Jump to content
Kiwal

eCitigo

Recommended Posts

1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

Na prawde nie wiem po co oni to Mii klepia.

Moze ma to zwiazek z tymi limitami spalin? A moze ida z duchem czasu, gdzie kazdy producent/marka musza miec ev w ofercie, a tu biora gotowca?

Dla klienta lepiej,bo zawsze to jakis wybor (wiem, ze to te same auta, ale zawsze jakas konkurencja na rynku)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko to składają na jednej linii produkcyjnej pod Bratysławą (UP, Citigo, Mii). Różnice są tylko stylistyczne (nakładki plastikowe zderzaków, może inne klosze lamp, inne plastiki w środku, reszta - to samo co do śrubki). Konkurencja to żadna, bo auta wyszły premierowo z dokładnie tą samą ceną (17,500 EUR widniało na prezentacji citigo i mii), tylko VW jest trochę droższy. Mnie by było wszystko jedno, brałbym to co ma lepsze warunki zakupu i serwisu.

Pewnie północ EU wybierze skodę, południe seata, a Niemcy VW 😄 - klient nać pann.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak w temacie:

"VW e-Up w Czechach – równowartość 76,1 tysiąca złotych..." - u nas 20k drożej :facepalm:

https://elektrowoz.pl/auta/cena-vw-e-up-2020-w-czechach-od-rownowartosci-76-tys-zlotych-taniej-niz-skoda-citigoe-iv/

 

Czyli u nas cenniki są ustawiane pod dopłaty... a 2/3 ewentualniej dopłaty wyląduje finalnie w portfelu producenta, a nie klienta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, iwik napisał:

Tak w temacie:

"VW e-Up w Czechach – równowartość 76,1 tysiąca złotych..." - u nas 20k drożej :facepalm:

https://elektrowoz.pl/auta/cena-vw-e-up-2020-w-czechach-od-rownowartosci-76-tys-zlotych-taniej-niz-skoda-citigoe-iv/

 

Czyli u nas cenniki są ustawiane pod dopłaty... a 2/3 ewentualniej dopłaty wyląduje finalnie w portfelu producenta, a nie klienta.

 

sprytnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, iwik napisał:

Tak w temacie:

"VW e-Up w Czechach – równowartość 76,1 tysiąca złotych..." - u nas 20k drożej :facepalm:

https://elektrowoz.pl/auta/cena-vw-e-up-2020-w-czechach-od-rownowartosci-76-tys-zlotych-taniej-niz-skoda-citigoe-iv/

 

Czyli u nas cenniki są ustawiane pod dopłaty... a 2/3 ewentualniej dopłaty wyląduje finalnie w portfelu producenta, a nie klienta.

 

Przeciez tak się to zawsze konczy, jak sa jakiekolwiek dopłaty ;]

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Przeciez tak się to zawsze konczy, jak sa jakiekolwiek dopłaty ;]
Bo u mnie nie ma doplat dla osob fizycznych.
Jedynie dla jednostek panstwowych czy jak sie to nazywa...typu urzad miasta itp...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla zainteresowanych jakieś pierwsze teściki:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 29.11.2019 o 13:02, iwik napisał:

Tak w temacie:

"VW e-Up w Czechach – równowartość 76,1 tysiąca złotych..." - u nas 20k drożej :facepalm:

https://elektrowoz.pl/auta/cena-vw-e-up-2020-w-czechach-od-rownowartosci-76-tys-zlotych-taniej-niz-skoda-citigoe-iv/

 

Czyli u nas cenniki są ustawiane pod dopłaty... a 2/3 ewentualniej dopłaty wyląduje finalnie w portfelu producenta, a nie klienta.

