Skocz do zawartości

eCitigo


Kiwal

Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, bielaPL napisał:

10zł za 100km, tak założyłem średnio

 

Współczesne elektryki zużywają ~15kWh na 100km (citigo niby nawet 13). Prąd w zwykłej G11 to 55gr/kWh. To jakieś 8zł.

W taryfie G12w nocka to 26gr/kWh. To jakieś 4zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kartonik napisał:

Ciekawe ile czasu potrwa, zanim fiskus nałoży akcyzę na prąd wykorzystywany do ładowania samochodów :hmm:


Prąd już jest obłożony akcyzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ⠀ napisał:

 

Współczesne elektryki zużywają ~15kWh na 100km (citigo niby nawet 13). Prąd w zwykłej G11 to 55gr/kWh. To jakieś 8zł.

W taryfie G12w nocka to 26gr/kWh. To jakieś 4zł.

 

no 4zł to 6tys dodatkowe w kieszeni minus to co agd więcej zeżre w dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bielaPL napisał:

no 4zł to 6tys dodatkowe w kieszeni minus to co agd więcej zeżre w dzień

 

To są grosze, inna sprawa że w z G12 możesz pranie, grzanie wody itd puszczać w nocy. Reszta to odkurzacze, lodówki itp, które dziennie nie żrą więcej niż 1kWh. Zaniedbywalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale jakoś nie wierzę aby rząd nie zwiększył akcyzy na prąd do samochodów, po tym jak zaczną spadać dochody z akcyzy paliw, gdy ludzie zaczną się przesiadać na elektryki.
Elektryki będą miały skalę w której zaczną pojawiać się w ministerialnych powerpointach nie wcześniej niż za 15 lat. A do tego czasu wiele się może zmienić.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ⠀ napisał:

 

Współczesne elektryki zużywają ~15kWh na 100km (citigo niby nawet 13). Prąd w zwykłej G11 to 55gr/kWh. To jakieś 8zł.

W taryfie G12w nocka to 26gr/kWh. To jakieś 4zł.

 

tak to u mnie wygląda (ceny brutto)

image.png.0f485d5dae7765b7e8756f5a22f0f9cd.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ⠀ napisał:

Reszta to odkurzacze, lodówki itp, które dziennie nie żrą więcej niż 1kWh. Zaniedbywalne.

 

i kto to mówi :)

U mnie same routery, monitoring, upsy, serwery + pewnie jakieś zasilacze no i lodówka żrą 6kWh na dobę, nie zależnie czy się jest w domu czy się urlopuje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
i kto to mówi
U mnie same routery, monitoring, upsy, serwery + pewnie jakieś zasilacze no i lodówka żrą 6kWh na dobę, nie zależnie czy się jest w domu czy się urlopuje.
U mnie idlujące mieszkanie żre 130-140W.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bielaPL napisał:

tak to u mnie wygląda (ceny brutto)

Coś mało .. ile masz na fakturze ?

G11 w Innogy:

Energia czynna 0,276 + jakościowa i zmienna 0,146 czyli łącznie 42gr (netto), czyli 51gr brutto

Edytowane przez sherif
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sherif napisał:

To już masz przeszło 3.3kWh, ja mam min ok 200W

 

No spoko, różnica między G11 a G12 w dzień to ~15-18 groszy za kWh. Nie wiem jak u Ciebie, ale dla mnie to zaniedbywalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, sherif napisał:

Coś mało .. ile masz na fakturze ?

G11 w Innogy:

Energia czynna 0,276 + jakościowa i zmienna 0,146 czyli łącznie 42gr (netto), czyli 51gr brutto

 

image.png.d4aef8c081b76bf15fd236303d7ce556.png

 

0,2406+0,013+0,2096 = 0,568 z VAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, sherif napisał:

Może dla Ciebie, ja przez ostatnie pół roku musiałem zapłacić za 18kWh :)

 

No to grubo, wpadnij na popijawę w grudniu to Ci dam na następne pół roku ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wujekcybul napisał:

A ja myslalem, ze to jest jakas nowość. Ta poprzednia wersja była za ponad 120k.

