Skocz do zawartości

Fiat Fiorino/Qubo lub Ford Transit Courier


rozzz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Czy ktoś z Was miał okazję jeździć Fiorino/Qubo z silnikiem benzynowym 1,4 77KM ? Ciekawy jestem opinii o dynamice tego pojazdu. Niestety okoliczni dealerzy nie mają takich demówek. Ewentualnie rozglądam się też za Transitem Courier z 1.0 EcoBoost. Ktoś miał styczność z tymi autami???

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Doblo 2007 rok w wersji MAXI

Auto na codzień z zabudową i wyposażeniem waży 1900kg, plus Ja to razem równo 2T.

Silnik to oczywiście 1.4 77KM z LPG

Dla mnie dynamika jest bardzo zadowalająca, silnik jest mega elastyczny, każde wyprzedzanie odbywa się na 5.biegu.

Średnie zużycie gazu to 9 litrów na setkę, jeżdżę codziennie po Kuj-Pom, głównie krajówkami.

Autostrady to rzadko, głównie do Włocławka, jak lecę.

V max 135 wg GPS ( na liczniku też, bo mam większe opony niż fabryka).

Dodatkowo na dachu mam bagażnik platformę, więc sumarycznie auto ma 2m wysokości.

Reasumując, FIORINO musi być dynamiczniejsze, o ile Ci potrzebne.

Nie wiem, skąd jesteś, ale jak kuj pom to możemy się spotkać celem jazsdyy próbnej 😀

 

  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SebeKK napisał:

Silnik 1.4 z koncernu PSA, paliwozerny i z mizerna dynamika. Mialy problemy z LPG nawet fabrycznym. 

 

We Fiorino były dwa rodzaje silników benzynowych 1.4 - francuski 73KM i włoski fire 77KM. Obecnie Fiorino ma tylko "fajerkę" 77KM, który jest może starą, ale sprawdzoną konstrukcją.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, blue_ napisał:

kolega miał punto z tym silnikiem i po 3 miesiącach sprzedał ze względu na wysokie spalanie i bardzo słabe osiągi.

taka moc to by była dobra do pandy, a nie do większych aut

Dlatego mnie zastanawia jak 2 tonowe Doblo moze miec dobra dynamike, jak ten silnik nie dawal rady w GP. Zeby cokolwiek wyprzedzic powyzej 100km/h trzeba bylo brac poprawke, czy warunki sprzyjaja temu manewrowi :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, technix napisał:

Auto na codzień z zabudową i wyposażeniem waży 1900kg, plus Ja to razem równo 2T.

Silnik to oczywiście 1.4 77KM z LPG

Dla mnie dynamika jest bardzo zadowalająca, silnik jest mega elastyczny, każde wyprzedzanie odbywa się na 5.biegu.

 

Dawno sie tak nie usmialem :hehe:

Tesciowie maja Fiorino z tym silnikiem, ja jezdzilem Punto i przyspieszenie trzeba mierzyc kalendarzem ;]

W 2T Doblo bedzie tylko gorzej...

  • Lubię to 4
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, technix napisał:

Ja mam Doblo 2007 rok w wersji MAXI

Auto na codzień z zabudową i wyposażeniem waży 1900kg, plus Ja to razem równo 2T.

Silnik to oczywiście 1.4 77KM z LPG

Dla mnie dynamika jest bardzo zadowalająca, silnik jest mega elastyczny, każde wyprzedzanie odbywa się na 5.biegu.

Średnie zużycie gazu to 9 litrów na setkę, jeżdżę codziennie po Kuj-Pom, głównie krajówkami.

Autostrady to rzadko, głównie do Włocławka, jak lecę.

V max 135 wg GPS ( na liczniku też, bo mam większe opony niż fabryka).

Dodatkowo na dachu mam bagażnik platformę, więc sumarycznie auto ma 2m wysokości.

