Skocz do zawartości

Samochód dla emeryta


Tomo

Rekomendowane odpowiedzi

35 minut temu, Tomo napisał:

 


Czyli dokładnie to czego szukamy. emoji106.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Popatrzylem na otomoto. I w sumie do 40k to masz Pande III nowa, Kile Picanto nowa i Tipo Sedan nowy. Z uzywek to Swift czy Yaris ale pytanie czy warto tyle dawac za auto pewnie 5 letnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomo napisał:

 


Muszę się przyjrzeć tym Francuzom chociaż proponowane 206 to zabytek by był (najmłodsze mają 7 lat)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

obadaj jeszcze clio IV, jest prosta benzyna (stara) 1.2 75 KM i ciut mocniejsze 0.9 Tce 90 KM. Mama się do takiego przymierza. Jak ma być to auto "ostatnie" to procz mechaniki ważne też jak odporne na korozję jest.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, r1sender napisał:

obadaj jeszcze clio IV, jest prosta benzyna (stara) 1.2 75 KM i ciut mocniejsze 0.9 Tce 90 KM. Mama się do takiego przymierza. Jak ma być to auto "ostatnie" to procz mechaniki ważne też jak odporne na korozję jest.

Stary Yaris I zaczął mi rdzewieć w wieku 10 lat. :no:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomo napisał:

 


Muszę się przyjrzeć tym Francuzom chociaż proponowane 206 to zabytek by był (najmłodsze mają 7 lat)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Chodziło mi o 208, czy dwieście ileś tam dla aktualnej wersji. :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rwIcIk napisał:

Stary Yaris I zaczął mi rdzewieć w wieku 10 lat. :no:

 

to jest właśnie ból, nim auto śmiercią techniczną umrze zdąży się rozsypać. Osobiście wolę kilka stów za naprawę położyć niż tysiące za blacharkę, która prędzej czy póxniej się odezwie. Coś okręcać i wymieniać w skorodowanym aucie nie jest proste i warsztaty też odpowiednio sobie liczą za takie usługi.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Muszę się przyjrzeć tym Citygo/Up.

Lata całe nie byłem w salonie samochodowym - czy jest możliwość wypożyczenia jakiegoś demo cara na weekend ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Mysle ze tak.
Ja mialem z warsztatu
55 KW - nawet nie zamulal jak klima dzialala.
Bylem w szko ze takie male auto jest takie duze, ciche i ma kopa.
Jakby nie problem z pakowaniem (musze miec wagon) to szarpałbym jak Jehowy klamke.

W najgorszym wypadku poszukaj po wypozyczalniach aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rwIcIk napisał:

Ja miałem Yarisa z Japonii - a tpodobno szybciej rdzewiały

 

47 minut temu, rwIcIk napisał:

Stary Yaris I zaczął mi rdzewieć w wieku 10 lat. :no:

 

 

Toyota na gwarancji nie zrobiła? 

Ja zarówno yarka 2 jak i 3 malowalem kilka razy (a to klapa, a to błotnik), nigdy żadnych problemów z gwarancją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Vadero napisał:

Toyota na gwarancji nie zrobiła? 

Ja zarówno yarka 2 jak i 3 malowalem kilka razy (a to klapa, a to błotnik), nigdy żadnych problemów z gwarancją. 

To było auto sprowadzone jako kilkuletnie i w Polce nie było już przeglądów w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając samochodu dla dla starszych osób miałbym na uwadze kilka elementów:

- wygoda wsiadania oraz wysiadania, czyli auta podwyższane, w których nie trzeba wysiadać "pod górę"

- automatyczna skrzynia biegów; bo liczy się wygoda korzystania, szczególnie w mieście

- nieduże rozmiary (bo na miasto), ale nie jakiś totalny mikrus

- raczej benzyna, niewysilona, ale spokojnie może być nowoczesna małolitrażówka z turbo

- marka popularna, aby nie było kłopotu z serwisem

- w miarę nowoczesne i młode, aby zapewniało bezpieczeństwo w razie W

 

Proponuję zwrócić uwagę na: Vengę, B-Maxa, Captura, ASXa oraz Yarisa

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Majkiel napisał:

 

A o jakiej Fieście mówisz?

Żona ma fiestę z 2009, mój ojciec był osobą niepełnosprawną, wsiadanie czy wysiadanie było czasem problemem, ale kilka razy jechał tym forderm i nie narzekał. 