 

Nowość jest, bo taniej i więcej prądu i też w seacie i skodzie.

Może też wyeliminowano jakieś choroby wieku dziecięcego...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bielaPL napisał:

10zł za 100km, tak założyłem średnio może wyjść pewnie taniej tej nocnej taryfie, ale nikt nie liczy ile więcej zapłacisz w dzień w AGD ;)

Nic więcej nie zapłacisz za AGD. 
W 90% przypadków po zmianie taryfy wychodzi taniej tak czy inaczej. 
Na ten moment można przyjąć 5 zł za 100 km, ładując w domu w pozaszczytowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bielaPL napisał:

Przejechanie 100 tys km to 10tys zł z gniazdka domowego, utrata wartości po 5 latach 50%, powiedzmy że 35 tys, łączny koszt koło 45tys zł

Na pb paliwo to 30 tys zł, olejówki 3tys zł, utrata wartości 20 tys zł - łączny koszt 53 tys - niby jakieś 8 tys do tyłu, ale auto masz łatwo sprzedawalne, nie masz problemu z tankowaniem (słupek koło bloku i niech będzie 5 elektryków na osiedlu) i zasięgiem. No i wkład na start 2 razy mniejszy.

Na lpgu sytuacja kosztowa jest taka sama jak w elektryku bądź lepsza.

 

--edit

dobra dopiero doczytałem o dopłatach 30% czyli utrata wartości nie 35 a ze 20, czyli 20tys na plusie względem pb ;) tak pi razy drzwi

Wydaje mi sie, ze liczenie w chwili obecnej utraty wartosci elektryka po 5 latach to wrozenie z fusow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ⠀ napisał:

Współczesne elektryki zużywają ~15kWh na 100km (citigo niby nawet 13). Prąd w zwykłej G11 to 55gr/kWh. To jakieś 8zł.

W taryfie G12w nocka to 26gr/kWh. To jakieś 4zł.

Kolega coś o słupkach pisał, pewnie założył duży udział ładowań na rynku komercyjnych dostawców, nie tylko z własnego gniazdka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba założyć, że prąd domowy zdrożeje, bo już w tej chwili jego cena jest sztucznie utrzymywana rozporządzeniem. Także przynajmniej 20-30% wzrostu to tak minimum.

(systuacji, że ktoś ma solary i rozlicza nadwyżki jak @mrBEAN nie biorę pod uwagę, bo 99.5% użytkowników aut nie ma takiej możliwości)

 

Ile kosztuje w tej chwili prąd z komercyjnego słupka?

 

W kwestii samego citigo... ktoś wie czy tam te bateryjki mają jakiś system chłodzenia, np. jak w tesli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, iwik napisał:

Trzeba założyć, że prąd domowy zdrożeje, bo już w tej chwili jego cena jest sztucznie utrzymywana rozporządzeniem. Także przynajmniej 20-30% wzrostu to tak minimum.

(systuacji, że ktoś ma solary i rozlicza nadwyżki jak @mrBEAN nie biorę pod uwagę, bo 99.5% użytkowników aut nie ma takiej możliwości)

 

Ile kosztuje w tej chwili prąd z komercyjnego słupka?

 

W kwestii samego citigo... ktoś wie czy tam te bateryjki mają jakiś system chłodzenia, np. jak w tesli?

Nie mam nadwyżek z PV. Zresztą PV jest od niedawna. 

Prąd z komercyjnego słupka to 1-2 zł za kWh, a paliwa będą już tylko tanieć. Dlatego nie kupować EV, ostrzegam! 😁

 

Nie mają chłodzenia raczej, bo to typowo miejska zabawka.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze liczenie w chwili obecnej utraty wartosci elektryka po 5 latach to wrozenie z fusow.
Można popatrzeć na leafy na pewno więcej leci niż normalny bo baterie do zmiany w okolicach 10 lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, bielaPL napisał:
2 godziny temu, ZUBERTO napisał:
Wydaje mi sie, ze liczenie w chwili obecnej utraty wartosci elektryka po 5 latach to wrozenie z fusow.

Można popatrzeć na leafy na pewno więcej leci niż normalny bo baterie do zmiany w okolicach 10 lat.