Reasumując, FIORINO musi być dynamiczniejsze, o ile Ci potrzebne.

Nie wiem, skąd jesteś, ale jak kuj pom to możemy się spotkać celem jazsdyy próbnej 😀

 

Wybacz, ale Twoja opowieść brzmi jak bajka na dobranoc.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Dawno sie tak nie usmialem :hehe:

Tesciowie maja Fiorino z tym silnikiem, ja jezdzilem Punto i przyspieszenie trzeba mierzyc kalendarzem ;]

W 2T Doblo bedzie tylko gorzej...

Doblo ma w ciul krótką skrzynię biegów, chyba najkrótsze przełożenie główne we wszystkich 5cio biegowych skrzyn do silników FIRE. Nie jest szybkie, ale przełożenie główne powoduje, ze samochód ochoczo reaguje na wciskanie gazu co może powodować ,ze takie punto z takim samym sinikiem (ale inną skrzynią biegów) doblo do 80kmh wciągnie nosem :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

Doblo ma w ciul krótką skrzynię biegów, chyba najkrótsze przełożenie główne we wszystkich 5cio biegowych skrzyn do silników FIRE. Nie jest szybkie, ale przełożenie główne powoduje, ze samochód ochoczo reaguje na wciskanie gazu co może powodować ,ze takie punto z takim samym sinikiem (ale inną skrzynią biegów) doblo do 80kmh wciągnie nosem :)

 

 

 

Co nie zmienia faktu, ze osiagi sa naprawde mizerne...

0-100 na poziomie 17 sekund to chyba ostatni raz widzialem w Fiacie Uno ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Co nie zmienia faktu, ze osiagi sa naprawde mizerne...

0-100 na poziomie 17 sekund to chyba ostatni raz widzialem w Fiacie Uno ;]

Piszesz o GP, czy Doblo? GP 77KM ma 13 z hakiem.

 

3 godziny temu, blue_ napisał:

kolega miał punto z tym silnikiem i po 3 miesiącach sprzedał ze względu na wysokie spalanie i bardzo słabe osiągi

Jakież to było to wysokie spalanie? 6,2 w jeździe mieszanej? GP z 77KM na trasy jest średnie, ale do miasta przełożenia ok, w końcu takie ma przeznaczenie.

Godzinę temu, Lesiu_Zett napisał:

Doblo ma w ciul krótką skrzynię biegów, chyba najkrótsze przełożenie główne we wszystkich 5cio biegowych skrzyn do silników FIRE. Nie jest szybkie, ale przełożenie główne powoduje, ze samochód ochoczo reaguje na wciskanie gazu co może powodować ,ze takie punto z takim samym sinikiem (ale inną skrzynią biegów) doblo do 80kmh wciągnie nosem

 

Skoro ktoś powyżej twierdzi, że Doblo? ma 17s do 100, to co z 4s na korzyść GP?

 

 

Podsumowując. Ponownie 90% nie jeździło ani jednym, ani drugim, ale wypociny muszą pisać. Autor wątku wyraźnie napisał, że pyta osoby, które z tymi autami miały styczność. Ogólnie na tak postawione pytanie powinny być tylko odpowiedzi "tak, miałem styczność" :)

Edytowane przez krowka
  • Lubię to 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Co nie zmienia faktu, ze osiagi sa naprawde mizerne...

0-100 na poziomie 17 sekund 

A pytanie mam do Ciebie, czy Ty każdym autem jakie użytkujesz jeździsz w trybie but w podłogę i sprint do setki?

