Skocz do zawartości

Olej do Kia - przejsc na 10w40 ?


zolu

Rekomendowane odpowiedzi

Kia z 2009 roku CRDI 1.6 90 km - przebieg 220 tysięcy

 

Poprzednio zalewany był 5w30. takiego też zalałem rok temu, a w międzyczasie musiałem dolać litr. Zbliża mi się wymiana i kolega radzi, by przejść na 10w40.

 

Co robić?:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zolu napisał:

Kia z 2009 roku CRDI 1.6 90 km - przebieg 220 tysięcy

 

Poprzednio zalewany był 5w30. takiego też zalałem rok temu, a w międzyczasie musiałem dolać litr. Zbliża mi się wymiana i kolega radzi, by przejść na 10w40.

 

Co robić?:hmm:

 

Nic, lac to co do tej pory :ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, zolu napisał:

Kia z 2009 roku CRDI 1.6 90 km - przebieg 220 tysięcy

 

Poprzednio zalewany był 5w30. takiego też zalałem rok temu, a w międzyczasie musiałem dolać litr. Zbliża mi się wymiana i kolega radzi, by przejść na 10w40.

 

Co robić?:hmm:

 

Jaki olej zaleca producent? Jak 5W30, to w jakim celu lać 10W40? Przecież to ma inne parametry.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lalem najtanszy Lotos kiedys kila zalecala te oleje teraz chyba Castrol promuja. Uzywalem 5W40 bez sensu nic nie zmieniac lac to co bylo wczesniej. Litr oleju to cos duzo ja nic nie dolewalem przez caly okres.

Edytowane przez wujekcybul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

litr między wymianami to chyba ogólnie nie jest dużo, szczególnie w silniku z turbo i większym przebiegiem...

ja bym się tym jeszcze nie przejmował i nie kombinował z olejem...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zolu napisał:

Kia z 2009 roku CRDI 1.6 90 km - przebieg 220 tysięcy

Poprzednio zalewany był 5w30. takiego też zalałem rok temu, a w międzyczasie musiałem dolać litr. Zbliża mi się wymiana i kolega radzi, by przejść na 10w40.

Co robić?:hmm:

Jeśli już, to szedłbym w 5W40, by zimą silnik miał łatwiej.

BTW, litr dolewki dla silnika z turbiną, to nie jest dużo.

A właśnie - jak z turbo? Może to tamtędy ubywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rwIcIk napisał:

Jeśli już, to szedłbym w 5W40, by zimą silnik miał łatwiej.

BTW, litr dolewki dla silnika z turbiną, to nie jest dużo.

A właśnie - jak z turbo? Może to tamtędy ubywa?

 

A jak stwierdzic? Zajrzec i zobaczyc czy nie jest zachlapana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, zolu napisał:

 

A jak stwierdzic? Zajrzec i zobaczyc czy nie jest zachlapana?

Ja nie podpowiem.

Musiałby się pewnie jakiś mechanik wypowiedzieć.

Ale po takim przebiegu - sprawdziłbym ten wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rwIcIk napisał:

Ja nie podpowiem.

Musiałby się pewnie jakiś mechanik wypowiedzieć.

Ale po takim przebiegu - sprawdziłbym ten wątek.

 

No to jest właśnie ciekawa sprawa, bo przy 200 kkm wymieniłem olej, na bagnecie poziom 'po środku'

 

przy około 212 kkm było poniżej dolnego dzióbka, więc dolałem 1 L i było powyżej środka.

 

i teraz przy 222 kkm znowu mam poniżej dolnego dzióbka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, zolu napisał:

No to jest właśnie ciekawa sprawa, bo przy 200 kkm wymieniłem olej, na bagnecie poziom 'po środku'

przy około 212 kkm było poniżej dolnego dzióbka, więc dolałem 1 L i było powyżej środka.

i teraz przy 222 kkm znowu mam poniżej dolnego dzióbka.

Litr na 10 kkm - tragedii nie ma, ale warto powęszyć, choćby przy tej turbinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjąć wąż od zimnej strony w stronę intercoolera i zobaczyć ile tego oleju jest, można też spróbować sprawdzić luz na wałku...

ogólnie jak nie masz doświadczenia to raczej tylko mechanik może to sprawdzić...

przy tym przebiegu to może być też kwestia odmy, pierścieni, uszczelniaczy albo wszystkiego po trochu...

pytanie czy gdzieś też nie wykapuje..

możliwości jest wiele...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zolu napisał:

 

No to jest właśnie ciekawa sprawa, bo przy 200 kkm wymieniłem olej, na bagnecie poziom 'po środku'

 

przy około 212 kkm było poniżej dolnego dzióbka, więc dolałem 1 L i było powyżej środka.

 

i teraz przy 222 kkm znowu mam poniżej dolnego dzióbka.

Wymieniasz olej co 30kkm?

Tak czy owak litr zużyty na 10kkm to tyle co nic:)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kia z 2009 roku CRDI 1.6 90 km - przebieg 220 tysięcy
 
Poprzednio zalewany był 5w30. takiego też zalałem rok temu, a w międzyczasie musiałem dolać litr. Zbliża mi się wymiana i kolega radzi, by przejść na 10w40.
 
Co robić?:hmm:
Zmień kolegów. Spalanie 1l/10 000 to jest NIC, nic nie grzebać, wymieniać olej regularnie i jeździć.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, zolu napisał:

Kia z 2009 roku CRDI 1.6 90 km - przebieg 220 tysięcy

 

Poprzednio zalewany był 5w30. takiego też zalałem rok temu, a w międzyczasie musiałem dolać litr. Zbliża mi się wymiana i kolega radzi, by przejść na 10w40.

 

Co robić?:hmm:

Od początku stosuję Lotos 5W40 i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.