Jump to content
Kiwal

eCitigo

Recommended Posts

141c349a089ff0fa147779cc557a37cd.jpgf4782599425b4b74d6591a6ded2af30e.jpg223dc12f09692538629431f3f318fcaa.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAkby cena była koło 80k przed dopłatami planowanymi to by był hit. Ale pewnie bedzie bliżej 120-130.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, cesarz napisał:

JAkby cena była koło 80k przed dopłatami planowanymi to by był hit. Ale pewnie bedzie bliżej 120-130.

 

Na 99% będzie bliżej 80k niż 120k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gola wersja bedxie za ok 80. Po doposażeniu pewnie koło 100-110. Po odliczeniu dopłaty będzie fajna cena.
Ps. Testują te citigo na potęgę. Dziesiątki tego jeździ po Pradze.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by było za 80 z klimą to biere - pod dopłacie to wyjdzie 50k z groszem? Oczywiście jeśli bedą dopłaty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kiwal napisał:

Gola wersja bedxie za ok 80. Po doposażeniu pewnie koło 100-110. Po odliczeniu dopłaty będzie fajna cena.
Ps. Testują te citigo na potęgę. Dziesiątki tego jeździ po Pradze.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

 

Nie wiem co w Takim malm miejskim wozidełku można doposażyć.

"Automat" jest, klima pewnie też, nawigacja w telefonie, ewentualnie czujniki cofania z tyłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, cesarz napisał:

Jak by było za 80 z klimą to biere - pod dopłacie to wyjdzie 50k z groszem? Oczywiście jeśli bedą dopłaty.

 

50000 to bardzo tanio. W takim wypadku PiS będzie musiał jeszcze raz przemyśleć swoje obietnice dopłat, bo ludzie się rzuca, jak łysi na grzebienie i budżet się zawali kompletnie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.09.2019 o 13:37, Cezh napisał:

 

Nie wiem co w Takim malm miejskim wozidełku można doposażyć.

"Automat" jest, klima pewnie też, nawigacja w telefonie, ewentualnie czujniki cofania z tyłu.

Wg obecnego cennika faktycznie niezbyt wiele...

Paket EXTRA Basic (tempomat, podgrzewanie przednich siedzen, kosz na odpadki) 10 000 czk (1.6k PLN)

Paket EXTRA Plus (paket EXTRA Basic, czujniki parkowania z tylu, dodatkowa podloga bagaznika, halogeny z funkcja corner (Corner)) 15 000 czk (2.5k PLN)

Paket EXTRA Top (paket EXTRA Plus, podgrzewana przednia szyba, wieszak na tablet, DAB – digitální radiopříjem) 20 000 czk (3k PLN)

BARVY Uni barva žlutá Sunflower 0

Uni barva bílá Candy, červená Tornado a zelená Kiwi 6 300 czk

Metalické barvy 10 900 czk

Color Concept – černá střecha a vnější zpětná zrcátka 6 000 czk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Kiwal napisał:

Metalické barvy 10 900 czk

Color Concept – černá střecha a vnější zpětná zrcátka 6 000 czk

 

Bardzo okazyjne ceny za takie dodatki. Celują w klientów Porsche? ;]

 

Edit; Sorry. Nie wiem dlaczego podzieliłem to przez 2, jak zawsze to dzieliło się przez 7 (teraz pewnie przez 6 ;) )

 

To w sumie nie takie złe ceny.

Edited by kravitz

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Bardzo okazyjne ceny za takie dodatki. Celują w klientów Porsche? ;]
 
Edit; Sorry. Nie wiem dlaczego podzieliłem to przez 2, jak zawsze to dzieliło się przez 7 (teraz pewnie przez 6  )
 
To w sumie nie takie złe ceny.
10k czk to 1.6k pln... ogolnie groszowe sprawy ...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest napewno cena z podatkami? Jesli tak to mała rewolucja jest cenowa wśród EV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"V tomto ceníku jsou uvedeny ceny v Kč, doporučené výrobcem ŠKODA AUTO, včetně 21% DPH."

 

Czyli brutto. Zapowiada się przełom, zwłaszcza jeśli dopłaty w PL odpalą i faktycznie będzie dostepność tych samochodów.

