Skocz do zawartości

Zregenerowalem turbo i mam wyjące turbo


MaserTi

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

Pacjent f11 520d

Zregenerowana turbosprężarka u mechanika tzn. On wszystko załatwiał, ja wstawiłem i odebrałem auto 

Po odbiorze i 10km twierdziłem wycie turbosprężarki,  od razu pojechałem do mechanika z tą informacją. Kazał przejechać 100 km i wrócić. 

Po przejechaniu dystansu tego samego dnia nie stwierdziłem poprawy. 

 

Teraz pytanie, 

Kto poniesie koszty ponownego demontażu i montażu? 

Ja nie czuje się tutaj strona i nie mam zamiaru ponosić dodatkowych kosztów. 

Jeszcze nie zapłaciłem za usługę. 

Jak ugryźć temat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, MaserTi napisał:

Hej, 

Pacjent f11 520d

Zregenerowana turbosprężarka u mechanika tzn. On wszystko załatwiał, ja wstawiłem i odebrałem auto 

Po odbiorze i 10km twierdziłem wycie turbosprężarki,  od razu pojechałem do mechanika z tą informacją. Kazał przejechać 100 km i wrócić. 

Po przejechaniu dystansu tego samego dnia nie stwierdziłem poprawy. 

 

Teraz pytanie, 

Kto poniesie koszty ponownego demontażu i montażu? 

Ja nie czuje się tutaj strona i nie mam zamiaru ponosić dodatkowych kosztów. 

Jeszcze nie zapłaciłem za usługę. 

Jak ugryźć temat

 

 

NIe lepiej najpierw porozmawiac z mechanikiem? ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MaserTi napisał:

Gadałem ale widzę, że chce mnie w dodatkowe koszta wkręcić. Tzn chce abym był przy rozmowie z firmą która regenerowal turbosprężarke. 

A co mnie to w sumie interesuje? 

 

On zlecal regeneracje czy Ty?

Jesli on robil od A do Z, to wg mnie niech teraz z nimi zalatwia temat :ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MaserTi napisał:

Od A do Z on wszystko zlecił. 

Podobno 40 sztuk u nich robił i problemu nie było 👍

 

Zawsze jest ten pierwszy raz... Znajomy miał podobny temat ze skrzynią M32. Jeśli dobrze pamiętam to on niestety poniósł koszty ponownego demontażu i montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MaserTi napisał:

Gadałem ale widzę, że chce mnie w dodatkowe koszta wkręcić. Tzn chce abym był przy rozmowie z firmą która regenerowal turbosprężarke. 

A co mnie to w sumie interesuje? 

 

Ale mechanik potwierdza, że nie jest ok ze sprężarką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo wyć nie powinno i mechanik odpowiada tu w 100% za nieskuteczną naprawę. Zgłaszasz mu reklamację, bo masz takie prawo by domagać się prawidłowego zrealizowania usługi i on ma to rozwiązać. Wyznacz mu termin na poprawkę i tyle. Nie angażuj się w jakieś trójstronne rozmowy. Mechanik zlecał regenerację, więc to on się umawiał z zakładem regenerującym i niech od nich szarpie pieniądze. Jeśli go zleją niech on płaci za ponowną regenerację, wyjęcie i włożenie - nie ma tu Twojego zawinienia więc ani grosza nie powinneś dołożyć. Może zlecił regenerację jak najtaniej na chińskich częściach, bez gwarancji, żeby jak najwięcej jemu zostało.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Fisherman napisał:

 

Ale mechanik potwierdza, że nie jest ok ze sprężarką?

Dzisiaj przyjechałem do warsztatu i pokazał się komunikat o zbyt wysokim poziomie oleju silnikowego. 

 Jak to mechanik zobaczył to stwierdził, że turbo się skończyło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Manx napisał:

Turbo wyć nie powinno i mechanik odpowiada tu w 100% za nieskuteczną naprawę. Zgłaszasz mu reklamację, bo masz takie prawo by domagać się prawidłowego zrealizowania usługi i on ma to rozwiązać. Wyznacz mu termin na poprawkę i tyle. Nie angażuj się w jakieś trójstronne rozmowy. Mechanik zlecał regenerację, więc to on się umawiał z zakładem regenerującym i niech od nich szarpie pieniądze. Jeśli go zleją niech on płaci za ponowną regenerację, wyjęcie i włożenie - nie ma tu Twojego zawinienia więc ani grosza nie powinneś dołożyć. Może zlecił regenerację jak najtaniej na chińskich częściach, bez gwarancji, żeby jak najwięcej jemu zostało.

