Skocz do zawartości

Napęd na 4 koła w Tesli kontra konkurencja


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Florydziak napisał:

 

 

Zobaczcie bliżej końca jaka jest różnica gdy trzy koła są na rolkach.

Dzięki. Tego właśnie potrzebowałem.  Codziennie ruszam z takich rolek i teraz wiem, że tesla będzie najlepsza.:ok:

  • Lubię to 2
  • Haha 6
  • Nie lubię tego 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Lupus napisał:

Dzięki. Tego właśnie potrzebowałem.  Codziennie ruszam z takich rolek i teraz wiem, że tesla będzie najlepsza.:ok:

 

Akurat takie rolki to świetna symulacja sytuacji w której jesteś w błocie czy w śniegu i tylko jedno koło ma się od czego odepchnąć. Jak pozostałe trzy się kręcą jak głupie to natychmiast osiadasz podwoziem na gruncie i koniec jazdy. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.07.2019 o 19:20, Florydziak napisał:

 

 

Zobaczcie bliżej końca jaka jest różnica gdy trzy koła są na rolkach.

 

 

Elektryki i spalinowe są tak bardzo różne, że właściwie nieporównywalne.

Do kompletu brakuje jeszcze konia z trzema kopytami na lodzie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.07.2019 o 15:12, Florydziak napisał:

 

Akurat takie rolki to świetna symulacja sytuacji w której jesteś w błocie czy w śniegu i tylko jedno koło ma się od czego odepchnąć. Jak pozostałe trzy się kręcą jak głupie to natychmiast osiadasz podwoziem na gruncie i koniec jazdy. 

 

Ciężkie warunki tam macie - pewnie przez te zmiany klimatu.  U nas wystarczy ośka z otwartym dyfrem. ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Cezh napisał:

 

 

Elektryki i spalinowe są tak bardzo różne, że właściwie nieporównywalne.

Do kompletu brakuje jeszcze konia z trzema kopytami na lodzie.

Tu nie chodzi o porownanie ev vs ropa tylko wlasciwosci napedu w konkretnych autach. I jak widac tesla miazdzy, przynajmniej jesli chodzi o ruszanie na sliskim/slabej przyczepnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zinger napisał:

Tu nie chodzi o porownanie ev vs ropa tylko wlasciwosci napedu w konkretnych autach. I jak widac tesla miazdzy, przynajmniej jesli chodzi o ruszanie na sliskim/slabej przyczepnosci.

 

To są testy oderwane od życia. Tak jak porównywanie Quatro do xDrive, gdzie Quattro nie było w stanie ruszyć. 

 

Większość jeździ ośką na otwartym, a nagle okazuje się, że standardowe AWD jest za słabe i trzeba mieć elektryczne :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zinger napisał:

Tu nie chodzi o porownanie ev vs ropa tylko wlasciwosci napedu w konkretnych autach. I jak widac tesla miazdzy, przynajmniej jesli chodzi o ruszanie na sliskim/slabej przyczepnosci.

 

Właściwości napędu wynikają ze specyfiki EV. Kazde poprawne 4x4 EV będzie tak się zachowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cezh napisał:

 

Właściwości napędu wynikają ze specyfiki EV. Kazde poprawne 4x4 EV będzie tak się zachowywać.

Tyle teoria, a masz potwierdzenie w praktyce? Rownie dobrze mozna by napisac ze kazde poprawne trafycyjne 4x4 zachowa sie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, muchenz napisał:

 

To są testy oderwane od życia. Tak jak porównywanie Quatro do xDrive, gdzie Quattro nie było w stanie ruszyć. 

 

Większość jeździ ośką na otwartym, a nagle okazuje się, że standardowe AWD jest za słabe i trzeba mieć elektryczne :)

Ale co jest oderwane od zycia? Nigdy na oblodzonym nie ruszales? Uwazasz ze rolki nie symuluja oblodzonego podloza?

 

I kto mowi ze standardowe awd jest za slabe? Po prostu moga byc jeszcze lepsze, przynajmniej w okreslonych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zinger napisał:

Tyle teoria, a masz potwierdzenie w praktyce? Rownie dobrze mozna by napisac ze kazde poprawne trafycyjne 4x4 zachowa sie tak samo.

