zolu Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Kia z 2009 roku CRDI 1.6 90 km - przebieg 220 tysięcy Poprzednio zalewany był 5w30. takiego też zalałem rok temu, a w międzyczasie musiałem dolać litr. Zbliża mi się wymiana i kolega radzi, by przejść na 10w40. Co robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 1 minutę temu, zolu napisał: Kia z 2009 roku CRDI 1.6 90 km - przebieg 220 tysięcy Poprzednio zalewany był 5w30. takiego też zalałem rok temu, a w międzyczasie musiałem dolać litr. Zbliża mi się wymiana i kolega radzi, by przejść na 10w40. Co robić? Nic, lac to co do tej pory 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 18 minut temu, zolu napisał: Kia z 2009 roku CRDI 1.6 90 km - przebieg 220 tysięcy Poprzednio zalewany był 5w30. takiego też zalałem rok temu, a w międzyczasie musiałem dolać litr. Zbliża mi się wymiana i kolega radzi, by przejść na 10w40. Co robić? Jaki olej zaleca producent? Jak 5W30, to w jakim celu lać 10W40? Przecież to ma inne parametry. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 (edytowane) Ja lalem najtanszy Lotos kiedys kila zalecala te oleje teraz chyba Castrol promuja. Uzywalem 5W40 bez sensu nic nie zmieniac lac to co bylo wczesniej. Litr oleju to cos duzo ja nic nie dolewalem przez caly okres. Edytowane 11 Lipca 2019 przez wujekcybul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 litr między wymianami to chyba ogólnie nie jest dużo, szczególnie w silniku z turbo i większym przebiegiem... ja bym się tym jeszcze nie przejmował i nie kombinował z olejem... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Jedynie mozesz zalac tanszy 5w40 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 2 godziny temu, zolu napisał: Kia z 2009 roku CRDI 1.6 90 km - przebieg 220 tysięcy Poprzednio zalewany był 5w30. takiego też zalałem rok temu, a w międzyczasie musiałem dolać litr. Zbliża mi się wymiana i kolega radzi, by przejść na 10w40. Co robić? Jeśli już, to szedłbym w 5W40, by zimą silnik miał łatwiej. BTW, litr dolewki dla silnika z turbiną, to nie jest dużo. A właśnie - jak z turbo? Może to tamtędy ubywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolu Napisano 11 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 4 minuty temu, rwIcIk napisał: Jeśli już, to szedłbym w 5W40, by zimą silnik miał łatwiej. BTW, litr dolewki dla silnika z turbiną, to nie jest dużo. A właśnie - jak z turbo? Może to tamtędy ubywa? A jak stwierdzic? Zajrzec i zobaczyc czy nie jest zachlapana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 8 minut temu, zolu napisał: A jak stwierdzic? Zajrzec i zobaczyc czy nie jest zachlapana? Ja nie podpowiem. Musiałby się pewnie jakiś mechanik wypowiedzieć. Ale po takim przebiegu - sprawdziłbym ten wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolu Napisano 11 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 4 minuty temu, rwIcIk napisał: Ja nie podpowiem. Musiałby się pewnie jakiś mechanik wypowiedzieć. Ale po takim przebiegu - sprawdziłbym ten wątek. No to jest właśnie ciekawa sprawa, bo przy 200 kkm wymieniłem olej, na bagnecie poziom 'po środku' przy około 212 kkm było poniżej dolnego dzióbka, więc dolałem 1 L i było powyżej środka. i teraz przy 222 kkm znowu mam poniżej dolnego dzióbka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 4 minuty temu, zolu napisał: No to jest właśnie ciekawa sprawa, bo przy 200 kkm wymieniłem olej, na bagnecie poziom 'po środku' przy około 212 kkm było poniżej dolnego dzióbka, więc dolałem 1 L i było powyżej środka. i teraz przy 222 kkm znowu mam poniżej dolnego dzióbka. Litr na 10 kkm - tragedii nie ma, ale warto powęszyć, choćby przy tej turbinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 zdjąć wąż od zimnej strony w stronę intercoolera i zobaczyć ile tego oleju jest, można też spróbować sprawdzić luz na wałku... ogólnie jak nie masz doświadczenia to raczej tylko mechanik może to sprawdzić... przy tym przebiegu to może być też kwestia odmy, pierścieni, uszczelniaczy albo wszystkiego po trochu... pytanie czy gdzieś też nie wykapuje.. możliwości jest wiele... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 2 godziny temu, zolu napisał: No to jest właśnie ciekawa sprawa, bo przy 200 kkm wymieniłem olej, na bagnecie poziom 'po środku' przy około 212 kkm było poniżej dolnego dzióbka, więc dolałem 1 L i było powyżej środka. i teraz przy 222 kkm znowu mam poniżej dolnego dzióbka. Wymieniasz olej co 30kkm? Tak czy owak litr zużyty na 10kkm to tyle co nic 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Kia z 2009 roku CRDI 1.6 90 km - przebieg 220 tysięcy Poprzednio zalewany był 5w30. takiego też zalałem rok temu, a w międzyczasie musiałem dolać litr. Zbliża mi się wymiana i kolega radzi, by przejść na 10w40. Co robić?Zmień kolegów. Spalanie 1l/10 000 to jest NIC, nic nie grzebać, wymieniać olej regularnie i jeździć. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 12 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 23 godziny temu, zolu napisał: Kia z 2009 roku CRDI 1.6 90 km - przebieg 220 tysięcy Poprzednio zalewany był 5w30. takiego też zalałem rok temu, a w międzyczasie musiałem dolać litr. Zbliża mi się wymiana i kolega radzi, by przejść na 10w40. Co robić? Od początku stosuję Lotos 5W40 i jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 Dnia 2019.07.11 o 08:34, zolu napisał: i kolega radzi, by przejść na 10w40. Co robić? Nie słuchać kolegi... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 PrRUageyj2E A tu w ramach korepetycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.