Mówię o tej z 2016. Trzeba nieźle głową manewrować, żeby się na fotel pasażera wbić. Od strony kierowcy jest ciut lepiej, bo można fotel obniżyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Oscar_ napisał:

Toyota auris?

Sporo tego jeździ pewnie da się wyrwać coś w dobrym stanie a i cenę trzyma to chyba nieźle.

 

Byłem dziś w salonie Toyoty.

 

I mało szczęki z podłogi zbierać nie musiałem :totalszok:

 

Stał sobie Yarisek hybrydowy za jedyne....uwaga....78 400 PLN :panic:

 

 

IMG_0283.jpg

  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujekcybul napisał:

Popatrza na Ciebie jak na wariata. Idz do normalnej wypozyczalni i wypozycz. 

 

A czemu ? Nie ma takiej opcji ? :hmm:

 

Z 10 lat temu pożyczałem na weekend Suzuki Jimny a później jeszcze Vitarę.

Oba auta były prawie nowe > 1 kkm przebiegu i dostałem je na weekend za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujekcybul napisał:

Popatrzylem na otomoto. I w sumie do 40k to masz Pande III nowa, Kile Picanto nowa i Tipo Sedan nowy. Z uzywek to Swift czy Yaris ale pytanie czy warto tyle dawac za auto pewnie 5 letnie. 

 

Byłem dziś w Fordzie, Skodzie i Toyocie.

 

Ford EcoSport w podstawowej wersji wyposażenia można kupić za 62 TPLN.

Fiesta 55 TLN, Ka+ za 52 TPLN.

 

Skoda Fabia totalny golas 46 TPLN, trochę lepsza ok. 50 TPLN

CityGo goły za 37 TPLN a taki ciut lepszy 42 TPLN - ale nadal blacha na drzwiach.

 

Toyota Aygo od 37 TPLN ale też goła blacha i biednie.

Yaris to w ogóle kosmos.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Vadero napisał:

 

 

Toyota na gwarancji nie zrobiła? 

Ja zarówno yarka 2 jak i 3 malowalem kilka razy (a to klapa, a to błotnik), nigdy żadnych problemów z gwarancją. 

 

Sorry - ale to żadna rekomendacja. Auto ma prawo zacząć rdzewieć ale dopiero powyżej 10-12 lat a nie po paru latach żeby je na gwarancji malować.

 

Ja od lat Fordami i niby to ma rdzewieć na potęgę a u mnie nic.

Nawet jak kiedyś przerysowałem rant nadkola o słup to dopiero po 5 latach zostało to pomalowane i nadal wtedy nie było rdzy a było zdarte do podkładu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Artur_W_wa napisał:

Usiądź w obu a się zdziwisz 

 

Usiadłem dziś w obu - jak dla mnie Rapid to dłuższa Fabia.

Nadal pamiętajmy o założeniach - szukamy auta na 2 osoby - ilość miejsca na tylnym siedzeniu ma praktycznie zerowe znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bartłomiej napisał:

Szukając samochodu dla dla starszych osób miałbym na uwadze kilka elementów:

- wygoda wsiadania oraz wysiadania, czyli auta podwyższane, w których nie trzeba wysiadać "pod górę"

 

Myślę, że to jest ważniejsze kryterium niż jakiekolwiek inne :ok:

 

3 godziny temu, Bartłomiej napisał:

- automatyczna skrzynia biegów; bo liczy się wygoda korzystania, szczególnie w mieście

 

Niestety w nowym aucie cena zabija - dodatkowo występuje tylko przy większych mocach i lepszych wersjach wyposażenia.

 

3 godziny temu, Bartłomiej napisał:

- nieduże rozmiary (bo na miasto), ale nie jakiś totalny mikrus

- raczej benzyna, niewysilona, ale spokojnie może być nowoczesna małolitrażówka z turbo

- marka popularna, aby nie było kłopotu z serwisem

- w miarę nowoczesne i młode, aby zapewniało bezpieczeństwo w razie W

 

Proponuję zwrócić uwagę na: Vengę, B-Maxa, Captura, ASXa oraz Yarisa

 

Rozmiary - max. klasa B, może B+ ale niekoniecznie.

Jeżeli jest dobra pozycja do wsiadania to wolę takie auto niż mieć pseudo SUV-a.

 

Silnik - najmniejsza benzyna. Bez turbo - bo to jeden element mniej do popsucia.

Do iluż w mieście można się rozpędzić ?