 

Mi wystarczy teoria i logika.

Układ napędowy EV jest nieporównywalne prostszy od napędu  auta tradycyjnego, łatwiejszy chociażby w stopniowaniu i rozdzielaniu mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cezh napisał:

 

Mi wystarczy teoria i logika.

Układ napędowy EV jest nieporównywalne prostszy od napędu  auta tradycyjnego, łatwiejszy chociażby w stopniowaniu i rozdzielaniu mocy.

Co nie oznacza ze wszyscy producenci beda to potrafili efektywnie wykorzystac;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie sobie radzi.

 

Moje auto kiedyś było tak testowane.

Ladnie zjeżdżało jak jedna z osi była całkiem na rolkach. O wiele lepiej niż inne auta testowane tego dnia.

Jednak z trzech rolek nie zjeżdżał, a inne po mieleniu kołami tak.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, zinger napisał:

Co nie oznacza ze wszyscy producenci beda to potrafili efektywnie wykorzystac;)

 

Kwestia dobrego oprogramowania układu wykrywającego uślizg kół napędzanych. Życie uczy, że jedni potrafią to zrobić lepiej, a inni gorzej. Potencjał w napędzie elektrycznym oczywiście jest, ale to nie znaczy że akurat Tesla jest taka świetna. Bo przyjdzie Audi e-tron, Mercedes eqc czy Jaguar i-pace i zjedzą Teslę na śniadanie. Owszem, Musk wymyślił że fajnie jest wsadzić elektryczny napęd do auta lecz samych aut budować to on jeszcze nie potrafi. Konkurencja ma łatwiej, bo oni już mają doświadczenie w budowie aut, a sam napęd elektryczny to nie jest rocket science żeby mieli mieć z tym jakieś większe problemy. Owszem, Tesla przetarła szlak ale to nie znaczy że uda się utrzymać pozycję gdy do gry wchodzą prawdziwi duzi gracze.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Ryb napisał:

 

Kwestia dobrego oprogramowania układu wykrywającego uślizg kół napędzanych. Życie uczy, że jedni potrafią to zrobić lepiej, a inni gorzej. Potencjał w napędzie elektrycznym oczywiście jest, ale to nie znaczy że akurat Tesla jest taka świetna. Bo przyjdzie Audi e-tron, Mercedes eqc czy Jaguar i-pace i zjedzą Teslę na śniadanie. Owszem, Musk wymyślił że fajnie jest wsadzić elektryczny napęd do auta lecz samych aut budować to on jeszcze nie potrafi. Konkurencja ma łatwiej, bo oni już mają doświadczenie w budowie aut, a sam napęd elektryczny to nie jest rocket science żeby mieli mieć z tym jakieś większe problemy. Owszem, Tesla przetarła szlak ale to nie znaczy że uda się utrzymać pozycję gdy do gry wchodzą prawdziwi duzi gracze.

 

Oczywiscie, ale to juz inna bajka. Przeciez nie twierdze ze tesla jest najlepsza na swiecie i tak jak pozostanie;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zinger napisał:

Oczywiscie, ale to juz inna bajka. Przeciez nie twierdze ze tesla jest najlepsza na swiecie i tak jak pozostanie;)

 

Ja też Ci tego nie zarzucam. :ok: :piwko:

 

Wyżej jest jeden, co myśli, że do oprogramowania ESP wystarczy jeden zwykły programista. :lol:

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Ryb napisał:

 

Kwestia dobrego oprogramowania układu wykrywającego uślizg kół napędzanych. Życie uczy, że jedni potrafią to zrobić lepiej, a inni gorzej. Potencjał w napędzie elektrycznym oczywiście jest, ale to nie znaczy że akurat Tesla jest taka świetna. Bo przyjdzie Audi e-tron, Mercedes eqc czy Jaguar i-pace i zjedzą Teslę na śniadanie. Owszem, Musk wymyślił że fajnie jest wsadzić elektryczny napęd do auta lecz samych aut budować to on jeszcze nie potrafi. Konkurencja ma łatwiej, bo oni już mają doświadczenie w budowie aut, a sam napęd elektryczny to nie jest rocket science żeby mieli mieć z tym jakieś większe problemy. Owszem, Tesla przetarła szlak ale to nie znaczy że uda się utrzymać pozycję gdy do gry wchodzą prawdziwi duzi gracze.

