Skocz do zawartości

Malowanie metali


sherif

Rekomendowane odpowiedzi

Odnawiam stare auto i mam mnóstwo różnego rodzaju blaszek, obudów, uchwytów do odnowienia. Tak się zastanawiam jaką obrać strategię, bo technologii mnogo

 

1. To co się da (większość) idzie do piachu + malowanie i teraz mam wybór czy tak jak auto dać epoksyd + lakier czy lakierowanie proszkowe (chodzi głównie o wzmocnienia, wsporniki, itd)

2. Części nie można pomalować proszkowa bo np są plastikowe elementy, jak np mechanizm szyb, posiadające miejscową korozję:

20190630_223435_proc.jpg.d9fd1eb8a6c5a42637e138cc6ad0391c.jpg

 

Rolki są zaprasowane, więc czy czyścić piachem i potem dać jakiś podkład + lakier, czy samemu wyczyścić szczotką  +podkład i lakier ?

 

3. Odnowienie elementów ocynkowanych, jak np elementy szyby:

20190701_163652_proc.jpg.2b245fefc05cfad6a45343afa21f5b8c.jpg

 

Na łączeniach jest korozja. Nie chcę tego rozbrajać, bo boję się że szyba nie przeżyje. Plan jest aby to oczyścić i dać ocynk w sprayu, będzie ok ? Tu akurat część która ma najwięcej śladów, ale część z tego to zabrudzenia /zacieki.

 

4. Uszkodzenie powierzchni z chromem - mam kilka elementów które są dość drogie, a chromowanie całości kosztuje jeszcze więcej. Problem z tym, że od spodu w tych elementach pojawiły się takie kropeczki:

20190701_222607_proc.jpg.0ac539a8a033afd8ac433dbf65d04e31.jpg

 

Można to zczyścić i czymś zabezpieczyć ? Tej strony (spód listwy) i tak nie będzie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie to auto?
Znajomy odnawia stare motory. Z tego co wiem wszystkie poprawki blacharskie gdzieś wozi. Do jednego chrom, do drugiego piaskowanie czy teraz ma już jakąś nową technikę mrozenie. Najlepsze jest to, że większość tych specow działa bez szyldu, ale w "szopach" całkiem okazałych. Krąg klientów jest wąski, większość się zna ze zlotów. Facet od chromowania otwarcie mówił, że jakby miał zarejestrować działalność to nie wyrobiłby na ekologów.
Znajomy mówił, że jakby miał się w to bawić sam to darowalby sobie te renowacje.
Wiele Ci nie pomoglem w temacie ale kibicuje. Trzeba mieć zaparcie i kasę na takie hobby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, amciek napisał:

Jakie to auto?
 

Takie:

 

2 godziny temu, amciek napisał:

Znajomy odnawia stare motory. Z tego co wiem wszystkie poprawki blacharskie gdzieś wozi. Do jednego chrom, do drugiego piaskowanie czy teraz ma już jakąś nową technikę mrozenie. Najlepsze jest to, że większość tych specow działa bez szyldu, ale w "szopach" całkiem okazałych. Krąg klientów jest wąski, większość się zna ze zlotów. Facet od chromowania otwarcie mówił, że jakby miał zarejestrować działalność to nie wyrobiłby na ekologów.
Znajomy mówił, że jakby miał się w to bawić sam to darowalby sobie te renowacje.

To nie poprawki blacharskie, tylko renowacja. Od plac blacharskich będzie blacharz ;). Technologii czyszczenia jest wiele piasek, sodowanie, szkiełkowanie, itd, ale bardziej waham się odnośnie co później. Jednego z takich speców właśnie poznam, od malowania proszkowego. Chromowanie jest baaardzo drogie, ale samo malowanie kosztuje normalnie.

Ja nie robię tego komuś, czy na zarobek, poprostu sam do siebie, ale czasem bez sensu biegać ze szczotką i pędzlem jak są lepsze technologie.

 

2 godziny temu, amazaque napisał:

Co się da to do piachu i ocynk, jak trzeba to są dzisiaj rewelacyjne podkłady na bazie spirytusu. Nie maluj proszkowo bo jest tego grubo i ciężko się potem składa do kupy.  

Ocynku to tak każdy Ci nie zrobi. Poza tym te elementy nie były nigdy cynkowane i wytrzymały 50 lat. Spirytus ... znam ale nie z podkładów ;], coś więcej nt ?

Hmm z grubością pierwsze słyszę, popytam gościa o powłokę. Większość tych gratów ma sporą tolerancję, nawet były czymś mazane, bo odpadało razem z brudem i resztą farby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, sherif napisał:

Ocynku to tak każdy Ci nie zrobi. Poza tym te elementy nie były nigdy cynkowane i wytrzymały 50 lat.

To ocynkowane wytrzymają 500 ;], u mnie na wiosce cynkownie są prawie jak Biedronki :hehe:. Twoje wnuki tego nie przeżyją :phi:. Plastiki za flaszkę drukujesz, wystarczy trochę ruszyć mózgownicą :old:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sherif napisał:

1. To co się da (większość) idzie do piachu + malowanie i teraz mam wybór czy tak jak auto dać epoksyd + lakier czy lakierowanie proszkowe (chodzi głównie o wzmocnienia, wsporniki, itd)

Wzmocnienia i wsporniki czyli to co nieruchome dawałem do piasku, ocynk i proszek.