Każdy silnik wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Tomo napisał:

 

Byłem dziś w Fordzie, Skodzie i Toyocie.

 

Ford EcoSport w podstawowej wersji wyposażenia można kupić za 62 TPLN.

Fiesta 55 TLN, Ka+ za 52 TPLN.

 

Skoda Fabia totalny golas 46 TPLN, trochę lepsza ok. 50 TPLN

CityGo goły za 37 TPLN a taki ciut lepszy 42 TPLN - ale nadal blacha na drzwiach.

 

Toyota Aygo od 37 TPLN ale też goła blacha i biednie.

Yaris to w ogóle kosmos.

 

 

 

 

A może Ojcu spodobałby by się Duster? Za 50kPLN masz już akceptowalną wersje z klimą.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Tomo napisał:

 

Byłem dziś w Fordzie, Skodzie i Toyocie.

 

Ford EcoSport w podstawowej wersji wyposażenia można kupić za 62 TPLN.

Fiesta 55 TLN, Ka+ za 52 TPLN.

 

Skoda Fabia totalny golas 46 TPLN, trochę lepsza ok. 50 TPLN

CityGo goły za 37 TPLN a taki ciut lepszy 42 TPLN - ale nadal blacha na drzwiach.

 

Toyota Aygo od 37 TPLN ale też goła blacha i biednie.

Yaris to w ogóle kosmos.

 

 

 

Ceny nowych aut oszalały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Mars_wrc napisał:

 

A może Ojcu spodobałby by się Duster? Za 50kPLN masz już akceptowalną wersje z klimą.

 

Ale mieliśmy szukać auta klasy B a zaczynamy mocno odbiegać - zamieniać grzmota na grzmota.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomo napisał:

 

A czemu ? Nie ma takiej opcji ? :hmm:

 

Z 10 lat temu pożyczałem na weekend Suzuki Jimny a później jeszcze Vitarę.

Oba auta były prawie nowe > 1 kkm przebiegu i dostałem je na weekend za free.

Teraz sprzedaz robia floty... na fizola patrza dziwnie. Ni wszedzie ale jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomo napisał:

 

Usiadłem dziś w obu - jak dla mnie Rapid to dłuższa Fabia.

Nadal pamiętajmy o założeniach - szukamy auta na 2 osoby - ilość miejsca na tylnym siedzeniu ma praktycznie zerowe znaczenie.

No i dokładnie takie samo będzie użytkowanie u moich rodziców. Jechali fabią znajomych, i zdecydowali o wyborze Rapida. Trochę szerzej, trochę więcej miejsca wzdłuż. Tylko tyle i aż tyle. A gabaryty małe w dalszym ciągu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poleciłbym Ci wynajem długoterminowy czy inaczej leasing dla osoby fizycznej.

Dla swoich rodziców zorganizowałem coś takiego (mam taką usługę w korpo) i są bardzo zadowoleni

Kupno auta nie ma sensu

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomo napisał:

Ale mieliśmy szukać auta klasy B a zaczynamy mocno odbiegać - zamieniać grzmota na grzmota.

Logan, Sandero ale żadne Stepway, wersja Open z klimą z silnikiem 1.0 sce - ok 35 tys. nowe auto i dobrych parę lat pojeździ, wsiada i wysiada się bardzo dobrze. Miejsca dla 2 osób wystarczy, trochę wibruję na wolnych ale naprawdę nic irytującego, jedzie dobrze, pali mało. Dynamika do 100 km/h jak się ogarnie bdb. Czego chcieć więcej:-) jakby co polecam 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dacia Sandero (o ile ktoś nie ma dziwnego uczulenia na znaczek) spełnia w 100% założenia, ale po dobraniu dodatków do wersji Open bardziej kalkuluje się wybrać wersję Laureate-  mam tu na myśli np. istnienie regulacji kierownicy czy fotela na wysokość. Wersję Stepway polecam jeszcze bardziej, bo wtedy cała buda stoi wyżej i poza jeszcze wyższym wsiadaniem zapominamy jednocześnie o wszelkich dołach, krawężnikach itp. W mieście spisuje się idealnie.

Natomiast Logan to w zasadzie to samo wnętrze, ale jako sedan to już dłuższe auto- trochę więc odstaje od założeń. W każdym razie najwyższe wersje Sandero i Logana z najsłabszym silnikiem (poza Stepway) to poziom ok. 36 tys, więc dobierając nawet wszystkie opcje dodatkowe, łącznie klimą automatyczną i tak nie przekraczamy 40 tys zł (zwykle z ceny da się urwać do ok. 1000zł).

