Skocz do zawartości

Tryb "sport" w automacie...


K3

Rekomendowane odpowiedzi

Nie włączam - u mnie jedyna różnica to że trzyma silnik o jeden bieg niżej niż normalnie czyli nie pozwala zejść z obrotami poniżej 3000. Jak w trybie normalnym wcisnę z kliknięciem i tak zbija biegi aby wkręcić silnik na okolice 5000-5500 i ciągnie do 6500-6800. W trybie sportowym też kończy w tym samym zakresie obrotów, skrócenia czasu przełączania biegów nie zaobserwowałem - IMO nie ma to sensu w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, zejk napisał:

Nie włączam - u mnie jedyna różnica to że trzyma silnik o jeden bieg niżej niż normalnie czyli nie pozwala zejść z obrotami poniżej 3000. Jak w trybie normalnym wcisnę z kliknięciem i tak zbija biegi aby wkręcić silnik na okolice 5000-5500 i ciągnie do 6500-6800. W trybie sportowym też kończy w tym samym zakresie obrotów, skrócenia czasu przełączania biegów nie zaobserwowałem - IMO nie ma to sensu w moim przypadku.

Ja nam diesla którego automat 7 biegowy trzyma najczęściej na 1200 obrotach. Koniecznie muszę włączyć sport, by go ożywić ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, K3 napisał:

Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie?

u mnie tryb sport powoduje przeniesienie wiekszego momentu na tył, i zmienia bieg troche wyżej 

co przy 4eat w subaru bardzo mi pasuje  ;] 

 

tak stale :jupi: ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, K3 napisał:

Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie?

 

Wg mnie ten tryb miał większe znaczenie przy starych, hydraulicznych skrzyniach 4-5 biegowych...

Obecne skrzynie, zwłaszcza dwusprzeglowe sa na tyle szybkie, ze można sobie darować ;]

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Maciej__ napisał:

Wg mnie ten tryb miał większe znaczenie przy starych, hydraulicznych skrzyniach 4-5 biegowych...

Obecne skrzynie, zwłaszcza dwusprzeglowe sa na tyle szybkie, ze można sobie darować ;]

 

mam japońskiego (w starszym japońskim samochodzie), starego, 5 biegowego hydraulika i nie widzę żadnej różnicy między normal a sport...różnica jest na pewno na snow/winter gdzie komputer zauważalnie mniej otwiera przepustnicę...

porównywałem do starszego niemieckiego samochodu z automatem i ten faktycznie był ospały na normalnym ustawieniu więc tam faktycznie przełączenie na sport może mieć znaczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb "S" w skrzynie nieraz włączam jak potrzebuje wyminąć jadąc w jakiejś kolumnie i zależy mi na większej dynamice.

Mam jeszcze tryb "Sport" w ustawieniach samego auta - wtedy inaczej działają hamulce, kierownica, tempomat adaptacyjny, światła i właśnie AT itd...... Ale po kilkurazowej 'zabawie' tym trybem już pewnie ze 2 lata go nie używałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tryb sport sam się załącza, jak wcisnę gaz do deski. Następuje redukcja o 1 lub 2 biegi i ogień, zmiany biegów w górę są dopiero w okolicy 5 tys obr.

Puszczę nogę z gazu, albo odpuszczę i będę lekko naciskać, to po chwili skrzynia wraca do normalnego trybu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie ten tryb miał większe znaczenie przy starych, hydraulicznych skrzyniach 4-5 biegowych...

Obecne skrzynie, zwłaszcza dwusprzeglowe sa na tyle szybkie, ze można sobie darować ;]

Tu jeszcze chodzi o silnik i jego wejście na obroty.

Jeśli silnik pracuje w trybie mocno oszczędnym, to pobudzenie go do życia, wejście na obroty, trwa.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, K3 napisał:

Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie?

Kiedyś przetestowałem i do jazdy na codzień nie włączam, bo ma zbyt agresywne ustawienia by tego używać do normalnej jazdy. W trybie normalnym samochód ma wystarczajaco dobre osiągi, a jest dużo przyjemniej. Nie podoba mi się do spokojnej jazdy, bo:

1. niepotrzebnie trzyma obroty zbyt wysoko (nawet jeśli jedzie się równo 50 czy 70 km/h, albo toczy w korku 20 km/h),

2. potrafi szarpnąć przy redukcji, a o mocną redukcję nietrudno, bo - patrz punkt 3,

3. pedał gazu robi się baardzo czuły,

4. mocno hamuje silnikiem, przez co dystans który samochód się toczy jest mniej więcej o połowę krótszy aż czuć redukcje biegów przy hamowaniu,

5. spalanie rośnie - w mieście 12-13 l to typowe co uzyskałem. W normalnym trybie wychodzi mi 9-10 l

 

Raz uznałem, że to się nawet do czegoś nadaje - jechałem po pustej krętej drodze na południu polski i trochę pocisnąłem - faktycznie moc jest jak na zawołanie i w tamtych okolicznościach ten tryb miał sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie ten tryb miał większe znaczenie przy starych, hydraulicznych skrzyniach 4-5 biegowych...

Obecne skrzynie, zwłaszcza dwusprzeglowe sa na tyle szybkie, ze można sobie darować ;]

Za szybko przełącza na wyższy bieg, więc w przypadku pościgawki od świateł do świateł tryb SPORT ma znaczenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bergerac napisał:


Tylko tak sie da jezdzic przed emeryturą ;)
 

Jeżdżę najczęściej po emerycku, więc w normalnym trybie, który jest mocno oszczędny.

