Skocz do zawartości

LSPI czyli jak nie zastukać silnika wg PUG


zejk

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu, przypadkiem, wpadłem na taki film od Łysego:

 

 

Dzisiaj byłem sobie na przeglądzie z 208 1.2 110KM. Panowie porobili co trzeba, wracam więc na serwis i przechodząc obok swojego samochodu, zauważyłem jakąś puszeczkę z żółtą trąbką/lejkiem. Myślę sobie - chyba serwisant nie posprzątał po sobie, będę musiał napomnieć... Podchodzę do lady, pan wylistował wszystko co było zrobione zgodnie z planem, co ponad i zaprosił na następny przegląd za 15kkm 8] Pytam - czy skrócili interwał, bo w instrukcji stoi 25kkm. No i zaczął pan opowiadać, że chodzi o spalanie stukowe, że trzeba częściej zmieniać olej w związku z nagarem na denku tłoka, że w samochodzie zostawili mi taki specjalny sztyngs i zaraz wszystko wytłumaczy przy wydaniu auta. Przeszliśmy więc na zewnątrz i pan bierze tą puszeczkę z żółtym lejkiem i mówi, że to dodatek do paliwa o taki: TUNAP 978.

 

Trzeba wyjeździć zbiornik do rezerwy, dolać przy następnym tankowaniu i zalać do pełna i od dzisiaj jeździmy na etylinie 98 - po chwili dodał, że tą płukankę do układu paliwowego dostanę przy każdym następnym przeglądzie, bo trzeba to stosować raz w roku. Na odchodne powiedział, że ewentualnie, jak chcę trochę zaoszczędzić, to co trzecie tankowanie można wlać E95.

 

Także coś tam jednak te francuskie inżyniery robią, żeby od razu po gwarancji nie robić remontu/wymiany silnika. Podobno dają/sprzedają ten preparat klientom serwisu od kilku miesięcy.

1_max.jpg

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, norbert123 napisał:

Smiie hu warte. . Czyli cale te oszczednosci z mniejszego spalania w silnikach z beezposrednim wtryskiem sa nic nie warte skoro trzeba tankowac 98 i jeszcze kupowac jakis szitowy dodatek.

No właśnie, bo na klapce jest napisane 95...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelWaw napisał:

Od dwóch dni (był link w innym wątku) się dziwię dlaczego ta 208-ka ma tak dobrą cenę jak na takie wyposażenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mati_lecha napisał:

Od dwóch dni (był link w innym wątku) się dziwię dlaczego ta 208-ka ma tak dobrą cenę jak na takie wyposażenie. 

 

Bo to stary, schodzacy model i pewnie wyprzedaja co maja na stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, mati_lecha napisał:

Od dwóch dni (był link w innym wątku) się dziwię dlaczego ta 208-ka ma tak dobrą cenę jak na takie wyposażenie. 

Sam sie zastanawiam czy nie kupic ale w sumie az tak bardzo nie potrzebne mi 2 auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tata ma w Renault Captur silnik 1.2 TCE (odpowiednik diG-T z Nissana).

Jakiś czas temu auto zaczęło cierpieć na typową dla tych silników przypadłość - zaczęło szarpać podczas jazdy z prędkością obrotową silnika 1800 - 2000 rpm.

Mechaniczne usterki wykluczono, wgrano najnowszy soft, zmieniono świece i nic - żadnej poprawy.

 

ASO zakomunikowało, że zrobią płukankę silnika + wleją jakiś specyfik na pełny bak paliwa i  to powinno pomóc.

Szczerze, nie wierzyłem i wręcz obśmiałem serwis za takie rozwiązanie.

 

Aleeee....

Po zastosowaniu w/w auto przestało szarpać 8]8]8]

Jazda  tym autem znów jest przyjemna a ja nie mogę się nadziwić i znaleźć związku między szarpaniem a płukanką silnika jako rozwiązaniem :hmm:

Czyli może coś podobnego jak u autora wątku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sowik85 napisał:

Mój tata ma w Renault Captur silnik 1.2 TCE (odpowiednik diG-T z Nissana).

Jakiś czas temu auto zaczęło cierpieć na typową dla tych silników przypadłość - zaczęło szarpać podczas jazdy z prędkością obrotową silnika 1800 - 2000 rpm.

