Skocz do zawartości

eCitigo


Kiwal

Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, sherif napisał:

 

No i wątpię aby cena Citiego nagle spadła.

 

Obstawiam, że EU odsunie w czasie wejście w życie norm CO2 jak vag'a ostro przyciśnie brak sprzedaży aut klasycznych (tylko musi przycisnąć vag'a bo dla innych producentów Niemcy nie ruszą biurokracji). Wtedy rzeczywiście na spadki cen ev nie ma co liczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iwik napisał:

 

Obstawiam, że EU odsunie w czasie wejście w życie norm CO2 jak vag'a ostro przyciśnie brak sprzedaży aut klasycznych (tylko musi przycisnąć vag'a bo dla innych producentów Niemcy nie ruszą biurokracji). Wtedy rzeczywiście na spadki cen ev nie ma co liczyć. 

Na razie żadnych nie sprzedają, więc problem z głowy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
26 minut temu, sherif napisał:

Dobra chyba jestem pierwszy tutaj z eCityGo :).

Jak na miejskie auto nawet te 250km to super sprawa. Będziemy gdzieś dalej jechać to specjalnie wezmę Skodą i zobaczymy czy da radę zrobić pow 260km.

 

 

250km zasiegu na takie auto to juz naprawde dobry wynik :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

250km zasiegu na takie auto to juz naprawde dobry wynik :ok:

 

Tym bardziej, że to realny zasięg a nie tak jak ze spalaniem pobożne życzenie producenta :). Zobaczymy jak będzie w duże upały i mocne mrozy.

Aha zapomniałem wspomnieć, że pierwszy raz po odbiorze auta z salonu dojechałem tak daleko bez tankowania :hehe:.

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje!

 

U mnie się skończyło zakupem używanego minivana (transakcja wewnątrz rodziny) i rezygnacją z zamówienia Citigo - brak dopłat i niezwykle korzystna cena na Verso sprawiły, że Skoda straciła nawet bardzo naciągany sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał:

Dobra chyba jestem pierwszy tutaj z eCityGo :).

 

Nie ukrywam, że podobało mi się to auto bo idealnie trafiało w nasze potrzeby, oczywiście poza ceną :). Problem miały rozwiązać dotacje, które uwalili 8-), więc cena była mocno średnia. Poza tym Skoda załatwiła resztę, auta w lutym się skończyły i nie da się zamówić eCitygo do końca roku. Kolejny dealer potwierdzi mi, że problem jest z zaopatrzeniem w baterie i olbrzymim zainteresowaniem. Te kilka eC co mieli sprzedały się w moment, nie zmieniło tego nawet brak dotacji, nikt specjalnie nie rezygnował.

 

Tydzień temu zabrałem się na chłodną kalkulację i poszukiwania małego auta z automatem. Tel do kilku dealerów Toyoty na ich "super" promocję z wyprzedaży 2019. Są dwa czarny i biały, cena jednego 76k, drugiego 80kzł :bzik:, wersje deko lepsze niż podstawowe. Inni mieli już 2020, ceny od ok 79kzł. Polo z wyprzedaży 2019 od 84kzł :hehe:.

Niby były jeszcze Swifty ale wygląd skutecznie odpychał. Miałem się jeszcze umówić na oglądanie Ibizy za deko powyżej 70kzł, ale nie zdążyłem.

Pojawiła się dobra oferta na eCitygo, auto demo, 4-miesięczne, przebieg 1200km, max wersja z dodatkowymi pakietami i mega rabatem (większym niż te dopłaty). Miałem 30min na decyzję, ponieważ po 3h od wystawienia mieli już kilku potencjalnie chętnych. Zdecydowałem się :), auto wyszło w cenie podstawowego Yarisa z wyprzedaży. Kwestia opłacalności .. chyba nie ma co liczyć jak cena ta sama :). Prąd mam z PV, więc koszt ładowania bliski zero, w cenie przeglądy do 4 roku (Yaris przeglądy 800zł/1200 - czyli niema 3kzł w 4 lata).

