Florydzialski Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Zobaczcie bliżej końca jaka jest różnica gdy trzy koła są na rolkach. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Nooo... brak dyfra i elektroniczny rozdział momentu na każde koło osobno robi robotę. Żaden spaliniak nie podskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Godzinę temu, Florydziak napisał: Zobaczcie bliżej końca jaka jest różnica gdy trzy koła są na rolkach. Dzięki. Tego właśnie potrzebowałem. Codziennie ruszam z takich rolek i teraz wiem, że tesla będzie najlepsza. 2 6 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 12 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 18 godzin temu, Lupus napisał: Dzięki. Tego właśnie potrzebowałem. Codziennie ruszam z takich rolek i teraz wiem, że tesla będzie najlepsza. Akurat takie rolki to świetna symulacja sytuacji w której jesteś w błocie czy w śniegu i tylko jedno koło ma się od czego odepchnąć. Jak pozostałe trzy się kręcą jak głupie to natychmiast osiadasz podwoziem na gruncie i koniec jazdy. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 Dnia 11.07.2019 o 19:20, Florydziak napisał: Zobaczcie bliżej końca jaka jest różnica gdy trzy koła są na rolkach. Elektryki i spalinowe są tak bardzo różne, że właściwie nieporównywalne. Do kompletu brakuje jeszcze konia z trzema kopytami na lodzie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 xdrive bardzo ladnie sobie poradził... o.O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 Dnia 12.07.2019 o 15:12, Florydziak napisał: Akurat takie rolki to świetna symulacja sytuacji w której jesteś w błocie czy w śniegu i tylko jedno koło ma się od czego odepchnąć. Jak pozostałe trzy się kręcą jak głupie to natychmiast osiadasz podwoziem na gruncie i koniec jazdy. Ciężkie warunki tam macie - pewnie przez te zmiany klimatu. U nas wystarczy ośka z otwartym dyfrem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 12 godzin temu, muchenz napisał: Ciężkie warunki tam macie - pewnie przez te zmiany klimatu. U nas wystarczy ośka z otwartym dyfrem. Ale wiesz, ze ten test byl u nas robiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 14 godzin temu, Cezh napisał: Elektryki i spalinowe są tak bardzo różne, że właściwie nieporównywalne. Do kompletu brakuje jeszcze konia z trzema kopytami na lodzie. Tu nie chodzi o porownanie ev vs ropa tylko wlasciwosci napedu w konkretnych autach. I jak widac tesla miazdzy, przynajmniej jesli chodzi o ruszanie na sliskim/slabej przyczepnosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 Godzinę temu, zinger napisał: Tu nie chodzi o porownanie ev vs ropa tylko wlasciwosci napedu w konkretnych autach. I jak widac tesla miazdzy, przynajmniej jesli chodzi o ruszanie na sliskim/slabej przyczepnosci. To są testy oderwane od życia. Tak jak porównywanie Quatro do xDrive, gdzie Quattro nie było w stanie ruszyć. Większość jeździ ośką na otwartym, a nagle okazuje się, że standardowe AWD jest za słabe i trzeba mieć elektryczne . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 Godzinę temu, zinger napisał: Tu nie chodzi o porownanie ev vs ropa tylko wlasciwosci napedu w konkretnych autach. I jak widac tesla miazdzy, przynajmniej jesli chodzi o ruszanie na sliskim/slabej przyczepnosci. Właściwości napędu wynikają ze specyfiki EV. Kazde poprawne 4x4 EV będzie tak się zachowywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 2 godziny temu, Cezh napisał: Właściwości napędu wynikają ze specyfiki EV. Kazde poprawne 4x4 EV będzie tak się zachowywać. Tyle teoria, a masz potwierdzenie w praktyce? Rownie dobrze mozna by napisac ze kazde poprawne trafycyjne 4x4 zachowa sie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 2 godziny temu, muchenz napisał: To są testy oderwane od życia. Tak jak porównywanie Quatro do xDrive, gdzie Quattro nie było w stanie ruszyć. Większość jeździ ośką na otwartym, a nagle okazuje się, że standardowe AWD jest za słabe i trzeba mieć elektryczne . Ale co jest oderwane od zycia? Nigdy na oblodzonym nie ruszales? Uwazasz ze rolki nie symuluja oblodzonego podloza? I kto mowi ze standardowe awd jest za slabe? Po prostu moga