Skocz do zawartości

Skoda Kamiq - ceny


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Mars_wrc napisał:

Ciekawa sprawa z tym 1.5 ... mieliśmy brać ten motor w Golfie, ale stanęło na Insigni 1.5 ;)

Ciekaw ile to będzie palić.

19 minut temu, wujekcybul napisał:

Oj z deszczu pod rynne niestety. 

To jakiś nowy wynalazek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

W USA strasznie narzekali na ten silnik w Chevroletach. Topily sie min tloki. Mam nadzieje, ze problem juz wyeliminowany.

 

Jak się stopią to naprawią ;)

Auto na 4 lata, opelflex 2+2 pakiet złoty czyli gwara + assistance + przeglądy + robocizna + części.

 

A co do spalania to po prostu liczę na niższe niż w obecnej Astrze J 1.4T. Średnie spalanie od wyjazdu z salonu mam 9.7 / 100, liczone z komputera. Ale to buda kombi, automat i duży procent jeżdżenia po mieście. Astra ma katalogowe 9.1 chyba, Insignia B 1.5T AT ma 2 litry mniej w katalogu. Czyli powinna palić lekko poniżej 8.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Mars_wrc napisał:

 

Jak się stopią to naprawią ;)

Auto na 4 lata, opelflex 2+2 pakiet złoty czyli gwara + assistance + przeglądy + robocizna + części.

 

A co do spalania to po prostu liczę na niższe niż w obecnej Astrze J 1.4T. Średnie spalanie od wyjazdu z salonu mam 9.7 / 100, liczone z komputera. Ale to buda kombi, automat i duży procent jeżdżenia po mieście. Astra ma katalogowe 9.1 chyba, Insignia B 1.5T AT ma 2 litry mniej w katalogu. Czyli powinna palić lekko poniżej 8.

 

 

Cos duzo te ople pala. U mnie srednia z ponad 30kkm to 7.6 chyba. Jezdze glownie po Krakowie w godzinach szczytow, plus oczywiscie jakies wypady wakacyjno-zimowe. Szacuje 70 miasto 30trasy.

Najnizsze jakie zanotowalem to bylo 5.2 chyba, ale bardzo spokojna jazda lokalnymi drogami.

No i buda SUVa co tez nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, zinger napisał:

Cos duzo te ople pala. U mnie srednia z ponad 30kkm to 7.6 chyba. Jezdze glownie po Krakowie w godzinach szczytow, plus oczywiscie jakies wypady wakacyjno-zimowe. Szacuje 70 miasto 30trasy.

Najnizsze jakie zanotowalem to bylo 5.2 chyba, ale bardzo spokojna jazda lokalnymi drogami.

No i buda SUVa co tez nie pomaga.

 

Ale Ty masz zajebiściemałopalące TSI. W swoim Golfie TSI mam średnie z 21kkm 6.3, liczone z kompa. A 80% jazdy mam po mieście.

Po prostu 1.4T 140 w Astrze J / Insigni A paliły dużo. Do tego dochodziła wysoka waga zarówno Astry jak i Insigni. A u nas jeszcze dochodzi automat.

 

Nowa Astra K 1.4T 150 ma katalogowe spalanie ok. 3 litrów mniejsze niż Astra J 1.4T 140. Przepaść.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, zinger napisał:

Cos duzo te ople pala. U mnie srednia z ponad 30kkm to 7.6 chyba. Jezdze glownie po Krakowie w godzinach szczytow, plus oczywiscie jakies wypady wakacyjno-zimowe. Szacuje 70 miasto 30trasy.

Najnizsze jakie zanotowalem to bylo 5.2 chyba, ale bardzo spokojna jazda lokalnymi drogami.

No i buda SUVa co tez nie pomaga.

AJ 1,4T to silnik nie nowość, wtrysk pośredni, a u kolegi tak jak pisał automat, auto lekkie nie jest i jazda po mieście.

Moja Insignia A kombi, manual, z tym silnikiem ma z kompa średnie spalanie 8,7 z 60kkm (50:50).

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Mars_wrc napisał:

 

Ale Ty masz zajebiściemałopalące TSI. W swoim Golfie TSI mam średnie z 21kkm 6.3, liczone z kompa. A 80% jazdy mam po mieście.

