Skocz do zawartości

Najlepsze skrzynie automatyczne?


siwyyy77

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, siwyyy77 napisał:

Jakie skrzynie automatyczne są najlepsze jesli idzie o ogólno pojętne użytkowanie i przyjemność z jazdy...

Mowa o skrzyniach montowanych w samochodach segmentu C dla ludu (nie premium) 

Są jakies lepsze od dwusprzegłowych dsg/dct itp

 

To zależy kto co lubi.

Ja się przyzwyczaiłem do CVT i taką skrzynię lubię. Uspokaja.

Przez rok miałem drugie auto równolegle ze skrzynią dwusprzęgłową. Owszem, reagowała szybciej, ale jednak nie był to taki spokój działania i wygoda.

 

CVT jest kiepska przy piłowaniu. Robi się nieprzyjemnie i to bardzo.

 

Ostatnio jechałem na jeździe testowej eGolfem. I miałem wrażenie że to auto ma skrzynię CVT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, siwyyy77 napisał:

Jakie skrzynie automatyczne są najlepsze jesli idzie o ogólno pojętne użytkowanie i przyjemność z jazdy...

Mowa o skrzyniach montowanych w samochodach segmentu C dla ludu (nie premium) 

Są jakies lepsze od dwusprzegłowych dsg/dct itp

To trochę kwestia preferencji czego oczekujesz.

Są CVT - z technicznego punktu widzenia są bardzo dobre i oszczędne, ale nie ma tam za grosz przyjemności jazdy (ostatnie konstrukcję są pod tym względem trochę lepsze). Szansą dla CVT jest wspomaganie silnikami elektrycznymi. Są najbardziej "gładkie" w jeździe - jeździ się jak elektrykiem bez przełożeń - jedni to lubią inni nie.

Klasyczne hydrauliki - ja osobiście uważam za najlepsze ...ale możesz mieć starego wolnego hydraulika który będzie męczarnią albo nowoczesna skrzynię 8-9 biegową która działa szybko jak dwósprzęgłówka. Też zależy od danego modelu.

... no i dwusprzęgłówki czyli trochę technologii z manualnych skrzyń, trochę z automatów - są jakimś tam złotym środkiem?  ... chociaż ja uważam że mają więcej wad niż zalet (pełzanie, zużycie, szarpanie - wywodzące się trochę z klasycznego sprzęgła) ... za to są zazwyczaj szybkie. Pewnie lepiej się sprawdzają do jazdy a nie do stania w korkach. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, siwyyy77 napisał:

Jakie skrzynie automatyczne są najlepsze jesli idzie o ogólno pojętne użytkowanie i przyjemność z jazdy...

Mowa o skrzyniach montowanych w samochodach segmentu C dla ludu (nie premium) 

Są jakies lepsze od dwusprzegłowych dsg/dct itp

Znajomy sobie chwali klasyczny automat w Oplu - akurat w Insigni, ale chyba i w Astrze taki jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, rwIcIk napisał:

Znajomy sobie chwali klasyczny automat w Oplu - akurat w Insigni, ale chyba i w Astrze taki jest.

 

Prawdopodobnie tam siedzi TW-80 Aisina. 6 biegowka - montowane do 2017.

 

Ja uwazam, ze 8-mio biegowki, klasyczne hydraulicznie to jest to. Sa wystarczjaca szybke i daja przyjemnosc z jazdy. Np Aisin AWF8 albo ZF (ten co siedzi w BMW)

 

Z nowych to np Peugeot 308 ma ta skrzynie. Z uzywek to bym szukal Astry.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maxit napisał:

 

BTW. W firmowym X5, 2016r. 2.5D padła taka. Serwis zawinszował 52 tyś PLN ;]

Ładnie sobie wyceniają. Nie podlega to pod gwarancję? 

Wymiana skrzyni w cenie Suzuki Swifta z automatyczną skrzynią biegów ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Twister74 napisał:

Taniej wyjdzie kupić rozbitka i przełożyć ;]

 

Nikt 52 tyś płacić nie będzie. Skończy się jakąś używką w niezależnym warsztacie i tyle.