Wczoraj miałem okazję zaliczyć pierwszą trasę niemal 300km elektrycznym autem:

 

20200624_123933_proc.jpg.a744caf91dd21abc56043305197c6b61.jpg

20200624_172846_proc.jpg.e362fcaa44381b3361d5632e2f22e4f3.jpg

 

 

Ogólnie wrażenia super. Jestem zaskoczony miejscem .. dla dzieciaków z tyłu nie jest ciasno, jak np w MIni którym jeździliśmy. Zawieszenie na duży plus, czy to S-ka, czy miasto, czy podrzędna dziurawa droga jest cicho i komfortowo (w poprzednią stronę jechałem V90 :) ). Jest lekko i szybko - autem aż chce sie przycisnąć,  całkiem dobre radio (DAB), wygodne fotele (nie siedziałem i nie zamierzam siedzieć z tyłu) :).

 

Po drodze przerwa na obiad, przy okazji ładowanie (deko poniżej 1/2 bylo) :

20200624_152528_proc.jpg.bb38a30e06e604c426df5450671726de.jpg

 

Pierwszy raz podpinałem się pod ładowarkę (tu darmowa by Orlen), zajęło kilkanaście sek. Zanim zamówiliśmy obiad auto było już naładowane w 90%, potem już szło wolniej.

Pod odpięciu było 97% i pojawił się taki zasięg:

20200624_164946_proc.jpg.c461e69a56f1911dfcf9e439239b521d.jpg

 

Wierzę w to, że jest to osiągalne i ten podany przez producenta 260km jak najbardziej realny. Jechałem trochę A1 - ok 120km/h, trochę zwykłymi drogami 90-100km/h. Kilka razy deptałem specjalnie aby sprawdzić jak to przyspiesza, tryby różne. Po 150km (przed ładowaniem) nadal miałem 120km zasięgu po takiej jeździe.

 

 

Finalnie taki miałem rezultat:

983524081_Screenshot_20200624-202852_mapsmore_proc.jpg.5ea2134cc014d04a67e140c8476f2179.jpg

 

Jak na miejskie auto nawet te 250km to super sprawa. Będziemy gdzieś dalej jechać to specjalnie wezmę Skodą i zobaczymy czy da radę zrobić pow 260km.

 

 

Duże gratulacje!

Jaki masz inny samochód/samochody? Bo ta Skoda nie może być jedynym autem. 🙂

Zasięg imponujący, oczywiście przy -10C będzie dużo gorzej. Ale przy +15/20C bez ogrzewania i klimy w spokojnej jeździe po mieście będzie jeszcze (dużo) lepiej.

Jak się lekko postaram to moja beemka pokazuje takie obrazki.

20200625_161441.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cezh napisał:

Duże gratulacje!

Jaki masz inny samochód/samochody? Bo ta Skoda nie może być jedynym autem. 🙂

Zasięg imponujący, oczywiście przy -10C będzie dużo gorzej. Ale przy +15/20C bez ogrzewania i klimy w spokojnej jeździe po mieście będzie jeszcze (dużo) lepiej.

Jak się lekko postaram to moja beemka pokazuje takie obrazki.

Mam jeszcze V90 do dalszych wyjazdów i Mustanga do dłubania :).

Tak na prawdę 100km by mi stykało na drugie auto, ale skoro może być lepiej to i małżonka do swojej mamusi będzie mogła pojechać :phi:. Dodatkowo jest większa elastyczność ładowania i można np ładować w słoneczne dni, kiedy jest największa produkcja z PV.

Odnośnie zasięgu to tak myślę, że w mieście nie powinno być gorzej, najwięcej szło przy 120kmph na autostradzie. Nawet śmiesznie to wyglądało jak takie małe na prąd wyprzedzało stare Sharany i inne Vectry ;].

Z minusów jeszcze Skody: widać że to małe/tanie auto, plastiki nie są najlepsze ale może odwykłem od tego typu aut. Brak jest oświetlenia z tyłu oraz centralnych nawiewów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sherif napisał:

Tym bardziej, że to realny zasięg a nie tak jak ze spalaniem pobożne życzenie producenta :). Zobaczymy jak będzie w duże upały i mocne mrozy.

Aha zapomniałem wspomnieć, że pierwszy raz po odbiorze auta z salonu dojechałem tak daleko bez tankowania :hehe:.

Mega gratulacje, cieszę się, że odważyłeś się kupić EV. To jedyny właściwy wybór w tym dziesięcioleciu 😛😎

 

Co do zasięgu to teraz jest szczyt możliwości tych zabawek ;) Jak przyjdą mrozy to pewnie trochę Cię zaskoczy spadek ;) Upały natomiast mają mały wpływ. 
W mieście idąc na rekord to i pewnie z 400 się teraz wykręci. 