Porównałem ceny zwykłego citigo na podstawie wersji 5D Monte Carlo i w Polsce jest nawet minimalnie taniej niż w Czechach. Ciekawe jak będzie z elektrykiem.

Edited by -mimx-

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, -mimx- napisał:

"V tomto ceníku jsou uvedeny ceny v Kč, doporučené výrobcem ŠKODA AUTO, včetně 21% DPH."

 

Czyli brutto. Zapowiada się przełom, zwłaszcza jeśli dopłaty w PL odpalą i faktycznie będzie dostepność tych samochodów.

Porównałem ceny zwykłego citigo na podstawie wersji 5D Monte Carlo i w Polsce jest nawet minimalnie taniej niż w Czechach. Ciekawe jak będzie z elektrykiem.

Skoda w PL jest tansza niz w CZ.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.09.2019 o 13:42, Cezh napisał:

50000 to bardzo tanio.

 

50k to powinna być cena bez dopłaty. Ceny baterii spadły na tyle, że nie stanowią już połowy kosztu takiego samochodu

Podobno na tym etapie produkcji VW płaci za baterie ok 100$ za 1kWh, czyli taka bateria do UP/citigo to ok 13.000 PLN (3300$)

Jeśłi zatem przy cenie auta 80.000 PLN koszt baterii stanowi (z VAT) ok 17.000 to reszta samochodu 63.000... podatek od nowości i mody...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reklama, projekt, testy, VAT itd. Plus oczywiście "podatek" od nowości, ale w dużo mniejszym stopniu niż piszesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, iwik napisał:

Jeśłi zatem przy cenie auta 80.000 PLN koszt baterii stanowi (z VAT) ok 17.000 to reszta samochodu 63.000... podatek od nowości i mody...

 

Też jestem zdania, że samochody elektryczne powinny być tańsze niż spalinowe, bo stopień ich komplikacji jest dalece mniejszy.

 

Niemniej jednak, jestem daleki od naiwności i twierdzenia, że jak bateria kosztuje 17tyś, to producent nam ją sprzedaje za 17tyś ;]

Minimum cena x2, a najpewniej x3 ;)

I od takiej ceny liczymy dalsze graty z małej Skody ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, kravitz napisał:

Niemniej jednak, jestem daleki od naiwności i twierdzenia, że jak bateria kosztuje 17tyś, to producent nam ją sprzedaje za 17tyś ;]

 

Wiadomo, że musi dodać swoją marżę, wliczyć koszt serwisu, dystrybucji, martketingu etc.

Tak czy inaczej w tej chwili 80k to nie jest dla mnie akceptowalny próg ceny. 50k jeśli by była dopłata już w miarę OK, ale nadal nie mam w tej chwili warunków do ładowania, więc i tak nie kupię. A jak się poprawi już infrastruktura i moje indywidualne warunki do ładowania takiego melexa to już mam nadzieję że będzie jakaś konkurencja na rynku i ceny spadną.

Edited by iwik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, iwik napisał:

 

Wiadomo, że musi dodać swoją marżę, wliczyć koszt serwisu, dystrybucji, martketingu etc.

Tak czy inaczej w tej chwili 80k to nie jest dla mnie akceptowalny próg ceny. 50k jeśli by była dopłata już w miarę OK, ale nadal nie mam w tej chwili warunków do ładowania, więc i tak nie kupię.

 

Ja bym się musiał czymś takim przejechać.

 

Mam bardzo złe wspomnienia z jazdy Fiatem 500e.

Dwa razy do tego samochodu podchodziliśmy. Raz akurat robiliśmy testy jak padał deszcz, a innym razem jak było totalnie sucho.

Prowadzenie takiego auta przy pełnym bucie było koszmarne. Przednie koła gdzies uciekały na boki, a przyśpieszenie wcale nie było przy tym piorunujące.

Z tego powodu go nie kupiliśmy, a byliśmy już dosyć napaleni.

Dla porównania przejechałem się eGolfem i ten prowadził się aż do bólu normalnie.