Bo większość ludzi nie pałuje aut u wówczas nie ważne ile masz do setki, bo każdy i tak jeździ swoim tempem, i tak ktoś co ma np. passata 200KM to i tak do 100 przyspiesza pomału, a często nawet jej nie osiągając - piszę tu o dojrzałych umysłowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lesiu_Zett napisał:

Doblo ma w ciul krótką skrzynię biegów, chyba najkrótsze przełożenie główne we wszystkich 5cio biegowych skrzyn do silników FIRE. Nie jest szybkie, ale przełożenie główne powoduje, ze samochód ochoczo reaguje na wciskanie gazu co może powodować ,ze takie punto z takim samym sinikiem (ale inną skrzynią biegów) doblo do 80kmh wciągnie nosem :)

 

 

Tak, potwierdzam, ma bardzo krótką skrzynię

1.bieg to tylko do ruszenia praktycznie, za to ruszy nawet z 2T przyczepą (sprawdzone)

5.bieg przy 100km/h daje blisko 4000 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:

Dlatego mnie zastanawia jak 2 tonowe Doblo moze miec dobra dynamike, jak ten silnik nie dawal rady w GP. Zeby cokolwiek wyprzedzic powyzej 100km/h trzeba bylo brac poprawke, czy warunki sprzyjaja temu manewrowi :)

Nie przekraczam 100 zasadniczo, choć czasem jak ktoś mnie mocno irytuje go myknę, przy 100, tak do 120 jeszcze też idzie w miarę, zatem da się 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamy qubo z tym motorkiem w firmie. dynamika na trasie nie istnieje, ale do kręcenia w koło komina w zupełnosci wystarcza. da sie to całkiem sensownie zapakować, w razie potrzeby łatwo demontuje się całą tylną kanapę. w mieści dużym ułatwieniem są odsuwane po obu stronach drzwi tylne. jako firmówka jest ok i najważniejsze bezproblemowa. na razie po 2 latach i 60kkm wymienione tylko klocki z przodu + regularnie olej i filtry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Dawno sie tak nie usmialem :hehe:

Tesciowie maja Fiorino z tym silnikiem, ja jezdzilem Punto i przyspieszenie trzeba mierzyc kalendarzem ;]

W 2T Doblo bedzie tylko gorzej...

 

Też jestem zdziwiony, miałem okazję jechać kilka razy Oplem Combo D w wersji Tour z silnikiem 1.4, to ma chyba 95KM. Ledwie tym daje się jeździć po mieście. Nie dość, że pali sporo to jeszcze olej brało od nowości praktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, technix napisał:

Tak, potwierdzam, ma bardzo krótką skrzynię

1.bieg to tylko do ruszenia praktycznie, za to ruszy nawet z 2T przyczepą (sprawdzone)

5.bieg przy 100km/h daje blisko 4000 obr.

 

No to faktycznie mega krótka skrzynia. W Uno, które nie jest stworzone do szybkiej jazdy, przy 100km/h jest około 3000 jeśli dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2019 o 23:26, technix napisał:

Ja mam Doblo 2007 rok w wersji MAXI

Auto na codzień z zabudową i wyposażeniem waży 1900kg, plus Ja to razem równo 2T.

Silnik to oczywiście 1.4 77KM z LPG

Dla mnie dynamika jest bardzo zadowalająca, silnik jest mega elastyczny, każde wyprzedzanie odbywa się na 5.biegu.

Średnie zużycie gazu to 9 litrów na setkę, jeżdżę codziennie po Kuj-Pom, głównie krajówkami.

Autostrady to rzadko, głównie do Włocławka, jak lecę.

V max 135 wg GPS ( na liczniku też, bo mam większe opony niż fabryka).

Dodatkowo na dachu mam bagażnik platformę, więc sumarycznie auto ma 2m wysokości.

Reasumując, FIORINO musi być dynamiczniejsze, o ile Ci potrzebne.

Nie wiem, skąd jesteś, ale jak kuj pom to możemy się spotkać celem jazsdyy próbnej 😀

 

Poniosła fantazja co? Miałem Kangoo 1.2 75Km w trasie wyprzedzanie nie istniało. Znajomy ma fiorino 1.4 77 i mocy wg. Mnie nie ma kompletnie a Ty chcesz 2T doblo na piątce wyprzedzić? 

