Skocz do zawartości

Dupowóz z salonu


el_diablo

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, iwik napisał:

 

Golf SV nie kładzie się w zakrętach. A wersja z 1.5 TSI będzie miała wielowahacz, więc pewnie będzie skręcać dużo lepiej niż mój 1.2 z belką i na balonach 15" 😄

W tym roku ostatnia szansa, kończą produkcję SV - lud woli crossovery, bo modne.

Serio?? Kurna, liczyłem że za jakieś 2 lata kupię sobie nówkę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, el_diablo napisał:

Podobno Opel od jakiegoś czasu zaczął w Insigniach przy przeglądach dolewać do paliwa środków czyszczących. To chyba nie wróży długowieczności silnika...

Ale to odgórne zalecenie, czy ASO chce dorobić sprzedając klientom te środki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.07.2019 o 14:12, rwIcIk napisał:

Vitara?

https://suzuki.pl/auto/samochody/Vitara

Za ~80 kzł z silnikiem 1,4 nieźle wypasiony nawet z automatem.

 

Jeśli chce się dobrze wyposażoną Vitarę to minimum 100 trzeba wydać. Te najtańsze 1.4 są ograniczone o niektóre systemy bezpieczeństwa. Ale faktycznie kawał porządnego auta.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Nie wiem czy Cię w ogóle interesuje, ale ponoć Golfy sprzedają z 11tys. rabatem.

 

Patrząc na oferty w necie to wersja 150KM i tak wychodzi powyżej 100 tys. zł, nie wiem ile jeszcze w salonie można wynegocjować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, el_diablo napisał:

 

Patrząc na oferty w necie to wersja 150KM i tak wychodzi powyżej 100 tys. zł, nie wiem ile jeszcze w salonie można wynegocjować.

Nie wiele. 11kzł dostajesz w ramach promocji. My urwaliśmy jeszcze 1kzł + trzeci rok gwarancji, na auto które właśnie przyjechało do salonu. Tyle, że cena była 66kzł, może przy większej sumie dadzą większy rabat. Z drugiej strony jak rozmawialiśmy o aucie w podobnych pieniądzach ale dopiero zamówione to nie chcieli dać 1kzł.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Update po rundce po salonach z żoną - na placu boju pozostało trzech zawodników:

- Mitsubishi Eclipse Cross,

- KIA Sportage,

- KIA Optima kombi.

 

PS. Gdyby ktoś chciał zamawiać Optimę do produkcji (na stocku już mały wybór) to zamówienia przyjmują tylko do 27.08.2019, potem model wypada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, el_diablo napisał:

Update po rundce po salonach z żoną - na placu boju pozostało trzech zawodników:

- Mitsubishi Eclipse Cross,

- KIA Sportage,

- KIA Optima kombi.

 

PS. Gdyby ktoś chciał zamawiać Optimę do produkcji (na stocku już mały wybór) to zamówienia przyjmują tylko do 27.08.2019, potem model wypada.

 

z ciekawości, jaką wersje Sportage udało się zmieścić w założonym budżecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czacha napisał:

Piszesz o starosci i bolacej nodze.. bierz suva lub crossovera. Z uplywem czasu docenisz wygodniejsze wsiadanie i wysiadanie :) Za 100tys jest w czym wybierac. 

starość + boląca noga to się wybiera mini-vana a nie wdrapywanie do SUVa :)

napompowany segment B/C ... wszelkie vengi, golf-sportsvan, merc B-klasa, scenic, itp

ewentualnie typowe "dostawczaki" jeśli jesteś działkowiczem :) .... coś w stylu kangoo, berlingo, ford tourneo courier

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Azbest napisał:

starość + boląca noga to się wybiera mini-vana a nie wdrapywanie do SUVa :)

napompowany segment B/C ... wszelkie vengi, golf-sportsvan, merc B-klasa, scenic, itp

 

Mały, kompaktowy SUV też będzie w sam raz :ok:

Sam wybrałem taki, gdy mnie dopadły problemy ze stawami.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.08.2019 o 11:07, el_diablo napisał:

 

Benzyna 1.6 177 km automat. Wersja M z pakietem Smart.

Średnio to jedzie. Nie wspomne o spalaniu. 

