Skocz do zawartości

Koszt montażu centralnego


Mr_Hyde

Rekomendowane odpowiedzi

To bardzo zależy od konkretnego auta.

Np w autach gdzie klamką wewn. blokujesz drzwi o wiele trudniej jest to zrobić niż w takim aucie jak uno sej  i każde auto z bolcami do blokady.

Edytowane przez pawel_78
doprecyzowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Mr_Hyde napisał:

W Nexii

Sam nie wiem czy to uczciwa kwota czy nie. Szczerze to liczyłem na coś ok 400:swiety:

 

Wg mnie 400 to cena dość umiarkowana, 600 różnież normalna i nie szokuje.

Jakkolwiek Nexia powinna być wdzięcznym obiektem takich zabiegów, to jednak trzeba rozbroić 4 drzwi, wykonać mocowanie 4 siłowników (co nie zawsze  - chociaż przeważnie - sprowadza się tylko do wywiercenia 8 otworów pod blachowkręty) poprowadzić poprawnie i estetycznie okablowanie (nexie miały chyba często el. szyby przód i tył - ale ta ma? Czy jest wiązka od słupków do drzwi? Jak nie ma to kolejna robota), zasilić centralkę.

Uczciwie byłoby za taką pracę policzyć dniówkę. Pytanie czy 400 (minus podatki) to taka dobra dniówka?

Weź pod uwagę fakt, że taki zakład to nie produkcja taśmowa, więc nie zawsze jest obłożenie a swoje musi zarobić

A jak ma obłożenie to z kolei ceni czas w którym robi opłacalniejsze i bardziej rutynowe czynności.

Odwróć sytuację i zadaj sobie pytanie czy wyżyłbyś z pracy polegającej m.in na montażu CZ za 400 ;)

Edytowane przez wald0
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Mr_Hyde napisał:

W Nexii

Sam nie wiem czy to uczciwa kwota czy nie. Szczerze to liczyłem na coś ok 400:swiety:

 

wg mnie cena absurdalna, bo to prawie rownowartosc takiego auta...

Rownie dobrze możesz wcale nie zamykac auta bo watpie, ze ktoś się pokusi o kradzież starego daewoo ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Maciej__ napisał:

 

wg mnie cena absurdalna, bo to prawie rownowartosc takiego auta...

Rownie dobrze możesz wcale nie zamykac auta bo watpie, ze ktoś się pokusi o kradzież starego daewoo ;]

 

Cena absurdalna z czyjego punktu widzenia?

Z punktu widzenia wykonawcy usługi, wartość auta jest bez większego znaczenia.

 

Natomiast - skoro cena przeraża - pokusiłbym się o montaż samodzielny.

Kiedyś dawno temu dokładałem w maluchu centralny na pilota i w sumie przyjemna robota była i satysfakcja po wykonaniu.

Motywacją było "a czemu by nie"  - no ale człowiek był młody i miał czas na pierdoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wald0 napisał:

Cena absurdalna z czyjego punktu widzenia?

Z punktu widzenia wykonawcy usługi, wartość auta jest bez większego znaczenia.

 

Miałem na myśli perspektywę autora watku ;]

Dla montera to w zasadzie be roznicy w czym będzie dlubal ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czachabrava napisał:

Kiedys sam zalozylem centralny w Nexii, zestaw kosztowal na 4 drzwi cos ok 130zl. Demontaz boczkow banalny, podlaczenie tez.

 

A doprowadzenie przewodów ze słupków do drzwi?

Też było banalne? (tak, żeby było trwale, bez zagięć, szczelnie, cicho itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wald0 napisał:

 

A doprowadzenie przewodów ze słupków do drzwi?

Też było banalne? (tak, żeby było trwale, bez zagięć, szczelnie, cicho itp)

Jak, dawno temu, montowałem w kredensie (FSO 1.5ME) to po prostu wierciłem dziury w drzwiach i słupku (wiertło 8 lub 10) a kabelki dałem w rurce z tworzywa pasującej w te otwory i było ok.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, czachabrava napisał:

Jak masz problem by przeciagnac kawalek cienkiego przewodu do drzwi, to lepiej oddaj fachowcowi.

 

Nie mam problemu, swego czasu zrobiłem to dokładnie tak jak pisze @volf6 w rurce igielitowej

Zatem wymaga to choćby przemyślenia, wywiercenia otworów w drzwiach, zabezpieczenia otworów przed korozją (wnętrze drzwi to niestety nie jest suche środowisko), zabezpieczenia przed zaginaniem i uszkodzeniami izolacji, ułożenie kabli tak, żeby poprawnie "pracowały" podczas ruchu drzwi.

Drzwi są ruchome, więc to nie jest taka banalna sprawa jak np. poprowadzenie zasilania z lampki do kamerki wtykając kabelki pod podsufitkę.