Chyba rowerzyste bo innej możliwości nie widzę 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo  szanuję wypowiedzi osób,  które nie  mają pojęcia o czym piszą,  naprawdę 👍

P. S.  dodam jeszcze,  że auto wg mnie  jeździ dokładnie tak samo jak Astra G Kombi  1.6 8V,  którą również posiadałem,  a i zapewne wielu innych ludzi też.  Przyspieszenie i elastyczność praktycznie identyczna,  jedynie Vmax większa w Astrze,  choć  nie wiele. 

Pozdrawiam uczonych z AK 😟 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.07.2019 o 10:28, technix napisał:

Bo większość ludzi nie pałuje aut u wówczas nie ważne ile masz do setki, bo każdy i tak jeździ swoim tempem, i tak ktoś co ma np. passata 200KM to i tak do 100 przyspiesza pomału, a często nawet jej nie osiągając - piszę tu o dojrzałych umysłowo

 

Mylisz sie. Wczoraj jechałem A4 z Rzeszowa do Katowic, przez cały czas utrzymując 130. Tylko tiry mnie nie wyprzedzały.

Czyli wg Twojej teorii, sami wariaci 😐

Albo tak mało jezdzisz, ze kompletnie nie znasz realiów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.07.2019 o 12:12, rozzz napisał:

Dzięki wszystkim za opinie. Jednak stanęło na Fordzie. Między nimi jest 5500 zł netto różnicy, a silnik i poziom wyposażenia (min. podgrzewana szyba) przemawia za Courierem.

No i technologicznie przepasc. A te silniki 1.0 są naprawde trwałe i fajnie sie odpychaja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko i wyłącznie Ford, Fordem się jeździ jak osobówką, a Fiatem jak ciężarówką.

Silników nie ma co porównywać bo 1,4 z FIata i jego 77KM to przy 1,0EB z Forda i 100KM wypada koszmarnie.

Auta są jak z innej epoki. Mam oba to wiem o czym piszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.07.2019 o 00:07, Majkiel napisał:

 

We Fiorino były dwa rodzaje silników benzynowych 1.4 - francuski 73KM i włoski fire 77KM. Obecnie Fiorino ma tylko "fajerkę" 77KM, który jest może starą, ale sprawdzoną konstrukcją.

 

Jeśłi to to samo co d Grande punto, to jest to olejopijny, silnik bez dynamiki jakiejkolwiek, jednak bez problemu działający z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Vadero napisał:

 

Jeśłi to to samo co d Grande punto, to jest to olejopijny, silnik bez dynamiki jakiejkolwiek, jednak bez problemu działający z LPG.

Od kiedy 1.4 8V 77KM jest olejopijny? To znaczy ile chla na 15tyś., że taki smakosz? Pół litra to dużo po 200tyś?Co to według Ciebie jest dynamika silnika? 1,2 tonowe GP z tym silnikiem idzie na piątym biegu bez problemów przy 50km/h i przy tym przyspiesza bez szarpania, ma około 2tyś. obrotów (powyżej 1500), a maksymalny moment 115Nm przy 3, przy 3100 jest 100km/h. Jeżeli dla Ciebie dynamiką jest mistrzostwo prostej i hamowanie przed każdym zakrętem, to cóż... Podpowiem, z racji krótkiej jedynki doładowana pinceta ma chwilowy problem z moim GP na starcie spod świateł, żonka w "bezdynamiku" za kółkiem. Co niektórym to i 1000KM mało..., potem widać jak tacy "jeżdżą".

Co więcej, tyle krzyku o wyprzedzaniu, że wieczność, blablabla. Codziennie widzę tych samych inteligentów, którzy korzystają z mocy i hamulców, aby tylko wyprzedzić, ledwo się mieszczą. I co? Takim GP wyprzedzam ich po pierwszych światłach w mieście, taki zysk mają miszczowie mocarnych i dynamicznych bolidów, wyprzedzających byle gdzie i byle jak, aby do przodu, ważne, że całe 5 aut przez 8km wyprzedził...

