K3 Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 Teraz, K3 napisał: Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie? Włączam jak tylko chce dynamiczniej pojechać, wyprzedzić. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 Nie włączam - u mnie jedyna różnica to że trzyma silnik o jeden bieg niżej niż normalnie czyli nie pozwala zejść z obrotami poniżej 3000. Jak w trybie normalnym wcisnę z kliknięciem i tak zbija biegi aby wkręcić silnik na okolice 5000-5500 i ciągnie do 6500-6800. W trybie sportowym też kończy w tym samym zakresie obrotów, skrócenia czasu przełączania biegów nie zaobserwowałem - IMO nie ma to sensu w moim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 8 minut temu, zejk napisał: Nie włączam - u mnie jedyna różnica to że trzyma silnik o jeden bieg niżej niż normalnie czyli nie pozwala zejść z obrotami poniżej 3000. Jak w trybie normalnym wcisnę z kliknięciem i tak zbija biegi aby wkręcić silnik na okolice 5000-5500 i ciągnie do 6500-6800. W trybie sportowym też kończy w tym samym zakresie obrotów, skrócenia czasu przełączania biegów nie zaobserwowałem - IMO nie ma to sensu w moim przypadku. Ja nam diesla którego automat 7 biegowy trzyma najczęściej na 1200 obrotach. Koniecznie muszę włączyć sport, by go ożywić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 54 minuty temu, K3 napisał: Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie? u mnie tryb sport powoduje przeniesienie wiekszego momentu na tył, i zmienia bieg troche wyżej co przy 4eat w subaru bardzo mi pasuje tak stale :jupi: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 57 minut temu, K3 napisał: Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie? Wg mnie ten tryb miał większe znaczenie przy starych, hydraulicznych skrzyniach 4-5 biegowych... Obecne skrzynie, zwłaszcza dwusprzeglowe sa na tyle szybkie, ze można sobie darować 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daryka Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 Tak Vectrą jak chce szybko i sprawnie wyprzedzić włączam tryb sport redukcja o dwa biegi w Audi nie ma takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 Zawsze myślałem, że tryb "S" to SNOW ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 58 minut temu, Maciej__ napisał: Wg mnie ten tryb miał większe znaczenie przy starych, hydraulicznych skrzyniach 4-5 biegowych... Obecne skrzynie, zwłaszcza dwusprzeglowe sa na tyle szybkie, ze można sobie darować mam japońskiego (w starszym japońskim samochodzie), starego, 5 biegowego hydraulika i nie widzę żadnej różnicy między normal a sport...różnica jest na pewno na snow/winter gdzie komputer zauważalnie mniej otwiera przepustnicę... porównywałem do starszego niemieckiego samochodu z automatem i ten faktycznie był ospały na normalnym ustawieniu więc tam faktycznie przełączenie na sport może mieć znaczenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 Tryb "S" w skrzynie nieraz włączam jak potrzebuje wyminąć jadąc w jakiejś kolumnie i zależy mi na większej dynamice. Mam jeszcze tryb "Sport" w ustawieniach samego auta - wtedy inaczej działają hamulce, kierownica, tempomat adaptacyjny, światła i właśnie AT itd...... Ale po kilkurazowej 'zabawie' tym trybem już pewnie ze 2 lata go nie używałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 U mnie tryb sport sam się załącza, jak wcisnę gaz do deski. Następuje redukcja o 1 lub 2 biegi i ogień, zmiany biegów w górę są dopiero w okolicy 5 tys obr. Puszczę nogę z gazu, albo odpuszczę i będę lekko naciskać, to po chwili skrzynia wraca do normalnego trybu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Wg mnie ten tryb miał większe znaczenie przy starych, hydraulicznych skrzyniach 4-5 biegowych... Obecne skrzynie, zwłaszcza dwusprzeglowe sa na tyle szybkie, ze można sobie darować Tu jeszcze chodzi o silnik i jego wejście na obroty. Jeśli silnik pracuje w trybie mocno oszczędnym, to pobudzenie go do życia, wejście na obroty, trwa. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 3 godziny temu, K3 napisał: Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie? Kiedyś przetestowałem i do jazdy na codzień nie włączam, bo ma zbyt agresywne ustawienia by tego używać do normalnej jazdy. W trybie normalnym samochód ma wystarczajaco dobre osiągi, a jest dużo przyjemniej. Nie podoba mi się do spokojnej jazdy, bo: 1. niepotrzebnie trzyma obroty zbyt wysoko (nawet jeśli jedzie się równo 50 czy 70 km/h, albo toczy w korku 20 km/h), 2. potrafi szarpnąć przy redukcji, a o mocną redukcję nietrudno, bo - patrz punkt 3, 3. pedał gazu robi się baardzo czuły, 4. mocno hamuje silnikiem, przez co dystans który samochód się toczy jest mniej więcej o połowę krótszy aż czuć redukcje biegów przy hamowaniu, 5. spalanie rośnie - w mieście 12-13 l to typowe co uzyskałem. W normalnym trybie wychodzi mi 9-10 l Raz uznałem, że to się nawet do czegoś nadaje - jechałem po pustej krętej drodze na południu polski i trochę pocisnąłem - faktycznie moc jest jak na zawołanie i w tamtych okolicznościach ten tryb miał sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Wg mnie ten tryb miał większe znaczenie przy starych, hydraulicznych skrzyniach 4-5 biegowych... Obecne skrzynie, zwłaszcza dwusprzeglowe sa na tyle szybkie, ze można sobie darować Za szybko przełącza na wyższy bieg, więc w przypadku pościgawki od świateł do świateł tryb SPORT ma znaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 Ja nam diesla którego automat 7 biegowy trzyma najczęściej na 1200 obrotach. Koniecznie muszę włączyć sport, by go ożywić Tylko tak sie da jezdzic przed emeryturą Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 1 minutę temu, bergerac napisał: Tylko tak sie da jezdzic przed emeryturą Jeżdżę najczęściej po emerycku, więc w normalnym trybie, który jest mocno oszczędny. Więc, gdy chcę powyprzedzać, włączam tryb sport U mnie są tylko dwa tryby pracy - normalny i sport. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 W Giulietcie jest sie zmuszonym jezdzic w trybie sport bo w kazdym innym skrzynia na chama wrzuca 6 bieg wlasciwie przy kazdej predkosci.Jakos jazda z obrotami bliskimi jalowych nie przekonuje mnie-zwlaszcza w silniku benzynowym.Poza tym jedynie w trybie sport nie ma sie wrazenia polaczenia silnika z kolami za pomoca gumki od majtek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2019 9 godzin temu, wlad napisał: W Giulietcie jest sie zmuszonym jezdzic w trybie sport bo w kazdym innym skrzynia na chama wrzuca 6 bieg wlasciwie przy kazdej predkosci.Jakos jazda z obrotami bliskimi jalowych nie przekonuje mnie-zwlaszcza w silniku benzynowym.Poza tym jedynie w trybie sport nie ma sie wrazenia polaczenia silnika z kolami za pomoca gumki od majtek. Siostrzeniec się prawie onanizuje nad Alfami a Ty tak brutalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 5 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2019 Godzinę temu, marcindzieg napisał: Siostrzeniec się prawie onanizuje nad Alfami a Ty tak brutalnie No ja jestem za stary na onanizowanie sie czymkolwiek Chociaz uczciwie musze powiedziec ze Giulietta jest pierwszym autem ktorym jadac po dzieciaki do szkoly wybieram zawsze okrezna droge aby dluzej jechac Mysle ze prawdziwe Alfy typu Giulia czy 159 potrafia uzaleznic... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2019 5 godzin temu, wlad napisał: Mysle ze prawdziwe Alfy typu Giulia czy 159 potrafia uzaleznic... 159 jest bardzo "niemiecka", tam nie poczujesz prawdziwej Alfy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 5 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2019 Dnia 4.07.2019 o 07:26, K3 napisał: Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie? U mnie w eCVT też jest tryb sportowy, z opcjonalna możliwością manualnej zmiany biegów łopatkami przy kierownicy. Co to daje, jedynie chyba odczucie, że auto się lepiej zbiera, jest dynamiczniejsze, pewnie kwestia większego zakresu otwarcia przepustnicy i reakcji na gaz itd... Uzywam sporadycznie, głównie na trasach szybkiego ruchu. Czasem mi się zdarza w mieście jak jakieś młodociane łebki w "podrasowanych wydechem i muzyką" VAGach próbują ruszyć szybciej ode mnie na swiatłach To tylko tak dla fanu i uśmiechu na twarzy po fakcie startu jak widzę ich w tylnym lusterku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 5 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2019 99% czasu w E. