TomekD000 Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 17 minut temu, maro_t napisał: wypraszam sobie. Mój nie jest mułowaty, a pali mało bo Twój ma 200KM więc jest od czego odjąć ale te 1.4 125/150KM porównując do tych samych mocy w tsi jadą jakoś tak mułowato właśnie kiedyś jechałem astra 150KM i bez trybu sport to jechało prawie jak golf 1.2tsi... ale fakt sporo się zmieniało przy brutalnym traktowaniu pedału gazu lub w trybie sport. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 22 minuty temu, maro_t napisał: wypraszam sobie. Mój nie jest mułowaty, a pali mało Zapewne chodzi o przełożenia skrzyni z tym silnikiem. Myślałem kiedyś o kupnie Astry J i gdzieś pisali , że ma bardzo długie przełożenia i w ostatnich rocznikach stosowali już inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 Dnia 27.07.2019 o 18:38, Azbest napisał: 1.2 TSI tez jechał już od niskich obrotów bardzo dobrze .. Ale to osiem zaworów było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 37 minut temu, TomekD000 napisał: ale te 1.4 125/150KM porównując do tych samych mocy w tsi jadą jakoś tak mułowato właśnie Bo volkswageny są właściwie zawsze zestopniowane pod przyspieszenie do setki. Później jest już "who cares?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 1 minutę temu, ⠀ napisał: Ale to osiem zaworów było. No i dlatego zdychal juz przy 3500, taki symulator diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 Teraz, wladmar napisał: No i dlatego zdychal juz przy 3500, taki symulator diesla. Miałem ten silnik i zarówno z boxem jak i bez nie zdychał przy 3500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 Godzinę temu, iwik napisał: Mam dokładnie takie wrażenie przy 1.2tsi Wygląda, że jest zdławiony softem, bo ten lag nie wynika tylko z turbodziury. Nawet zauważyła, że auto wyraźnie "odmula się" dopiero przy większej V, a przecież artystka nie mająca nic wspólnego z techniką nie może się mylić To samo bylo w 1.0 TSI tez bylo czuc, ze sztucznie ograniczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 4 minuty temu, ⠀ napisał: Bo volkswageny są właściwie zawsze zestopniowane pod przyspieszenie do setki. Później jest już "who cares?" Tu tez czasy do 100 moga mylic bo najczesciej w VAG 100 jest na 2 biegu i dlatego maja tak dobre wyniki pozniej jest gorzej. Z drugiej strony malo kto lata tymi pierdziawkami powyzej predkosci autostradowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 Godzinę temu, wujekcybul napisał: Tu tez czasy do 100 moga mylic bo najczesciej w VAG 100 jest na 2 biegu i dlatego maja tak dobre wyniki pozniej jest gorzej. Z drugiej strony malo kto lata tymi pierdziawkami powyzej predkosci autostradowych. taaa ... zapraszam na A2 Warszawa-Łódź zobaczyć jak Rapidy i Fabie biją rekordy prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 34 minuty temu, Azbest napisał: taaa ... zapraszam na A2 Warszawa-Łódź zobaczyć jak Rapidy i Fabie biją rekordy prędkości. Bardzo nie lubie tej autostrady duzy ruch i duzo szalencow. V max to na pewno osiagna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 6 godzin temu, Rado_ napisał: W Gdyni najtaniej zaśpiewali ok 2000 za wymianę, a juz 2 razy do 50 tys był wymieniany rocznik 2012 Kompletny rozrząd kosztuje poniżej 400 zł dla mnie, czas potrzebny na wymianę to 4 rbh. Porównałem do sławnego 1.9 tdi, bo tam jest zwyczajnie droższy zestaw i tylko 1 godzina mniej roboty. U mnie przebieg 129 kkm i niewymieniany rozrząd, widać BMW dla PSA nie daje tych samych silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 Kompletny rozrząd kosztuje poniżej 400 zł dla mnie, czas potrzebny na wymianę to 4 rbh. Porównałem do sławnego 