Edytowane przez krowka
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, paulluck napisał:

Silników nie ma co porównywać bo 1,4 z FIata i jego 77KM to przy 1,0EB z Forda i 100KM wypada koszmarnie.

Gdy widzę coś takiego zawsze mówię/piszę - porównaj moment obrotowy, nie moc. Wtedy widać dlaczego jest przepaść, turbina robi robotę. Bez turbo te 100KM już by takiej drastycznej przewagi nie miało, co widać po suchych danych pomiędzy 1.4 8V 77KM, a 1.4 16V 95KM.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.08.2019 o 06:19, krowka napisał:

Od kiedy 1.4 8V 77KM jest olejopijny? To znaczy ile chla na 15tyś., że taki smakosz? Pół litra to dużo po 200tyś?Co to według Ciebie jest dynamika silnika? 1,2 tonowe GP z tym silnikiem idzie na piątym biegu bez problemów przy 50km/h i przy tym przyspiesza bez szarpania, ma około 2tyś. obrotów (powyżej 1500), a maksymalny moment 115Nm przy 3, przy 3100 jest 100km/h. Jeżeli dla Ciebie dynamiką jest mistrzostwo prostej i hamowanie przed każdym zakrętem, to cóż... Podpowiem, z racji krótkiej jedynki doładowana pinceta ma chwilowy problem z moim GP na starcie spod świateł, żonka w "bezdynamiku" za kółkiem. Co niektórym to i 1000KM mało..., potem widać jak tacy "jeżdżą".

Co więcej, tyle krzyku o wyprzedzaniu, że wieczność, blablabla. Codziennie widzę tych samych inteligentów, którzy korzystają z mocy i hamulców, aby tylko wyprzedzić, ledwo się mieszczą. I co? Takim GP wyprzedzam ich po pierwszych światłach w mieście, taki zysk mają miszczowie mocarnych i dynamicznych bolidów, wyprzedzających byle gdzie i byle jak, aby do przodu, ważne, że całe 5 aut przez 8km wyprzedził...

 

Dzień dobry ;] myślałem że już wszyscy fiaciarze się przejechali innymi samochodami i posiedli wiedzę, ale miło mi że jeszcze paru się ostało i podtrzymuje folklor ;]

 

Grande Punto to było najgorsze auto jakie w życiu miałem - chlało olej od nowości (nie pamiętam ile bo 9 lat temu się pozegnalem z dziadem i mam spokój, ale pamiętam jak bańke w bagażniku wozilem ;)) dynamiki nie miało żadnej i psulo się w nim wszystko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Vadero napisał:

 

Dzień dobry ;] myślałem że już wszyscy fiaciarze się przejechali innymi samochodami i posiedli wiedzę, ale miło mi że jeszcze paru się ostało i podtrzymuje folklor ;]

 

Grande Punto to było najgorsze auto jakie w życiu miałem - chlało olej od nowości (nie pamiętam ile bo 9 lat temu się pozegnalem z dziadem i mam spokój, ale pamiętam jak bańke w bagażniku wozilem ;)) dynamiki nie miało żadnej i psulo się w nim wszystko. 

Pamiętam, nie musisz mi przypominać. To, że Twoje na L rotfl, o czym zawsze "zapominasz wspomnieć", sypało się na potęgę, nie oznacza, że moje, które na L nie jeździ, ma tak samo :jump: Pamiętam również, jak się wielu osobom, w tym Tobie, nie podoba, że inni mają jednak dobre GP. Gdybyś mnie znał, to byś wiedział, że tandety i bylejakości nie toleruję. Gdyby moje GP się sypało, to dawno bym go nie miał.
Ku Twojej wiadomości, przejechałem się innymi samochodami i? Najlepiej jeździ mi się FIAT-ami, czy to się Tobie podoba, czy nie!