Po prostu 1.4T 140 w Astrze J / Insigni A paliły dużo. Do tego dochodziła wysoka waga zarówno Astry jak i Insigni. A u nas jeszcze dochodzi automat.

 

A, myslalem, ze o nowych silnikach piszesz.

 

Ile masz KM w tym Golfie? U u siebie tez mam AT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, zinger napisał:

A, myslalem, ze o nowych silnikach piszesz.

 

Ile masz KM w tym Golfie? U u siebie tez mam AT.

 

Golf miał być do jeżdżenia po mieście i miał być tani. I był, to był najtańszy stockowy Golf w PL. Silnik to 1.0TSI 85KM. Aczkolwiek jestem bardzo pozytywnie tym silnikiem zaskoczony. W mieście rewelacja, w trasie do 140-150km/h nie odczuwam żadnego dyskomfortu. A i 190 poleciał, bez większego problemu. W golfie mam manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, ZUBERTO napisał:

AJ 1,4T to silnik nie nowość, wtrysk pośredni, a u kolegi tak jak pisał automat, auto lekkie nie jest i jazda po mieście.

Moja Insignia A kombi, manual, z tym silnikiem ma z kompa średnie spalanie 8,7 z 60kkm (50:50).

 

Ja w Astrze J sedan mam srednia 7.1 litra z 45kkm (liczone z dystrybutora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Mars_wrc napisał:

 

Golf miał być do jeżdżenia po mieście i miał być tani. I był, to był najtańszy stockowy Golf w PL. Silnik to 1.0TSI 85KM. Aczkolwiek jestem bardzo pozytywnie tym silnikiem zaskoczony. W mieście rewelacja, w trasie do 140-150km/h nie odczuwam żadnego dyskomfortu. A i 190 poleciał, bez większego problemu. W golfie mam manuala.

No to tlumaczy spalanie, aczkolwiek na te parametry, to raczej szalu nie ma;)

 

Ale, ostatnio, bedac na wakacjach, jezdzilem 2 tyg stosunkowo nowa Kia Stonic 1.0T,niby 120KM (wlasnie sprawdzilem i jestem w szkou. bo obstawialem jakies 90KM po tym jak to jezdzilo). O matko, 3 cylindry brzmialy niczym moja kosiarka. Na miasto bylo ok, na trase, przy bardzo spokojnej jezdzie i plaskim odcinku tez, ale jakakolwiek proba wyprzedzenia, czy lekkie wzniesienie i przy 100 trzeba bylo z 5 na 3 redukowac, zeby to cokolwiek chcialo przyspieszyc. No i spalanie takie sobie bylo. Zrobilem 1700km, glownie drogami szybkiego ruchu ae raczej przepisowo, czyli 100-120, na autostradzie czasamido 140 i srednia mi wyszla 6.8. Moim zdaniem sporo, na warunki w jakich jezdzilem.

 

Edit. wlasnie doczytalem, ze ta kia ma 120KM przy 6000 obrotow, to nic dziwnego, ze nie chciala jechac, jak ja normalnie traktowalem :hehe: Przy 6000 by mi chyba bebenki w uszach popekaly od tego jazgotu.

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Spajdi napisał:

Jasny gwint vag zrobił świetną serię silników 1.4 TSI EA 211, a teraz znowu daje dupy z 1.5 😕 oni chyba co drugi silnik potrafią jako tako zrobić 😞 Chociaż dziwne bo jak pertyn testował golfa z 1.5 TSI to twierdził, że jeździ jeszcze lepiej niż 1.4... może miał jakiś egzemplarz bez czkawki.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Bo to Pertyn :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, zinger napisał:

No to tlumaczy spalanie, aczkolwiek na te parametry, to raczej szalu nie ma;)

 

Ale, ostatnio, bedac na wakacjach, jezdzilem 2 tyg stosunkowo nowa Kia Stonic 1.0T,niby 120KM (wlasnie sprawdzilem i jestem w szkou. bo obstawialem jakies 90KM po tym jak to jezdzilo). O matko, 3 cylindry brzmialy niczym moja kosiarka. Na miasto bylo ok, na trase, przy bardzo spokojnej jezdzie i plaskim odcinku tez, ale jakakolwiek proba wyprzedzenia, czy lekkie wzniesienie i przy 100 trzeba bylo z 5 na 3 redukowac, zeby to cokolwiek chcialo przyspieszyc. No i spalanie takie sobie bylo. Zrobilem 1700km, glownie drogami szybkiego ruchu ae raczej przepisowo, czyli 100-120, na autostradzie czasamido 140 i srednia mi wyszla 6.8. Moim zdaniem sporo, na warunki w jakich jezdzilem.