1.9 tdi, bo tam jest zwyczajnie droższy zestaw i tylko 1 godzina mniej roboty. U mnie przebieg 129 kkm i niewymieniany rozrząd, widać BMW dla PSA nie daje tych samych silników.Tak mi śpiewali. Tez wymieniasz w ThP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 3 godziny temu, ⠀ napisał: Bo volkswageny są właściwie zawsze zestopniowane pod przyspieszenie do setki. Później jest już "who cares?" U mnie w 2.0 tsi raczej tak nie jest bo przy mniej wiecej 90-ciu wrzuca trojke automat i jest na tym na pewno strata okolo pol sekundy w sumie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 Godzinę temu, Rado_ napisał: 2 godziny temu, kaczorek79 napisał: Kompletny rozrząd kosztuje poniżej 400 zł dla mnie, czas potrzebny na wymianę to 4 rbh. Porównałem do sławnego 1.9 tdi, bo tam jest zwyczajnie droższy zestaw i tylko 1 godzina mniej roboty. U mnie przebieg 129 kkm i niewymieniany rozrząd, widać BMW dla PSA nie daje tych samych silników. Pokaż więcej Tak mi śpiewali. Tez wymieniasz w ThP? Na razie nie, bo nie mam blokady. Przyjdzie czas w mojej na wymianę, to kupię i będę robił. O ile w BMW jest kupa miejsca pod maską i fajnie się wymienia, to w PSA jest dużo gorzej, a tym bardziej w tych vanowatych, gdzie silnik już pod przednią szybą siedzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 Dnia 28.07.2019 o 00:14, Spajdi napisał: No i porównując np. stary oplowski 1.4T 140KM z Astry J z 1.4 TSI 140 KM Golf VII to jest przepaść pod każdym względem na korzyść TSI. Opel jakieś strasznie zamulone te TB robi. Jechałem astrą właśnie 1.4T i zupełnie nie było czuć mocy - w 1.4 tsi jak by było jej 50% więcej. Podobnie w oplowskim 1.0 105 KM. Ani to mocy nie ma, ani nawet charakterystyki turbo. Od dołu jest słabo, później też słabo. Bardziej to przypomina wolnossaka 1.2. Pali litr mniej niż superb 1.8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 4 godziny temu, wujekcybul napisał: Tu tez czasy do 100 moga mylic bo najczesciej w VAG 100 jest na 2 biegu i dlatego maja tak dobre wyniki pozniej jest gorzej. Z drugiej strony malo kto lata tymi pierdziawkami powyzej predkosci autostradowych. A jakie to prędkości, które są wyższe od autostradowych? Pierwsza prędkość kosmiczna? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 10 minut temu, Polarny napisał: Opel jakieś strasznie zamulone te TB robi. Jechałem astrą właśnie 1.4T i zupełnie nie było czuć mocy - w 1.4 tsi jak by było jej 50% więcej. Podobnie w oplowskim 1.0 105 KM. Ani to mocy nie ma, ani nawet charakterystyki turbo. Od dołu jest słabo, później też słabo. Bardziej to przypomina wolnossaka 1.2. Pali litr mniej niż superb 1.8. Nie miałem okazji jeździć 1.4T od Opla, ale podobno jest spora różnica wagi pomiędzy Astrą IV a Astrą V. Nowszą, odchudzili i dzięki temu "ożywili". 9 minut temu, Polarny napisał: A jakie to prędkości, które są wyższe od autostradowych? Pierwsza prędkość kosmiczna? Pewnie chodzi i jazdę z prędkościami rzędu 180, 200 + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, Majkiel napisał: Nie miałem okazji jeździć 1.4T od Opla, ale podobno jest spora różnica wagi pomiędzy Astrą IV a Astrą V. Nowszą, odchudzili i dzięki temu "ożywili". Pewnie chodzi i jazdę z prędkościami rzędu 180, 200 + O ile można odchudzić auto? O 20% ?! Różnica w osiągach będzie na granicy percepcji... Edytowane 29 Lipca 2019 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 (edytowane) 7 minut temu, grogi napisał: O ile można odchudzić auto? O 20% ?! Różnica w osiągach będzie na granicy percepcji... No nie wiem, czy 20% to mało. To więcej, niż różnica pomiędzy autem w pełni załadowanym z kompletem pasażerów, a pustym. Oczywiście odchudzanie