Skocz do zawartości

Vag-owcy do tablicy


steyr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

zapytam tutaj, może ktoś miał podobny problem. Otóż Seat Leon 1.6 16v z 2002r bez lpg, pojawia się błąd P0171 i P0402 [EGR]. W związku z 1 błędem sprawdziłem kanał 33 czyli sondę 1 i korekta waha się w granicach 20% a napięcie na sondzie praktycznie stoi w miejscu na wartości 0,455V na wolnych obrotach. Kanał 32 obie adaptację wynoszą 0%. Po przegazowaniu wartość się zmienia nie znacznie. Odpięcie EGR nic nie zmienia, poza bardzo stabilnymi obrotami widocznie EGR się  nie domyka do końca. Wychodzi na to że siadła sonda, ale ta była wymieniana 2 lata temu ~20kkm wstecz na NTK czyli bdb zamiennik.  Sprawdziłem ciśnienie paliwa ~4 Bar. Podciśnienie na wolnych obrotach ok 0,3 Bar-a przy załączonym egr,  po odpięciu wtyczki z egr podciśnienie stoi murem 0,25Bar. Więc teoretycznie EGR się nie domyka, ale czy w takim wypadku tego następstwa jest możliwe że regulacja dawkowania PB w takim wypadku jest z wyłączeniem sondy "na sztywno"? Nie jestem do końca przekonany że ta sonda padła tak szybko a swoje kosztuje. Dzięki za sugestie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z sondami mam takie doświadczenie że lepiej kupić używaną oryginalną, niż najlepszy zamiennik, ale to doświadczenie z toyot, gdzie ciągle miałem błąd na zamiennikach. 

Tak, wiem że to sprzeczne że wszystkim co pisze internet ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@steyr 

Wiesz co bym.sprawdzil.na twoim.miejscu? Kompresję na cylindrach. Mój brat miał ten sam błąd p0171 uboga mieszanka lub bank sondy coś tam .... Mechanicy wymieniali pół silnika tzn osprzętu od EGR po sondy świece kable filtry ,sprawdzali szczelności w dolocie itp

..okazało się że na 3 cylindrze pękł tłok i właśnie to był powód wyskakiwania EGR i sondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc później...

Cześć,

odgrzebuje temat. Właścicielce zachciało się naprawić starego klamota. Obecnie błąd sondy nie ma. Jest tylko P0402 błąd EGR za duży przepływ, więc kupiłem nowy Pierburga zawor. Wymieniłem, skasowałem błędy, przeprowadziłem procedurę adaptacji VCDS EGR i nadal po paru km pojawia się błąd P0402. Dolot szczelny, podciśnienie na wolnych obrotach w kolektorze 250-270mBar. Ma ktoś jakiś pomysł? Póki co chyba zostala wiązka do sprawdzenia.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.