzina w bagażniku, czy z czego jest zrobiona podsufitka ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Dla mnie to jest parametr całkowicie nieistotny przy wyborze samochodu ;]

Tak samo jak ine interesuje mnie wykladzina w bagażniku, czy z czego jest zrobiona podsufitka ;)

 

Ja też nie wnikam, ale auto musi mi się podobać, a i żonie też - to ona decyduje u mnie o tym, czy pod względem wyglądu kupujemy dane auto :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Dla mnie to jest parametr całkowicie nieistotny przy wyborze samochodu ;]

Tak samo jak ine interesuje mnie wykladzina w bagażniku, czy z czego jest zrobiona podsufitka ;)

 

Dla mnie jest wiele rzeczy istotnych, jeżeli mam na to wydać swoje pieniądze;] wiadomo, że nie wszystko można mieć, ale jeżeli mam wybór to wole siedzieć w aucie,a nie toi toi;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Rado_ napisał:

Dla mnie jest wiele rzeczy istotnych, jeżeli mam na to wydać swoje pieniądze;] wiadomo, że nie wszystko można mieć, ale jeżeli mam wybór to wole siedzieć w aucie,a nie toi toi;]

 

Zycie to sztuka kompromisow ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Jaruga napisał:

Kupując rapida w październiku miałem zagwozdkę czy nie czekać na scala. 

Byłem ciekaw jak będzie wyglądać taka pospolita wersja (nie z reklamy) która będzie jeździć po ulicach.

No i jest.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-scala-active-1-0-tsi-115km-halogeny-smartlink-dostepny-od-reki-ldz819-ID6C3M8v.html#gallery-open

 

No i nie żałuję. za 65k wolał bym już astrę. Nadal uważam że rapid w środkowej wersji za 57 plus przeglądy i 4 lata gwarancji to był całkiem dobry deal.

 

Moim subiektywnym zdaniem, to nie jest porównanie Rapid vs Scala, ale rok 2018 a 2019.

A piszę tak, bo rozglądam się za małym autem z automatem. Założyłem nawet wątek.

I za każdym razem sytuacja jest taka, że jak oglądam takie linka którego mi ktoś proponuje, to sobie zaraz dopowiadam "ale zaraz, przecież za tyle to kupiłem w październiku Golfa".

 

Samochody podrożały i to bardzo.

 

Byłem w salonie VW wczoraj i nawet takie Up! które tam stoją są po 56tyś. A przecież te auta powinny mieć niską trójkę z przodu w cenie. Wersja z 1.0 bez turbo. 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta sama paskudna kierownica co w Up i Citigo. Tylko, że mieszczuchy kosztują 30 klocków mniej. Za to w Up! panel klimatyzacji wygląda sto razy lepiej niż w Scali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kravitz napisał:

 

Moim subiektywnym zdaniem, to nie jest porównanie Rapid vs Scala, ale rok 2018 a 2019.

A piszę tak, bo rozglądam się za małym autem z automatem. Założyłem nawet wątek.

I za każdym razem sytuacja jest taka, że jak oglądam takie linka którego mi ktoś proponuje, to sobie zaraz dopowiadam "ale zaraz, przecież za tyle to kupiłem w październiku Golfa".

 

Samochody podrożały i to bardzo.

 

Byłem w salonie VW wczoraj i nawet takie Up! które tam stoją są po 56tyś. A przecież te auta powinny mieć niską trójkę z przodu w cenie. Wersja z 1.0 bez turbo. 

 

Powinny, nie powinny. Dziś pewnie to nie ta ilość blachy czy plastiku robi największe koszty przy produkcji , ale normy emisji, do których silniki muszą być dopasowane nieważne czy w małych autkach czy w limuzynach. A to dopasowanie kosztuje. Czy wymagane systemy bezpieczeństwa, które kosztują itd. Kiedyś małe auto było tanie nie tylko dlatego, że było małe, ale też dlatego że było ubogie, nie miało klimy czy nawet ABSu. Dziś z jednej strony przepisy wymagają żeby miało więcej, a z drugiej klienci, którzy już nie wyobrażają sobie jazdy bez tableta, bluetootha, automatów do wszystkiego i parkowania samemu. Dlatego wogóle coraz mniej się będzie producentom opłacało klepać małe auta, bo żeby na nich zarabiać będą musiały kosztować niewiele mniej niż kompakty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maro_t napisał:

 

Powinny, nie powinny. Dziś pewnie to nie ta ilość blachy czy plastiku robi największe koszty przy produkcji , ale normy emisji, do których silniki muszą być dopasowane nieważne czy w małych autkach czy w limuzynach. A to dopasowanie kosztuje. Czy wymagane systemy bezpieczeństwa, które kosztują itd. Kiedyś małe auto było tanie nie tylko dlatego, że było małe, ale też dlatego że było ubogie, nie miało klimy czy nawet ABSu. Dziś z jednej strony przepisy wymagają żeby miało więcej, a z drugiej klienci, którzy już nie wyobrażają sobie jazdy bez tableta, bluetootha, automatów do wszystkiego i parkowania samemu. Dlatego wogóle coraz mniej się będzie producentom opłacało klepać małe auta, bo żeby na nich zarabiać będą musiały kosztować niewiele mniej niż kompakty

 

To już widać, w klasie A oferte ma raptem kilku producentow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał:

Cóż nadal jest odczuwalnie taniej niż za golfa, 7 tys zostaje w kieszeni, jak pobędzie trochę na rynku to rabaty też będą większe. Ale osobiście wolałbym golfa 85KM

No i w golfie deska tworzy jedną całość w scali tego nie widać

Golf ma imho jedną z najlepszych desek w swojej klasie... w innych modelach tablety dodawane na siłę. jakby projektant w ostatniej chili przypomniał sobie że ma być.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, PawelWaw napisał:

ani rapid ani scala

obydwa to pazdziochy np przy tym wrzuconym przez kogos w watku obok:

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-208-allure-automat-110-km-navi-alufelgi-dach-1szt-fv-23-ID6AVmx1.html#4f759ea0a4

 

Brałem pod uwagę. Świetne autko klasy B - fajnie mi się nim jeździło. To dzięki przejażdżce 1.2 turbo zachciało mi się doładowanego benzyniaka i przestałem myśleć o wolnossących.

Ale do wożenia rodziny to to się nie nadaje.

Proponuję usiaść z tyłu w peżocie i rapidzie/scala to zrozumiesz różnicę. To jest przepaść. Podobnie z bagażnikiem. 

Nie wiem jaki jest automat w 208 ale zmiana biegów w manualnej skodzie to czysta przyjemność względem 208. Tym bardziej że skrzynia w 208 w manualu jest krótka i jest głośno w trasie. 

208 to taki cukierek dla singielki lub drugie auto w rodzinie. 

To są aua kierowane do zupełnie innych grup docelowych i zastosowań więc porównanire z tyłka. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Sebbeks napisał:

To już robią Logany MCV z automatyczną klimą? Jak lekko ponad rok temu konfigurowałem, to nie dość, że w podstawie nie było w najwyższej wersji wyposażenia to i w opcji nawet nie było dostępnej automatycznej klimy. Co do reszty się zgadzam, a za tą kwotę to chyba był nawet z LPG jeszcze. 

 

Jest jako opcja i to całkiem niedroga (bodaj 1100 zł)

Jeszcze gdyby oprócz 0.9 TCe oferowali tam 1.3TCe, to już byłoby ciekawie ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Rado_ napisał:

i tak lepiej wygląda od Octavi w najwyższej wersji, gdzie nie ma grama tkaniny na drzwiach

 

Ma to jeden plus - łatwiej wyczyścić. Szmatka i po sprawie, a z materiałem już jest zabawa.

Ale sam wolę, jak jest choćby skrawek "szmaty". Wygląda to po prostu przytulniej, a jak się oprze rękę, to nie czuje się, jak to powiedziałeś w ToiToi ;) 

W takiej Tavrii był nawet materiał na drzwiach;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w golfie deska tworzy jedną całość w scali tego nie widać
Golf ma imho jedną z najlepszych desek w swojej klasie... w innych modelach tablety dodawane na siłę. jakby projektant w ostatniej chili przypomniał sobie że ma być.
 