Citigo jest bardzo oszczędne 👍 ale jak każde auto nie lubi prędkości w kontekście  zapotrzebowania na energię 😁

 

Czekamy na kolejne raporty i inne tego typu 😜
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cezh napisał:

 

Duże gratulacje!

Jaki masz inny samochód/samochody? Bo ta Skoda nie może być jedynym autem. 🙂

Zasięg imponujący, oczywiście przy -10C będzie dużo gorzej. Ale przy +15/20C bez ogrzewania i klimy w spokojnej jeździe po mieście będzie jeszcze (dużo) lepiej.

Jak się lekko postaram to moja beemka pokazuje takie obrazki.

20200625_161441.jpg

U mnie 3 z przodu to już typowo na rekord ale chyba nie mam tyle cierpliwości 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

To u mnie w sprzyjających ok. 200.

Citigo nas może zawstydzić 😁

 

Jakoś ostro jeździsz, bo u nas 200 bez problemu. Jak się pilnowałem, to można było o ok. 300km myśleć, ale tak jak piszesz, to męczące. Natomiast 230-240 to w zasadzie bez planowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maxit napisał:

 

Jakoś ostro jeździsz, bo u nas 200 bez problemu. Jak się pilnowałem, to można było o ok. 300km myśleć, ale tak jak piszesz, to męczące. Natomiast 230-240 to w zasadzie bez planowania.

Odniosłem się do trasy z prędkościami 90-110 km/h. 
 

230-240 jest realne przy kulaniu się po terenach zabudowanych i niezabudowanych w mixie. 
 

3 sprawa; tak, jeżdżę dynamicznie, a i mieszkam w górach, co nie pomaga ;) 


Przy 95 km/h (90 wg. GPS) na tempomacie pobiera +\- 12 kWh minimum, także uwzględniając straty ciepła, to delikatnie ponad 200 km można zrobić.

 

 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mrBEAN napisał:

Mega gratulacje, cieszę się, że odważyłeś się kupić EV. To jedyny właściwy wybór w tym dziesięcioleciu 😛😎

 

Co do zasięgu to teraz jest szczyt możliwości tych zabawek ;) Jak przyjdą mrozy to pewnie trochę Cię zaskoczy spadek ;) Upały natomiast mają mały wpływ. 
W mieście idąc na rekord to i pewnie z 400 się teraz wykręci. 

Citigo jest bardzo oszczędne 👍 ale jak każde auto nie lubi prędkości w kontekście  zapotrzebowania na energię 😁

 

Czekamy na kolejne raporty i inne tego typu 😜
 

Tu nie chodzi o odwagę, poprostu od kiedy przejechałem się pierwszy raz EV, wiedziałem, że to świetnie jeździ a jak poczytałem to nie ma czego się bać.

Wczoraj z sąsiadem jeździliśmy dla funu w koło komina, ciesząc się jak dzieci. Tj pisałem zaskoczony jestem zawieszeniem, super się to trzyma, jest cicho i sprężyście.

Po kupnie przeszło 2x droższe i mocniejszego Volvo tak się nie cieszyłem jak z tego małego :).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał:

Tu nie chodzi o odwagę, poprostu od kiedy przejechałem się pierwszy raz EV, wiedziałem, że to świetnie jeździ a jak poczytałem to nie ma czego się bać.

Wczoraj z sąsiadem jeździliśmy dla funu w koło komina, ciesząc się jak dzieci. Tj pisałem zaskoczony jestem zawieszeniem, super się to trzyma, jest cicho i sprężyście.

Po kupnie przeszło 2x droższe i mocniejszego Volvo tak się nie cieszyłem jak z tego małego :).


I niech to będzie konkluzją dla wszystkowiedzących, co EV widzieli na obrazku, a czasem nawet stali obok ;) 

 

Nie ma odwrotu od EV. 
Kolejne Volvo będzie elektryczne 😜

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mrBEAN napisał:

I niech to będzie konkluzją dla wszystkowiedzących, co EV widzieli na obrazku, a czasem nawet stali obok ;)

 

Święte słowa.

 

4 godziny temu, mrBEAN napisał:

Nie ma odwrotu od EV.

 

E tam, właśnie zamieniłem Mini phev na Touarega 3.0 V6 TDI.

