Skocz do zawartości

Toyota corolla E 12 silnik 1.8 zawory (2005)


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił mi się na oku samochód jak w temacie chciałbym go zagazować ponieważ jest bez gazu niestety znajomi Zaczęli straszyć wysokimi kosztami regulacji zaworów jak to jest w tym silniku. Wiem że jestem regulacja szklanka owa jakie są ewentualne koszty?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ten sam silnik co w Avensis to sprawdzenie luzu 100-150zł. W przypadku konieczności wymiany szklanki - 80-100zł jedna w ASO (nie ma zamienników chyba). Łącznie jest bodaj 16.

 

Jak jeszcze nie kupiłeś to lepiej kup coś z 1.6 od Vaga albo Renault.

Edytowane przez cesarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, AxiT napisał:

Panowie to skoro to jest takie beeeee i takie drogie to czemu co któreś auto to TOYOTA do tego z podtlankiem?

Może komuś się to kalkuluje. Koleżka w Oplu wymienał wszystkie ale i tak jest do przodu na lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, AxiT napisał:

Pojawił mi się na oku samochód jak w temacie. 

W europie 1.8 był tylko w wersji TS - 192 KM. Mało kto to gazuje,  więc miarodajnych opinii się nie spodziewaj. O amerykańskich 1.8 również. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co któreś auto to Toyota z podtlenkiem, bo 100 kkm na LPG wytrzyma pod warunkiem regulacji luzu co 20-30kkm i BARDZO DOBRZE WYREGULOWANEJ W WARUNKACH RZECZYWISTYCH DROGOWYCH (tak, krzyczę ;) ) instalacji. Regulacja przez wymianę szklanek ale można je szlifować w jakimś zakładzie gdzie szlifują głowice itp. za kilkadziesiąt zł za sztukę. Problem jest jeszcze inny - uszczelka pod głowicą będzie często padać, jeśli będziesz jeździł autostradami. Ja tak z praktyki piszę. Za 100 kkm za zaoszczędzone pieniądze można silnik wyremontować. Ale ja dziękuję już, wolę święty spokój niż ciągłą zabawę i "dbanie" o to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.07.2019 o 15:38, AxiT napisał:

 

Pojawił mi się na oku samochód jak w temacie chciałbym go zagazować ponieważ jest bez gazu niestety znajomi Zaczęli straszyć wysokimi kosztami regulacji zaworów jak to jest w tym silniku. Wiem że jestem regulacja szklanka owa jakie są ewentualne koszty?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Szklanki w zony oplu 16XEP przerabialem i da sie szlifowac, koszt sztuki 25 zl. Szlifowalem tylko wydechowe .

Nie wiem jak w toyocie ale przy gazie sprawdza sie luzy i ew koryguje no a potem kontrola co 10-30 tys jak kto  lubi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎.‎07‎.‎04 o 15:38, AxiT napisał:

 Wiem że jestem regulacja szklanka owa jakie są ewentualne koszty?

 

Reguluje się tylko luzy na wydechu, czyli max 8 szklanek. W praktyce często wystarczy dokupić 2-3 nowe, a resztę pozamieniać miejscami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, muzz napisał:

z tą regulacją co 20-30k to chyba przesada, nie wystarczy zajrzeć co 50k?

co do instalacji to po prostu trzeba znaleźć fachowca a nie montera :P

 

Nie wystarczy. Nie w tym silniku jeśli jeździsz w trasie i korekta odbywa się w pętli otwartej a nie po mapach.

Nie prawda, montowałem drogą instalację na najlepszych dostępnych elementach w nabardziej polecanym warsztacie o najlepszych-wszędzie-opiniach, wszystko wystrojone idealnie. Sprawdzał inny polecany-na-forach-LPG-super-warsztat.

Jedyna opcja to własne mapy stworzone z sondą AFR + z uwzględnieniem testów na autostradzie pod obciążeniem. Nawet najlepsze warsztaty tak nie robią, możesz sobie sam zrobić albo w warsztacie tuningowym. Nikt nie tworzy własnych map pod ciągłym obciążeniem. Ja tak zrobiłem i silnik jak na razie 120 kkm wytrzymał, w międzyczasie tylko 2 regulacje, ale musi ci się chcieć "doktoryzować" z tego. Albo nie jeździć po autostradach i nie za dużo w "szybkiej" trasie. 

 

Inna sprawa to uszczelka pod głowicą, wymieniana dwa razy. I wężyki chłodnicze Toyoty które wybitnie nie znoszą przecinania w celu wpięcia trójników - proponuję od razu powymieniać bo będą ciągle cieknąć.

 

Jak ktoś się chce bawić i co 20 kkm jeżdzić na sprawdzanie luzów, ew. sam sprawdzać plus bawić się w tzw. "dbanie" (hasło "jak dbasz tak masz" oznaczające w praktyce że ty jesteś dla samochodu a nie samochód dla ciebie, bo standardowe regularne przeglądy i wymiany wszystkiego na czas na dobrych elementach to za mało) to czemu nie :) Ja mam ciekawsze zajęcia w życiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bartłomiej napisał:

Jeżeli wspomniany silnik to 1.8 VVTi to ja bym raczej sprawdził, czy on nie ma wady olejowej i ile obecnie wciąga oleju na 1.000km. Żeby potem nie było płaczu, że remont silnika jest grogi.....

W 2005 ten problem nie występował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.