Jakiekolwiek doplaty czy to 500plus czy 20k na samochod zawsze prowadza do patologii. A wystarczyloby wprowadzic cos sensownego z cyklu. Masz stare auto dluzej niz 3 lata zmieniasz na cos co ma mniejsza emisje to dostaniesz zwrot dajmy na to 20k po latach eksploatacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, mrBEAN napisał:

Dla zainteresowanych jakieś pierwsze teściki:

 

 

Mysle, ze narazie jest malo zainteresowanych z prostego powodu auto jest o 20k za drogie. A mogliby zrobic cene jak w Czechach minus doplata rzadowa i bylby sensowny samochod a takto jest kupa. Lepiej kupic VW up benzynowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, wujekcybul napisał:

Mysle, ze narazie jest malo zainteresowanych z prostego powodu auto jest o 20k za drogie. A mogliby zrobic cene jak w Czechach minus doplata rzadowa i bylby sensowny samochod a takto jest kupa. Lepiej kupic VW up benzynowego.

Jeszcze lepiej kupić Passerati w TDI 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, mrBEAN napisał:

Jeszcze lepiej kupić Passerati w TDI 

Albo Hyundaia :skromny: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, mrBEAN napisał:

Jeszcze lepiej kupić Passerati w TDI 

 

Kunia! Tyle lat było dobrze, to wymyślili automobile, debile.

Teraz następny diabelski wynalazek...

Elektryka w aucie, psia mać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Cezh napisał:

 

Kunia! Tyle lat było dobrze, to wymyślili automobile, debile.

Teraz następny diabelski wynalazek...

Elektryka w aucie, psia mać.

Nie bardzo rozumiem z czego tu się smiejecie? Poza garstka ludzi z wielkich miast nikt w PL nie przesiadzie się na elektryki. Jeżeli ktoś jest bogaty to czemu nie niech kupi Skode drozsza o 20k niż za granica dlatego, ze rząd wpadl na debilny pomysl z dopłatami. A tu widze, wszyscy smieja się z ludzi, których nie stać na fanaberie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.11.2019 o 19:13, mrBEAN napisał:

Dla zainteresowanych jakieś pierwsze teściki:

 

Podobno Skoda przedłużyła do końca grudnia "ofertę premierową", czyli na dziś obowiązują ceny z listopada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, wujekcybul napisał:

Nie bardzo rozumiem z czego tu się smiejecie? Poza garstka ludzi z wielkich miast nikt w PL nie przesiadzie się na elektryki. Jeżeli ktoś jest bogaty to czemu nie niech kupi Skode drozsza o 20k niż za granica dlatego, ze rząd wpadl na debilny pomysl z dopłatami. A tu widze, wszyscy smieja się z ludzi, których nie stać na fanaberie.

Ta skoda jest gdzies 20k tansza niz u nas? A gdzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, zinger napisał:

Ta skoda jest gdzies 20k tansza niz u nas? A gdzie?

 

eUP jest 20k tańszy w Czechach. Skoda na tę chwilę kosztuje podobnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, iwik napisał:

 

eUP jest 20k tańszy w Czechach. Skoda na tę chwilę kosztuje podobnie.

Wiem, ale wujekcybul o skodzie pisal, stad moje pytanie.

Edited by zinger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodajmy do burzy ze ta cena za e-Up jest tylko promocyjna na pierwsze 50 sztuk aut w Czechach....

"Nový Volkswagen e-up! lze již objednávat, cena pro prvních 50 je 449 000 Kč"

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, zinger napisał:

Ta skoda jest gdzies 20k tansza niz u nas? A gdzie?

Jeden pies chodzilo o idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie na wsi już się pojawił wóz do jazd próbnych, także jak ktoś zainteresowany to i w Waszych salonach coś już powinno się dziać. 
Auto oczywiście pudełko itd. ale 4 chłopa się mieści, i pomimo kiepskich osiągów na papierze na wszystkich światłach zostawiało innych daleko w tyle 😅

Później wsiadłem do Karoqa 2.0 TDI z DSG i jakbym dostał w ryj. Czuć, że to prehistoria  mimo wszystko. 

9427280E-117C-462F-8E7A-D9BA2216B1C2.jpeg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, mrBEAN napisał:

Auto oczywiście pudełko itd. ale 4 chłopa się mieści, i pomimo kiepskich osiągów na papierze na wszystkich światłach zostawiało innych daleko w tyle 😅

Masz więcej fotek ?