Mam dwa duże psy (i jednego małego). Potrzebowałem czegoś dużego na rodzinne wycieczki nad morze. No i coś żeby czasem dojechać do Warszawy bez przymusu bezgranicznego podlegania na ładowarce w Ostródzie. :phi:

 

Uważam, że układ: duży staroświecki i mały elektryczny swietnie się sprawdza.

Innymi słowy, na Teslę X mnie nie stać (i drzwi z tylu podobno się psują) ;]

 

A już zapomniałem, jaki ten sok z dinozaurów jest drogi.

 

Może za jakieś 2 lata Tesla Y, jak ta z Niemiec będzie normalnie kosztować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Cezh napisał:

 

Święte słowa.

 

 

E tam, właśnie zamieniłem Mini phev na Touarega 3.0 V6 TDI.

Mam dwa duże psy (i jednego małego). Potrzebowałem czegoś dużego na rodzinne wycieczki nad morze. No i coś żeby czasem dojechać do Warszawy bez przymusu bezgranicznego podlegania na ładowarce w Ostródzie. :phi:

 

Uważam, że układ: duży staroświecki i mały elektryczny swietnie się sprawdza.

Innymi słowy, na Teslę X mnie nie stać (i drzwi z tylu podobno się psują) ;]

 

A już zapomniałem, jaki ten sok z dinozaurów jest drogi.

 

Może za jakieś 2 lata Tesla Y, jak ta z Niemiec będzie normalnie kosztować...

Pisałem to bardziej w kontekście najbliższej dekady.

Aktualnie jak wiemy rynek EV jest więcej niż ubogi 😁

 

BTW. Ten nowy Touareg jest konkretny wóz 💪 Mega wyciszony 👍
 

 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, mrBEAN napisał:

BTW. Ten nowy Touareg jest konkretny wóz 💪 Mega wyciszony 👍

 

Pewnie tak. Mam starego ;] , chyba z ostatniego miesiąca produkcji. Bardzo fajny. Wyciszenie bardzo ok, a jestem wrażliwy na tym punkcie.

Oczywiście, kiedy tylko mogę, jeżdżę beemką.

Edytowane przez Cezh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.06.2020 o 15:31, mrBEAN napisał:


I niech to będzie konkluzją dla wszystkowiedzących, co EV widzieli na obrazku, a czasem nawet stali obok ;) 

 

Nie ma odwrotu od EV. 
😜

 

Ja bardzo chętnie kupię, jak będzie za 60k, a nie za 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, iwik napisał:

 

Ja bardzo chętnie kupię, jak będzie za 60k, a nie za 90.

Po dotacji wychodzi w połowie, czyli dalej za drogo :P 

Dla mnie dobra wiadomość, zawsze to statystycznie jeden pacjent mniej, w kolejce do ładowarki na trasie. Niestety nie wszyscy są tak łaskawi i idą ślepo w te gadżety :beksa:

Pani Zdanowska będzie niepocieszona, szykuje 154 punkty ładowania, a Ty nie będziesz korzystał :phi:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mrBEAN napisał:

jeden pacjent mniej, w kolejce do ładowarki na trasie

Nie jestem masochistą, żeby jeździć ev w trasę, podczas gdy mam normalny samochód, wiec możesz spać spokojnie i planować swoje godziny postoju przy ładowarce 😉

Elektryk to wyłącznie opcja do miasta i wokół komina. Najbliższą ładowarkę miejską (z tych, co jak mówisz pani Zdanowska ma postawić) mam mieć 500m od domu i ponieważ będzie jedna na całe osiedle to pewnie nie będzie stała pusta i czekała aż podjadę. Pomijam już cenę km z publicznej ładowarki wyższą niż na benzynie. Jak będę miał swój prąd i cena aut znormalnieje, wrócimy do tematu. Na te chwilę to nie ma dla mnie sensu. 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, iwik napisał:

Nie jestem masochistą, żeby jeździć ev w trasę, podczas gdy mam normalny samochód, wiec możesz spać spokojnie i planować swoje godziny postoju przy ładowarce 😉

Elektryk to wyłącznie opcja do miasta i wokół komina. Najbliższą ładowarkę miejską (z tych, co jak mówisz pani Zdanowska ma postawić) mam mieć 500m od domu i ponieważ będzie jedna na całe osiedle to pewnie nie będzie stała pusta i czekała aż podjadę. Pomijam już cenę km z publicznej ładowarki wyższą niż na benzynie. Jak będę miał swój prąd i cena aut znormalnieje, wrócimy do tematu. Na te chwilę to nie ma dla mnie sensu. 