 

Skończyło się tym, że olali go tam gdzie regenerują turbosprężarki i powiedział aby podstawił auto w poniedziałek i na własny koszt włoży moja starą turbosprężarke. 

Na stronie firmy znalazłem cenę ok 990 zł. 

Łącznie liczył 1900 zł. 

Powiedział, że sam mam szukać firmy do regeneracji bo on już odpowiedzialności nie ma zamiaru brać. 

 

Ja teraz znalazłem firmę turbotec polecana przez znajomego i za samą regenerację krzyknęła 2200 zł brutto. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regenerowałem swoją na częściach Melleta w zakładzie który ma od nich autoryzację i trochę gwizda mimo wszystko. Zlewam na razie temat jak poczytałem ile jest takich przypadków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MaserTi napisał:

 

Skończyło się tym, że olali go tam gdzie regenerują turbosprężarki i powiedział aby podstawił auto w poniedziałek i na własny koszt włoży moja starą turbosprężarke. 

Na stronie firmy znalazłem cenę ok 990 zł. 

Łącznie liczył 1900 zł. 

Powiedział, że sam mam szukać firmy do regeneracji bo on już odpowiedzialności nie ma zamiaru brać. 

 

Ja teraz znalazłem firmę turbotec polecana przez znajomego i za samą regenerację krzyknęła 2200 zł brutto. 

 

Na Twoim miejscu odstawiłbym auto, sam poszukał turbosprężarki i zawiózł temu mechanikowi, żeby zamiast starej , włożył nową. Po co 10 razy to rozbierać. Nową masz dostępną za ok 7,5 tys zł, można się jeszcze pokusić o używkę z jakiegoś świeżego modelu na części ze sprawdzonym przebiegiem, przecież to BMW, używek jest w opór. Wszystkie modele od 1er po X3 do 2016r mają tą samą turbosprężarkę w 2.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cesarz napisał:

Też sie zastanawiam czy regeneracja ma sens. Różne opinie. Zna ktoś dobrą strone z nowymi turbinami?

 

Strasznie to smutne jest, bo wierzcie lub nie, regeneracja turbosprężarki to naprawdę żadna kosmiczna technologia. I da się taką sztukę przywrócić do stanu fabrycznego albo i lepszego, tylko trzeba czasu, wiedzy i chęci. No i narzędzia wiadomo.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, goofer007 napisał:

 

Strasznie to smutne jest, bo wierzcie lub nie, regeneracja turbosprężarki to naprawdę żadna kosmiczna technologia. I da się taką sztukę przywrócić do stanu fabrycznego albo i lepszego, tylko trzeba czasu, wiedzy i chęci. No i narzędzia wiadomo.

 

To zajmij sie regeneracja i bedziesz bogaty ;) :ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, goofer007 napisał:

 

Strasznie to smutne jest, bo wierzcie lub nie, regeneracja turbosprężarki to naprawdę żadna kosmiczna technologia. I da się taką sztukę przywrócić do stanu fabrycznego albo i lepszego, tylko trzeba czasu, wiedzy i chęci. No i narzędzia wiadomo.

Tylko podobno oryginalnych części zamiennych producenci nie udostępniają a z chińskimi zamiennikami jest jak jest;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, goofer007 napisał:

 

Strasznie to smutne jest, bo wierzcie lub nie, regeneracja turbosprężarki to naprawdę żadna kosmiczna technologia. I da się taką sztukę przywrócić do stanu fabrycznego albo i lepszego, tylko trzeba czasu, wiedzy i chęci. No i narzędzia wiadomo.

Jakie to F11 jest dokładnie? Rok produkcji, silnik serii B, czy N?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MaserTi napisał:

F11 2011 lipiec. 

2.0d 184 

N 👍

Na szybko. To już po zdjęciach kolektora widać, że niewiele ma przejechane. Ja bym takie coś brał i niech zakładają https://allegro.pl/oferta/bdb-turbina-bmw-520-d-f10-f11-2-0d-moc-184km-gwar-7726148034

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat w którym "regenerowalem" turbinę ma linię technologiczną za pół melona. Korzysta z części Garretta i ma linię montażową dostarczoną przez tę firmę. Dlaczego dałem w cudzysłów? Bo to żadna regeneracja jak to sobie niektórzy wyobrażają, ale po prostu wymiana bebechów na nowe w zgodzie z technologią. Często taka wymiana jest lepiej przeprowadzona niż u kooperanta fabryki samochodów, z tego względu że kontrola jakości jest nad każdą sztuką, a u kooperanta robi się wyrywkowo co którąś sztukę. Znam wyniki gdzie takie turbo pracowało dłużej niż fabryczna.
U mnie koszt wymiany wirnika ze zmienną geometrią wyniósł 1100 zł

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MaserTi napisał:

Powiedział, że sam mam szukać firmy do regeneracji bo on już odpowiedzialności nie ma zamiaru brać. 