 

 

 

Mam inne zdanie. Lata tradycji w produkcji samochodow przydaja sie w dopracowaniu oswietlenia, zawieszenia (czesciowo), karoserii, komfortu siedzen, czy jakosci wykonczenia.

Ale cala wiedza dotyczaca tlokow, rozrzadow, swiec, rozrusznikow, rozdzialu napedu, wydechow, dozowania paliwa, oczyszczania spalin i wielu innych zagadnien staje sie szybko bezuzyteczna.

 

Nawet w crash-testach gdzie doswiadczenie powinno pelnic spora role Tesla jest w scislej czolowce.

 

Znalazlem smieszny wykres.

Prawdziwi duzi gracze i ich Tesla-killers na rynku US.

 

image.png.f284170e67b9c6a0bc91419eed985993.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Cezh napisał:

 

 

Mam inne zdanie. Lata tradycji w produkcji samochodow przydaja sie w dopracowaniu oswietlenia, zawieszenia (czesciowo), karoserii, komfortu siedzen, czy jakosci wykonczenia.

 

I właśnie z tym Tesla ma problemy.

 

20 minut temu, Cezh napisał:

Ale cala wiedza dotyczaca tlokow, rozrzadow, swiec, rozrusznikow, rozdzialu napedu, wydechow, dozowania paliwa, oczyszczania spalin i wielu innych zagadnien staje sie szybko bezuzyteczna.

 

Ok, ale takie firmy jak Mercedes czy Audi się z tego powodu nie zwiną z rynku. Mogą zamknąć co najwyżej dział rozwoju silników spalinowych i przeniesienia napędów. Cała reszta (a w dzisiejszych autach tej reszty jest coraz więcej) przecież się nadaje tak samo jak dotąd. Audi e-tron czy Mercedes EQC są dowodem na to, że te firmy potrafią zbudować na bazie istniejących (i dopracowanych!) modeli auta elektryczne, w których jedyną nowością (w sensie: niesprawdzonym przez lata rozwiązaniem) będzie napęd elektryczny. Tego Tesla nie ma i długo mieć nie będzie.

 

20 minut temu, Cezh napisał:

 

Nawet w crash-testach gdzie doswiadczenie powinno pelnic spora role Tesla jest w scislej czolowce.

 

Tak, tylko że osiąga to ogromnym kosztem, bo R&D musi pracować pełną parą. Inni po prostu biorą rozwiązania z półki.

 

20 minut temu, Cezh napisał:

Znalazlem smieszny wykres.

Prawdziwi duzi gracze i ich Tesla-killers na rynku US.

 

image.png.f284170e67b9c6a0bc91419eed985993.png

 

 

Weź pod uwagę, że ci Tesla-killers tutaj wymienieni dopiero debiutują na rynku.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał:
Cytuj

 

Nawet w crash-testach gdzie doswiadczenie powinno pelnic spora role Tesla jest w scislej czolowce.

 

Tak, tylko że osiąga to ogromnym kosztem, bo R&D musi pracować pełną parą. Inni po prostu biorą rozwiązania z półki.

Po części tak. Szwagier, inżynier z VW mówi, że mają sporo "zabawy" z projektem nowych konstrukcji pod elektryki. Kaseta na baterie to nowy dla nich twór. Musi mieć bardzo dużą wytrzymałość. Grubości blach wcześniej nie stosowane. Przez to mają też problemy z zaprojektowaniem dobrze pod crash testy. Dadzą sobie z tym radę bo inżynierów mają masę ale tak bezproblemowo to też to nie wygląda.

BTW sprawna organizacja to to też nie jest - jest duża bezwładność pomysłów. Temperowane są nowe idee a stawiana na pierwszym miejscu jest niemiecka konsekwencja, praca sprawdzonymi metodami, nawet jak są inne bardziej rokujące. Może to przewaga Tesli, że inżynierom dano najlepsze narzędzia i pozwolono wykorzystywać najnowsze metody badań, dzięki czemu szybko powstało coś co w wielu dziedzinach jest konkurencyjne a nawet lepsze.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

 

Tak, tylko że osiąga to ogromnym kosztem, bo R&D musi pracować pełną parą. Inni po prostu biorą rozwiązania z półki.

