Jump to content
PawelWaw

Opilki metalu w filtrze paliwa

Recommended Posts

3 letni disel i na przegladzie informacja ze w wymienionym filtrze paliwa znalezli opilki metalu.

Ze podobno to od tankowania na zlej stacji.

Zalecaja wlac jakis siuwaks do baku dla spokojnosci zeby pompy i wtryskiwaczy nie uszkodzic.

Ma to sens ? Co sie tam wlewa do tego baku ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

szuwaks pomoże na opiłki?

Chyba je już filtr wychwycił 8]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, PawelWaw napisał:

3 letni disel i na przegladzie informacja ze w wymienionym filtrze paliwa znalezli opilki metalu.

Ze podobno to od tankowania na zlej stacji.

Zalecaja wlac jakis siuwaks do baku dla spokojnosci zeby pompy i wtryskiwaczy nie uszkodzic.

Ma to sens ? Co sie tam wlewa do tego baku ?

 

 

Te opilki to chyba jedynie z pompy paliwa by mogly być o ile jest przed filtrem w zbiorniku...

IMHO zalanie czegokolwiek tutaj nie pomoze bo i jak?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, PawelWaw napisał:

3 letni disel i na przegladzie informacja ze w wymienionym filtrze paliwa znalezli opilki metalu.

Ze podobno to od tankowania na zlej stacji.

Zalecaja wlac jakis siuwaks do baku dla spokojnosci zeby pompy i wtryskiwaczy nie uszkodzic.

Ma to sens ? Co sie tam wlewa do tego baku ?

 

Co to za magiczny "siuwaks" i co niby ma on robić? Rozpuści te opiłki? 

O ile faktycznie, z paliwem może się coś dostać, to po to jest filtr, żeby takie rzeczy wyłapać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to może się jeszcze trzeba zastanowić, czy te opiłki nie pochodzą z pompy wysokiego ciśnienia (paliwa) a dostają się do baku przelewem/powrotem.

Ja bym tego nie lekceważył, bo może się skończyć awarią silnika: wtryskiwacze bądź sama pompa. U mnie defekt pompy spowodował zniszczenia w głowicy i tym samym konieczność wymiany silnika (naprawa była nieopłacalna).

  • Like 3
  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzić korekcje wtryskiwaczy. Jeśli opiłkuje pompa wysokiego ciśnienia to opiłki powinny przytkać dysze wtryskiwaczy co powinno znaleźć odzwierciedlenie w korekcjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szuwaks nie pomoze. Ja bym zlecil diagnoze poza ASO z czego te opilki sa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Bartłomiej napisał:

U mnie defekt pompy spowodował zniszczenia w głowicy i tym samym konieczność wymiany silnika (naprawa była nieopłacalna).

W jaki sposób pompa paliwa CR uszkodzić moze głowicę:hmm:8]

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zatarcie pompy i zablokowanie/zerwanie paska rozrządu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dwoje babka wróżyła. volvo s40 2.0d (psa) przestał palić, ciężko nabijał ciśnienie do rampy, ciśnienie skakało. w filtrze były opiłki. wyjąłem wtryski, pompę i oddałem do sprawdzenia. przy okazji zajrzałem do zbiornika i o dziwo czyściutki. wtryski okazały się super sprawne, w pompie wymienili zawór regulacji i zawór dawki paliwa ( któryś z nich był powodem awarii) przy okazji korpus pompy wstępnej bo aluminium w nim użyte już się znacznie utleniło. złożyłem do kupy i jest bajka. prawda taka że gdyby nie opiłki to bym nie demontował całego układu paliwowego tylko od razu pomajstrował przy zaworach. jeżeli Twoj samochód normalnie jeździ to narazie to olej. wymień profilaktycznie filtr za dajmy na to pół roku i zobacz co siedzi w puszce. jak dla mnie na 90% coś poleciało z dystrybutora, mimo filtrów jakie w nim są...co to za wóz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, bochumil napisał:

Sprawdzić korekcje wtryskiwaczy. Jeśli opiłkuje pompa wysokiego ciśnienia to opiłki powinny przytkać dysze wtryskiwaczy co powinno znaleźć odzwierciedlenie w korekcjach.

przytkany wtryskiwacz cr nie działa, silnik chodzi nierówno albo w ogóle. to nie stary TD który zeźre wszystko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, trychu napisał:

Na dwoje babka wróżyła. volvo s40 2.0d (psa) przestał palić, ciężko nabijał ciśnienie do rampy, ciśnienie skakało. w filtrze były opiłki. wyjąłem wtryski, pompę i oddałem do sprawdzenia. przy okazji zajrzałem do zbiornika i o dziwo czyściutki. wtryski okazały się super sprawne, w pompie wymienili zawór regulacji i zawór dawki paliwa ( któryś z nich był powodem awarii) przy okazji korpus pompy wstępnej bo aluminium w nim użyte już się znacznie utleniło. złożyłem do kupy i jest bajka. prawda taka że gdyby nie opiłki to bym nie demontował całego układu paliwowego tylko od razu pomajstrował przy zaworach. jeżeli Twoj samochód normalnie jeździ to narazie to olej. wymień profilaktycznie filtr za dajmy na to pół roku i zobacz co siedzi w puszce. jak dla mnie na 90% coś poleciało z dystrybutora, mimo filtrów jakie w nim są...co to za wóz?