 

Bardziej chodzi o absurdalność całej sytuacji... Nie wiem ile taka nowa skrzynia w ZF kosztuje.... 15 tyś? 20 tyś? Pewnie nie więcej... Wystarczy, że przejdzie przez magazyn BMW, dostanie błękitno-białą naklejkę i cena rośnie o 100%, może 150%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maxit napisał:

 

BTW. W firmowym X5, 2016r. 2.5D padła taka. Serwis zawinszował 52 tyś PLN ;]

Z drugiej strony serwisy nie zalecaja wymiany oleju w skrzyniach biegow. Czy to BMW, czy inni maja taka polityke, niestety. 

 

Ja wymieniam :) . Nie wierze w te ich 'sealed for life' a firmowy byc moze byl uzytkowany w/g serwisu.

 

O/T tak samo nie wieze w wymiany oleju silnikowego co 30tys

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Maxit napisał:

 

Nikt 52 tyś płacić nie będzie. Skończy się jakąś używką w niezależnym warsztacie i tyle.

 

Bardziej chodzi o absurdalność całej sytuacji... Nie wiem ile taka nowa skrzynia w ZF kosztuje.... 15 tyś? 20 tyś? Pewnie nie więcej... Wystarczy, że przejdzie przez magazyn BMW, dostanie błękitno-białą naklejkę i cena rośnie o 100%, może 150%...

 

https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-7SERIES-AUTOMATIC-GEARBOX-8SPEED-ZF8HP70-2009-2015-REPAIR-SERVICE/183898074942?hash=item2ad12def3e:g:HbkAAOSwHnFV0IIm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tiomek napisał:

Z drugiej strony serwisy nie zalecaja wymiany oleju w skrzyniach biegow. Czy to BMW, czy inni maja taka polityke, niestety. 

 

To jest największy przypał. BMW mówi, że oleju się wymienia, a ZF, że co 80 tyś km...

 

W silniku też wymieniam co rok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, mrBEAN napisał:

Są. Te w autach elektrycznych, bo ich nie ma :phi:

 

Mi skrzynie 2-sprzęgłowe zupełnie nie leżą... Klasyczny automat jest super :)

 

Oczywiście elektryk jest poza konkurencją ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maxit napisał:

 

Nikt 52 tyś płacić nie będzie. Skończy się jakąś używką w niezależnym warsztacie i tyle.

 

Bardziej chodzi o absurdalność całej sytuacji... Nie wiem ile taka nowa skrzynia w ZF kosztuje.... 15 tyś? 20 tyś? Pewnie nie więcej... Wystarczy, że przejdzie przez magazyn BMW, dostanie błękitno-białą naklejkę i cena rośnie o 100%, może 150%...

 

W Czosnowie jest autoryzowany serwis  skrzyń ZF, możesz zapytać o cenę nowej albo naprawy obecnej.

https://www.zfserwisczosnow.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Tiomek napisał:
17 godzin temu, rwIcIk napisał:

Znajomy sobie chwali klasyczny automat w Oplu - akurat w Insigni, ale chyba i w Astrze taki jest.

 

Prawdopodobnie tam siedzi TW-80 Aisina. 6 biegowka - montowane do 2017.

Mam to w Volvo i nie polecam. Delikatna skrzynia dla kapelusza...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Maxit napisał:

Mi skrzynie 2-sprzęgłowe zupełnie nie leżą...

 

ostatnio jechałem Stingerem. Tam jest ośmiobiegowy automat. Fakt, że zmienia te biegi szybko i praktycznie niewyczuwalnie. Widać tylko jak wskazówka obrotów spada, ale ja się czuję z takim czymś bardziej jakbym grał na PlayStation niż prowadził prawdziwy samochód. Do takiego Stringera aż się prosi manual z precyzyjnym lewarkiem o krótkich skokach, który jeszcze powinien robić takie ciche "klik" przy załączaniu biegu. Chyba jeszcze nie dorosłem do automatów ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po jakim przebiegu wg Was należy zmienić olej w CVT? Bo na przełomie października/listopada jak maderka odbierze nowe auto, a my chcemy odkupić jej obecną ravkę, a do tego czasu będzie miała ok 80kkm i IMHO to będzie ten czas? 

Ja po przejechaniu 1kkm ze skrzynią ZF w nowym X3, chciałbym tylko ZF, ale na to mnie jeszcze nie stać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maxit napisał:

 

EDIT: BMW dało 80% rabatu...

 10k to pewnie realna cena za taką skrzynię i niezły gest BMW. Z drugiej strony szkoda że po 3 latach trzeba wymieniać takie rzeczy w samochodzie. 