Nieźle606eba603a03c2a947407174c9797ae4.jpg
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ma to jeden plus - łatwiej wyczyścić. Szmatka i po sprawie, a z materiałem już jest zabawa.
Ale sam wolę, jak jest choćby skrawek "szmaty". Wygląda to po prostu przytulniej, a jak się oprze rękę, to nie czuje się, jak to powiedziałeś w ToiToi  
W takiej Tavrii był nawet materiał na drzwiach
Moze zależy jaki materiał.U siebie potrę wilgotną szmatką materiałowy podłokietnik i jest czysciutki. Żaden problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Rado_ napisał:

Nieźle606eba603a03c2a947407174c9797ae4.jpg

IMHO jestem zbyt konserwatywny...

Nawet gdyby materiały były super i wugląd zew zajebisty, właściwości jezdne najlepsze silnik super ... to i tak bym nie kupił samochodu przez taką deskę :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, siwyyy77 napisał:

IMHO jestem zbyt konserwatywny...

Nawet gdyby materiały były super i wugląd zew zajebisty, właściwości jezdne najlepsze silnik super ... to i tak bym nie kupił samochodu przez taką deskę :( 

A kupujesz nowe ?

Bo moze problem cie nie dotyczy przez 15 lat

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Mars_wrc napisał:

Przerażająca jest ta deska w tej Scali za 65kpln ... zwłaszcza jak odniosę ją do Golfa, którego kupiłem w 2018 z rozszerzoną gwarą i pakietem serwisowym za ... 62kpln.

 

Deska jak deska, kierownica jest najgorsza, wygląda jak przetopiony plastik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zdjęcie samochodu proszę traktować jako przykładowe – może nie przedstawiać proponowanej wersji wyposażenia.

I jeszcze nie od dealera tylko auto finance
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, bielaPL napisał:


Zdjęcie samochodu proszę traktować jako przykładowe – może nie przedstawiać proponowanej wersji wyposażenia.

I jeszcze nie od dealera tylko auto finance

 

To masz inne foto, skoro przykładowe ci nie odpowiada.

 

926812775_;slot=9;filename=eyJmbiI6Imxze

 

A za 66kPLN masz normalnie 1.0 120KM w wersji S w cenniku producenta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, K3 napisał:

 

To masz inne foto, skoro przykładowe ci nie odpowiada.

 

926812775_;slot=9;filename=eyJmbiI6Imxze

 

A za 66kPLN masz normalnie 1.0 120KM w wersji S w cenniku producenta...

Tablet tak samo beznadziejny jak w tej Skodzie. To tez bidna wersja. Poprzednia generacja tak dobrze sie z 1.0T sprzedawala w PL, ze wycofali ze sprzedazy. 

No i mocno srednio toto sie prowadzi. Vs zwykla fiesta skoro tak sie uczepiles w innym watku.

 

 

Edytowane przez wujekcybul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, wujekcybul napisał:

Tablet tak samo beznadziejny jak w tej Skodzie. To tez bidna wersja. Poprzednia generacja tak dobrze sie z 1.0T sprzedawala w PL, ze wycofali ze sprzedazy. 

No i mocno srednio toto sie prowadzi. Vs zwykla fiesta skoro tak sie uczepiles w innym watku.

 

 

 

Tak, świetne porównanie. Dwa różne auta, z dwóch różnych segmentów.

Kilkadziesiąt procent różnicy w wadze, kompletnie różny rozkład masy.

Kia na dodatek szersza.

 

Zwroc uwagę na to jak auto pokonuje luki, a nie tylko prędkość wejścia.

Popatrz też na prędkości na poszczególnych fragmentach, i o ile auta zwolniły (a raczej zostały wyhamowanie przez ESP).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się, że ludziom przeszkadza tablet wystający ponad linię deski.
Jak zegary wystają to jest ok, ale tablet to musi być już niżej lub wstawiony w deskę. Ale w sumie dlaczego? Przecież gdy będzie niżej, to te wszystkie elementy pod nim też będą niżej lub będą musiały być mniejsze. (Albo sam wyświetlacz musi być mniejszy).
Dobrze to widać w Tipo, gdzie wersja z 5" jest obudowana, ale z 7" już musi wystawać. I dobrze, nie odrywasz wzroku od drogi.