Ps. Po ostatnim wpisie o Seacie Leonie aż @wujekcybulwysadził, a chodziło o krytykę prowadzenia w zakrętach :) Wczoraj miałem okazję mieć styczność z Pugiem 3008 (spodobały mi się spryski swoją drogą, które leją na pióra, dzięki czemu w żadnym miejscu wycierucha na sucho nie idzie, a i szyba poza ich polem pracy nie jest niepotrzebnie zlewana), więc te swoje bohomazy dla siebie zachowaj, skoro o kimś pojęcia nie masz :] Co nie spodobało mi się w tym Pugu, to już inna historia, ale jakość spasowania maski i zderzaka w miesięcznym egzemplarzu :no:

Co do baniek z olejem, w moim przypadku ich miejsce jest na półce w garażu :jump: 

Edytowane przez krowka
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, krowka napisał:

Pamiętam, nie musisz mi przypominać. To, że Twoje na L rotfl, o czym zawsze "zapominasz wspomnieć", sypało się na potęgę, nie oznacza, że moje, które na L nie jeździ, ma tak samo :jump: Pamiętam również, jak się wielu osobom, w tym Tobie, nie podoba, że inni mają jednak dobre GP. Gdybyś mnie znał, to byś wiedział, że tandety i bylejakości nie toleruję. Gdyby moje GP się sypało, to dawno bym go nie miał.
Ku Twojej wiadomości, przejechałem się innymi samochodami i? Najlepiej jeździ mi się FIAT-ami, czy to się Tobie podoba, czy nie!

Ps. Po ostatnim wpisie o Seacie Leonie aż @wujekcybulwysadził, a chodziło o krytykę prowadzenia w zakrętach :) Wczoraj miałem okazję mieć styczność z Pugiem 3008 (spodobały mi się spryski swoją drogą, które leją na pióra, dzięki czemu w żadnym miejscu wycierucha na sucho nie idzie, a i szyba poza ich polem pracy nie jest niepotrzebnie zlewana), więc te swoje bohomazy dla siebie zachowaj, skoro o kimś pojęcia nie masz :] Co nie spodobało mi się w tym Pugu, to już inna historia, ale jakość spasowania maski i zderzaka w miesięcznym egzemplarzu :no:

Co do baniek z olejem, w moim przypadku ich miejsce jest na półce w garażu :jump: 

 

Musisz zrozumieć, że ja do Ciebie ad personam nie wyjeżdżam i nie uważam, że jesteś gorszym człowiekiem, że jeździsz sobie puntem ;) Niemniej swoje zdanie o tym aucie mam, a to że ty masz inne mam kompletnie w d* ;]  miej sobie jakie chcesz.

 

Natomiast kompletnie nie rozumiem o co chodzi z tym leonem i spryskiwaczami w pugu - podrzuć linkiem do dyskusji.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 4.08.2019 o 08:40, Vadero napisał:

 

Dzień dobry ;] myślałem że już wszyscy fiaciarze się przejechali innymi samochodami i posiedli wiedzę, ale miło mi że jeszcze paru się ostało i podtrzymuje folklor ;]

 

Grande Punto to było najgorsze auto jakie w życiu miałem - chlało olej od nowości (nie pamiętam ile bo 9 lat temu się pozegnalem z dziadem i mam spokój, ale pamiętam jak bańke w bagażniku wozilem ;)) dynamiki nie miało żadnej i psulo się w nim wszystko. 

Dziwne mam GP od 1,5 roku auto z 2006. Zrobiłem nim 55kkm trzy awarie rura od turbiny ale to raczej była sprawka kuny,łożysko koła, wiązka świec żarowych . Olej od wymiany do wymiany 200ml. Dynamika na zadowalającym poziomie 170KM, 350Nm pozwala sprawnie ruszyć spod świateł, prędkość maksymalna 240km/h wg gps. Jak na tak stare auto to chyba tragedii nie ma, oglądaliśmy ostatnio golfa7 R  i od spodu wyglądał gorzej niż moje gp......