 

Nie wiem zatem czy to kwestia elektrycznego silnika w małym lekkim samochodzie, czy to tylko cecha 500e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jechałem starym Leafem (miałem na jeden dzień, ~150 km) i i3 (wypożyczony na kilkanaście minut). Leaf to oczywiście przepaść na minus vs BMW, ale i tak był akceptowalny w prowadzeniu. i3 był fantastyczny. Jako drugi samochód, tj. gdy mi się skończy wynajem długoterminowy P208, mocno zastanawiałbym się nad małym elektrykiem. Mam swój garaż, pod pracą awaryjnie też by się dało naładować, chociaż nie przewiduję takiej potrzeby, nawet jeśli realny zasięg byłby sporo mniejszy od deklarowanego.

Share this post


Link to post
Share on other sites




Nie wiem zatem czy to kwestia elektrycznego silnika w małym lekkim samochodzie, czy to tylko cecha 500e.


Większość 500e pochodzi ze Stanów, skąd eksportuje się właściwie wyłącznie samochody w stanie wrak. Może tu leżał problem.

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kravitz napisał:

 

Ja bym się musiał czymś takim przejechać.

 

Mam bardzo złe wspomnienia z jazdy Fiatem 500e.

Dwa razy do tego samochodu podchodziliśmy. Raz akurat robiliśmy testy jak padał deszcz, a innym razem jak było totalnie sucho.

Prowadzenie takiego auta przy pełnym bucie było koszmarne. Przednie koła gdzies uciekały na boki, a przyśpieszenie wcale nie było przy tym piorunujące.

Z tego powodu go nie kupiliśmy, a byliśmy już dosyć napaleni.

Dla porównania przejechałem się eGolfem i ten prowadził się aż do bólu normalnie.

 

Nie wiem zatem czy to kwestia elektrycznego silnika w małym lekkim samochodzie, czy to tylko cecha 500e.

 

500e to "compliance car" zrobiony tylko dlatego, bo trzeba było. Ma żałosny zasięg a ponad to na pewno Fiat się nie przejmował prowadzeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, ⠀ napisał:


 

 


Większość 500e pochodzi ze Stanów, skąd eksportuje się właściwie wyłącznie samochody w stanie wrak. Może tu leżał problem.

tapatalked
 

 

 

Tego ostatniego dokładnie obniuchalem. Znalazłem nawet foty z aukcji w USA na jakimś ukraińskim Facebooku. Serio był cały i dość drogi, jeszcze w USA.

Sprzedawal go gosc który tym jeździł prywatnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Cezh napisał:

 

500e to "compliance car" zrobiony tylko dlatego, bo trzeba było. Ma żałosny zasięg a ponad to na pewno Fiat się nie przejmował prowadzeniem.

 

Ma jednak swoje zalety. A przynajmniej jedna istotna.

Wyglada normalnie. Z kierowcy nie robi debila ekologa.

 

Zasieg ponad 100km jest bardzo dobry, jak używasz auta zgodnie z przeznaczeniem. Ładujesz w domku pod miastem przez noc, z rana jedziesz do pracy do miasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, kravitz napisał:

 

Ma jednak swoje zalety. A przynajmniej jedna istotna.

Wyglada normalnie. Z kierowcy nie robi debila ekologa.

 

Zasieg ponad 100km jest bardzo dobry, jak używasz auta zgodnie z przeznaczeniem. Ładujesz w domku pod miastem przez noc, z rana jedziesz do pracy do miasta.

 

Wg mnie, żaden samochód nie robi z kierowcy debila. Najbliżej jest BMW X6, gdzie bogactwo "wychodzi uszami".

 

Mam kilku kolegów posiadających plug-in hybrydy albo elektryki, żaden nie wspomina o ekologii,  każdy o przyjemności z prowadzenia, kilku o ekonomii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo wszystko mam nadzieję, że jakieś niższe ceny na EV nie zamydlą umysłów i nie będzie nowych użytkowników trujących dzieci pod Bełchatowem.

Więcej rozsądku Panowie, nie dajcie się wciągnąć w to bagno ;] Bądźcie odpowiedzialni :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, mrBEAN napisał:

Mimo wszystko mam nadzieję, że jakieś niższe ceny na EV nie zamydlą umysłów i nie będzie nowych użytkowników trujących dzieci pod Bełchatowem.

Więcej rozsądku Panowie, nie dajcie się wciągnąć w to bagno ;] Bądźcie odpowiedzialni :phi:

 

Żeby ten węgiel jeszcze był z Bełchatowa...