 

Dnia 4.08.2019 o 11:45, rwIcIk napisał:

80000 zł to dobra cena i spory wypas z AT :ok:

Chcieć mieć więcej jest wersja 4x4 AllGrip, ale z AT trzeba 10000 zł dorzucić.

Wyciszenie w Suzuki jest mega kiepskie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, el_diablo napisał:

 

W sensie prowadzenia czy osiągów? Ja nie jeździłem jeszcze.

Zobacz sam. Moim zdaniem 1.6@177KM za słaby jest. Miałem test z A/T co może miało wpływ na osiągi ale doopy nie urywało. Za to w środku zdecydowanie na plus. Wygląd jest najmocniejszą stroną Kia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lucash napisał:

Zobacz sam. Moim zdaniem 1.6@177KM za słaby jest. Miałem test z A/T co może miało wpływ na osiągi ale doopy nie urywało. Za to w środku zdecydowanie na plus. Wygląd jest najmocniejszą stroną Kia. 

Bez przesady - to nie jest wyścigówka.

Mi cherlawy diesel 1,7 140 KM z AT starcza do sprawnego poruszania się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.08.2019 o 20:39, czacha napisał:

Smigam po mazurach paromiesiecznym Sportage z automatem i napedem AWD. Pod maska diesel 1.6 ten w okolicach 130KM. Nie ma tragedii ;) To nie fura do wyscigow.. 

 

Na jakich kołach 17 czy 19? Ja jeździłem testowym na 19 i trochę trzęsie na gorszej nawierzchni. Ciekawy jestem jak jest na 17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.08.2019 o 09:52, lucash napisał:

Zobacz sam. Moim zdaniem 1.6@177KM za słaby jest. Miałem test z A/T co może miało wpływ na osiągi ale doopy nie urywało. Za to w środku zdecydowanie na plus. Wygląd jest najmocniejszą stroną Kia. 

Wg mnie źle nie jest. Prowadzi się nieźle, dynamika jest co najmniej wystarczająca. Oczywiście zależy do czego się porównuje...

Za to minusem jest duży szum powietrza przy wyższej prędkości - ogólnie wyciszenie nie jest jakieś super. W testowym słyszałem też jakiś trzeszczący plastik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, el_diablo napisał:

 

Na jakich kołach 17 czy 19? Ja jeździłem testowym na 19 i trochę trzęsie na gorszej nawierzchni. Ciekawy jestem jak jest na 17.

17" to opony balony. Ja w Tucsonie pompuję min. zalecane i jest komfortowo. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, el_diablo napisał:

 

Na jakich kołach 17 czy 19? Ja jeździłem testowym na 19 i trochę trzęsie na gorszej nawierzchni. Ciekawy jestem jak jest na 17.

Na 17'' i jest spoko, jezdzilismy troche po bezdrozach no i Landruiser to to nie jest, ale tragedii nie ma. Przejechalem sie dzien pozniej GT Line'em na 19'' i porazka jakie to twarde. Jesli ktos jezdzi po rownych jak stol drogach to mozna brac, ale 19'' i jakiekolwiek nierownosci = wybite pląby i uszkodzony kregoslup ;) Normalnie jak w wozie drabiniastym.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, rwIcIk napisał:

Kiedyś szukałem wśród rożnych marek i skończyło się na Koreańczyku :ok:

 

Szczerze mówiąc jak się zacznie szukać to okazuje się że obecnie 100 tys. to dość ograniczony budżet. A KIA daje sporo samochodu w przeliczeniu na złotówkę - czy to Sportage czy Optima.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, el_diablo napisał:

Szczerze mówiąc jak się zacznie szukać to okazuje się że obecnie 100 tys. to dość ograniczony budżet. A KIA daje sporo samochodu w przeliczeniu na złotówkę - czy to Sportage czy Optima.

Japończyki, Niemce wychodzą sporo drożej z tym samym wypasem :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, czacha napisał:

Pochwal sie wersja i cena :) No i jaki rozmiar kol? :)

 

1.6 turbo 177KM, 2wd, automat, wersja M z pakietem Smart, kolor sparkling silver. Koła 17". Hak holowniczy oryginalny.