Edytowane przez Wasylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wasylek napisał:

Dacia Sandero (o ile ktoś nie ma dziwnego uczulenia na znaczek) spełnia w 100% założenia, ale po dobraniu dodatków do wersji Open bardziej kalkuluje się wybrać wersję Laureate-  mam tu na myśli np. istnienie regulacji kierownicy czy fotela na wysokość. Wersję Stepway polecam jeszcze bardziej, bo wtedy cała buda stoi wyżej i poza jeszcze wyższym wsiadaniem zapominamy jednocześnie o wszelkich dołach, krawężnikach itp. W mieście spisuje się idealnie.

Natomiast Logan to w zasadzie to samo wnętrze, ale jako sedan to już dłuższe auto- trochę więc odstaje od założeń. W każdym razie najwyższe wersje Sandero i Logana (poza Stepway) to poziom ok. 36 tys, więc dobierając nawet wszystkie opcje dodatkowe, łącznie klimą automatyczną i tak nie przekraczamy 40 tys zł.

 

Będę musiał się przejechać i to obejrzeć.

Samochód ma służyć do jeżdżenia a nie być kapliczką do modlenia się do znaczka.

Zresztą widziałem w kilku krajach Dacię sygnowaną jako Renault.

 

Logan odpada bo wożenie za sobą pustego bagażnika sedana jest bez sensu, ale ten Sandero to może być niezłe :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tomo napisał:

 

Będę musiał się przejechać i to obejrzeć.

Samochód ma służyć do jeżdżenia a nie być kapliczką do modlenia się do znaczka.

Zresztą widziałem w kilku krajach Dacię sygnowaną jako Renault.

 

Logan odpada bo wożenie za sobą pustego bagażnika sedana jest bez sensu, ale ten Sandero to może być niezłe :ok:

 

Zerknij jeszcze na Suzuki Baleno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Tomo napisał:

Będę musiał się przejechać i to obejrzeć.

Samochód ma służyć do jeżdżenia a nie być kapliczką do modlenia się do znaczka.

Zresztą widziałem w kilku krajach Dacię sygnowaną jako Renault.

 

Logan odpada bo wożenie za sobą pustego bagażnika sedana jest bez sensu, ale ten Sandero to może być niezłe :ok:

 

Sandero to może być dobry wybór.

Jak nawet zaszalejesz z niestandardowym kolorem, automatyczna klimatyzacją i kamerą cofania, to wersja z Laureate podstawowym silnikiem trochę przekroczy 40 tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Artur_W_wa napisał:

No i dokładnie takie samo będzie użytkowanie u moich rodziców. Jechali fabią znajomych, i zdecydowali o wyborze Rapida. Trochę szerzej, trochę więcej miejsca wzdłuż. Tylko tyle i aż tyle. A gabaryty małe w dalszym ciągu. 

 

Wymiary Rapid vs. Fabia

 

Długość: 4483 vs. 3997 (samochód dłuższy o prawie pół metra a szukamy w miarę krótkiego)

Szerokość: 1706 vs. 1732 :totalszok: (wynika z tego że Fabia jest szersza od Rapida o 2,5 cm - i jest to wynik bez lusterek bocznych)

Rozstaw osi - ja wiem, że możemy mówić przy tym parametrze o komforcie jazdy ale czy w mieście ma to jakiekolwiek znaczenie ? Poza tym szukamy auta do jazdy w 2 osoby.

 

Wiem, że decyduje ocena subiektywna ale jednak suchych faktów nie da się pominąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Tomo napisał:

 

Wymiary Rapid vs. Fabia

 

Długość: 4483 vs. 3997 (samochód dłuższy o prawie pół metra a szukamy w miarę krótkiego)

Szerokość: 1706 vs. 1732 :totalszok: (wynika z tego że Fabia jest szersza od Rapida o 2,5 cm - i jest to wynik bez lusterek bocznych)

Rozstaw osi - ja wiem, że możemy mówić przy tym parametrze o komforcie jazdy ale czy w mieście ma to jakiekolwiek znaczenie ? Poza tym szukamy auta do jazdy w 2 osoby.