To znaczy jest banalne jeśli ma działać przez tydzień po założeniu, a mniej banalne jeśli ma działać po tysiącach otwarć drzwi.

Kable (co najmniej dwa) nie są wcale takie cienkie, bo to tylko 12V, spora długość a siłownik trzeba napędzić.

 

Co innego jeżeli auto (jak wszystkie współczesne) ma gotowe złącze słupkowe

Edytowane przez wald0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wald0 napisał:

 

Nie mam problemu, swego czasu zrobiłem to dokładnie tak jak pisze @volf6 w rurce igielitowej

Zatem wymaga to choćby przemyślenia, wywiercenia otworów w drzwiach, zabezpieczenia otworów przed korozją (wnętrze drzwi to niestety nie jest suche środowisko), zabezpieczenia przed zaginaniem i uszkodzeniami izolacji, ułożenie kabli tak, żeby poprawnie "pracowały" podczas ruchu drzwi.

Drzwi są ruchome, więc to nie jest taka banalna sprawa jak np. poprowadzenie zasilania z lampki do kamerki wtykając kabelki pod podsufitkę.

To znaczy jest banalne jeśli ma działać przez tydzień po założeniu, a mniej banalne jeśli ma działać po tysiącach otwarć drzwi.

Kable (co najmniej dwa) nie są wcale takie cienkie, bo to tylko 12V, spora długość a siłownik trzeba napędzić.

 

Co innego jeżeli auto (jak wszystkie współczesne) ma gotowe złącze słupkowe

 

Po montażu centralnego śmigał bez problemu do samej sprzedaży. Raz tylko musiałem siłownik wymienić ponieważ wyrobiła się zębatka. Głośniki także zamontowałem we wnękach drzwi i też nie miałem problemu z kablami. Tak jak napisałes wystarczy to zrobic z głową.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, czachabrava napisał:

 

Po montażu centralnego śmigał bez problemu do samej sprzedaży. Raz tylko musiałem siłownik wymienić ponieważ wyrobiła się zębatka. Głośniki także zamontowałem we wnękach drzwi i też nie miałem problemu z kablami. Tak jak napisałes wystarczy to zrobic z głową.

 

No i git. Pisałem w kontekście tego, że to jednak jest trochę dłubania i po prostu za czapkę gruszek mało kto się będzie w to bawił.

Co innego w ramach majsterkowania czy rekreacji - bo robota wdzięczna, specjalistycznej wiedzy ani narzędzi nie wymaga, ale niestety żmudna - a czas to pieniądz.

Mechanik będzie wolał w tym czasie robić inną robotę, taką za którą klient nie będzie kręcił głową o koszta, bo i tak sam nie zrobi (bez dźwigu/kanału, narzędzi, materiałów i wiedzy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.07.2019 o 14:51, Maciej__ napisał:

Rownie dobrze możesz wcale nie zamykac auta bo watpie, ze ktoś się pokusi o kradzież starego daewoo ;]

W PL to nawet śmietnik trzeba zamykać:swiety:.

Chyba zostanie bez centralnego, bo jednak przy takiej wartości auta to się mija z celem:drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.07.2019 o 11:05, Mr_Hyde napisał:

Chyba zostanie bez centralnego, bo jednak przy takiej wartości auta to się mija z celem:drive:

 

A takie podejście - odnoszenie inwestycji / napraw do wartości auta - jest niezrozumiałe dla mnie.

Fakt, z ekonomicznego punku widzenia bez sensu, ale wartość auta tu nie ma żadnego znaczenia.

Jeżeli w aucie wartym 10 czy 100 razy tyle co dana NEXIA byłby do założenia lub naprawienia CZ (za 400-600zł, przy czym dałoby się otwierać z kluczyka) to też ekonomiczniej nic z tym nie robić (nie dokładać, nie naprawiać) - tak samo byłby to wydatek, bez którego da się żyć.

Tu jest istotne na ile ten CZ jest ci potrzebny - a jego brak Cię uwiera - i o ile w związku z tym jesteś w stanie uszczuplić kieszeń, by to zmienić.

W powyższym rozważeniu zawiera się też prognoza ile czasu auto planujesz używać.

Ale sama wartość auta jest tu bez znaczenia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎07‎-‎13 o 10:05, Mr_Hyde napisał:

W PL to nawet śmietnik trzeba zamykać:swiety:.

Chyba zostanie bez centralnego, bo jednak przy takiej wartości auta to się mija z celem:drive:

Przeciez to nie jest technika kosmiczna-dasz sam rade.Montowalem CZ w dwoch autach i jedynym problemem dla mnie  bylo bezszkodowe zdjecie boczkow.Tutaj juz kolega wczesniej napisal ze akurat w Nexii nie jest to problemem-wiec chyba mozna sprobowac :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.