 

14 godzin temu, maro_t napisał:

 

ostatnio jechałem Stingerem. Tam jest ośmiobiegowy automat. Fakt, że zmienia te biegi szybko i praktycznie niewyczuwalnie. Widać tylko jak wskazówka obrotów spada, ale ja się czuję z takim czymś bardziej jakbym grał na PlayStation niż prowadził prawdziwy samochód. Do takiego Stringera aż się prosi manual z precyzyjnym lewarkiem o krótkich skokach, który jeszcze powinien robić takie ciche "klik" przy załączaniu biegu. Chyba jeszcze nie dorosłem do automatów ;]

Latamy w kosmos, nasze smartfony mają elementy sztucznej inteligencji, samochody same potrafią jeździć ... to już nie te czasy żeby machać kijkiem. Obawiam się że dzisiejszy automat (nawet hydrauliczny) jest szybszy od człowieka i zmienia biegi bardziej optymalnie ... a i tak zawsze pozostają łopatki na kierownicy. 

 

Mam automat z łopatkami - kiedyś myślałem że to fajny bajer, żeby mieć "kontrolę nad biegami" i jeździć jak manualem ... tylko że finalnie to korzystałem z tego ze 3 razy z ciekawości. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, maro_t napisał:

 

ostatnio jechałem Stingerem. Tam jest ośmiobiegowy automat. Fakt, że zmienia te biegi szybko i praktycznie niewyczuwalnie. Widać tylko jak wskazówka obrotów spada, ale ja się czuję z takim czymś bardziej jakbym grał na PlayStation niż prowadził prawdziwy samochód. Do takiego Stringera aż się prosi manual z precyzyjnym lewarkiem o krótkich skokach, który jeszcze powinien robić takie ciche "klik" przy załączaniu biegu. Chyba jeszcze nie dorosłem do automatów ;]

A wiesz jak fajnie i szybko klikaja biegi gdy dasz but w podloge? Wtedy uswiadamiasz sobie ze sam nigdy tak szybko i optymalnie nie zmienilbys ich;]

Coz ,na starosc czlowiek wapnieje.Jak bylem mlody to mialem przynajmniej jakies zasady w zyciu- tylko w gumce,tylko sedan,tylko klasyczny naped,tylko manual.Ani jedna z tych zasad nie jest teraz aktualna u mnie niestety.Pora umierac:old:

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Azbest napisał:

Z drugiej strony szkoda że po 3 latach trzeba wymieniać takie rzeczy w samochodzie. 

 

Zarząd jeździ X5 od wielu lat. W żadnej innej nie było problemów ze skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2019 o 22:42, sebaso napisał:

A po jakim przebiegu wg Was należy zmienić olej w CVT? Bo na przełomie października/listopada jak maderka odbierze nowe auto, a my chcemy odkupić jej obecną ravkę, a do tego czasu będzie miała ok 80kkm i IMHO to będzie ten czas? 

 

W Subaru mówią że dobrze jest zmieniać co 60 kkm. Ale tam nawet w manualu zalecają zmianę co 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.07.2019 o 17:55, Maxit napisał:

Bardziej chodzi o absurdalność całej sytuacji... Nie wiem ile taka nowa skrzynia w ZF kosztuje.... 15 tyś? 20 tyś? Pewnie nie więcej...

Kiedyś jak byłem na przeglądzie w volvo to slyszałem dyskusję w sprawie wymiany automatu w V90 -  spór był o to że miało nie przekroczyć 20 kz na na rachunu było 23 tys.... - w Volvo montuja Aisiny 8 biegowe(6 jak sporadyczna wersja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.07.2019 o 17:55, Maxit napisał:

 

Nikt 52 tyś płacić nie będzie. Skończy się jakąś używką w niezależnym warsztacie i tyle.

 

Bardziej chodzi o absurdalność całej sytuacji... Nie wiem ile taka nowa skrzynia w ZF kosztuje.... 15 tyś? 20 tyś? Pewnie nie więcej... Wystarczy, że przejdzie przez magazyn BMW, dostanie błękitno-białą naklejkę i cena rośnie o 100%, może 150%...

Mecedes jakas usterka wycie, jakis reduktor, przy skrzyni itp. ASO 30000zl, z czego nie naprawiaja, serwis zew 4000zl z czesciami. Gwarancja. Wazne by byl sprawdzony warsztat a nie byle janusz z mirkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.