Mechaniczne usterki wykluczono, wgrano najnowszy soft, zmieniono świece i nic - żadnej poprawy.

 

ASO zakomunikowało, że zrobią płukankę silnika + wleją jakiś specyfik na pełny bak paliwa i  to powinno pomóc.

Szczerze, nie wierzyłem i wręcz obśmiałem serwis za takie rozwiązanie.

 

Aleeee....

Po zastosowaniu w/w auto przestało szarpać 8]8]8]

Jazda  tym autem znów jest przyjemna a ja nie mogę się nadziwić i znaleźć związku między szarpaniem a płukanką silnika jako rozwiązaniem :hmm:

Czyli może coś podobnego jak u autora wątku...

O to ciekawe. Mój dig-t właśnie jakoś dziwnie jeździ na niższych biegach przy prędkościach obrotowych w okolicach 2krpm. Spróbuje go potraktować tym Tunapem :bzik:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, zejk napisał:

Także coś tam jednak te francuskie inżyniery robią, żeby od razu po gwarancji nie robić remontu/wymiany silnika. Podobno dają/sprzedają ten preparat klientom serwisu od kilku miesięcy.

1_max.jpg

 

Następnym razem, dadzą Ci jeszcze magnetyzer ;)

 

A tak na serio, to ciekawi mnie, czy przy nowo sprzedawanych jest informacja, że są na Pb98 a nie 95 :hmm: Niby nie ma ogromnej różnicy w cenie, z grubsza dycha na baku, ale zawsze to coś - ot choćby przysłowiowy czteropak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GDI jak wchodziło w Mitsubishi to był hit lata wstecz, gdzie po pewnym okresie wychodziły problemy z nagarem na zaworach i itp. Tutaj doszły inne aspekty [turbo, mieszanka uwarstwiona i itp] i tym razem jest nagar na tłokach, dochodzi do zwiększenia stopnia sprężania wskutek zmniejszenia objętości komory spalania i itp wskutek nagaru. Szkoda tylko że wychodzi to u użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wladmar napisał:

A gdzie można kupić coś takiego? 

Za Wikipedią: "Obecnie nazwa ta funkcjonuje czasem w języku potocznym jako synonim każdej benzyny silnikowej (także tej bezołowiowej)."

 

12 godzin temu, PawelWaw napisał:

Pewnie też. Tak czy inaczej klient powinien zapytać sprzedawcy co z paliwem, co z dodatkami itp.

 

7 godzin temu, sowik85 napisał:

Czyli może coś podobnego jak u autora wątku...

Obstawiam, że tak. Tym bardziej, że u mnie objawy szarpania wystąpiły kilka razy właśnie przy tych RPM co u ciebie, ale początkowo błędnie powiązałem to ze skrzynią biegów - myślałem, że sterownik głupieje i nie wie, czy zrzucić o jeden czy dwa biegi podczas przyspieszania i dlatego takie lekkie szarpanie było. Tak to zrelacjonowałem na serwisie. Widać słusznie doszli do wniosku, że to wina stukania - teraz pozostaje złote: "jeździć, obserwować".

 

7 godzin temu, Majkiel napisał:

A tak na serio, to ciekawi mnie, czy przy nowo sprzedawanych jest informacja, że są na Pb98 a nie 95 :hmm: Niby nie ma ogromnej różnicy w cenie, z grubsza dycha na baku, ale zawsze to coś - ot choćby przysłowiowy czteropak.

Nie wiem - trochę im się przeciągnął serwis, bo musieli dodatkowo klocki i tarcze wymienić i odbierałem samochód godzinę później niż planowałem więc byłem w pośpiechu i nie wracałem już do salonu żeby sprawdzić, co jest pod klapką w nowych egzemplarzach.

 

5 godzin temu, muchenz napisał:

Tak to słychać?

U mnie akurat nie było tego słychać, bo przy próbie przyspieszania i tak skrzynia robiła kick-down i silnik wchodził w wyższy zakres obrotów, gdzie zjawisko już nie występuje. Tak jak pisałem wyżej - myślałem, że to sterownik skrzyni wariuje i stąd szarpanie.