Dzięki, jestem spokojniejszy w takim razie 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.06.2020 o 23:55, Cezh napisał:

 

Uważam, że układ: duży staroświecki i mały elektryczny swietnie się sprawdza.

 

jest to opcja

ale, jak sobie pomysle ile razy do roku potrzebuje zasieg wiekszy niz 500 km ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.06.2020 o 09:35, Maxit napisał:

 

Jakoś ostro jeździsz, bo u nas 200 bez problemu. Jak się pilnowałem, to można było o ok. 300km myśleć, ale tak jak piszesz, to męczące. Natomiast 230-240 to w zasadzie bez planowania.

Ostatnie 2 dni się zmobilizowałem i faktycznie o tej porze roku te 200-220 km jeśli nie ma autostrady to bez problemu 👍😁 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, akisel napisał:

jest to opcja

ale, jak sobie pomysle ile razy do roku potrzebuje zasieg wiekszy niz 500 km ;) 

 

Patrzę na X5 w garażu i mam coraz większe wrażenie, że nie jest potrzebne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zaliczyłem koleją "trasę" 210km. Rano zasięg pokazywał 380km 8], więc postanowiłem nie oszczędzać sobie :]. Leciałem niemal jak normalnym autem ok 110kmph, potem deko szybciej, nawet nowe BMW M2 wyprzedziłem - ciekawe co na to kierownik :). Po takiej jeździe zostało mi 1/4 "baku" i pokazywało zasię na 80km. Konsumpcja 11.3kWh/100km. Jak wsiadałem do auta, gdzie w tyg jeździła żona to pokazywało równe 10kWh, także w mieście powinno się wycisnąć znacznie więcej niż na trasie.

Wrażenia nadal bardzo dobre.

Dzisiaj dałem się przejechał dla 3 znajomych /kumpli, którym temat motoryzacji nie jest obcy ale nigdy nie jeździli EV ... wszyscy pozytywnie zaskoczeni, z bananem na twarzy, a nie dawno odradzali :phi:.

W domu póki co ładowałem dwa razy, głównie w dzień aby wykorzystać energię z PV i być eko :skromny: ... :hehe:, w te dni skoczyło zużycie dobowe z ok 14kWh na 22kWh, nie jest źle, szczególnie że każdy w rodzinie chciał jeździć akurat tym autem czy trzeba czy nie.

Na deser konkluzja robić swapa :hmm:

 

20200702_223220_proc.jpg.cf427e82ad8e2995a79059a9bec5392f.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.07.2020 o 03:03, Cezh napisał:

 

U mnie XC40 to 300.000 pln

dziękuję uprzejmie ;]

 

 

nooooo, jak w PL będzie podobnie wyceniony, to raczej tez podziekuje ;)

jeszce jakis 200+ to by może miało sens ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dzisiaj miałem okazję zaliczyć chcąc - nie chcąc kolejną traskę miejskim autem i to na prąd - żona zabrała Volvo i powiem szczerze na prawdę mnie to ucieszyło :phi:. Zasięg pokazał mi rekordowe 385km, ale po 220km zrobionych dość dynamicznie (110-120 + sporo wyprzedzania), zasięg spadł do 80km ;). Trochę czasu minęło a nadal ta mała pierdółka sprawia przyjemność !

Obejrzałem też auto u znajomego mechanika z kanału - podłoga cała płaska, chodnice klimy i silnika / baterii. Jakoś mało elementów od dołu które mogą rdzewieć (poza zawieszeniem). Mały kompresor klimy, muszę jeszcze obadać jak działa serwo hamulców. 

Przy okazji obcowania w rodzinnych stronach kolejne kilka osób co się przejechały zmieniły zdanie nt aut EV :phi:.

Dziś też sobie uświadomiłem, że na 3 auta które mam (docelowo) każde będzie miało inny kolor rejestracji :).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy parafianie. 

Właśnie dostałem info, że "moja" skodzinka zaraz zjedzie z linii produkcyjnej :totalszok:

Jak ktoś jest zainteresowany to może uda się zrobić cesje zamówienia (ja nie będę jej odbierał, bo nie składałem nawet wniosku o dopłatę w tej żałosnej wysokości, zresztą nie wiedziałem że auto w ogóle trafi do produkcji) 

Kolor niebieski metalik, wersja full bez tempomatu. Cena grudniowa +jakiś rabat, w sumie ok 86k PLN.