Cena łączna 100.500. finansowanie 2*50% bezkosztowe.

  • Lubię to 5
  • Dzięki 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, el_diablo napisał:

 

1.6 turbo 177KM, 2wd, automat, wersja M z pakietem Smart, kolor sparkling silver. Koła 17". Hak holowniczy oryginalny.

Cena łączna 100.500. finansowanie 2*50% bezkosztowe.

Pyszna cena :ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, el_diablo napisał:

 

1.6 turbo 177KM, 2wd, automat, wersja M z pakietem Smart, kolor sparkling silver. Koła 17". Hak holowniczy oryginalny.

Cena łączna 100.500. finansowanie 2*50% bezkosztowe.

Fajna cena, niech sie dobrze sprawuje :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, el_diablo napisał:

 

1.6 turbo 177KM, 2wd, automat, wersja M z pakietem Smart, kolor sparkling silver. Koła 17". Hak holowniczy oryginalny.

Cena łączna 100.500. finansowanie 2*50% bezkosztowe.

 

A ile to cennikowo stoi?

NIech sie sprawuje :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze kilka słów o ogólnych spostrzeżeniach i samochodach które odpadły z konkurencji.
Po pierwsze Lancer jest obszernym samochodem jak na swój segment - obecnie chyba tylko w Hondzie Civic nie odczuwałem ciaśniejszego wnętrza.
Po drugie kluczowym kryterium wyboru był komfort siedzenia dla żony z uwagi na jej kręgosłup po urazach.
Kandydatem nr jeden był Hyundai i30 fastback, na którego miałem ofertę w granicach 85.000. Niestety odpadł z uwagi na totalnie niewygodne dla żony siedzenia - i przednie i tylne. Zresztą subiektywnie wnętrze i30 sprawiało najbardziej tandetne wrażenie ze wszystkich samochodów, które oglądaliśmy.
W Hyundaiu obejrzeliśmy przy okazji Kona, która jest całkiem fajna i nawet wygodna, ale ma za mały bagażnik (w końcu to klasa B) oraz Tucson - ale cena w konfiguracji takiej jak Sportage to minimum 112.500.
Kandydat nr dwa Honda Civic. Jeździ genialnie, ale ma pewne wady. Sedan ma masakrycznie mały otwór załadunkowy bagażnika. Natomiast hatchback w przystępnej cenowo wersji Sport nie ma możliwości montażu haka z uwagi na centralny wydech. Wyższa wersja ma wydech klasyczny, ale to już cennikowo 115.000, a do rabatów nie są skłonni. Widziałem na OtoMoto jeden egzemplarz z wyprzedaży 2018 za 103.000. Poza tym, pod przednimi siedzeniami nie ma miejsca na stopy dla pasażerów z tyłu. No i w Hondzie tak samo czułem ciągnące udo jak w Lancerze.
Kandydat nr trzy Kia Optima. Duży, wygodny, w miarę dynamiczny, w miarę cichy, do zamówienia za ok. 100.000, bo takich konfiguracji (benz. turbo automat) na stoku nie ma. Czas oczekiwania do 6 m-cy. Sedan albo kombi. Żona nie chce kombi, a z sedanem problem jak z Civic, choć otwór jednak większy. Szkoda że nie ma liftbacka. Poza tym żona twierdzi, że choć miejsca dużo, a zawieszenie komfortowe, to jednak kanapa trochę twarda.
Pozostając przy KIA:
Ceed zwykły - jeździ ok, w miarę cichy, subiektywnie o poziom lepiej wykończony niż i30, fotele o dziwo choć wyglądające tak samo jak w i30 to wygodniejsze. Problem pierwszy: albo hatchback z niedużym bagażnikiem albo kombi którego żona nie chce. Problem drugi: niczym się nie wyróżnia. Poza tym trochę ciaśniejszy od Lancera.
Proceed - żona wstępnie zaakceptowała bo nie wygląda jak typowe kombi. Jeździłem topową wersją i jestem w sumie rozczarowany. Tzn. dynamika i prowadzenie ok, ale z 200 KM to jest szybki kompakt a nie hot-hatch. A jak na taki samochód Proceed ma zbyt twarde zawieszenie i zbyt głośny wydech, żeby był wygodny w codziennym użytkowaniu. Poza tym przez obniżoną linię dachu, przy wzroście 172cm, musiałem uważać na głowę przy wsiadaniu.