 

Tylko, że Leafy to kiepskie elektryki.

Baterie np Tesli trzymają się dużo lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bielaPL napisał:
6 godzin temu, ZUBERTO napisał:
Wydaje mi sie, ze liczenie w chwili obecnej utraty wartosci elektryka po 5 latach to wrozenie z fusow.

Można popatrzeć na leafy na pewno więcej leci niż normalny bo baterie do zmiany w okolicach 10 lat.

Zaiste ciekawy wniosek, szczególnie że pierwsze Leafy weszły w 2010r :).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bielaPL napisał:
18 godzin temu, ZUBERTO napisał:
Wydaje mi sie, ze liczenie w chwili obecnej utraty wartosci elektryka po 5 latach to wrozenie z fusow.

Można popatrzeć na leafy na pewno więcej leci niż normalny bo baterie do zmiany w okolicach 10 lat.

Skad takie info?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zinger napisał:

Skad takie info?

 

coś tam czytałem że bateria spadnie do koło 30% przy 1000 cykli, czyli przejeżdżając 200km i ładując starczy to na jakies 200tys km, czyli 10 lat jazdy, potem zasięg będzie bardzo mały

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bielaPL napisał:

 

coś tam czytałem że bateria spadnie do koło 30% przy 1000 cykli, czyli przejeżdżając 200km i ładując starczy to na jakies 200tys km, czyli 10 lat jazdy, potem zasięg będzie bardzo mały

 

 

Ciekawe, ile to "bardzo maly", bo jak np. 70%, to dalej nie będzie źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szastan napisał:


A ile wg Ciebie ma wynosić cena bez promocji premierowej, wg zalinkowanego artykułu tyle ile podałem tu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie wg mnie tylko oficjalnego cennika, ktory juz tu byl wklejany: 81900 i 89900 w zaleznosci od wersji. Ty podales ceny premierowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wg mnie tylko oficjalnego cennika, ktory juz tu byl wklejany: 81900 i 89900 w zaleznosci od wersji. Ty podales ceny premierowe.


Nie, ja podałem cenę premierowa i popremierową wersji Ambition. Nie podawałem ceny wyższej wersji.


Z okazji debiutu Skoda obniżyła wyjściową cenę elektrycznego Citigo e iV. Miejskiego elektryka w wersji Ambition można kupić za 73 300 zł. Początkowo cena miała wynosić 81 900 zł. Jednak w limitowanej ofercie premierowej, cenę auta obniżono o 8 600 zł.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Cezh napisał:

 

Ciekawe, ile to "bardzo maly", bo jak np. 70%, to dalej nie będzie źle.

coś tam czytałem że bateria spadnie do koło 30%

 

jakieś 70km może zostanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szastan napisał:

 


Nie, ja podałem cenę premierowa i popremierową wersji Ambition. Nie podawałem ceny wyższej wersji.


Z okazji debiutu Skoda obniżyła wyjściową cenę elektrycznego Citigo e iV. Miejskiego elektryka w wersji Ambition można kupić za 73 300 zł. Początkowo cena miała wynosić 81 900 zł. Jednak w limitowanej ofercie premierowej, cenę auta obniżono o 8 600 zł.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bielaPL napisał:

 

coś tam czytałem że bateria spadnie do koło 30% przy 1000 cykli, czyli przejeżdżając 200km i ładując starczy to na jakies 200tys km, czyli 10 lat jazdy, potem zasięg będzie bardzo mały

 

Wskaż źródło proszę, bo ktoś się dobrze naćpał 😁

 

P.S. Ogólnie Leaf to pionier ale zły przykład do analiz. Szczególnie te przedliftowe. Wadliwa chemia w nich była i degradowały ponadnormatywnie.

Szczególnie w regionach z wysokimi temperaturami.

I nie przebieg, a wiek ma większy wpływ. To tak w skrócie.


Pewien taksówkarz z Madrytu miał kumulację, czyli wadliwa bateria i gorący klimat. 
Po 350000 km pojemność spadła poniżej 50%. 
Mój ex Leaf 5 letni ma 100.000 km i 84% pojemności.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.