 

C4GP 2.0D

Edited by PawelWaw

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, volf6 napisał:

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zatarcie pompy i zablokowanie/zerwanie paska rozrządu...

W HDI 2.0, które mam w Citroenie pompa wysokiego ciśnienia jest napędzana z wałka rozrządu. Pompa stanęła na dębowo i zatrzymała wałek.

 

@PawelWaw U mnie jest/był również silnik PSA HDI 2.0. Zalecam ostrożność i przyjrzenie się pompie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem opiłki w 2.2HDI i panikowałem, jeździłem ze świadomością możliwej awarii. Kupiłem potem 1.4HDI i przy wymianie filtra też znalazłem opiłki. Teraz mam 2.0HDI i opiłki też są a mam jeszcze dwie sztuki z tym samym silnikiem i nawet nie chce mi się do filtrów zaglądać bo pewnie też są. Masz dwa wyjścia: stresować się albo jeździć normalnie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Braciak od kilku lat jeździ mondeo z 1.8 tdci jakieś niecałe 300kkm przebiegu. I tez ma opiłki i jeździ. Nic się nie dzieje.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, muzz napisał:

Braciak od kilku lat jeździ mondeo z 1.8 tdci jakieś niecałe 300kkm przebiegu. I tez ma opiłki i jeździ. Nic się nie dzieje.  

 

Pompa wtryskowa się kończy i dzięki niej niedługo będzie też po wtryskiwaczach. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kończy się pewnie od dłuższego czasu. A opilkow właśnie filtr nie powinien wyłapać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr jest przed pompą wtryskową. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten samochod ma od nowosci 56k km przebieg :)

a ludzie ostrzegali przed francuzami :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, PawelWaw napisał:

ten samochod ma od nowosci 56k km przebieg :)

a ludzie ostrzegali przed francuzami :)

 

 

No dobra, a cos sie z nim dzieje?

Widziales w ogole te opilki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Maciej__ napisał:

 

No dobra, a cos sie z nim dzieje?

Widziales w ogole te opilki?

 

2 x nie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jak były opiłki to najpierw zaczął źle odpalać, potem sukcesywnie dostawałem komunikat "check injection" aż był stop na trasie i koniec podróży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie ale w zabytku passat b4, silnik TD fala w pompie wtryskowej się łuszczyła. Poprzednik za długo na opale jeździł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 13.07.2019 o 13:58, adamk napisał:

U mnie jak były opiłki to najpierw zaczął źle odpalać, potem sukcesywnie dostawałem komunikat "check injection" aż był stop na trasie i koniec podróży.

 

U mnie smiga bezproblemowo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 12.07.2019 o 22:10, PawelWaw napisał:

 

2 x nie

 

 

@Maciej__ i jakies wnioski ?

Czy tylko odpisujesz wszedzie by odpisac i miec wiecej postow niz lucyfer ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

@Maciej__ i jakies wnioski ?

Czy tylko odpisujesz wszedzie by odpisac i miec wiecej postow niz lucyfer ? :)

 

Ja bym jezdzil i sie nie przejmowal bo nie widze sensu szukac problemow, tam gdzie ich nie ma...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ja bym jezdzil i sie nie przejmowal bo nie widze sensu szukac problemow, tam gdzie ich nie ma...

 

I chyba tak zrobie.

Nie bede rozbieral pol samochodu u specjalisty zenka zeby powiedzial panie kto panu to tak zlozyl...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opiłki w filtrze paliwa nic strasznego nie muszą wróżyć, świadczą o tym że filtr zadziałał prawidło, przy wymianie filtra oleju zleć mechanikowi obejrzenie go czy tam nie ma. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, AkuQ napisał:

Opiłki w filtrze paliwa nic strasznego nie muszą wróżyć, świadczą o tym że filtr zadziałał prawidło, przy wymianie filtra oleju zleć mechanikowi obejrzenie go czy tam nie ma. 

Tylko pytanie skąd się wzięły, przecież nie z samego paliwa. Zbiornik w aucie plastikowy, pompa wstępna też i przewody na niskim ciśnieniu przeważnie.

Jako miejsce produkcji opiłków wydaje się być podejrzana jedynie pompa CR a to raczej nic dobrego nie wróży:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, volf6 napisał:

Tylko pytanie skąd się wzięły, przecież nie z samego paliwa. Zbiornik w aucie plastikowy, pompa wstępna też i przewody na niskim ciśnieniu przeważnie.

Jako miejsce produkcji opiłków wydaje się być podejrzana jedynie pompa CR a to raczej nic dobrego nie wróży:)

Opcji jest kilka, może być pompa CR i wtedy faktycznie to nic dobrego, aczkolwiek pytanie kolejne ile tego jest, bo może być to naturalne zużycie uwzględnione przez producenta nie mające wpływu na układ paliwowy, lub wada fabryczna pompy, albo po prostu syfki wyłapane z paliwa zatankowanego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.