Jak ktoś jest zainteresowany to priv, podam namiar do handlowca i nr zamówienia. 

(salon Warszawa) 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, sherif napisał:

Dzisiaj miałem okazję zaliczyć chcąc - nie chcąc kolejną traskę miejskim autem i to na prąd - żona zabrała Volvo i powiem szczerze na prawdę mnie to ucieszyło :phi:. Zasięg pokazał mi rekordowe 385km, ale po 220km zrobionych dość dynamicznie (110-120 + sporo wyprzedzania), zasięg spadł do 80km ;). Trochę czasu minęło a nadal ta mała pierdółka sprawia przyjemność !

Obejrzałem też auto u znajomego mechanika z kanału - podłoga cała płaska, chodnice klimy i silnika / baterii. Jakoś mało elementów od dołu które mogą rdzewieć (poza zawieszeniem). Mały kompresor klimy, muszę jeszcze obadać jak działa serwo hamulców. 

Przy okazji obcowania w rodzinnych stronach kolejne kilka osób co się przejechały zmieniły zdanie nt aut EV :phi:.

Dziś też sobie uświadomiłem, że na 3 auta które mam (docelowo) każde będzie miało inny kolor rejestracji :).

Sporo większe zasięgi niż mój Ioniq 😱😜

 

Znamienna jest ta radość w opisach, po odkryciu motoryzacji na nowo ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I między innymi dlatego dyskusje z tymi co EV widzieli na obrazku większego sensu nie mają. 
Bo jak wytłumaczyć komuś, że Citigo 12s do 100 km, jest przyjemniejsze od Corolli 7,5s 😅

 

Wycinek relacji nowego użytkownika, wpis z fb. 

0FCA1BE1-050C-4A38-AE09-7A483F14D688.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, mrBEAN napisał:

I między innymi dlatego dyskusje z tymi co EV widzieli na obrazku większego sensu nie mają. 
Bo jak wytłumaczyć komuś, że Citigo 12s do 100 km, jest przyjemniejsze od Corolli 7,5s 😅

 

Wycinek relacji nowego użytkownika, wpis z fb. 

 

Corolla TS to wg mnie dosc dyskusyjny przyklad ;)

Ten silnik trzeba bardzo wysoko krecic zeby jechal a nie kazdemu pasuje ciagly ryk silnika przy 5-7kRPM ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Corolla TS to wg mnie dosc dyskusyjny przyklad ;)

Ten silnik trzeba bardzo wysoko krecic zeby jechal a nie kazdemu pasuje ciagly ryk silnika przy 5-7kRPM ;] 

Przykro mi ale takim pojazdem powoził wcześniej zainteresowany. 
Zdaję sobie sprawę, że gdyby użytkował Astrę TURBO, to odczucia byłyby zgoła odmienne 😁

Jeśli tylko trafię na taki przypadek, niezwłocznie wrzucę screen ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

Przykro mi ale takim pojazdem powoził wcześniej zainteresowany. 
Zdaję sobie sprawę, że gdyby użytkował Astrę TURBO, to odczucia byłyby zgoła odmienne 😁

Jeśli tylko trafię na taki przypadek, niezwłocznie wrzucę screen ;) 

 

NIe bez znaczenia jest rowniez fakt, ze taka Citigo kosztuje z 5 razy tyle co Corolla TS ;)

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Maciej__ napisał:

Tym co sie oplaca, to juz jezdza EV ;] :ok:

Ci co już jeżdżą EV to są baroni AK i śpią na piniondzach, ich nie bierzemy pod uwagę.

Wszak wszystko ma niższe TCO niż EV wg EVEAK.

 

15 minut temu, Maciej__ napisał:

W naszym kraju podobniez kilka milionow i caly czas rosnie ;)

O te halucynacje to już na Wiejskiej trzeba pytać ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mrBEAN napisał:

między innymi dlatego dyskusje z tymi co EV widzieli na obrazku większego sensu nie mają. 
Bo jak wytłumaczyć komuś, że Citigo 12s do 100 km, jest przyjemniejsze od Corolli 7,5s 😅

Nie ma co tego porównywać bo odczucia są zgoła inne. Moje Volvo nie jest może tak szybkie, bo ma 8.9s, ale ilekroć przesiadam się ze Skody to mam wrażenie, że nie jedzie. Kilka razy złapałem się na tym, że go cisnę do dechy, on wtedy redukuje i wyje. Wtedy sobie przypominam .. co ja robię :). TTTM.