byc jeszcze lepsze, przynajmniej w okreslonych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 1 godzinę temu, zinger napisał: Tyle teoria, a masz potwierdzenie w praktyce? Rownie dobrze mozna by napisac ze kazde poprawne trafycyjne 4x4 zachowa sie tak samo. Mi wystarczy teoria i logika. Układ napędowy EV jest nieporównywalne prostszy od napędu auta tradycyjnego, łatwiejszy chociażby w stopniowaniu i rozdzielaniu mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 1 godzinę temu, Cezh napisał: Mi wystarczy teoria i logika. Układ napędowy EV jest nieporównywalne prostszy od napędu auta tradycyjnego, łatwiejszy chociażby w stopniowaniu i rozdzielaniu mocy. Co nie oznacza ze wszyscy producenci beda to potrafili efektywnie wykorzystac;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 1 godzinę temu, zinger napisał: Co nie oznacza ze wszyscy producenci beda to potrafili efektywnie wykorzystac;) To jest bardzo proste, każdy producent EV sobie z tym poradzi bez problemu, wystarczy zwykły programista Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2019 Bardzo ładnie sobie radzi. Moje auto kiedyś było tak testowane. Ladnie zjeżdżało jak jedna z osi była całkiem na rolkach. O wiele lepiej niż inne auta testowane tego dnia. Jednak z trzech rolek nie zjeżdżał, a inne po mieleniu kołami tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2019 17 godzin temu, zinger napisał: Co nie oznacza ze wszyscy producenci beda to potrafili efektywnie wykorzystac;) Kwestia dobrego oprogramowania układu wykrywającego uślizg kół napędzanych. Życie uczy, że jedni potrafią to zrobić lepiej, a inni gorzej. Potencjał w napędzie elektrycznym oczywiście jest, ale to nie znaczy że akurat Tesla jest taka świetna. Bo przyjdzie Audi e-tron, Mercedes eqc czy Jaguar i-pace i zjedzą Teslę na śniadanie. Owszem, Musk wymyślił że fajnie jest wsadzić elektryczny napęd do auta lecz samych aut budować to on jeszcze nie potrafi. Konkurencja ma łatwiej, bo oni już mają doświadczenie w budowie aut, a sam napęd elektryczny to nie jest rocket science żeby mieli mieć z tym jakieś większe problemy. Owszem, Tesla przetarła szlak ale to nie znaczy że uda się utrzymać pozycję gdy do gry wchodzą prawdziwi duzi gracze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 15 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2019 15 minut temu, Ryb napisał: Kwestia dobrego oprogramowania układu wykrywającego uślizg kół napędzanych. Życie uczy, że jedni potrafią to zrobić lepiej, a inni gorzej. Potencjał w napędzie elektrycznym oczywiście jest, ale to nie znaczy że akurat Tesla jest taka świetna. Bo przyjdzie Audi e-tron, Mercedes eqc czy Jaguar i-pace i zjedzą Teslę na śniadanie. Owszem, Musk wymyślił że fajnie jest wsadzić elektryczny napęd do auta lecz samych aut budować to on jeszcze nie potrafi. Konkurencja ma łatwiej, bo oni już mają doświadczenie w budowie aut, a sam napęd elektryczny to nie jest rocket science żeby mieli mieć z tym jakieś większe problemy. Owszem, Tesla przetarła szlak ale to nie znaczy że uda się utrzymać pozycję gdy do gry wchodzą prawdziwi duzi gracze. Oczywiscie, ale to juz inna bajka. Przeciez nie twierdze ze tesla jest najlepsza na swiecie i tak jak pozostanie;) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2019 Teraz, zinger napisał: Oczywiscie, ale to juz inna bajka. Przeciez nie twierdze ze tesla jest najlepsza na swiecie i tak jak pozostanie;) Ja też Ci tego nie zarzucam. Wyżej jest jeden, co myśli, że do oprogramowania ESP wystarczy jeden zwykły programista. 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 22 godziny temu, Ryb napisał: Kwestia dobrego oprogramowania układu wykrywającego uślizg kół napędzanych. Życie uczy, że jedni potrafią to zrobić lepiej, a inni gorzej. Potencjał w napędzie elektrycznym oczywiście jest, ale to nie znaczy że akurat Tesla jest taka świetna. Bo przyjdzie Audi e-tron, Mercedes eqc czy Jaguar i-pace i zjedzą Teslę na śniadanie. Owszem, Musk wymyślił że fajnie jest wsadzić elektryczny napęd do auta lecz samych aut budować to on jeszcze nie potrafi. Konkurencja ma łatwiej, bo oni już mają doświadczenie w budowie aut, a sam napęd elektryczny