Duże zainteresowanie ? Pytałeś jak z terminami może ?

17 minut temu, mrBEAN napisał:

Później wsiadłem do Karoqa 2.0 TDI z DSG i jakbym dostał w ryj.

To akurat słaba opcja do miasta i po EV może być rzeczywiście przepaść.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, sherif napisał:

Masz więcej fotek ?

Duże zainteresowanie ? Pytałeś jak z terminami może ?

To akurat słaba opcja do miasta i po EV może być rzeczywiście przepaść.

Fotek nie robiłem więcej. Citigo po prostu.

Uruchamiane z kluczyka i wajcha od DSG. 4 poziomy rekuperacji. 
Po dynamicznej jeździe pokazywał ponad 100 km zasięgu przy 50% naładowania. 
 


Czas realizacji jak to stwierdził handlowiec: „nieustalony”. 
 

Oni sami są zaskoczeni, że temat EV tak chwyta.

Przy mnie jeden gość zamawiał dla córki. Handlowiec mówił, że kilka sztuk mają zamówionych. 
Przyjechał jak sam stwierdził „Lexem  hybrydą za 200 koła ale to wyje qOOrwa przy rozpędzaniu” 😂 

Potem on prowadził, ja siedziałem z tyłu i chłop (ok. 55 lat) jak dziecko się cieszył, do tego stopnia, że prawie prawko stracił, bo co chwilę 100+ w zabudowanym miał 😅

Edited by mrBEAN
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie na wsi już się pojawił wóz do jazd próbnych, także jak ktoś zainteresowany to i w Waszych salonach coś już powinno się dziać. 
Auto oczywiście pudełko itd. ale 4 chłopa się mieści, i pomimo kiepskich osiągów na papierze na wszystkich światłach zostawiało innych daleko w tyle
Później wsiadłem do Karoqa 2.0 TDI z DSG i jakbym dostał w ryj. Czuć, że to prehistoria  mimo wszystko. 
9427280E-117C-462F-8E7A-D9BA2216B1C2.jpeg.305e88e833ba2b03a0b0b607daed1edf.jpeg
Też tak myślałem jak pierwszy raz wsiadłem do Yarisa hybrydy. Start od zera - efekt woooow.
A potem przetestowałem przyspieszenie od 50 w górę .... i .... to nie ma przyspieszenia.

Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, Raku napisał:

Też tak myślałem jak pierwszy raz wsiadłem do Yarisa hybrydy. Start od zera - efekt woooow.
A potem przetestowałem przyspieszenie od 50 w górę .... i .... to nie ma przyspieszenia.

Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość.
 

To miejskiej auta i ważne jest owe 0-50kmph. W EV miejskim jest to jeszcze bardziej wyczuwalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Raku napisał:

Też tak myślałem jak pierwszy raz wsiadłem do Yarisa hybrydy. Start od zera - efekt woooow.
A potem przetestowałem przyspieszenie od 50 w górę .... i .... to nie ma przyspieszenia.

 A do czego potrzebne przyspieszenie od 50 w gore w aucie stworzonym do miasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, mrBEAN napisał:

Auto oczywiście pudełko itd. ale 4 chłopa się mieści, i pomimo kiepskich osiągów na papierze na wszystkich światłach zostawiało innych daleko w tyle 😅

 

Obok na zdjęciu stoi scala, większa, lepiej wyposażona, bardziej uniwersalna i kosztuje tyle samo co to pudełko i to z dopłatą (której na razie nie ma i nie wiadomo czy będzie). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, iwik napisał:

 

Obok na zdjęciu stoi scala, większa, lepiej wyposażona, bardziej uniwersalna i kosztuje tyle samo co to pudełko i to z dopłatą (której na razie nie ma i nie wiadomo czy będzie). 