 

Wiem, że decyduje ocena subiektywna ale jednak suchych faktów nie da się pominąć

 

Rapid, to taka naciągnięta Fabia - ta sama, płyta podłogowa. Jak nie potrzeba długiego bagażnika czy częstego korzystania z tylnej kanapy, to szkoda się męczyć z tym zbędnym pół metra ;)  Po co kupować auto krótsze o pół metra od Mondeo, jak można kupić krótsze o metr.  

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Majkiel napisał:

 

Rapid, to taka naciągnięta Fabia - ta sama, płyta podłogowa. Jak nie potrzeba długiego bagażnika czy częstego korzystania z tylnej kanapy, to szkoda się męczyć z tym zbędnym pół metra ;)  Po co kupować auto krótsze o pół metra od Mondeo, jak można kupić krótsze o metr.  

 

Zastanawiające jest, że Rapid będąc na tej samej płycie podłogowej jest o 2,6 cm węższy :hmm:

Co kierowało konstruktorami, że powiększając auto B na klasę B+ zamiast delikatnie zwiększyć szerokość zrobili odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tomo napisał:

 

Zastanawiające jest, że Rapid będąc na tej samej płycie podłogowej jest o 2,6 cm węższy :hmm:

Co kierowało konstruktorami, że powiększając auto B na klasę B+ zamiast delikatnie zwiększyć szerokość zrobili odwrotnie.

 

Z parą Octavia/Golf zrobili to samo. Przedłużyli podwozie, zrobili Skodę i większość myślała że to samochód o klasę wyżej. Może chodzi o to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki baleno - podobno lepiej jeździ niż wygląda 😄

albo

Corsa: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-corsa-corsa-enjoy-1-4-75km-nowy-zarejestrowany-ID6C5RGF.html#f4003bf6a8

(prosty silnik 1.4 - zewsze to lepiej niż 1.0 Sce w sandero, plus wnętrze z relatywnie dobrych materiałów w przeciwieństwie do dacii)

albo

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-208-active-klimatyzacja-2-strefowa-czujniki-parkowania-kredyt-0-ID6BUcZe.html

(lepsze wyposażenie od corsy, wnętrze moim zdaniem jeszcze lepiej wykonane, emerytom może przeszkadzać układ zegarów - choć dla mnie to akurat zaleta w tym aucie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, iwik napisał:

Suzuki baleno - podobno lepiej jeździ niż wygląda 😄

albo

Corsa: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-corsa-corsa-enjoy-1-4-75km-nowy-zarejestrowany-ID6C5RGF.html#f4003bf6a8

(prosty silnik 1.4 - zewsze to lepiej niż 1.0 Sce w sandero, plus wnętrze z relatywnie dobrych materiałów w przeciwieństwie do dacii)

albo

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-208-active-klimatyzacja-2-strefowa-czujniki-parkowania-kredyt-0-ID6BUcZe.html

(lepsze wyposażenie od corsy, wnętrze moim zdaniem jeszcze lepiej wykonane, emerytom może przeszkadzać układ zegarów - choć dla mnie to akurat zaleta w tym aucie)

W/w są średnio 10 tys.droższe od Sandero. Nie ma sensu dokładania "dychy" do Baleno, Corsy itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, jacob24 napisał:

W/w są średnio 10 tys.droższe od Sandero. Nie ma sensu dokładania "dychy" do Baleno, Corsy itd. 

 

"Dychę" droższe, ale od podstawowej opcji sandero z klimą.

Jak weźmiemy jedyną sensowną, czyli laureate z potrzebnymi opcjami (lakierem, plus choćby czujnikami parkowania) wyjdzie pod 40k.

Ja bym "piątaka" dołożył, żeby mieć corsę z silnikiem 1.4, a nie dacię z 1.0. Pewnie ten "piątak" wróci się przy odsprzedaży.

Ale decyzja należy do 'sponsora' 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

Suzuki baleno - podobno lepiej jeździ niż wygląda 😄

albo

Corsa: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-corsa-corsa-enjoy-1-4-75km-nowy-zarejestrowany-ID6C5RGF.html#f4003bf6a8

(prosty silnik 1.4 - zewsze to lepiej niż 1.0 Sce w sandero, plus wnętrze z relatywnie dobrych materiałów w przeciwieństwie do dacii)

albo

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-208-active-klimatyzacja-2-strefowa-czujniki-parkowania-kredyt-0-ID6BUcZe.html

(lepsze wyposażenie od corsy, wnętrze moim zdaniem jeszcze lepiej wykonane, emerytom może przeszkadzać układ zegarów - choć dla mnie to akurat zaleta w tym aucie)

 

Peugeot :

Cena katalogowa samochodu 60 400 PLN
Cena przy zakupie na firmę w finansowaniu PSA Finance 46 500 PLN

Samochód zarejestrowany z uruchomiona gwarancją 30.04.2019

 

Jeśli cena Opla jest faktycznie bez kruczków, to całkiem atrakcyjna. Plus za "normalny" silnik ;)

Przede wszystkim wypowiedzieć musiałby się przyszły kierowca.