 

17 minut temu, steyr napisał:

GDI jak wchodziło w Mitsubishi to był hit lata wstecz, gdzie po pewnym okresie wychodziły problemy z nagarem na zaworach i itp. Tutaj doszły inne aspekty [turbo, mieszanka uwarstwiona i itp] i tym razem jest nagar na tłokach, dochodzi do zwiększenia stopnia sprężania wskutek zmniejszenia objętości komory spalania i itp wskutek nagaru. Szkoda tylko że wychodzi to u użytkowników.

Taki koszt szybkiego postępu - powszechne testowanie wyrobów na klientach końcowych - nie tylko w branży moto.

Edytowane przez zejk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Majkiel napisał:

A tak na serio, to ciekawi mnie, czy przy nowo sprzedawanych jest informacja, że są na Pb98 a nie 95 :hmm: Niby nie ma ogromnej różnicy w cenie, z grubsza dycha na baku, ale zawsze to coś - ot choćby przysłowiowy czteropak.

 

ale gdzie ta informacja by miała być? Na drzwiach salonu? Jeśli chodzi na przykład o moją Astrę to w instrukcji obsługi jest napisane że zalecana benzyna to 98, ale 95 też jest dopuszczalna. I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy dobrych i przyjaznych w eksploatacji (=bezobsługowych długi czas) silników się  kończą powoli. Z następnymi normami spalin będzie tylko gorzej. 

Ostatnio był ciekawy test w Auto Świecie Golf i A-klasa na 300 kkm, jeden z nich nie dojechał do tego przebiegu i spalił przy okazji dziesiątki litrów oleju. 

Zamysł naszych czasów robi się taki że auta będą jednorazowe i po grubej usterce wymieniane na nowe. Niestety u nas grubość portfela stoi na przeszkodzie.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, zejk napisał:

Podchodzę do lady, pan wylistował wszystko co było zrobione zgodnie z planem, co ponad i zaprosił na następny przegląd za 15kkm 8] Pytam - czy skrócili interwał, bo w instrukcji stoi 25kkm.

Ciekawi mnie kto bedzie płacił za zmieniony interwał... bo jak było 25 kkm to przejeżdzajac 15o kkm zmieniało sie olej 6 razy... a przy interwale 15 kkm wychodzi 10 razy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, zejk napisał:

Trzeba wyjeździć zbiornik do rezerwy, dolać przy następnym tankowaniu i zalać do pełna i od dzisiaj jeździmy na etylinie 98 - po chwili dodał, że tą płukankę do układu paliwowego dostanę przy każdym następnym przeglądzie, bo trzeba to stosować raz w roku. Na odchodne powiedział, że ewentualnie, jak chcę trochę zaoszczędzić, to co trzecie tankowanie można wlać E95.

Creativ technolgie :hehe:

Jakby nie patrzeć jest to granda z tym, że aby samochód działał prawidłowo przeglądy trzeba cześciej, paliwo lać droższe niż wcześniej mówili w salonie i pisali w instrukcji. Z pewnością niektórzy wiedząc o takich szczególnych wymaganiach przed zakupem, opuściłaby salon przed dokonaniem zakupu, a kierownicy flot wybiegliby z krzykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, delco napisał:

Ciekawi mnie kto bedzie płacił za zmieniony interwał... bo jak było 25 kkm to przejeżdzajac 15o kkm zmieniało sie olej 6 razy... a przy interwale 15 kkm wychodzi 10 razy....

 

Wymiana oleju teraz w ASO to 500-600 zl, czyli koszt utrzymania kazdego auta rosnie o 3600 zl, przy flocie dajmy na to 30 aut wychodzi juz 108 tysiecy... I opiekun floty juz ma cieplo :hehe:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, delco napisał:

Ciekawi mnie kto bedzie płacił za zmieniony interwał... bo jak było 25 kkm to przejeżdzajac 15o kkm zmieniało sie olej 6 razy... a przy interwale 15 kkm wychodzi 10 razy....