A potem dziwić się, że producenci wypadają na tak genialne pomysły, że nie ma pokręteł od klimy, tylko wszystko w tablecie.
Coś jak notch w telefonie, w ogóle nie przeszkadza, ale nie może być, bo brzydko wygląda. Burzy harmonię świata i bezcześci pomnik smoleński.
To są bzdury, wynikające przede wszystkim z braku opatrzenia się. Tak jak mnie dziwiło na pierwszy rzut oka w latach 90 jak brzydki jest CC bo ma ścięty pionowo tył - w krainie sedanów 125p i maluchów rzeczywiście burzyło estetykę, a dzisiaj jednobryłowy pojazd to codzienność.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.07.2019 o 14:39, PawelWaw napisał:

ani rapid ani scala

obydwa to pazdziochy np przy tym wrzuconym przez kogos w watku obok:

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-208-allure-automat-110-km-navi-alufelgi-dach-1szt-fv-23-ID6AVmx1.html#4f759ea0a4

 

 

Mam 168 cm wzrostu. Oglądałem to w salonie. Usiadłem z tyłu, dotykałem głową sufitu. Poszedłem oglądać Polo, Ibizę i Rio. W ogóle strasznie toto małe jest jak za te pieniądze. Ale to już schodzący model.

 

Rio - wygłuszenia nie stwierdzono WCALE (to chyba jakiś dowcip... serio, jest BARDZO źle). A szkoda, bo to był mój faworyt. Bardzo wygodne fotele, bardzo przyjemne wnętrze i kierownica, no jakby nie ten wystający tablet... 

 

Za 65k mozna mieć bardzo fajnie (wystarczająco) wyposażone Polo z bardzo przyjemnym 1.0 TSI. Wziąłem Ibizę, bo w Polo ten silnik wykastrowali i poniżej 2 tyś. obrotów nie jedzie w ogóle, dosłownie - po wyjściu z zakrętu trzeba redukować bo jeszcze zgaśnie o.O Wyciszenie w obu bardzo dobre, lepsze niż w niejednym klasy wyżej, w Polo trochę lepsze. W Polo bardzo fajne materiały w środku, ale fotele twarde i kanciaste na zakonczeniu siedziska - uwierają w udo przy wciskaniu sprzęgła, a przy wyciskaniu uderza się kolanem o dźwignię regulacji kierownicy... Na tylnej kanapie w Polo stwierdziłem ok. 1,5 cm gąbki na twardej desce 🤣 

 

 

Edytowane przez teg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, teg napisał:

 

Mam 168 cm wzrostu. Oglądałem to w salonie. Usiadłem z tyłu, dotykałem głową sufitu. Poszedłem oglądać Polo, Ibizę i Rio. 

 

Jeśli jeździsz z szoferem to faktycznie Scala może być kiepska opcja ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o 208 :) 

 

Wnętrze Scali to jest jakaś niesamowita porażka, toż to plastic fantastic Ibiza jest cała "twarda" w środku ale naprawdę jakoś to wszystko dobrze wygląda, a to coś w Scali mi się kojarzy ze Skodą Felicją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Jeśli jeździsz z szoferem to faktycznie Scala może być kiepska opcja ;]

Ale on pisze o 208. W scali podobnie jak w rapidzie miejsca z tyłu jest wyjątkowo dużo... W scali jest na dodatek szerzej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, teg napisał:

 

 

Rio - wygłuszenia nie stwierdzono WCALE (to chyba jakiś dowcip... serio, jest BARDZO źle). A szkoda, bo to był mój faworyt. Bardzo wygodne fotele, bardzo przyjemne wnętrze i kierownica, no jakby nie ten wystający tablet... 

Też mi się wydawało głośno. Byłem też nieco rozczarowany silnikiem 1.4 100KM bo odniosłem wrażenie że jedzie tak samo jak 1.2... Przy nim nawet 1.0 TSI 95KM to rakieta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.