 

2 godziny temu, Tomo napisał:

 

Zastanawiające jest, że Rapid będąc na tej samej płycie podłogowej jest o 2,6 cm węższy :hmm:

Co kierowało konstruktorami, że powiększając auto B na klasę B+ zamiast delikatnie zwiększyć szerokość zrobili odwrotnie.

 

Te dwa centymetry, to tyle co nic, ot inaczej wyprofilowana blacha drzwi czy mniej lub bardziej wystające błotniki.

Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1401 vs 1418 (Fabia/Rapid)

Szerokość nad podłokietnikami z tyłu: 1386 vs  1428

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, iwik napisał:

 

"Dychę" droższe, ale od podstawowej opcji sandero z klimą.

Jak weźmiemy jedyną sensowną, czyli laureate z potrzebnymi opcjami (lakierem, plus choćby czujnikami parkowania) wyjdzie pod 40k.

Ja bym "piątaka" dołożył, żeby mieć corsę z silnikiem 1.4, a nie dacię z 1.0. Pewnie ten "piątak" wróci się przy odsprzedaży.

Ale decyzja należy do 'sponsora' 😄

i takowa w zupełności wystarcza, ma koła, drzwi, klimę, wygodnie się wsiada, czujniki to koszt bodajże kilkaset zł. Laureatte na pewno wychodził poniżej 40 tys. Corsa z 1.4 ma na pewno przewagę w dodatku 1 cylindra. Moc jak z tej pojemności jak na dzisiejsze standardy jest delikatnie mówiąc mała, jest moment i pojemność ale z kolei 16 zaworów więc tak czy inaczej trzeba kręcić, spalanie na pewno będzie większe niż w 1.0. Nadal nie widzę argumentów:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Majkiel napisał:

Plus za "normalny" silnik

ja zrewidowałem swoje poglądy i poza równiejszą pracą na wolnych obrotach nie widzę żadnych zalet tego silnika. Zaletą mogłoby być ew. długie piąte przełożenie i utrzymywanie prędkości powyżej 130 km/h ale nie tego szukamy:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

Ja bym "piątaka" dołożył, żeby mieć corsę z silnikiem 1.4, a nie dacię z 1.0. Pewnie ten "piątak" wróci się przy odsprzedaży.

Równie dobrze można dorzucić tego "piątaka" za silnik TCe90 w Dacii... I na pewno warto.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Wasylek napisał:

Równie dobrze można dorzucić tego "piątaka" za silnik TCe90 w Dacii... I na pewno warto.

jeżeli można dołożyć 5 tys. to najlepsza z możliwych decyzji TCe90

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bielaPL napisał:

Sandero jak @Alanka

Sandero ma dużego plusa za fotele. Wsiadasz i nie lecisz w dół i przy wysiadaniu też jest to wygodne. Mój teść i babcia (jedno przed, a drugie po 70) chwalą sobie, ze nie muszą sie wysilać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iwik napisał:

 

"Dychę" droższe, ale od podstawowej opcji sandero z klimą.

Jak weźmiemy jedyną sensowną, czyli laureate z potrzebnymi opcjami (lakierem, plus choćby czujnikami parkowania) wyjdzie pod 40k.

Ja bym "piątaka" dołożył, żeby mieć corsę z silnikiem 1.4, a nie dacię z 1.0. Pewnie ten "piątak" wróci się przy odsprzedaży.

Ale decyzja należy do 'sponsora' 😄

Sandero Laureate, czujniki przód i tył, silnik 1.0, kolor biały - 36 500 zł.

Jeżdżę od stycznia.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Tomo napisał:

tał sobie Yarisek hybrydowy za jedyne....uwaga....78 400 PLN

I nie kupiłeś... jak kiedys napisałem że Yaris hybryda zupelnie nie spina mi sie rozsądkowo i ekonomicznie to zaraz z 10 userów mnie przekonywało że nie mam racji bo to okazja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.