Kontrakt Premium :pifpaf: + zastępcze koła na czas przeglądu i inne sztyngsy, także akurat mnie to dotknie niewiele - czas na podstawienie samochodu i odbiór. FV za serwis nawet nie widzę. Jedynie zmiana paliwa :oslabiony:

Edytowane przez zejk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, zejk napisał:

Kilka dni temu, przypadkiem, wpadłem na taki film od Łysego:

 

 

Dzisiaj byłem sobie na przeglądzie z 208 1.2 110KM. Panowie porobili co trzeba, wracam więc na serwis i przechodząc obok swojego samochodu, zauważyłem jakąś puszeczkę z żółtą trąbką/lejkiem. Myślę sobie - chyba serwisant nie posprzątał po sobie, będę musiał napomnieć... Podchodzę do lady, pan wylistował wszystko co było zrobione zgodnie z planem, co ponad i zaprosił na następny przegląd za 15kkm 8] Pytam - czy skrócili interwał, bo w instrukcji stoi 25kkm. No i zaczął pan opowiadać, że chodzi o spalanie stukowe, że trzeba częściej zmieniać olej w związku z nagarem na denku tłoka, że w samochodzie zostawili mi taki specjalny sztyngs i zaraz wszystko wytłumaczy przy wydaniu auta. Przeszliśmy więc na zewnątrz i pan bierze tą puszeczkę z żółtym lejkiem i mówi, że to dodatek do paliwa o taki: TUNAP 978.

 

Trzeba wyjeździć zbiornik do rezerwy, dolać przy następnym tankowaniu i zalać do pełna i od dzisiaj jeździmy na etylinie 98 - po chwili dodał, że tą płukankę do układu paliwowego dostanę przy każdym następnym przeglądzie, bo trzeba to stosować raz w roku. Na odchodne powiedział, że ewentualnie, jak chcę trochę zaoszczędzić, to co trzecie tankowanie można wlać E95.

 

Także coś tam jednak te francuskie inżyniery robią, żeby od razu po gwarancji nie robić remontu/wymiany silnika. Podobno dają/sprzedają ten preparat klientom serwisu od kilku miesięcy.

1_max.jpg

Dzięki, zakupiłemrotfl

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał:

Creativ technolgie :hehe:

Jakby nie patrzeć jest to granda z tym, że aby samochód działał prawidłowo przeglądy trzeba cześciej, paliwo lać droższe niż wcześniej mówili w salonie i pisali w instrukcji. Z pewnością niektórzy wiedząc o takich szczególnych wymaganiach przed zakupem, opuściłaby salon przed dokonaniem zakupu, a kierownicy flot wybiegliby z krzykiem.

Flotowcy wiedza. Widziales gdzies P208 we flocie? Sporadycznie sie trafia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, wujekcybul napisał:

Flotowcy wiedza. Widziales gdzies P208 we flocie? Sporadycznie sie trafia. 

Najwidoczniej coś wiedzieli albo było po prostu za drogo - po fali 207-ek we flotach, 208 faktycznie jest rzadkim widokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

110KM z silnika 1.2 to nie jest jakiś wyczyn - a tu takie cuda już się dzieją. Albo francuzi robią je z plasteliny, albo nie potrafią zaprojektować ich w taki sposób żeby spalanie mieszanki nie niszczyło ich. 

 

Już pomijam fakty że trochę bym się zdenerwował, gdybym kupił taki samochód i skrócono mi interwał serwisowy, bo to jak by nie było zwiększa koszty całej imprezy - to już niech co drugą wymianę oleju robią gratis skoro dają jakieś środki do czyszczenia w ramach naprawy problemu. Interwał 25kkm - mogli by za darmo robić w połowie dodatkową, gratisową wymianę oleju ... nawet bez filtra. Kolejna sprawa to przejście na noPb-98 ... znów sporo zwiększone koszty.

 

... ale teraz najważniejsze pytanie - czy te zabiegi spowodują że ten silnik już będzie działał normalnie nie uszkadzając się podczas pracy? ... czy jedynie opóźnią jego agonię poza okres gwarancyjny ... i to na koszt użytkownika ... żeby ewentualną naprawę także zrobić na koszt użytkownika, a nie w okresie gwarancji ... genialne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, steyr napisał:

 i tym razem jest nagar na tłokach, dochodzi do zwiększenia stopnia sprężania wskutek zmniejszenia objętości komory spalania i itp wskutek nagaru. Szkoda tylko że wychodzi to u użytkowników.