Ściąganie węgla z Mozambiku kwalifikuje się na Nobla z dziedziny ochrony środowiska.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Żeby ten węgiel jeszcze był z Bełchatowa...
Ściąganie węgla z Mozambiku kwalifikuje się na Nobla z dziedziny ochrony środowiska.
Tak czy owak od elekteyfikacji motoryzacji nie uciekniemy.
Citigo (trojaczki) bedzie pierwszym powszechnie dostepnym autem.
Popyt ciezko bedzie zaspokoic...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to brawo :hehe: VW up za 96k https://www.samar.pl/__/3/3.a/105229/Nowy-Volkswagen-e-up--dostępny-w-Polsce.html?locale=pl_PL

 

Niech ta Skoda bedzie z 6k tansza. 0-100 jak w spalinowkach tanszych o 50k. Szalu nie ma.

 

Generalnie i tak jest taniej niz w poprzenim modelu ale IMO szalu nie ma. Za taka sama kase jest Polo GTI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A polskiego elektryka jak nie było tak nie ma, Mateusz naobiecywał i nic.

Jak widać niemieckie koncerny nadal się starają "coś" zrobić w tym temacie :)

 

Generalnie zastanawiam się czemu mimo wszystko te baterie są takie drogie, w końcu to pakiet "paluszków" włożonych w skrzynkę z elektronicznym sterownikiem. Wszystko i tak po taniości klepane w Chinach...

Technologia na rynku rozwijana od lat, a ceny nadal trzymają z mniejszym lub większym spadkiem. 

 

Czy to podobna zmowa koncernów tak jak w przypadku lobby paliwowego?

 

Finalnie co jest droższe w produkcji i serwisowaniu: silnik spalinowy czy elektryczny? Ilość części w elektryku chyba sporo mniejsza, brak płynów eksploatacyjnych, kwestii ich wymiany co 15-30km... hmm gdzie tu jest kruczek? :)

 

Wszędzie ta kasa i marże...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie koszt wydobycia surowca, jako takie chlodzenie i inne rzeczy. Plus lowia bogaczy na nowosci a to trzeba placic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, wujekcybul napisał:

No to brawo :hehe: VW up za 96k https://www.samar.pl/__/3/3.a/105229/Nowy-Volkswagen-e-up--dostępny-w-Polsce.html?locale=pl_PL

 

Niech ta Skoda bedzie z 6k tansza. 0-100 jak w spalinowkach tanszych o 50k. Szalu nie ma.

 

Generalnie i tak jest taniej niz w poprzenim modelu ale IMO szalu nie ma. Za taka sama kase jest Polo GTI.

Co jest dokladnie przeliczeniem ceny z DE. 22.000 EUR

 

Citigo w CZ kosztuje 73k PLN.... 20k PLn taniej niz Up 😉

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Kiwal napisał:

Co jest dokladnie przeliczeniem ceny z DE. 22.000 EUR

 

Citigo w CZ kosztuje 73k PLN.... 20k PLn taniej niz Up 😉

No jak bedzie za 73k to juz zdecydowanie lepiej. Blizej do 69. :phi: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 16.09.2019 o 16:34, -mimx- napisał:

Leaf to oczywiście przepaść na minus vs BMW, ale i tak był akceptowalny w prowadzeniu. i3 był fantastyczny.

 

Hm... Leafem nie jechałem, ale ostatnio wziąłem i3 z Innogy... Może miałem zbyt duże oczekiwania, ale ja byłem załamany. Ioniq to dla mnie limuzyna....

 

Czy carsharing`owe i3 bardzo różni się od cywilnego? Bo może o to chodzi...? Auto działa chyba tylko w jakimś trybie MegaEco...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.10.2019 o 21:46, Maxit napisał:

 

Hm... Leafem nie jechałem, ale ostatnio wziąłem i3 z Innogy... Może miałem zbyt duże oczekiwania, ale ja byłem załamany. Ioniq to dla mnie limuzyna....

 

Czy carsharing`owe i3 bardzo różni się od cywilnego? Bo może o to chodzi...? Auto działa chyba tylko w jakimś trybie MegaEco...

Nie rozni sie.