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2019 Dnia 4.07.2019 o 07:26, K3 napisał: Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie? Jak miałem auto z takim trybem, to włączałem jak go upalałem. A że auto upalałem codziennie... Do normalnej jazdy się taki tryb zupełnie nie nadawał. Skrzynia trzymała obroty na jakiś chorych poziomach i miała z tego co pamiętam naszykowany do zmiany bieg niższy. Czyli np jechałem na III biegu 70km/h a ona ciągle trzymała "na wszelki wypadek" II bieg na drugim sprzęgle, gdybym depnął gaz do dechy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2019 6 godzin temu, wladmar napisał: 159 jest bardzo "niemiecka", tam nie poczujesz prawdziwej Alfy. Oj poczujesz. Wszystko podporządkowane pod styl, a nie użyteczność i wygodę. Prowadziła się jak marzenie. Pieprzyła się jak narkomanka na głodzie bez szmalu Ehh, kochałem to auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 7 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2019 Ja korzystam jak chcę szybko ruszyć ze skrzyżowania (np z podporządkowanej) - skrzynia zasprzęgla wyraźnie szybciej niż na D. Inna sprawa że 8 biegoy ZF w BMW naprawę dostosowuje się do stylu jazdy i na bieżąco zmienia punkty zmiany biegów w zależności od temperamentu kierowcy. Jeszcze jedna ciekawostka- w BMW można sobie zamówić tzw sportową skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy (kod wyposazenia 2TB) Nigdy nie brałem tej opcji bo stwierdziłem że nigdy nie miałem potrzeby korzystania z łopatek. Okazuje się że łopatki to nie wszystko, skrzynia w tej wersji zmienia biegi wyraźnie szybciej niż standardowa wersja nawet w trybie D. Na szczęście jest to opcja kodowana softem i można sobie później ją odpalić za pomocą Esys albo Bimmercode. Jak ktoś ma kilkuletnie auto (serie F i G) bez tej opcji to polecam przekodować skrzynię na Sport- naprawdę czuć różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 7 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2019 Dnia 5.07.2019 o 20:49, kravitz napisał: (...) miała z tego co pamiętam naszykowany do zmiany bieg niższy. Czyli np jechałem na III biegu 70km/h a ona ciągle trzymała "na wszelki wypadek" II bieg na drugim sprzęgle, gdybym depnął gaz do dechy. Tak powinna działać każda DCT - bieg niższy trzymać w pogotowiu, a bieg wyższy przygotować dopiero w momencie jak chce zmieniać. Przygotowywanie wyższego biegu ze sporym wyprzedzeniem jest kompletnie bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 7 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2019 Dnia 4.07.2019 o 10:36, rwIcIk napisał: Tu jeszcze chodzi o silnik i jego wejście na obroty. Jeśli silnik pracuje w trybie mocno oszczędnym, to pobudzenie go do życia, wejście na obroty, trwa. To też. Ale jak jest dobre skrzynia, to i w trybie eco dobrze reaguje na kickdown. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2019 Dnia 4.07.2019 o 07:26, K3 napisał: Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie? Miałem w poprzednim aucie. Jeździłem cały czas na sport. Zmieniało to reakcję skrzyni biegów, sterowanie przepustnicą i coś tam jeszcze. Tryb Inteligent zamulał a S# był zbyt ostry do jazdy na codzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 7 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2019 Dnia 4.07.2019 o 11:12, bergerac napisał: Tylko tak sie da jezdzic przed emeryturą Sent from my iPhone using Tapatalk Ooo, C czy C Coupe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2019 44 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał: To też. Ale jak jest dobre skrzynia, to i w trybie eco dobrze reaguje na kickdown. Reaguje,ale IMO zbyt nerwowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny Napisano 7 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2019 Dnia 4.07.2019 o 09:18, BOGUSS napisał: Zawsze myślałem, że tryb "S" to SNOW ! Tez tak myślałem, gdy na księdza wolałem jeszcze Zorro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 Dnia 4.07.2019 o 08:18, BOGUSS napisał: Zawsze myślałem, że tryb "S" to SNOW ! A przełożenie R to 'Rakieta'? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 43 minuty temu, grogi napisał: A przełożenie R to 'Rakieta'? Tak jak "D"to do de? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 Dnia 4.07.2019 o 08:22, mokrii napisał: u mnie tryb sport powoduje przeniesienie wiekszego momentu na tył W jaki sposób to jest technicznie zrealizowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 2 godziny temu, BOGUSS napisał: Tak jak "D"to do de? To z dowcipu o Masztalskim, który sobie Malucha kupił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 W jaki sposób to jest technicznie zrealizowane?Nie mam pojęcia natapane Redmi5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.