 

Ja teraz znalazłem firmę turbotec polecana przez znajomego i za samą regenerację krzyknęła 2200 zł brutto. 

Jak nie ma ochoty brać odpowiedzialności... to zmień lepiej mechanika, bo jest delikatnie mówiąc niepoważny.

Jeśli to nie jest jakiś bardzo stary albo nietypowy samochód to lepiej poszukać innej turbiny. 2200 - to trochę drogo chcą. 2 lata temu w żony samochodzie była regenerowana (wymiana wirnika w turbinie ze zmienną geometrią, obudowa oczyszczona) to było 1k zł z małym okładem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://turbosprezarkimazury.pl/

 

31 minut temu, HARDTECHNO napisał:

@Twister74 podaj przyszłościowo namiary na ten warsztat cudotwórczy dla potomnych 

Daję to co mam w okolicy. Jeszcze nie poznałem kogoś kto w ciągu kilku lat po ich wymianie narzekał na turbinę

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 godzin temu, volf6 napisał:

Tylko podobno oryginalnych części zamiennych producenci nie udostępniają a z chińskimi zamiennikami jest jak jest;]

 

Produkcją części zamiennych do turbosprężarek chociażby Garrett zajmuje się brytyjska firma Melett, której szefem jest były kierownik działu Aftermarket w firmie Garrett. Jakby kogoś interesowało skąd się firma wzięła:

 

https://www.melett.pl/about-melett/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, bochumil napisał:

 

 

Produkcją części zamiennych do turbosprężarek chociażby Garrett zajmuje się brytyjska firma Melett, której szefem jest były kierownik działu Aftermarket w firmie Garrett. Jakby kogoś interesowało skąd się firma wzięła:

 

https://www.melett.pl/about-melett/

 

Niestety nie zawsze wszystko można kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 
Pacjent f11 520d
Zregenerowana turbosprężarka u mechanika tzn. On wszystko załatwiał, ja wstawiłem i odebrałem auto 
Po odbiorze i 10km twierdziłem wycie turbosprężarki,  od razu pojechałem do mechanika z tą informacją. Kazał przejechać 100 km i wrócić. 
Po przejechaniu dystansu tego samego dnia nie stwierdziłem poprawy. 
 
Teraz pytanie, 
Kto poniesie koszty ponownego demontażu i montażu? 
Ja nie czuje się tutaj strona i nie mam zamiaru ponosić dodatkowych kosztów. 
Jeszcze nie zapłaciłem za usługę. 
Jak ugryźć temat
 
Z ciekawości jaki nalot i objawy, a także historia samochodu? Którym jesteś właścicielem i od jakiego czasu i przebiegu?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał:
2 godziny temu, grogi napisał:
Jakbyś przeczytał linka, którego zarzuciła, to byś wiedział...

Bez sensu. Jakie to ma znaczenie dla tego tematu?

 

Takie, że wrzucasz jakieś bzdury bez elementarnej wiedzy co jest w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Spajdi napisał:

Z ciekawości jaki nalot i objawy, a także historia samochodu? Którym jesteś właścicielem i od jakiego czasu i przebiegu?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Auto kopci mocno na czarno, brakuje mu mocy. 

Auto sprowadzone z Niemiec. Przelot 253 tys km.. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grogi napisał:

 

Takie, że wrzucasz jakieś bzdury bez elementarnej wiedzy co jest w środku.

 

Jakie bzdury? Czego dotyczy link? Produkcji żółtego sera? Wrzuciłem dla informacji link do strony Melett, producenta części zamiennych do turbosprężarek. Sam nie miałem dziś czasu na lekturę, więc zostawiłem to zainteresowanym. Fakt, popełniłem błąd przywracając właściciela do życia, ale powiedz mi jakie to ma znaczenie dla tematu? Znaczenie dla tematu ma informacja, że Melett to nie "chińczyk" i przez niektórych uznawany jest za pełnowartościowy zamiennik dla oryginalnych części, które np taki Garrett przestał w pewnym momencie sprzedawać. Nie obraź się, ale to co uprawiasz razem z kolegą to zwykłe czepianie się, nic więcej. 

I jeszcze jedno:

 

Cytuj

Jakbyś przeczytał linka, którego zarzuciła, to byś wiedział...

 

Gdybym był zbyt dosłowny albo złośliwy napisałbym, że albo brakuje Ci elementarnych zasad kultury, albo masz problemy z poprawną polszczyzną. Ale złośliwy nie jestem i mam świadomość, że ludzie popełniają błędy. 