 

Obecnie większość teorii sugeruje, ze to wapń z olejów za to odpowiada (detergenty na bazie wapnia oraz sodu). 

 

 

sep-16-lsp1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Azbest napisał:

110KM z silnika 1.2 to nie jest jakiś wyczyn - a tu takie cuda już się dzieją. Albo francuzi robią je z plasteliny, albo nie potrafią zaprojektować ich w taki sposób żeby spalanie mieszanki nie niszczyło ich. 

 

Już pomijam fakty że trochę bym się zdenerwował, gdybym kupił taki samochód i skrócono mi interwał serwisowy, bo to jak by nie było zwiększa koszty całej imprezy - to już niech co drugą wymianę oleju robią gratis skoro dają jakieś środki do czyszczenia w ramach naprawy problemu. Interwał 25kkm - mogli by za darmo robić w połowie dodatkową, gratisową wymianę oleju ... nawet bez filtra. Kolejna sprawa to przejście na noPb-98 ... znów sporo zwiększone koszty.

 

... ale teraz najważniejsze pytanie - czy te zabiegi spowodują że ten silnik już będzie działał normalnie nie uszkadzając się podczas pracy? ... czy jedynie opóźnią jego agonię poza okres gwarancyjny ... i to na koszt użytkownika ... żeby ewentualną naprawę także zrobić na koszt użytkownika, a nie w okresie gwarancji ... genialne!

ad 1. Francuzi nie umieją

ad2. Przesunąć poza gwarancję

 

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Azbest napisał:

110KM z silnika 1.2 to nie jest jakiś wyczyn - a tu takie cuda już się dzieją. Albo francuzi robią je z plasteliny, albo nie potrafią zaprojektować ich w taki sposób żeby spalanie mieszanki nie niszczyło ich. 

Podobno temat dotyczy ogólnie małych turbo-benzyn. Wyżej jest filmik z Oplem, opis sytuacji w Renault/Nissan

 

Ciekawe, że defektu na razie nie odkryto w większych silnikach o podobnym stosunku moc/pojemność np 2.0 o mocach 250KM i więcej od VAG, Kia/Hyundai, 1.6 o mocach 200KM i więcej od Opla, 1.4 170KM od FCA i VAG itd. Jedyną różnicą AFAIK jest rodzaj zalecanego paliwa czyli 98. Ilość cylindrów nie ma chyba znaczenia, bo 1.2 Tce ma ich 4, a @sowik85 i @bartekm też opisali ten problem. 

Edytowane przez zejk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, zejk napisał:

Podobno temat dotyczy ogólnie małych turbo-benzyn. Wyżej jest filmik z VAG, opis sytuacji w Renault/Nissan

 

Ciekawe, że defektu na razie nie odkryto w większych silnikach o podobnym stosunku moc/pojemność np 2.0 o mocach 250KM i więcej od VAG, Kia/Hyundai, 1.6 o mocach 200KM i więcej od Opla, 1.4 170KM od FCA i VAG itd. Jedyną różnicą AFAIK jest rodzaj zalecanego paliwa czyli 98. Ilość cylindrów nie ma chyba znaczenia, bo 1.2 Tce ma ich 4, a @sowik85 i @bartekm też opisali ten problem. 

Nie chcę nic mówić, ale dźwięk podobny jak w tym filmiku od Opla chyba dziś słyszałem. Fakt, że dużo cichszy, ale ja nie mam ucha pod maską. Dźwięk był pojedynczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, zejk napisał:

Podobno temat dotyczy ogólnie małych turbo-benzyn. Wyżej jest filmik z VAG, opis sytuacji w Renault/Nissan

 

Ciekawe, że defektu na razie nie odkryto w większych silnikach o podobnym stosunku moc/pojemność np 2.0 o mocach 250KM i więcej od VAG, Kia/Hyundai, 1.6 o mocach 200KM i więcej od Opla, 1.4 170KM od FCA i VAG itd. Jedyną różnicą AFAIK jest rodzaj zalecanego paliwa czyli 98. Ilość cylindrów nie ma chyba znaczenia, bo 1.2 Tce ma ich 4, a @sowik85 i @bartekm też opisali ten problem. 