Więc, gdy chcę powyprzedzać, włączam tryb sport :)

U mnie są tylko dwa tryby pracy - normalny i sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Giulietcie jest sie zmuszonym jezdzic w trybie sport bo w kazdym innym skrzynia na chama wrzuca 6 bieg wlasciwie przy kazdej predkosci.Jakos jazda z obrotami bliskimi jalowych nie przekonuje mnie-zwlaszcza w silniku benzynowym.Poza tym jedynie w trybie sport nie ma sie wrazenia polaczenia silnika z kolami za pomoca gumki od majtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wlad napisał:

W Giulietcie jest sie zmuszonym jezdzic w trybie sport bo w kazdym innym skrzynia na chama wrzuca 6 bieg wlasciwie przy kazdej predkosci.Jakos jazda z obrotami bliskimi jalowych nie przekonuje mnie-zwlaszcza w silniku benzynowym.Poza tym jedynie w trybie sport nie ma sie wrazenia polaczenia silnika z kolami za pomoca gumki od majtek.

 

Siostrzeniec się prawie onanizuje nad Alfami a Ty tak brutalnie  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

 

Siostrzeniec się prawie onanizuje nad Alfami a Ty tak brutalnie  ;]

No ja jestem za stary na onanizowanie sie czymkolwiek;]

Chociaz uczciwie musze powiedziec ze Giulietta jest pierwszym autem ktorym jadac po dzieciaki do szkoly wybieram zawsze okrezna droge aby dluzej jechac:ok:

Mysle ze prawdziwe Alfy typu Giulia czy 159 potrafia uzaleznic...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.07.2019 o 07:26, K3 napisał:

Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie?

 

U mnie w eCVT też jest tryb sportowy, z opcjonalna możliwością manualnej zmiany biegów łopatkami przy kierownicy.

 

Co to daje, jedynie chyba odczucie, że auto się lepiej zbiera, jest dynamiczniejsze, pewnie kwestia większego zakresu otwarcia przepustnicy i reakcji na gaz itd...

Uzywam sporadycznie, głównie na trasach szybkiego ruchu. Czasem mi się zdarza w mieście jak jakieś młodociane łebki w "podrasowanych wydechem i muzyką" VAGach próbują ruszyć szybciej ode mnie na swiatłach :P To tylko tak dla fanu i uśmiechu na twarzy po fakcie startu ;) jak widzę ich w tylnym lusterku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.07.2019 o 07:26, K3 napisał:

Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie?

 

Jak miałem auto z takim trybem, to włączałem jak go upalałem.

A że auto upalałem codziennie...

 

Do normalnej jazdy się taki tryb zupełnie nie nadawał. Skrzynia trzymała obroty na jakiś chorych poziomach i miała z tego co pamiętam naszykowany do zmiany bieg niższy. Czyli np jechałem na III biegu 70km/h a ona ciągle trzymała "na wszelki wypadek" II bieg na drugim sprzęgle, gdybym depnął gaz do dechy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wladmar napisał:

 

159 jest bardzo "niemiecka", tam nie poczujesz prawdziwej Alfy. 

 

Oj poczujesz. ;)

 

Wszystko podporządkowane pod styl, a nie użyteczność i wygodę.

Prowadziła się jak marzenie.

Pieprzyła się jak narkomanka na głodzie bez szmalu 

 

 

Ehh, kochałem to auto :serducha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystam jak chcę szybko ruszyć ze skrzyżowania (np z podporządkowanej) - skrzynia zasprzęgla wyraźnie szybciej niż na D.

 

Inna sprawa że 8 biegoy ZF w BMW naprawę dostosowuje się do stylu jazdy i na bieżąco zmienia punkty zmiany biegów w zależności od temperamentu kierowcy.

 

Jeszcze jedna ciekawostka- w BMW można sobie zamówić tzw sportową skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy (kod wyposazenia 2TB) Nigdy nie brałem tej opcji bo stwierdziłem że nigdy nie miałem potrzeby korzystania z łopatek. Okazuje się że łopatki to nie wszystko, skrzynia w tej wersji zmienia biegi wyraźnie szybciej niż standardowa wersja nawet w trybie D. Na szczęście jest to opcja kodowana softem i można sobie później ją odpalić za pomocą Esys albo Bimmercode. Jak ktoś ma kilkuletnie auto (serie F i G) bez tej opcji to polecam przekodować skrzynię na Sport- naprawdę czuć różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.07.2019 o 20:49, kravitz napisał:

(...) miała z tego co pamiętam naszykowany do zmiany bieg niższy. Czyli np jechałem na III biegu 70km/h a ona ciągle trzymała "na wszelki wypadek" II bieg na drugim sprzęgle, gdybym depnął gaz do dechy.

 

Tak powinna działać każda DCT - bieg niższy trzymać w pogotowiu, a bieg wyższy przygotować dopiero w momencie jak chce zmieniać. Przygotowywanie wyższego biegu ze sporym wyprzedzeniem jest kompletnie bez sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.07.2019 o 10:36, rwIcIk napisał:

Tu jeszcze chodzi o silnik i jego wejście na obroty.

Jeśli silnik pracuje w trybie mocno oszczędnym, to pobudzenie go do życia, wejście na obroty, trwa.

To też. Ale jak jest dobre skrzynia, to i w trybie eco dobrze reaguje na kickdown.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.07.2019 o 07:26, K3 napisał:

Kto z Was jeździ tak na co dzień? Albo jak często włączacie?

Miałem w poprzednim aucie. Jeździłem cały czas na sport. Zmieniało to reakcję skrzyni biegów, sterowanie przepustnicą i coś tam jeszcze. Tryb Inteligent zamulał a S# był zbyt ostry do jazdy na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.