  • Lubię to 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Corolla TS to wg mnie dosc dyskusyjny przyklad ;)

Ten silnik trzeba bardzo wysoko krecic zeby jechal a nie kazdemu pasuje ciagly ryk silnika przy 5-7kRPM ;] 

 

Nie jeździłeś ;] 1.8 TS można było kręci do 9 k rpm, od 7 wchodziła mu 3 faza ZTCP. Miało kopa, ale to całkowicie inna liga, nawet w porównaniu do do tradycyjnych R4.

Ja czekam z utęsknieniem na dostępne budżetowo auto EV, podejrzewam, że rok temu kupione dla żony pojeździ 8-10 lat u wtedy przesiadka na EV może mieć duży sens ekonomiczny :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, komor napisał:

 

Nie jeździłeś ;] 1.8 TS można było kręci do 9 k rpm, od 7 wchodziła mu 3 faza ZTCP. Miało kopa, ale to całkowicie inna liga, nawet w porównaniu do do tradycyjnych R4.

Ja czekam z utęsknieniem na dostępne budżetowo auto EV, podejrzewam, że rok temu kupione dla żony pojeździ 8-10 lat u wtedy przesiadka na EV może mieć duży sens ekonomiczny :oki:

 

Jechalem na jezdzie probnej ale finalnie kupilem wtedy C4 VTS kilka ladnych lat temu :)

Osobisice nie mam nic przeciwko EV,  naprawde przyjemnie sie tym jezdzi :ok:

Tylko z mojej perspektywy nie na tyle przyjemnie, zeby mi sie to w jakikolwiek sposob oplacalo. A placic 2 x wiecej za to, zeby byc modnym nie zamierzam :ok:

Dodatkowo jestem przeciwny wszelkiej masci regulacjom rynku, ktore polegaja na doplatach itp.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Nie ma co tego porównywać bo odczucia są zgoła inne. Moje Volvo nie jest może tak szybkie, bo ma 8.9s, ale ilekroć przesiadam się ze Skody to mam wrażenie, że nie jedzie. Kilka razy złapałem się na tym, że go cisnę do dechy, on wtedy redukuje i wyje. Wtedy sobie przypominam .. co ja robię :). TTTM.

 

Ja mam podobnie, jak muszę pojechać Touaregiem.

Te czekanie aż skrzynia zareaguje na wciśnięcie pedału. Ta zmiana biegów czy redukowanie przy zwalnianiu. Przyspieszenie, które nie jest idealnie płynne. Jakieś mikro-szarpniecia czy małe wibracje. A tam siedzi podobno niezły silnik 3.0 V6 tdi z dsg i wszystko działa, jak powinno.

 

Jak ktoś pojeździ trochę jakimkolwiek ev, to nawet nowe auta o wartości 200kzl będą sprawiały wrażenie wozów drabiniastych. 

 

I jeszcze ten ból na stacji benzynowej. Wydawanie pieniedzy na coś co w EV ma się za ćwierć-darmo...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja mam podobnie, jak muszę pojechać Touaregiem.
Te czekanie aż skrzynia zareaguje na wciśnięcie pedału. Ta zmiana biegów czy redukowanie przy zwalnianiu. Przyspieszenie, które nie jest idealnie płynne. Jakieś mikro-szarpniecia czy małe wibracje. A tam siedzi podobno niezły silnik 3.0 V6 tdi z dsg i wszystko działa, jak powinno.
 
Jak ktoś pojeździ trochę jakimkolwiek ev, to nawet nowe auta o wartości 200kzl będą sprawiały wrażenie wozów drabiniastych. 
 
I jeszcze ten ból na stacji benzynowej. Wydawanie pieniedzy na coś co w EV ma się za ćwierć-darmo...
Teraz porównaj cena tego VW do analogicznej Tesli X która i tak jest daleko jeśli chodzi o przestronność wnatrza/bagażnika i ogólną u uniwersalność.

Biorąc teraz nowe volvo xc40 d4 awd 8at mocno zastanawiałem się nad pełnym EV. Sory nie ma nic choć odrobinę byłoby konkurencyjne do prechistorycznego kopciucha.

W zasięgu był PUG 3008 plug-in Ale po co mi kolejny plug in?

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.