Tylko hałasuje, szarpie, drży i puszcza bąki 😛😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, sherif napisał:

To miejskiej auta i ważne jest owe 0-50kmph. W EV miejskim jest to jeszcze bardziej wyczuwalne.

 

czyli powyżej 50 km/h się nie używa/jest nie używalne ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Raku napisał:

 

czyli powyżej 50 km/h się nie używa/jest nie używalne ? 

Przypomne, ze rozmawiamy o jezdzie po miescie, wiec pow 50 to juz raczej spokojnie przyspieszasz a nie deptasz z butem w podlodze.

Chyba, ze uprawiasz sciganie spod swiatel, ale wtedy i te Twoje 195KM Polestar moze byc malo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Raku napisał:

 

czyli powyżej 50 km/h się nie używa/jest nie używalne ? 

Używalne, ale nie tak istotne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.02.2020 o 09:52, zinger napisał:

Przypomne, ze rozmawiamy o jezdzie po miescie, wiec pow 50 to juz raczej spokojnie przyspieszasz a nie deptasz z butem w podlodze.

Chyba, ze uprawiasz sciganie spod swiatel, ale wtedy i te Twoje 195KM Polestar moze byc malo...

W Europie tak w kaczolandzie to po miescie 120 lataja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, wujek napisał:

W Europie tak w kaczolandzie to po miescie 120 lataja.

nie 120, ale czasami np. 70 https://www.google.com/maps/@50.085158,19.9589933,3a,60y,94.2h,92.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1stU7p_mK2HPA3RbETGlt4uw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl-PL

i wtedy mam się przesiadać z elektryka na coś innego ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Raku napisał:

Tam powinno byc 50 :phi: Generalnie i 70 da rade. Dynamika do 50 jest najwazniejsza w miescie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Raku napisał:

Ty tak ;]

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Raku napisał:

No i? Ta skoda 130 pojedzie jak potrzeba wiec 70 tym bardziej. 

Dalej nie widze zwiazku miedzy jazda miejska w typowo miejskim aucie a potrzeba dynamicznego przyspieszenia od 50 wzwyz, nawet jesli gdzie niehdzie mizna te 70 po miscie jechac. To nie wyscig na 1/4.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, wujek napisał:

W Europie tak w kaczolandzie to po miescie 120 lataja.

Chyba Ty:skromny:

 

:phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osiągi nie są problemem. Na pewno przy prędkościach miejskich przyspiesza lepiej niż moje obecne auta, ograniczenie do 130 mi nie przeszkadza, spokojnie wystarczy na obwodnicę też (w przeciwieństwie do tego francuskiego wynalazku k-ze co ma V-max na poziomie Fiata 126).

Problemem jest tylko i wyłącznie cena tej skody. Kwestia dopłat zawieszona, więc widzę że producent próbuje w reklamach uderzać w tony "bez dopłat też się opłaca" 😂

 

bullshit-rubber-stamp-vector-11773072.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na to, że nie dołączę póki co do grona posiadaczy elektryków. Jestem bliski rezygnacji z zamówienia na Citigo IV niestety. Z pierwotną dopłatą, zakup można było uznać za opłacalny. Z dopłatą po zapowiadanej redukcji (max 18750 zł) byłaby to lekka fanaberia, ale nadal do udźwignięcia. Bez dopłat się poddaję. Daję sobie jakieś 2-3 tygodnie na ostateczną decyzję. Będzie mi o tyle łatwiej zrezygnować, że dostałem wstępną propozycję odkupu za 2 miesiące 3-letniej spalinowej używki wewnątrz rodziny w cenie, którą można uznać za bardziej niż okazyjną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, -mimx- napisał:

Z dopłatą po zapowiadanej redukcji (max 18750 zł) byłaby to lekka fanaberia, ale nadal do udźwignięcia

 

Nawet nie lekka. Cena wtedy podchodzi pod 70k. Za tyle mogę od ręki kupić teraz nieźle wyposażoną astrę z automatem. Jakikolwiek sens jest wyłącznie z pełną dopłatą, gdzie lądujemy w okolicach 60k.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tymczasem dziś, podczas jazdy próbnej Superbem iV, dowiedziałem się że sloty dla Polski już się skończyły. Nie są przyjmowane już żadne zamówienia na CitigoE.