 

9 godzin temu, sherif napisał:

2. Części nie można pomalować proszkowa bo np są plastikowe elementy, jak np mechanizm szyb, posiadające miejscową korozję:

Dałbym do piasku i ocynk. Ewentualnie sprajem przykryć.

 

9 godzin temu, sherif napisał:

3. Odnowienie elementów ocynkowanych, jak np elementy szyby:

A elektrochemicznie nie da się położyć cynku z szybą?

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Joki napisał:

Wzmocnienia i wsporniki czyli to co nieruchome dawałem do piasku, ocynk i proszek.

 

Dałbym do piasku i ocynk. Ewentualnie sprajem przykryć.

 

A elektrochemicznie nie da się położyć cynku z szybą?

:hmm:

Może się da .. nie wiem, na razie znalazłem jedynie gościa co maluje proszkowo. Masz jakiś namiar na cynkownie w ok BI ?

Jeżeli to nie będą jakieś super duże pieniądze, to może rzeczywiście dam do ocynku przed malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sherif napisał:

Masz jakiś namiar na cynkownie w ok BI ?

Dawałem do Krometu na Elewatorskiej. To było jednak z pięć lat temu. Nie wiem czy są tam jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Joki napisał:

Dawałem do Krometu na Elewatorskiej. To było jednak z pięć lat temu. Nie wiem czy są tam jeszcze.

Dostałem do nich kontakt od gościa co będzie piaskował. Dzwoniłem wczoraj i nie bawią się w małe elementy, co prawda pytałem o chromowanie, więc muszę jeszcze dopytać.

Dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, sherif napisał:

Dostałem do nich kontakt od gościa co będzie piaskował. Dzwoniłem wczoraj i nie bawią się w małe elementy, co prawda pytałem o chromowanie, więc muszę jeszcze dopytać.

Mi robili kilka małych wsporników i dwa elementy pasa przedniego. Takie po 60cm długości. Może teraz mają tyle roboty, że już nie biorą takiej drobnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.07.2019 o 18:23, sherif napisał:

Dostałem do nich kontakt od gościa co będzie piaskował. Dzwoniłem wczoraj i nie bawią się w małe elementy, co prawda pytałem o chromowanie, więc muszę jeszcze dopytać.

Dzięki !

Bo pytać o takie roboty jedzie się osobiście, z elementami w bagażniku, opisanymi i przygotowanymi. Plus jakis zalacznik. Jak ktoś będzie miał odrobinę dobrej woli to od razu zrzucasz towar ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.07.2019 o 18:23, sherif napisał:

Dostałem do nich kontakt od gościa co będzie piaskował. Dzwoniłem wczoraj i nie bawią się w małe elementy, co prawda pytałem o chromowanie, więc muszę jeszcze dopytać.

Dzięki !

Mogę zapytac gdzie chłopaki cynkuja konstrukcje, ale  tego co pamietam to kiedyś wozili gdzies pod Sokolke albo do Czarnej Bialostockiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zapytac gdzie chłopaki cynkuja konstrukcje, ale  tego co pamietam to kiedyś wozili gdzies pod Sokolke albo do Czarnej Bialostockiej.
w zambrowie też można pocynkowac

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mayster_tcz napisał:

Bo pytać o takie roboty jedzie się osobiście, z elementami w bagażniku, opisanymi i przygotowanymi. Plus jakis zalacznik. Jak ktoś będzie miał odrobinę dobrej woli to od razu zrzucasz towar ;)

Bez sensu jeździć w promieniu 200km, skoro np firma najbliżej mnie odp, że nie robi małych elementów. Oczywiście inaczej jest w kwestii wyceny, tutaj się zgodzę że tak to działa, u jednego już byłem z gratami ;). Wycena jest o tyle istotna aby złapać jakiś stosunek odnowienia vs nowa część (które są dość tanie). Przy chromowaniu zderzaka jak wyjdzie, że kosztuje 3kzł a nowy 100$ to chyba daruje sobie odnowienie.

 

11 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Mogę zapytac gdzie chłopaki cynkuja konstrukcje, ale  tego co pamietam to kiedyś wozili gdzies pod Sokolke albo do Czarnej Bialostockiej.

 

To popytaj jak możesz :ok:

 

9 godzin temu, DZIDA napisał:

w zambrowie też można pocynkowac

Wiesz gdzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Wiesz gdzie ?

 

Tak.

ul. Targowa 31

18-301 Zambrów

tel. (86) 271-23-09

 

Mam nadzieję że jeszcze działa firma. cynkowalem tam kiedys dystanse.

Tylko na 99% oni nie chromuja... jedynie cynkowanie

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pierwsza partia wyczyszczona: elementy rozrusznika i alternatora:

Resized_20190712_141809_1455001.jpeg.0cb36330882c2dcb04cd97be9e7bcd8a.jpeg

 

Na rozrusznik i jego jeden element stalowy dałem podkład epoksydowy 2-skł. Teraz muszę to pomalować na czarno (reszta poszła do proszku). Można to zwykłym sprayem akrylowym na czarno pojechać ? Rozrusznik chyba nie ma więcej niż 80C a tyle powinien wytrzymać lakier ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.