Skocz do zawartości

Opilki metalu w filtrze paliwa


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

3 letni disel i na przegladzie informacja ze w wymienionym filtrze paliwa znalezli opilki metalu.

Ze podobno to od tankowania na zlej stacji.

Zalecaja wlac jakis siuwaks do baku dla spokojnosci zeby pompy i wtryskiwaczy nie uszkodzic.

Ma to sens ? Co sie tam wlewa do tego baku ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, PawelWaw napisał:

3 letni disel i na przegladzie informacja ze w wymienionym filtrze paliwa znalezli opilki metalu.

Ze podobno to od tankowania na zlej stacji.

Zalecaja wlac jakis siuwaks do baku dla spokojnosci zeby pompy i wtryskiwaczy nie uszkodzic.

Ma to sens ? Co sie tam wlewa do tego baku ?

 

 

Te opilki to chyba jedynie z pompy paliwa by mogly być o ile jest przed filtrem w zbiorniku...

IMHO zalanie czegokolwiek tutaj nie pomoze bo i jak?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, PawelWaw napisał:

3 letni disel i na przegladzie informacja ze w wymienionym filtrze paliwa znalezli opilki metalu.

Ze podobno to od tankowania na zlej stacji.

Zalecaja wlac jakis siuwaks do baku dla spokojnosci zeby pompy i wtryskiwaczy nie uszkodzic.

Ma to sens ? Co sie tam wlewa do tego baku ?

 

Co to za magiczny "siuwaks" i co niby ma on robić? Rozpuści te opiłki? 

O ile faktycznie, z paliwem może się coś dostać, to po to jest filtr, żeby takie rzeczy wyłapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może się jeszcze trzeba zastanowić, czy te opiłki nie pochodzą z pompy wysokiego ciśnienia (paliwa) a dostają się do baku przelewem/powrotem.

Ja bym tego nie lekceważył, bo może się skończyć awarią silnika: wtryskiwacze bądź sama pompa. U mnie defekt pompy spowodował zniszczenia w głowicy i tym samym konieczność wymiany silnika (naprawa była nieopłacalna).

  • Lubię to 3
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bartłomiej napisał:

U mnie defekt pompy spowodował zniszczenia w głowicy i tym samym konieczność wymiany silnika (naprawa była nieopłacalna).

W jaki sposób pompa paliwa CR uszkodzić moze głowicę:hmm:8]

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zatarcie pompy i zablokowanie/zerwanie paska rozrządu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dwoje babka wróżyła. volvo s40 2.0d (psa) przestał palić, ciężko nabijał ciśnienie do rampy, ciśnienie skakało. w filtrze były opiłki. wyjąłem wtryski, pompę i oddałem do sprawdzenia. przy okazji zajrzałem do zbiornika i o dziwo czyściutki. wtryski okazały się super sprawne, w pompie wymienili zawór regulacji i zawór dawki paliwa ( któryś z nich był powodem awarii) przy okazji korpus pompy wstępnej bo aluminium w nim użyte już się znacznie utleniło. złożyłem do kupy i jest bajka. prawda taka że gdyby nie opiłki to bym nie demontował całego układu paliwowego tylko od razu pomajstrował przy zaworach. jeżeli Twoj samochód normalnie jeździ to narazie to olej. wymień profilaktycznie filtr za dajmy na to pół roku i zobacz co siedzi w puszce. jak dla mnie na 90% coś poleciało z dystrybutora, mimo filtrów jakie w nim są...co to za wóz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bochumil napisał:

Sprawdzić korekcje wtryskiwaczy. Jeśli opiłkuje pompa wysokiego ciśnienia to opiłki powinny przytkać dysze wtryskiwaczy co powinno znaleźć odzwierciedlenie w korekcjach.

przytkany wtryskiwacz cr nie działa, silnik chodzi nierówno albo w ogóle. to nie stary TD który zeźre wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, trychu napisał:

Na dwoje babka wróżyła. volvo s40 2.0d (psa) przestał palić, ciężko nabijał ciśnienie do rampy, ciśnienie skakało. w filtrze były opiłki. wyjąłem wtryski, pompę i oddałem do sprawdzenia. przy okazji zajrzałem do zbiornika i o dziwo czyściutki. wtryski okazały się super sprawne, w pompie wymienili zawór regulacji i zawór dawki paliwa ( któryś z nich był powodem awarii) przy okazji korpus pompy wstępnej bo aluminium w nim użyte już się znacznie utleniło. złożyłem do kupy i jest bajka. prawda taka że gdyby nie opiłki to bym nie demontował całego układu paliwowego tylko od razu pomajstrował przy zaworach. jeżeli Twoj samochód normalnie jeździ to narazie to olej. wymień profilaktycznie filtr za dajmy na to pół roku i zobacz co siedzi w puszce. jak dla mnie na 90% coś poleciało z dystrybutora, mimo filtrów jakie w nim są...co to za wóz?

 

C4GP 2.0D

Edytowane przez PawelWaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, volf6 napisał:

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zatarcie pompy i zablokowanie/zerwanie paska rozrządu...

W HDI 2.0, które mam w Citroenie pompa wysokiego ciśnienia jest napędzana z wałka rozrządu. Pompa stanęła na dębowo i zatrzymała wałek.

 

@PawelWaw U mnie jest/był również silnik PSA HDI 2.0. Zalecam ostrożność i przyjrzenie się pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem opiłki w 2.2HDI i panikowałem, jeździłem ze świadomością możliwej awarii. Kupiłem potem 1.4HDI i przy wymianie filtra też znalazłem opiłki. Teraz mam 2.0HDI i opiłki też są a mam jeszcze dwie sztuki z tym samym silnikiem i nawet nie chce mi się do filtrów zaglądać bo pewnie też są. Masz dwa wyjścia: stresować się albo jeździć normalnie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, muzz napisał:

Braciak od kilku lat jeździ mondeo z 1.8 tdci jakieś niecałe 300kkm przebiegu. I tez ma opiłki i jeździ. Nic się nie dzieje.  

 

Pompa wtryskowa się kończy i dzięki niej niedługo będzie też po wtryskiwaczach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ja bym jezdzil i sie nie przejmowal bo nie widze sensu szukac problemow, tam gdzie ich nie ma...

 

I chyba tak zrobie.

Nie bede rozbieral pol samochodu u specjalisty zenka zeby powiedzial panie kto panu to tak zlozyl...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AkuQ napisał:

Opiłki w filtrze paliwa nic strasznego nie muszą wróżyć, świadczą o tym że filtr zadziałał prawidło, przy wymianie filtra oleju zleć mechanikowi obejrzenie go czy tam nie ma. 

Tylko pytanie skąd się wzięły, przecież nie z samego paliwa. Zbiornik w aucie plastikowy, pompa wstępna też i przewody na niskim ciśnieniu przeważnie.

Jako miejsce produkcji opiłków wydaje się być podejrzana jedynie pompa CR a to raczej nic dobrego nie wróży:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, volf6 napisał:

Tylko pytanie skąd się wzięły, przecież nie z samego paliwa. Zbiornik w aucie plastikowy, pompa wstępna też i przewody na niskim ciśnieniu przeważnie.

Jako miejsce produkcji opiłków wydaje się być podejrzana jedynie pompa CR a to raczej nic dobrego nie wróży:)

Opcji jest kilka, może być pompa CR i wtedy faktycznie to nic dobrego, aczkolwiek pytanie kolejne ile tego jest, bo może być to naturalne zużycie uwzględnione przez producenta nie mające wpływu na układ paliwowy, lub wada fabryczna pompy, albo po prostu syfki wyłapane z paliwa zatankowanego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.