Jump to content
Sign in to follow this  
AxiT

Toyota corolla E 12 silnik 1.8 zawory (2005)

Recommended Posts

Pojawił mi się na oku samochód jak w temacie chciałbym go zagazować ponieważ jest bez gazu niestety znajomi Zaczęli straszyć wysokimi kosztami regulacji zaworów jak to jest w tym silniku. Wiem że jestem regulacja szklanka owa jakie są ewentualne koszty?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jak to ten sam silnik co w Avensis to sprawdzenie luzu 100-150zł. W przypadku konieczności wymiany szklanki - 80-100zł jedna w ASO (nie ma zamienników chyba). Łącznie jest bodaj 16.

 

Jak jeszcze nie kupiłeś to lepiej kup coś z 1.6 od Vaga albo Renault.

Edited by cesarz

Share this post


Link to post
Share on other sites


No ale chyba wszystkich Naraz się nie wymienia?
A samo sprawdzenie trudne ? Kosztowne?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzenie banalne-szczelinomierz i mierzysz.

Regulacja już nie, pewnie trzeba ściągać wałki rozrządu, więc dużo pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koszt sprawdzenia 100-150zł tak jak napisałem ;) Oczywiście że nie wszystkie się wymienia - moze być także że wszystko będzie okej i nic nie trzeba będzie robić. Ryzyk fizyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie to skoro to jest takie beeeee i takie drogie to czemu co któreś auto to TOYOTA do tego z podtlankiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, AxiT napisał:

Panowie to skoro to jest takie beeeee i takie drogie to czemu co któreś auto to TOYOTA do tego z podtlankiem?

Może komuś się to kalkuluje. Koleżka w Oplu wymienał wszystkie ale i tak jest do przodu na lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

najczęściej regulacja jest potrzebna na zaworach wydechowych...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, AxiT napisał:

Pojawił mi się na oku samochód jak w temacie. 

W europie 1.8 był tylko w wersji TS - 192 KM. Mało kto to gazuje,  więc miarodajnych opinii się nie spodziewaj. O amerykańskich 1.8 również. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co któreś auto to Toyota z podtlenkiem, bo 100 kkm na LPG wytrzyma pod warunkiem regulacji luzu co 20-30kkm i BARDZO DOBRZE WYREGULOWANEJ W WARUNKACH RZECZYWISTYCH DROGOWYCH (tak, krzyczę ;) ) instalacji. Regulacja przez wymianę szklanek ale można je szlifować w jakimś zakładzie gdzie szlifują głowice itp. za kilkadziesiąt zł za sztukę. Problem jest jeszcze inny - uszczelka pod głowicą będzie często padać, jeśli będziesz jeździł autostradami. Ja tak z praktyki piszę. Za 100 kkm za zaoszczędzone pieniądze można silnik wyremontować. Ale ja dziękuję już, wolę święty spokój niż ciągłą zabawę i "dbanie" o to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tą regulacją co 20-30k to chyba przesada, nie wystarczy zajrzeć co 50k?

co do instalacji to po prostu trzeba znaleźć fachowca a nie montera :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 4.07.2019 o 15:38, AxiT napisał:

 

Pojawił mi się na oku samochód jak w temacie chciałbym go zagazować ponieważ jest bez gazu niestety znajomi Zaczęli straszyć wysokimi kosztami regulacji zaworów jak to jest w tym silniku. Wiem że jestem regulacja szklanka owa jakie są ewentualne koszty?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Szklanki w zony oplu 16XEP przerabialem i da sie szlifowac, koszt sztuki 25 zl. Szlifowalem tylko wydechowe .

Nie wiem jak w toyocie ale przy gazie sprawdza sie luzy i ew koryguje no a potem kontrola co 10-30 tys jak kto  lubi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎2019‎.‎07‎.‎04 o 15:38, AxiT napisał:

 Wiem że jestem regulacja szklanka owa jakie są ewentualne koszty?

 

Reguluje się tylko luzy na wydechu, czyli max 8 szklanek. W praktyce często wystarczy dokupić 2-3 nowe, a resztę pozamieniać miejscami. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, muzz napisał:

z tą regulacją co 20-30k to chyba przesada, nie wystarczy zajrzeć co 50k?

co do instalacji to po prostu trzeba znaleźć fachowca a nie montera :P

 

Nie wystarczy. Nie w tym silniku jeśli jeździsz w trasie i korekta odbywa się w pętli otwartej a nie po mapach.

Nie prawda, montowałem drogą instalację na najlepszych dostępnych elementach w nabardziej polecanym warsztacie o najlepszych-wszędzie-opiniach, wszystko wystrojone idealnie. Sprawdzał inny polecany-na-forach-LPG-super-warsztat.

Jedyna opcja to własne mapy stworzone z sondą AFR + z uwzględnieniem testów na autostradzie pod obciążeniem. Nawet najlepsze warsztaty tak nie robią, możesz sobie sam zrobić albo w warsztacie tuningowym. Nikt nie tworzy własnych map pod ciągłym obciążeniem. Ja tak zrobiłem i silnik jak na razie 120 kkm wytrzymał, w międzyczasie tylko 2 regulacje, ale musi ci się chcieć "doktoryzować" z tego. Albo nie jeździć po autostradach i nie za dużo w "szybkiej" trasie. 

 

Inna sprawa to uszczelka pod głowicą, wymieniana dwa razy. I wężyki chłodnicze Toyoty które wybitnie nie znoszą przecinania w celu wpięcia trójników - proponuję od razu powymieniać bo będą ciągle cieknąć.

 

Jak ktoś się chce bawić i co 20 kkm jeżdzić na sprawdzanie luzów, ew. sam sprawdzać plus bawić się w tzw. "dbanie" (hasło "jak dbasz tak masz" oznaczające w praktyce że ty jesteś dla samochodu a nie samochód dla ciebie, bo standardowe regularne przeglądy i wymiany wszystkiego na czas na dobrych elementach to za mało) to czemu nie :) Ja mam ciekawsze zajęcia w życiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli wspomniany silnik to 1.8 VVTi to ja bym raczej sprawdził, czy on nie ma wady olejowej i ile obecnie wciąga oleju na 1.000km. Żeby potem nie było płaczu, że remont silnika jest grogi.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Bartłomiej napisał:

Jeżeli wspomniany silnik to 1.8 VVTi to ja bym raczej sprawdził, czy on nie ma wady olejowej i ile obecnie wciąga oleju na 1.000km. Żeby potem nie było płaczu, że remont silnika jest grogi.....

W 2005 ten problem nie występował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.