 

Z tego co wiem Boosterjety Suzuki takiego problemu nie mają, jeżdżą na 95. U mnie póki co wszystko ok, przebieg 55 kkm, nic niepokojącego z silnikiem się nie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zejk napisał:

Podobno temat dotyczy ogólnie małych turbo-benzyn. Wyżej jest filmik z VAG, opis sytuacji w Renault/Nissan

 

Ciekawe, że defektu na razie nie odkryto w większych silnikach o podobnym stosunku moc/pojemność np 2.0 o mocach 250KM i więcej od VAG, Kia/Hyundai, 1.6 o mocach 200KM i więcej od Opla, 1.4 170KM od FCA i VAG itd. Jedyną różnicą AFAIK jest rodzaj zalecanego paliwa czyli 98. Ilość cylindrów nie ma chyba znaczenia, bo 1.2 Tce ma ich 4, a @sowik85 i @bartekm też opisali ten problem. 

Nie no to chyba jakas wada musi byc. Moja pierdziawka jest na 95. Dopiero po chipie ustawili zaplon na 98. Cos jest nie halo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wujekcybul napisał:

Nie no to chyba jakas wada musi byc. Moja pierdziawka jest na 95. Dopiero po chipie ustawili zaplon na 98. Cos jest nie halo.

 

Bo jakbyś chciał wiedzieć, to nawet seryjne 1.0T 140KM wymaga Pb98. A ludzie dowiadują się dopiero po przeczytaniu instrukcji...

Jeśli ktoś nieświadomy tankuje Pb95, to ma mapę na 125KM....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, K3 napisał:

 

Bo jakbyś chciał wiedzieć, to nawet seryjne 1.0T 140KM wymaga Pb98. A ludzie dowiadują się dopiero po przeczytaniu instrukcji...

Jeśli ktoś nieświadomy tankuje Pb95, to ma mapę na 125KM....

W instrukcji jest napisane, ze 95. Nie wiem czy on sam sie przestawia jak sie 98 wleje pewnie tylko stukowego unika. Msport robi mapy na 100 Pumaspeed na 98. U nas Janusze tez na 98.

 

image.png.df26b18b030b6dfda4458d3b2b6cc14f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, zejk napisał:

Podobno temat dotyczy ogólnie małych turbo-benzyn. Wyżej jest filmik z Oplem, opis sytuacji w Renault/Nissan

 

Ciekawe, że defektu na razie nie odkryto w większych silnikach 

 

Amerykanie już parę lat temu odkryli ten problem i co bardziej świadomi stosują odpowiednie oleje.

 

Rekomendacja olejowa anty LSPI dla F150 Ecoboost ( 2.7 L V6 ) :

 

Cytuj

Anti-LSPI oil recommendation:
Pennzoil Ultra Platinum 5W-30 (Group III stock, derived from natural gas, will be GF6-compliant)

Other oil recommendations:
RedLine 5W-40 or 5W-30 (Ester-based)
AMSOIL Euro Formula Mid-SAPS 5W-30 (non-PAO; they have a high-SAPS formula, but could cause catalytic converters to clog)
Cerma 5W-40 or 5W-30 (PAO)
Cerma X 5W-40 or 5W-30 (PAO)
AMSOIL Signature 5W-30 (PAO)
Motul 8100 X-cess 5W-40 or 5W-30 (PAO)
*Shell Rotella T6 5W-40 (non-PAO, designed for diesel engines, but low levels of calcium and very good test reports) - per WhiteBoy, this oil is prone to foaming under race conditions, so avoid if you run your engine to redline for extended sessions.
Pennzoil Platinum 5W-30 (non-PAO) - can be used in a pinch and can be found in nearly all auto parts chains; do not run for more than 3000 miles.

 

Edytowane przez muchenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, zejk napisał:

1.6 o mocach 200KM i więcej od Opla

 

W 1.6sht 200hp LSPI występuje. Nawet na jego okoliczność zmieniono sugerowany olej z Dexos 2 na Dexos 1gen2 (który to jest już post-LSPI produktem).

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, luccass napisał:

A zalecają też dodatek do paliwa? W 1.4 150KM tak. 

 

Nic mi o tym nie wiadomo, u mnie 1.6 nie widziało jeszcze niczego poniżej 98 oct.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.