Cos zle robiles ze takie odczucia.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, PawelWaw napisał:

Nie rozni sie.

Cos zle robiles ze takie odczucia.

Mnie sie tymi elektrykami BMW bardzo dobrze jezdzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mrBEAN napisał:

F3B3AC75-F1A5-4BD3-BC33-DD700CBBD487.jpeg.91483b375eede3e4011bdd29e195be5e.jpegB09876A4-BD22-4130-8654-819617B22C73.jpeg.e2551c329d711afa35c54ed9c1738ff1.jpeg

 

Z tym rocznym limitem 10000 km to by się nie wygłupiali.

Ale pewnie 15000 nie jest dużo droższe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to teraz tylko czekać aż pojawią się przepisy wykonawcze dot rozporządzenia, jazda próbna i zamawiamy.

tapatalked

  • Like 1
  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, ⠀ napisał:

No to teraz tylko czekać aż pojawią się przepisy wykonawcze dot rozporządzenia, jazda próbna i zamawiamy.

tapatalked
 

Tylko zeby sie zalapac na premierowa cene musisz zamowic do konca listopada. Watpie zeby do tego czasu otworzyli skladanie wnioskow.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tylko zeby sie zalapac na premierowa cene musisz zamowic do konca listopada. Watpie zeby do tego czasu otworzyli skladanie wnioskow.
No to będzie drożej o te 6 patyków. Trudno.

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, zinger napisał:

Tylko zeby sie zalapac na premierowa cene musisz zamowic do konca listopada. Watpie zeby do tego czasu otworzyli skladanie wnioskow.

 

Pytanie czy wniosek będzie można w ogóle złożyć na etapie zamówienia auta do produkcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, ⠀ napisał:

No to teraz tylko czekać aż pojawią się przepisy wykonawcze dot rozporządzenia, jazda próbna i zamawiamy.

tapatalked
 

 

gdzie planujesz ladowac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
gdzie planujesz ladowac ?
Tauron zbudował słupek w odległości 10 metrów od mojego bloku. Zapewne docelowo to nie będzie najtańsze rozwiązanie, ale pożyjemy, zobaczymy.

tapatalked

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejechanie 100 tys km to 10tys zł z gniazdka domowego, utrata wartości po 5 latach 50%, powiedzmy że 35 tys, łączny koszt koło 45tys zł

Na pb paliwo to 30 tys zł, olejówki 3tys zł, utrata wartości 20 tys zł - łączny koszt 53 tys - niby jakieś 8 tys do tyłu, ale auto masz łatwo sprzedawalne, nie masz problemu z tankowaniem (słupek koło bloku i niech będzie 5 elektryków na osiedlu) i zasięgiem. No i wkład na start 2 razy mniejszy.

Na lpgu sytuacja kosztowa jest taka sama jak w elektryku bądź lepsza.

 

--edit

dobra dopiero doczytałem o dopłatach 30% czyli utrata wartości nie 35 a ze 20, czyli 20tys na plusie względem pb ;) tak pi razy drzwi

Edited by bielaPL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przejechanie 100 tys km to 10tys zł z gniazdka domowego, utrata wartości po 5 latach 50%, powiedzmy że 35 tys, łączny koszt koło 45tys zł
Na pb paliwo to 30 tys zł, olejówki 3tys zł, utrata wartości 20 tys zł - łączny koszt 53 tys - niby jakieś 8 tys do tyłu, ale auto masz łatwo sprzedawalne, nie masz problemu z tankowaniem (słupek koło bloku i niech będzie 5 elektryków na osiedlu) i zasięgiem. No i wkład na start 2 razy mniejszy.
Na lpgu sytuacja kosztowa jest taka sama jak w elektryku bądź lepsza.
 
--edit
dobra dopiero doczytałem o dopłatach 30% czyli utrata wartości nie 35 a ze 20, czyli 20tys na plusie względem pb  tak pi razy drzwi
Te 100kkm za 10kpln to w której taryfie liczone?

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ppmarian napisał:

Te 100kkm za 10kpln to w której taryfie liczone?

Wysłane z tel.
 

10zł za 100km, tak założyłem średnio może wyjść pewnie taniej tej nocnej taryfie, ale nikt nie liczy ile więcej zapłacisz w dzień w AGD ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.