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, cumel napisał:

mam GP od 1,5 roku auto z 2006. 

 

Moje 1,4 77KM '06 135tyś - jedzie dobrze tylko po mieście, na trase sie w ogóle nie nadaje, bo przy 90/h ma już 3000obr.

Pali w koło komina ze 9/100 na trasie 7.

Oleju bierze jakieś znikome ilości ze 300ml przez półtorej roku i 7oookm dolałem.

Korozji trochę jest od spodu, bez tragedii.

Wyleczony od razu po zakupie z bolączek tego modelu, na razie problemów nie sprawia przez 2 lata.

Wspomaganie czy alternator nie ruszany przeze mnie.

 

Dla baby w koło komina bardzo dobre auto, ja bym se nie kupił dla siebie, bo autostrad mam za dużo różnych w około 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.08.2019 o 08:40, Vadero napisał:

 

Dzień dobry ;] myślałem że już wszyscy fiaciarze się przejechali innymi samochodami i posiedli wiedzę, ale miło mi że jeszcze paru się ostało i podtrzymuje folklor ;]

 

Grande Punto to było najgorsze auto jakie w życiu miałem - chlało olej od nowości (nie pamiętam ile bo 9 lat temu się pozegnalem z dziadem i mam spokój, ale pamiętam jak bańke w bagażniku wozilem ;)) dynamiki nie miało żadnej i psulo się w nim wszystko. 

Dzien Dobry

Myslalem, ze juz wszyscy autokocikowicze wyrosli a antyfiatowksiego dzihadu. Jesli nie miesci Ci sie to w glowie ze komus moze sie dobrze jezdzic fiatem (mimo iz jezdzil/ jezdzi innymi autami) to postrzymuj chociaz swoj, parafrazujac, fioklor umyslowy i nie obrazaj innnych.  Nie oczekuje ze zrozumiesz gusta wszystkich- ja tez ich nie rozumiem i nie podzielan ale okreslanie innych folklorem z powodu marki aut jakie lubia to po prostu dziecinada albo proba nie wiem juz czego-  ptzedluzenia sobie wacka z powodu posiadania 'lepszejszego" (w twoim mniemanju) auta

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, norbert123 napisał:

Dzien Dobry

Myslalem, ze juz wszyscy autokocikowicze wyrosli a antyfiatowksiego dzihadu. Jesli nie miesci Ci sie to w glowie ze komus moze sie dobrze jezdzic fiatem (mimo iz jezdzil/ jezdzi innymi autami) to postrzymuj chociaz swoj, parafrazujac, fioklor umyslowy i nie obrazaj innnych.  Nie oczekuje ze zrozumiesz gusta wszystkich- ja tez ich nie rozumiem i nie podzielan ale okreslanie innych folklorem z powodu marki aut jakie lubia to po prostu dziecinada albo proba nie wiem juz czego-  ptzedluzenia sobie wacka z powodu posiadania 'lepszejszego" (w twoim mniemanju) auta

 

Uważaj bo Ci żyłka pęknie :lol2: 

Nadal nie napisałeś niczego co zmieni moje zdanie o tym gracie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Vadero napisał:

 

Uważaj bo Ci żyłka pęknie :lol2: 

Nadal nie napisałeś niczego co zmieni moje zdanie o tym gracie ;)

Żyłka to Tobie pęka jak widać, więc o siebie powinieneś się martwić ;) - pozdrawia czarny "grat" 2007 rocznik, "patrzy" z awatara :P

Edytowane przez krowka
  • Lubię to 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.08.2019 o 22:12, Vadero napisał:

 

Uważaj bo Ci żyłka pęknie :lol2: 

Nadal nie napisałeś niczego co zmieni moje zdanie o tym gracie ;)