 

Edit. wlasnie doczytalem, ze ta kia ma 120KM przy 6000 obrotow, to nic dziwnego, ze nie chciala jechac, jak ja normalnie traktowalem :hehe: Przy 6000 by mi chyba bebenki w uszach popekaly od tego jazgotu.

Nie wyszedl im ten silnik w PL wogole ceeda swojego czasu wycofali z tym silnikiem z oferty nikt tego nie kupowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kangurki występowały również w 1.4 TSI 150, lecz takie delikatne. Było o tym sporo na forum Leona i ja na to zwróciłem uwagę podczas testu Leona. Może na tyle dobrze operuję sprzęgłem i gazem, iż mnie to w ogóle nie dawało się we znaki, lecz chwilę temu zakończyłem tygodniowy test Skody Karoq Scout z silnikiem 1.5 TSI 150 KM, skrzynią biegów DSG wyposażoną w napęd na cztery koła. Pierwszy raz w wypadku DSG rzuciło mi się w oczy, iż skrzynia podczas ruszania swoją pracą przypomina CVT, a nie dwusprzęgłówkę. Może to jest celowy zabieg ze strony VW, aby skrzynia ruszała z wysokimi obrotami jakby na półsprzęgle, żeby nie było kangurkowania???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎07‎-‎29 o 12:39, zinger napisał:

Cos duzo te ople pala. U mnie srednia z ponad 30kkm to 7.6 chyba. Jezdze glownie po Krakowie w godzinach szczytow, plus oczywiscie jakies wypady wakacyjno-zimowe. Szacuje 70 miasto 30trasy.

Najnizsze jakie zanotowalem to bylo 5.2 chyba, ale bardzo spokojna jazda lokalnymi drogami.

No i buda SUVa co tez nie pomaga.

Ale stoisz w korkach, i masz SS? Czy jezdzisz obwodnica w 80%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

Kangurki występowały również w 1.4 TSI 150, lecz takie delikatne. Było o tym sporo na forum Leona i ja na to zwróciłem uwagę podczas testu Leona. Może na tyle dobrze operuję sprzęgłem i gazem, iż mnie to w ogóle nie dawało się we znaki, lecz chwilę temu zakończyłem tygodniowy test Skody Karoq Scout z silnikiem 1.5 TSI 150 KM, skrzynią biegów DSG wyposażoną w napęd na cztery koła. Pierwszy raz w wypadku DSG rzuciło mi się w oczy, iż skrzynia podczas ruszania swoją pracą przypomina CVT, a nie dwusprzęgłówkę. Może to jest celowy zabieg ze strony VW, aby skrzynia ruszała z wysokimi obrotami jakby na półsprzęgle, żeby nie było kangurkowania???

TAki urok skrzyń dwusprzęgłowych.

Choć u mnie nie ma kangurków i rusza raczej płynnie, nawet w korkach ładnie radzi z pełzaniem.

To jednak czasem czuć jak załącza sprzęgło, czasem czuć jak zmieni bieg, a innym razem można wyczuć jazdę na półsprzęgle z lekkim poślizgiem.

Nie jeździłem DSG, ale z 7DCT jestem zadowolony, bo wszystko odbywa się w miarę płynnie, tak w normalnej jeździe, jak i po dociśnięciu pedału gazu do dechy.

Może to też zaleta diesla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gregoryj napisał:

Ale stoisz w korkach, i masz SS? Czy jezdzisz obwodnica w 80%?

Jak napisalem, jezdze w godzinach szczytu do/z pracy przez miasto. Mam SS ale go zawsze dezaktywuje jak tylko do auta wsiadam.

Oczywiscie spalanie w takich warunkach jest znacznie wieksze bo ok 9, srednie vmax oscyluje czesto w granicach 20km/h. 

Natomiast jakos w pazdzierniku nie jezdzilem do pracy, a po miescie jezdzilem poza szczytem, kiedy sr vmax bylo ok 35 i wowczas sr spalanie mialem ponizej 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.