wpływa na przyśpieszenie, a nie Vmax. Edytowane 29 Lipca 2019 przez maras77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 Akurat oplowskie silniki z T są kiepskie do tego porównania, bo generalnie mają opnie mułowatych i dużo palących.Bo tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 2 godziny temu, Majkiel napisał: Nie miałem okazji jeździć 1.4T od Opla, ale podobno jest spora różnica wagi pomiędzy Astrą IV a Astrą V. Nowszą, odchudzili i dzięki temu "ożywili". Miałem astrę IV kombi z 2011 roku 1,4T 140KM a służbowo czasem jeżdżę astrą V z 2016 roku 1,4T 150 KM też kombi i różnica jest kolosalna. Dodatkowo w astrze V poprawili ergonomię wnętrza i jest więcej miejsca na tylnej kanapie. W trybie "sport" też czuć różnicę jakby komputer dodawał Nm. Ogólnie V jest dużo lepsza od IV i żeby poczuć różnicę trzeba nimi pojeździć. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 3 godziny temu, grogi napisał: O ile można odchudzić auto? O 20% ?! Różnica w osiągach będzie na granicy percepcji... Astra IV: 1378 – 1590 kg Astra V: 1150 – 1278 kg 200-300 kg, to niemało. Nie trzeba habilitacji z fizyki czy kinematyki, żeby stwierdzić że ma to wpływ na przyspieszenie, spalanie, pracę wykonaną by przesunąć ciało A o masie X o Y metrów Różnicę pewnie najbardziej widać przy najsłabszych jednostkach napędowych. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Astra IV: 1378 – 1590 kg Astra V: 1150 – 1278 kg 200-300 kg, to niemało. Nie trzeba habilitacji z fizyki czy kinematyki, żeby stwierdzić że ma to wpływ na przyspieszenie, spalanie, pracę wykonaną by przesunąć ciało A o masie X o Y metrów Różnicę pewnie najbardziej widać przy najsłabszych jednostkach napędowych.Taka różnica masy to przepaść pod każdym względem, Kolega Grogi chyba pomylił 2% z 20%. 2% może być na granicy percepcji, 20% zauważy nawet motoryzacyjny ignorant typu teściowa.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Mialem Bravo 1.4 TJet 120KM teraz mam Renegade 1.4 MA 140KM i Fiat sie lepiej odpychal Mysle ze to wina skrzyni ktora ma zupelnie inne przelozenia w Jeepie, ale sam silnik zdecydowanie pozniej „łapie”. Za to jak juz zlapie czuc ze ma wieksza moc bo latwiej zerwac opony nawet na 2 biegu i odpalic kontrole trakcji - w Fiacie rzadziej sie to zdarzalo. Ale przyspieszeniem i doznaniami Fiat jechal lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Godzinę temu, czacha napisał: Mialem Bravo 1.4 TJet 120KM teraz mam Renegade 1.4 MA 140KM i Fiat sie lepiej odpychal Phi, Jeep to przecież FIAT Do tego trzeba pod uwagę wziąć ciężar, opływowość itd. Katalogowo do setki Renek jest gorszy od Bravo o 1s. 500X z manualem o 0,2s Wniosek taki, że FIAT nadal lepiej się odpycha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Godzinę temu, czacha napisał: Mialem Bravo 1.4 TJet 120KM teraz mam Renegade 1.4 MA 140KM i Fiat sie lepiej odpychal Mysle ze to wina skrzyni ktora ma zupelnie inne przelozenia w Jeepie, ale sam silnik zdecydowanie pozniej „łapie”. Za to jak juz zlapie czuc ze ma wieksza moc bo latwiej zerwac opony nawet na 2 biegu i odpalic kontrole trakcji - w Fiacie rzadziej sie to zdarzalo. Ale przyspieszeniem i doznaniami Fiat jechal lepiej. Skrzynia to jedno, ale masa - Renegade jest dobrych 100 kg cięższy od Bravo oraz sama bryła - Jeep jest wyższy, bardziej "pudełkowy" od Fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Do tego kwestia bonusów - wersja 120 słynie z tego , że ma realne 130KM. Nie wiem jak wersja 140. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 (edytowane) 48 minut temu, Majkiel napisał: ale masa - Renegade jest dobrych 100 kg cięższy od Bravo Myślę, że będzie to grubo więcej niż 100kg, będzie zapewne w okolicach 200kg, jak nie ciut więcej. Renek potrafi ważyć więcej niż 1600kg Mój mały kiosk waży 1512kg Ciekawe jaka wartość była wpisana w wyciągu z homologacji tego konkretnego Bravo, a jaka jest wpisana do tego konkretnego Renka. Przypomnę, że w DR nie jest wpisana waga rzeczywista Edytowane 30 Lipca 2019 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 (edytowane) 5 godzin temu, czacha napisał: ale sam silnik zdecydowanie pozniej „łapie”. Za to jak juz zlapie czuc ze ma wieksza moc bo latwiej zerwac opony nawet na 2 biegu i odpalic kontrole trakcji - w Fiacie rzadziej sie to zdarzalo. Ale przyspieszeniem i doznaniami Fiat jechal lepiej. Przypomniało mi się coś. Kiedy wyprodukowano Twoje auto? Sprawdziłbym go na wystąpienie błędu P0236, czyli przedmuch turbiny. W 1.4MA Turbo 140/170KM w Renku i 500X od początku produckji do 28.11.2017 jest wadliwy zawór wastegate, a dokładniej wyciera sie tuleja i oś zaworu, co skutkuje przedmuchem na grzybie po gorącej stronie. Idąc dalej, jeżeli grzyb w miarę się ustawi, to wyżej łapie moment obrotowy, do tego dzieje się to gwałtownie. Na początku dzieje się to nieregularnie, w ostatnim stadium check engine dodatkowo wywala. Wada ujawnia się najczęściej po przekroczeniu przebiegu 40tyś.km. Auto ma z początku chwilowego muła, z czasem sytuacja się pogłębia. Do tego raz auto może dobrze jechać, a raz źle. W moim po wymianie turbiny wszystko wróciło do normy, skończyły się nagłe przyrosty momentu, długie turbodziury, jest płynnie, jak to wcześniej było. W trybie sport popatrz na zachowanie wskaźnika doładowania, o ile masz przełącznik, bo już w 2017 zaczęli je kroić z "gadżetów". Po podłączeniu MES-a wszystko widać przy badaniu wartości oczekiwanej i rzeczywistej ciśnienia doładowania. Edytowane 30 Lipca 2019 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 (edytowane) 12 godzin temu, Majkiel napisał: Astra IV: 1378 – 1590 kg Astra V: 1150 – 1278 kg 200-300 kg, to niemało. Nie trzeba habilitacji z fizyki czy kinematyki, żeby stwierdzić że ma to wpływ na przyspieszenie, spalanie, pracę wykonaną by przesunąć ciało A o masie X o Y metrów Różnicę pewnie najbardziej widać przy najsłabszych jednostkach napędowych. Tym 1.4 T jechałem IV, przyznaję. Ale 1.0 T to była V - całkiem spore auto. Ale nie było czuć tych 105 KM - w żadnym zakresie obrotów. Rakiety się nie spodziewałem, ale poziom zamulenia tego silnika przerasta wszelkie wyobrażenia. Znajomy usnuł teorię, że wypożyczalnia celowo je zamula oprogramowaniem i jestem w stanie takie wyjaśnienie przyjąć. Edytowane 30 Lipca 2019 przez Polarny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 8 minut temu, Polarny napisał: Tym 1.4 T jechałem IV, przyznaję. Ale 1.0 T to była V - całkiem spore auto. Ale nie było czuć tych 105 KM - w żadnym zakresie obrotów. Rakiety się nie spodziewałem, ale poziom zamulenia tego silnika przerasta wszelkie wyobrażenia. Znajomy usnuł teorię, że wypożyczalnia celowo je zamula oprogramowaniem i jestem w stanie takie wyjaśnienie przyjąć. Do setki jakoś daje radę Chociaż mimo turbiny i 10 koni więcej, to nie odbiega od mojego 1.4 95KM. Ja katalogowo do setki mam praktycznie tyle samo (11,2 vs 11,4), a od 120 do 140-150 mam wrażenie że Astra jest bardziej ospała, a nie jest jakoś dużo cięższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 10 godzin temu, Spajdi napisał: Taka różnica masy to przepaść pod każdym względem, Kolega Grogi chyba pomylił 2% z 20%. 2% może być na granicy percepcji, 20% zauważy nawet motoryzacyjny ignorant typu teściowa. Teściowa raczej zauważy, że głośniejszy niż szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.