Niro - niepozorny z zewnątrz, ale przestronny i ładnie wykonany wewnątrz. Do kupienia w dobrej cenie. Jazdę testową sobie odpuściłem po opiniach, że dostaje zadyszki przy prędkościach autostradowych.
Kandydat nr cztery Mitsubishi Eclipse Cross. Głównie ze względu na dotychczasowe doświadczenia z jakością i niezawodnością Lancera. Dwa razy przymierzałem się do tego samochodu, ale nie mogę zrozumieć idei tego wynalazku. Przede wszystkim wrażenia z jazdy są słabe - choć obiektywnie przy ostrzejszej jeździe trzyma się toru jazdy to subiektywnie buja się jak żaglówka. Wyciszenie jest akceptowalne i wycie silnika z CVT nie jest aż tak uciążliwe (ciekawostka: w jednym egzemplarzu CVT symulowała biegi, a w drugim klasycznie ciągnęła na stałych obrotach...). Miejsca z przodu i z tyłu jest wystarczająco, choć z przodu szeroki tunel trochę wchodzi w kolano, a z tyłu jest przesuwana kanapa, więc miejsce jest kosztem bagażnika. Gdy kanapa jest odsunięta do tyłu to bagażnik jest mały, a z kolei gdy kanapę przesunąć do przodu, to w podłodze bagażnika robi się wielka dziura w którą wszystko będzie spadać. Choć Mitsubishi twierdzi, że to najlepiej wykończony w środku ich samochód, to efekt nie powala - o ile szmata na siedzeniach robi solidne wrażenie w porównanie z konkurencją (żona tak twierdzi), to reszta wygląda plastikowo i w rzeczywistości o wiele gorzej niż na obrazkach. Szczytem idiotyzmu są zagłówki tylnej kanapy, które można ustawić tylko w dwóch pozycjach - albo max obniżone - wtedy gniotą w kark i tak nie da się siedzieć, albo max wysunięte (dobre 15 cm) - wtedy jeśli się nie ma 180 cm to są nad głową. Zresztą ja przy 172 cm siedząc z tyłu miałem niewiele miejsca nad głową. Ogólnie uważam, że to przestylizowany ASX (który zresztą jest wymiarowo taki sam) z mocniejszym silnikiem i przesadzoną ceną (Miałem ofertę po dobrym rabacie 103.000). Właściwie ASX jest chyba lepszy bo nie jest przekombinowany.
Kandydat rezerwowy nr 5 Seat Leon ST FR. Z uwagi na koniec produkcji tej generacji w ogłoszeniach pojawia się poniżej 95.000. Zrobiliśmy takim samochodem (z wypożyczalni) 500 mil w Anglii po różnych drogach i w sumie wszystkim członkom rodziny w miarę odpowiadał. Ze skrzynią DSG spore wrażenie zrobiła na mnie dynamika, przynajmniej w zakresie prędkości przepisowych. Utwardzone zawieszenie FR nie było uciążliwe nawet dla mojej żony. Nie wygląda też jak typowe klockowate kombi. W wersji FR jest trochę gadżetów, co z kolei podoba się mojemu synowi. Myślę, że gdyby nie Sportage, to skończyło by się na Leonie.
Zastanawialiśmy się jeszcze nad Jeep Renegade, ale w sumie nie miałem okazji się nim przejechać. Oglądając go na parkingu stwierdziliśmy że bagażnik będzie jednak za mały. Na Renegade w wersji Limited miałem wstępną ofertę 94.000.
Odrzuciliśmy z założenia Skody - Octavię bo są ich miliony i żonie się nie podoba - choć może niesłusznie bo to jednak o rozmiar większy kompakt i w ogłoszeniach pojawia się w cenach od ok. 92.000 oraz Scalę bo wygląda jak kapelusz na kołach.
Odrzuciliśmy też wszystkie francuzy, na podstawie uogólnionych doświadczeń znajomych i rodziny z ich awaryjnością - choć może też niesłusznie...

  • Lubię to 4
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.