Pisałam już, ale się powtórzę- mój brat ma od nowości GP (2008/9, teraz prawie 200 kkm) i dopiero co wymienił sprzęgło po raz pierwszy, alternatora nie wymieniał jak dotąd w ogóle. Mogę stwierdzić, że GP jest w zasadzie trwałym i bezproblemowym autem. A twoje zdanie nie jest jak się okazuje jedynie słusznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Doblo 2007 rok w wersji MAXI
Auto na codzień z zabudową i wyposażeniem waży 1900kg, plus Ja to razem równo 2T.
Silnik to oczywiście 1.4 77KM z LPG
Dla mnie dynamika jest bardzo zadowalająca, silnik jest mega elastyczny, każde wyprzedzanie odbywa się na 5.biegu.
Średnie zużycie gazu to 9 litrów na setkę, jeżdżę codziennie po Kuj-Pom, głównie krajówkami.
Autostrady to rzadko, głównie do Włocławka, jak lecę.
V max 135 wg GPS ( na liczniku też, bo mam większe opony niż fabryka).
Dodatkowo na dachu mam bagażnik platformę, więc sumarycznie auto ma 2m wysokości.
Reasumując, FIORINO musi być dynamiczniejsze, o ile Ci potrzebne.
Nie wiem, skąd jesteś, ale jak kuj pom to możemy się spotkać celem jazsdyy próbnej
 
Normalnie jak bym nie czytał o swoim aucie.
Też mam 1.4 LPG z 2007 tylko zwykła osobówka.
Dynamiki w sam raz ale raczej uczy cierpliwości i planowania wyprzedzania. Raczej dynamiką bym tego nie nazywał.
Może osobówka troszkę cięższa.

Połowa sukcesu to skrzynia. Różne auta z tym silnikiem mają różną skrzynię a co za tym idzie właściwości.

Mam 230kkm i faktycznie bez większego problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mnie zastanawia jak 2 tonowe Doblo moze miec dobra dynamike, jak ten silnik nie dawal rady w GP. Zeby cokolwiek wyprzedzic powyzej 100km/h trzeba bylo brac poprawke, czy warunki sprzyjaja temu manewrowi
Dokładnie.
Dostawczak może lżejszy ale w tym przypadku kolega opisuje że dość "doposażony"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130 wg GPS i ani kszty więcej

 

NIE napisałem nigdzie, że jest dynamiczne, tylko że mniejsze i lżejsze Fiorino POWINNO być dynamiczniejsze, co nie znaczy Dynamiczne*

 

* dla mnie dynamiczne to ok. 10sek. do 100

 

Dynamiczne (nawet bardzo, za bardzo) to jest moje Kangoo 1.6 16V, co skutkuje tym, że dziś wypady 4 pkt i stówka, a dzięki takiemu zrównoważonemu DOBLO miałem już wyzerowane konto.

Tam gdzie dziś miałem 74 na 50 kangurem, doblem nam akurat 60 (wrzucam 5.bieg) i zawsze bez przygód mijam patrol z suszarką (zjazd z A w Lubiczu k.Torunia).

Dziś byłem Kangoo i mam co mam.

Edytowane przez technix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak, że jadąc Tipo, który ma 6 biegów relatywnie ciasno ze stopniowanych, dla każdej prędkości miejsko/podmiejskiej, dopasuję sobie bieg aby było cicho w kabinie a silnik płynnie jechał. Ostatnio powoziłem służbowym VW Cady z 2.0 TDI, który ma skrzynię 5-ke i absurdalnie długie przełożenia, i zauważyłem, że aby w tych samych warunkach utrzymać dozwoloną prędkość, to albo silnik zamulał i przenosił wibracje na kabinę, albo trzeba było jechać na niższym biegu i słuchać podwyższonego warkotu, i przez to czasami zdarzało mi się przekraczać dozwoloną prędkość w celu uzyskania optymalnej pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.