 

tapatalked

 

 

 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slot na CitigoE tanio sprzedam! 😎

  • Haha 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ⠀ napisał:

Ja tymczasem dziś, podczas jazdy próbnej Superbem iV, dowiedziałem się że sloty dla Polski już się skończyły. Nie są przyjmowane już żadne zamówienia na CitigoE.

 

tapatalked

 

 

 

 

Dzisiaj dzwoniła do mnie babka ze Skody (jestem umówiony na jazdę), że od dziś mają zablokowaną możliwość wyceniania i zamawiania eCitiego, więc coś może być na rzeczy.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, sherif napisał:

Dzisiaj dzwoniła do mnie babka ze Skody (jestem umówiony na jazdę), że od dziś mają zablokowaną możliwość wyceniania i zamawiania eCitiego, więc coś może być na rzeczy.

 

Mało baterii = małe możliwości produkcyjne EV + duży popyt = reglamentacja 

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, sherif napisał:

Dzisiaj dzwoniła do mnie babka ze Skody (jestem umówiony na jazdę), że od dziś mają zablokowaną możliwość wyceniania i zamawiania eCitiego, więc coś może być na rzeczy.

 

Czyli sprzedawca mnie w trąbę nie zrobił.

PS. Widzimy się za miesiąc? ;] 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, tom111 napisał:

 

Mało baterii = małe możliwości produkcyjne EV + duży popyt = reglamentacja 

 

To dobrze wrozy w temacie szybkiej popularyzacji napedow elektryzcznych ;]

Ciekaw czy obecna ilosc zamowien na EV przekracza 1% zamowien na wersje spalinowe...

A jak sie wytnie doplaty to sie okaze, ze chetnych trzeba bedzie ze swieczka szukac ;)

 

Edited by Maciej__
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ⠀ napisał:

 

Czyli sprzedawca mnie w trąbę nie zrobił.

PS. Widzimy się za miesiąc? ;] 

Jutro będę na jazdach to się dopytam, pani mówiła, że nie wiedzą jeszcze o co chodzi bo im nagle zablokowali.

PS. My tylko do Krakowa jeździmy :), ale daj znać jak będziesz w stolicy to się spotkamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Maciej__ napisał:

 

To dobrze wrozy w temacie szybkiej popularyzacji napedow elektryzcznych ;]

Ciekaw czy obecna ilosc zamowien na EV przekracza 1% zamowien na wersje spalinowe...

A jak sie wytnie doplaty to sie okaze, ze chetnych trzeba bedzie ze swieczka szukac ;)

 

Jeżeli chodzi o auto tytułowe i zamówienia w obecnym roku to EV przekracza wielokrotnie.

:)

Jakoś innym się opłaca kupować.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, sherif napisał:

Jeżeli chodzi o auto tytułowe i zamówienia w obecnym roku to EV przekracza wielokrotnie.

:)

Jakoś innym się opłaca kupować.

 

 

To moze poczekajmy ile z tych zamowien zostanie zrealizowanych, jak sie okaze ze doplaty zobacza jak swinia niebo ;]

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

To dobrze wrozy w temacie szybkiej popularyzacji napedow elektryzcznych ;]

Ciekaw czy obecna ilosc zamowien na EV przekracza 1% zamowien na wersje spalinowe...

A jak sie wytnie doplaty to sie okaze, ze chetnych trzeba bedzie ze swieczka szukac ;)

 

 

EV będzie w najbliższym czasie znacząco popularne w krajach bogatych i jednocześnie mających małą populację, tak jak np. kraje skandynawskie.

W bardziej "populacyjnych" bogatych krajach znacząco popularne staną się hybrydy, bo hybryd da się  ze względu  na ograniczoną produkcję baterii duuuużo więcej wyprodukować niż  EV :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.