 

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MaserTi napisał:

Auto kopci mocno na czarno, brakuje mu mocy. 

Auto sprowadzone z Niemiec. Przelot 253 tys km.. 

 

Jeśli na zregenerowanej moc wróciła i przestał kopcić, to znaczy, że turbo faktycznie do wymiany. Bierz taką używkę, jak podałem w linku i będziesz zadowolony. Ja klientom zawsze odradzam regenerację, nie biorę na siebie takich zabiegów, że wyciągnę, dam do regeneracji i zamontuję, bo później są takie akcje, jak u Ciebie. Większość klientów, którzy pokusili się na inny warsztat z regeneracją turbo, mieli/mają nadal problem z tym elementem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.07.2019 o 18:29, MaserTi napisał:

Skończyło się tym, że olali go tam gdzie regenerują turbosprężarki i powiedział aby podstawił auto w poniedziałek i na własny koszt włoży moja starą turbosprężarke. 

chyba czegoś nie rozumiem

 

skoro zregenerowali Twoją turbosprężarkę to skąd on weźmie "starą" skoro to jest jedna i ta sama turbosprężarka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Jeśli na zregenerowanej moc wróciła i przestał kopcić, to znaczy, że turbo faktycznie do wymiany. Bierz taką używkę, jak podałem w linku i będziesz zadowolony. Ja klientom zawsze odradzam regenerację, nie biorę na siebie takich zabiegów, że wyciągnę, dam do regeneracji i zamontuję, bo później są takie akcje, jak u Ciebie. Większość klientów, którzy pokusili się na inny warsztat z regeneracją turbo, mieli/mają nadal problem z tym elementem.

A skąd mam pewność, że ona jest po takim przebiegu a nie np 148?

 

Moj mechanik mi proponuję jakąś po przebiegu 80 tys też nie regenerowana za 1000 zł ale sam już nie wiem na co się decydować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MaserTi napisał:

A skąd mam pewność, że ona jest po takim przebiegu a nie np 148?

 

Moj mechanik mi proponuję jakąś po przebiegu 80 tys też nie regenerowana za 1000 zł ale sam już nie wiem na co się decydować. 

Naprawdę tego nie widzisz? Poświęć 15 minut i przejrzyj na allegro różne turbosprężarki, niekoniecznie od BMW. Spójrz, jak wygląda materiał po różnych przebiegach, poszukaj takich, co są wyjęte z rocznych, dwuletnich aut i porównaj z takimi z Passata B5,B6 np. Strona gorąca jest z żeliwa, po dłuższym czasie pracy zaczyna się przebarwiać i tworzy się skorupa, strona zimna z aluminium przestaje świecić w miejscach fabrycznie wypolerowanych, jakieś rurki doprowadzające olej, lub płyn chłodzący są zazwyczaj z nierdzewki, która po dłuższym działaniu temperatury też ciemnieje i robi się brązowa. Nie szukałem innej, a tą z linku znalazłem w pół minuty i już widziałem, że wygląda prawie jak nowa.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 11.07.2019 o 21:55, MaserTi napisał:

Zregenerowana turbosprężarka u mechanika tzn. On wszystko załatwiał, ja wstawiłem i odebrałem auto 

 

Ponoć zabawa z turbo to tylko leczenie syfa pudrem.

 

Edytowane przez Esol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Esol napisał:

 

Ponoć zabawa z turbo to tylko leczenie syfa pudrem.

 

Dobrze, że napisałeś "ponoć". Turbo to nie tylko problem z olejem. Może paść np. wastegate, tak jak u mnie przy całych 42tyś.km.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku turbo dostało przez to , że poprzedni właściciel albo zapomniał albo go oszukali co do wymiany filtra powietrza. Jak go zobaczyłem to już wiedziałem ,że będą z tego kiedyś  problemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.07.2019 o 18:29, MaserTi napisał:

 

Skończyło się tym, że olali go tam gdzie regenerują turbosprężarki i powiedział aby podstawił auto w poniedziałek i na własny koszt włoży moja starą turbosprężarke. 

Na stronie firmy znalazłem cenę ok 990 zł. 

Łącznie liczył 1900 zł. 

Powiedział, że sam mam szukać firmy do regeneracji bo on już odpowiedzialności nie ma zamiaru brać. 

 

Ja teraz znalazłem firmę turbotec polecana przez znajomego i za samą regenerację krzyknęła 2200 zł brutto. 

 

Czy jeżdżenie z uszkodzona turbiną nie ma negatywnego wpływu na silnik i jego elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.