Skocz do zawartości

Interfejs, program - kiepskie odpalanie zimnego 1,2


Harp

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć po wielu latach bezproblemowej jazdy Stilonem.

 

Niestety dopadł go ostatnio problem utrudnionego zapalania. Był pad akumulatora, błąd przepustnicy kasowany w zakładzie a teraz słabo "zaskakuje". Długo kręci na zimnym i startuje tak jakby najpierw nie na wszystkich cylindrach. Zamówiłem już świece bo od około 70 kkm (bardzo krótkich jazd) nie były ruszane. Chciałbym także kupić swój kabel i zaopatrzyć się w program. Czytałem co nieco o FES i MES i niezły mentlik mam. Czy byłby ktoś uprzejmy i podpowiedział jaki podstawowy interfejs kupić, gdzie znaleźć odpowiedni program działający na współczesnym laptopie.

Wiem, że temat jest mocno przepracowany i przepraszam że nie polegam tylko na podwieszonym wątku ale przez kilkanaście lat nie było potrzeby więc jestem do tyłu z tą wiedzą a i tamten wątek jest już dosyć stary i są może jakieś zmiany co do postępowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel najlepiej w sklepie VIAKEN. Najtaniej wyjdzie niebieski kabel KKL. Połączysz się nim z silnikiem, poduszkami i ABS.

 

https://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html

 

Nie połączysz się nim z zegarami i BCM, do tego potrzebujesz ELM327.

Najlepszy do diagnostyki będzie program Multiecuscan. Do wykasowania błędów wystarczy wersja demo

 

https://www.multiecuscan.net

 

Wersja demo wyłącza się po 20 minutach. Równocześnie odczytasz 4 parametry. Do kabla KKL i kasowania błędów w zupełności wystarczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione i jest jeszcze gorzej. Auto praktycznie nie zapala a jak już to pracuje nierówno, bez wszystkich cylindrów. 

Kupiony kabelek i MES błędów nie znajduje. Nie wiem czy mogę jakoś lepiej zdiagnozować awarię czymś łatwo dostępnym. 

Podejrzewam cewke. Zanim kupię może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na diagnozę. A jak kupować to czy jakieś marki są bardziej wskazane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

@Harp sprawdź czujnik uderzeniowy który jest na wysokości łydeki prawej pasażera za osłona słupka przy nodze prawej... 

OK sprawdzę! Ale chyba ten dynks odłącza pompę paliwa a tą słychać jak pracuje i w programie też było widać że ciśnienie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdź czujnik położenia wału. Da się go miernikiem pomierzyć. Zacznij od tego a później szukaj dalej. Przy uszkodzonej cewce, świecach czy wtryskach wywalałoby błąd zapłonu na którymś cylindrze. Obstawiam cpw, zmierz, poszukaj ile powinien mieć rezystancji dobry czujnik i będziesz wiedział co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy problem jest tylko z odpaleniem, a później później auto pracuje normalnie? Ja bujałem się z podobnym przypadkiem przez ponad rok - wszystkie czujniki posprawdzane, etc etc. Na sam koniec poszła do sprawdzenia pompa paliwa - sama pompa tłoczyła ok, problemem okazał się mały oring uszczelniający zawór zwrotny (taki prosty śrut ze sprężystą blaszką). Jak auto postało chwilę to z układu spływało paliwo, zanim później pompa napełniła węże ''czochrałem'' rozrusznikiem po 10 razy. Nie wiem czy ci to pomoże ale jest jakaś opcja do sprawdzenia jeśli diagnostyka interfejsem wykazuje że wszystko jest ok a problem ciągle istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.2 16V cewki lubiały padać, więc sprawdź to, jak wyżej kabelek KKL i program Multiecuscan, będziesz miał błąd wypadających zapłonów.

W następnej kolejności jak koledzy wyżej, sprawdziłbym czujnik położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka wymieniona bo jak pisałem była podejrzana gdy startował przez chwilę nie na wszystkie cylindry. Błędów w MES nie ma. Problem jest dalej i to po chwilowej stabilizacji jeszcze gorzej bo zaczął tracić moc i spadać z obrotów podczas jazdy. Autem jeździ ojciec i potrzeby większej na razie nie ma ale muszę mu to ogarnąć. 

Podejrzewam teraz tę pompę z regulatorem ciśnienia. W pracy mechanicy nie mają takiego manometru ale teraz po trzech dniach zobaczę ręcznie ile jest ciśnienia w szynie z tych 3 bar. 

Czujnik położenia wału na kolejnym miejscu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mariush1 i to jest zdaje się prawidłowa diagnoza. Po dwóch czy trzech dniach stania w szynie nie było paliwa. Z zaworka nawet kropla nie uleciała. Kilkukrotne naciskanie testu pompy w MES (pompę słychać jakoś głośniej jakby z powietrzem siurała) również nie dawało ciśnienia po chwili na listwie. Dopiero jednoczesne trzymanie wciśniętego zaworka i załączanie pompy powodowało tryskanie paliwa. Także wygląda na to, że te oringi na regulatorze ciśnienia w pompie całkowicie musiały się rozpaść i wszystko idzie na przelew.

Dzięki za podpowiedzi. Będę Was informował o postępach :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, osiągnąłem bardzo gorzki sukces. Udało się sprawnie odkręcić pompę dzięki podejrzanemu patentowi z forum renault na klucz do tej dużej nakrętki zrobiony z rury kanalizacyjnej 160. Zgodnie z podejrzeniem oring regulatora ciśnienia prawie nie istniał iw rowku ostało się go około połowa. Niestety zepsułem poziomowskaz co przekłada się na cały zespół pompy. W baku było dosyć dużo paliwa i podniesiony pływak zahaczył gdzieś o ściany baku i całość wyłamała się. Więc zamiast naprawy za złotówkę będzie za blisko 500 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Usterka naprawiona. Przyczyną był ten nieszczęsny oring (rozmiar 8x2) na regulatorze ciśnienia w pompie paliwa. Czujnik poziomu, połamany przy odkręcaniu, wymieniony na nowy pozmianowy (inny kształt ramienia pływaka, numer zgodny niby z EPERem).

Jest podejrzenie, że wskazania poziomu teraz są inne jak były. Będzie trzeba obserwować. Może MES coś tam pokaże. Nie wiem czy jest opcja kalibracji. Wlane, wcześniej odciągnięte, 20L pokazuje ponad połowę, jakieś 5/8 a raczej wydaje mi się, że powinno być poniżej połowy, może jakieś 1/4 bo przecież z 10L rezerwy to powinno być około 0. Jak ktoś wie coś na temat kalibracji to niech daje znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.