 

 

Tak samo jak kiedyś apple pracowalo nad pierwszym iphonem podczas, gdy Nokia spokojnie brała rozwiązania z półki. 😉

A ile miała doświadczenia....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, SorenLorenson napisał:

https://youtu.be/cuxkwLccmEY
W 6 min widać jak sobie radzi na śniegu

Wysłane z mojego moto
 

Ciekawe co na to @Florydziak. Pięknie widać jak się ma wirtualny test do rzeczywistości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, SorenLorenson napisał:

https://youtu.be/cuxkwLccmEY
W 6 min widać jak sobie radzi na śniegu

Wysłane z mojego moto
 

 

A czego innego się spodziewałeś? Ciężki, nisko zawieszony samochód na wąskich oponach nie przystosowanych do kopnego śniegu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Florydziak napisał:

 

A czego innego się spodziewałeś? Ciężki, nisko zawieszony samochód na wąskich oponach nie przystosowanych do kopnego śniegu. 

A po wuj taki high tech napęd jak wy nie ogarniacie opon zimowych? ;l

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A czego innego się spodziewałeś? Ciężki, nisko zawieszony samochód na wąskich oponach nie przystosowanych do kopnego śniegu. 
Mój powyższy komentarz byl czysto informacyjny, a spodziewalem się tego, że ciężkie i niskie auto, mimo najlepszego rozdziału momentu pomiędzy kołami w trudnych warunkach nie będzie dzielne

Wysłane z mojego moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Florydziak napisał:

 

To video chyba było robione w Norwegii?

Norwegia? Tam zimówki są chyba obowiązkowe. Wracamy do punktu wyjścia. Okazuje się że ten w teorii wspaniały napęd jest do doopy.;l

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, SorenLorenson napisał:

Mój powyższy komentarz byl czysto informacyjny, a spodziewalem się tego, że ciężkie i niskie auto, mimo najlepszego rozdziału momentu pomiędzy kołami w trudnych warunkach nie będzie dzielne

Wysłane z mojego moto
 

 

Tu trochę więcej. Widać że praca napędu niezbyt różni się od innych aut w tej klasie. Ciężar auta też nie pomaga. Ogólnie nie jest źle, ale szału to nie robi. Jest techniczny potencjał żeby zrobić guzik blokujący wszystkie "dyferencjały" ale takiego guzika nie ma. Więc na razie jeździ to jak pierwszy lepszy SUV. Do tego bardzo przeszkadzają oczywiście typowo sportowe opony.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Lupus napisał:

Norwegia? Tam zimówki są chyba obowiązkowe. Wracamy do punktu wyjścia. Okazuje się że ten w teorii wspaniały napęd jest do doopy.;l

 

Tesla była na zimówkach:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.07.2019 o 14:45, Florydziak napisał:

 

Nie jestem ekspertem ale wydaje mi się ze oba się znakomicie spisują w tych warunkach. 

 

Dobór aut fatalny, nic się tu nie da porównać. Hummer (dziwaczne auto) na dziwacznych oponach. Do tego z zupełnie innymi napędami. Naprzeciw Tesli powinien stać jakiś współczesny SUV na zimowych oponach to moglibyśmy coś powiedzieć.

8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.07.2019 o 15:26, Cezh napisał:

 

Tak samo jak kiedyś apple pracowalo nad pierwszym iphonem podczas, gdy Nokia spokojnie brała rozwiązania z półki. 😉

A ile miała doświadczenia....

 

Świetnie powiedziane :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.07.2019 o 21:12, Florydziak napisał:

 

Akurat takie rolki to świetna symulacja sytuacji w której jesteś w błocie czy w śniegu i tylko jedno koło ma się od czego odepchnąć. Jak pozostałe trzy się kręcą jak głupie to natychmiast osiadasz podwoziem na gruncie i koniec jazdy. 

 

Tesla jest za to tak ciężka że od razu osiądzie na gruncie mieląc czterema kołami. Na jedno wyjdzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.