to nie jest rocket science żeby mieli mieć z tym jakieś większe problemy. Owszem, Tesla przetarła szlak ale to nie znaczy że uda się utrzymać pozycję gdy do gry wchodzą prawdziwi duzi gracze. Mam inne zdanie. Lata tradycji w produkcji samochodow przydaja sie w dopracowaniu oswietlenia, zawieszenia (czesciowo), karoserii, komfortu siedzen, czy jakosci wykonczenia. Ale cala wiedza dotyczaca tlokow, rozrzadow, swiec, rozrusznikow, rozdzialu napedu, wydechow, dozowania paliwa, oczyszczania spalin i wielu innych zagadnien staje sie szybko bezuzyteczna. Nawet w crash-testach gdzie doswiadczenie powinno pelnic spora role Tesla jest w scislej czolowce. Znalazlem smieszny wykres. Prawdziwi duzi gracze i ich Tesla-killers na rynku US. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 20 minut temu, Cezh napisał: Mam inne zdanie. Lata tradycji w produkcji samochodow przydaja sie w dopracowaniu oswietlenia, zawieszenia (czesciowo), karoserii, komfortu siedzen, czy jakosci wykonczenia. I właśnie z tym Tesla ma problemy. 20 minut temu, Cezh napisał: Ale cala wiedza dotyczaca tlokow, rozrzadow, swiec, rozrusznikow, rozdzialu napedu, wydechow, dozowania paliwa, oczyszczania spalin i wielu innych zagadnien staje sie szybko bezuzyteczna. Ok, ale takie firmy jak Mercedes czy Audi się z tego powodu nie zwiną z rynku. Mogą zamknąć co najwyżej dział rozwoju silników spalinowych i przeniesienia napędów. Cała reszta (a w dzisiejszych autach tej reszty jest coraz więcej) przecież się nadaje tak samo jak dotąd. Audi e-tron czy Mercedes EQC są dowodem na to, że te firmy potrafią zbudować na bazie istniejących (i dopracowanych!) modeli auta elektryczne, w których jedyną nowością (w sensie: niesprawdzonym przez lata rozwiązaniem) będzie napęd elektryczny. Tego Tesla nie ma i długo mieć nie będzie. 20 minut temu, Cezh napisał: Nawet w crash-testach gdzie doswiadczenie powinno pelnic spora role Tesla jest w scislej czolowce. Tak, tylko że osiąga to ogromnym kosztem, bo R&D musi pracować pełną parą. Inni po prostu biorą rozwiązania z półki. 20 minut temu, Cezh napisał: Znalazlem smieszny wykres. Prawdziwi duzi gracze i ich Tesla-killers na rynku US. Weź pod uwagę, że ci Tesla-killers tutaj wymienieni dopiero debiutują na rynku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 Godzinę temu, Ryb napisał: Cytuj Nawet w crash-testach gdzie doswiadczenie powinno pelnic spora role Tesla jest w scislej czolowce. Tak, tylko że osiąga to ogromnym kosztem, bo R&D musi pracować pełną parą. Inni po prostu biorą rozwiązania z półki. Po części tak. Szwagier, inżynier z VW mówi, że mają sporo "zabawy" z projektem nowych konstrukcji pod elektryki. Kaseta na baterie to nowy dla nich twór. Musi mieć bardzo dużą wytrzymałość. Grubości blach wcześniej nie stosowane. Przez to mają też problemy z zaprojektowaniem dobrze pod crash testy. Dadzą sobie z tym radę bo inżynierów mają masę ale tak bezproblemowo to też to nie wygląda. BTW sprawna organizacja to to też nie jest - jest duża bezwładność pomysłów. Temperowane są nowe idee a stawiana na pierwszym miejscu jest niemiecka konsekwencja, praca sprawdzonymi metodami, nawet jak są inne bardziej rokujące. Może to przewaga Tesli, że inżynierom dano najlepsze narzędzia i pozwolono wykorzystywać najnowsze metody badań, dzięki czemu szybko powstało coś co w wielu dziedzinach jest konkurencyjne a nawet lepsze. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 https://youtu.be/cuxkwLccmEYW 6 min widać jak sobie radzi na śniegu Wysłane z mojego moto 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 2 godziny temu, Ryb napisał: Tak, tylko że osiąga to ogromnym kosztem, bo R&D musi pracować pełną parą. Inni po prostu biorą rozwiązania z półki. Tak samo jak kiedyś apple pracowalo nad pierwszym iphonem podczas, gdy Nokia spokojnie brała rozwiązania z półki. A ile miała doświadczenia.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 2 godziny temu, SorenLorenson napisał: https://youtu.be/cuxkwLccmEY W 6 min widać jak sobie radzi na śniegu Wysłane z mojego moto Ciekawe co na to @Florydziak. Pięknie widać jak się ma wirtualny test do rzeczywistości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 2 godziny temu, SorenLorenson napisał: https://youtu.be/cuxkwLccmEY W 6 min widać jak sobie radzi na śniegu Wysłane z mojego moto A czego innego się spodziewałeś? Ciężki, nisko zawieszony samochód na wąskich oponach nie przystosowanych do kopnego śniegu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 55 minut temu, Florydziak napisał: A czego innego się spodziewałeś? Ciężki, nisko zawieszony samochód na wąskich oponach nie przystosowanych do kopnego śniegu. A po wuj taki high tech napęd jak wy nie ogarniacie opon zimowych? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 A czego innego się spodziewałeś? Ciężki, nisko zawieszony samochód na wąskich oponach nie przystosowanych do kopnego śniegu. Mój powyższy komentarz byl czysto informacyjny, a spodziewalem się tego, że ciężkie i niskie auto, mimo najlepszego rozdziału momentu pomiędzy kołami w trudnych warunkach nie będzie dzielne Wysłane z mojego moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 25 minut temu, Lupus napisał: A po wuj taki high tech napęd jak wy nie ogarniacie opon zimowych? To video chyba było robione w Norwegii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 Godzinę temu, Florydziak napisał: To video chyba było robione w Norwegii? Norwegia? Tam zimówki są chyba obowiązkowe. Wracamy do punktu wyjścia. Okazuje się że ten w teorii wspaniały napęd jest do doopy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 14 godzin temu, SorenLorenson napisał: Mój powyższy komentarz byl czysto informacyjny, a spodziewalem się tego, że ciężkie i niskie auto, mimo najlepszego rozdziału momentu pomiędzy kołami w trudnych warunkach nie będzie dzielne Wysłane z mojego moto Tu trochę więcej. Widać że praca napędu niezbyt różni się od innych aut w tej klasie. Ciężar auta też nie pomaga. Ogólnie nie jest źle, ale szału to nie robi. Jest techniczny potencjał żeby zrobić guzik blokujący wszystkie "dyferencjały" ale takiego guzika nie ma. Więc na razie jeździ to jak pierwszy lepszy SUV. Do tego bardzo przeszkadzają oczywiście typowo sportowe opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 12 godzin temu, Lupus napisał: Norwegia? Tam zimówki są chyba obowiązkowe. Wracamy do punktu wyjścia. Okazuje się że ten w teorii wspaniały napęd jest do doopy. Tesla była na zimówkach: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2019 Dnia 17.07.2019 o 02:43, Ryb napisał: Tesla była na zimówkach: Nie jestem ekspertem ale wydaje mi się ze oba się znakomicie spisują w tych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 22 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2019 (edytowane) A tak wypada na rolkach w porównaniu z LR Discovery: https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/405276-suv-4x4-test-na-rolkach-napęd-i-kontrola-trakcji/&do=findComment&comment=7370173 Edytowane 22 Lipca 2019 przez vavoom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2019 Dnia 21.07.2019 o 14:45, Florydziak napisał: Nie jestem ekspertem ale wydaje mi się ze oba się znakomicie spisują w tych warunkach. Dobór aut fatalny, nic się tu nie da porównać. Hummer (dziwaczne auto) na dziwacznych oponach. Do tego z zupełnie innymi napędami. Naprzeciw Tesli powinien stać jakiś współczesny SUV na zimowych oponach to moglibyśmy coś powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 22 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2019 Dnia 16.07.2019 o 15:26, Cezh napisał: Tak samo jak kiedyś apple pracowalo nad pierwszym iphonem podczas, gdy Nokia spokojnie brała rozwiązania z półki. A ile miała doświadczenia.... Świetnie powiedziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 22 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2019 Dnia 12.07.2019 o 21:12, Florydziak napisał: Akurat takie rolki to świetna symulacja sytuacji w której jesteś w błocie czy w śniegu i tylko jedno koło ma się od czego odepchnąć. Jak pozostałe trzy się kręcą jak głupie to natychmiast osiadasz podwoziem na gruncie i koniec jazdy. Tesla jest za to tak ciężka że od razu osiądzie na gruncie mieląc czterema kołami. Na jedno wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.