Skocz do zawartości

3500 km z małą turbo benzyną.


Phil_ips

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, sdss napisał:

Tego to nie wiem, temperatura cieczy chłodzącej, czujnik temperatury zewnętrznej.

Fabia z manualną klimatyzacją potrafiła się sama uruchomić, oczywiście nie tak często jak auto z automatyczną klimatyzacją.

Ehhh, ta FABIA nie bez powodu przy manualnej klimie się uruchamiała. Manualna klima nie ma żadnego wpływu. W instrukcjach piszą, że "aby zachować komfort termiczny można przyciskiem deaktywować S&S".
Co może mieć wpływ w aucie bez auto klimy (1-4).

1. Wyłączony silnik powyżej np. 3 minut (zależne od auta).

2. Spadek podciśnienia w układzie wspomagania hamulców.

3. Spadek poziomu naładowania akumulatora.

4. Wszystkich warunków nie pamiętam, więc jeszcze coś się znajdzie.

5. Przy automatycznej klimie wiadomo, nie może utrzymać temperatury wnętrza.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przeprowadziłem test w drodze do pracy. Godziny poranne, miasto, praktyczne bez korków. Średnia prędkość 22km/h, przebyłem 12.2km. W tym czasie komputer pokazał, że nie wyemitowałem 0.15kg CO2. Zakładając, że zużycie 1l paliwa odpowiada 2.3kg CO2 to daje, że oszczędziłem około 0.065l paliwa, przeliczając to na 100km wychodzi, że oszczędność wyniosła 0.535l/100km. Sam jestem zdziwiony, że tak dużo 😮 Niemniej wyłączał się przez cały czas kiedy stałem na światłach itp. W drodze powrotnej zaczął się wyłączać dopiero pod koniec podróży i oszczędziłem 0.04kg :hehe:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla porównania Megane Grandtour III 1.5 dci 90KM.

W zeszłym roku trasa Warszawa - Rumunia (Transfogarska, a powrót Transalpiną) - Słoneczny Brzeg i powrót, dwie osoby, mało bagażu, prędkości limit +20 km/h, bez oszczędzania - 4.5 l/100km.

W tym roku Warszawa - Toskania - Warszawa, dwie osoby, mało bagażu, prędkości limit +20km/h, ale 95% to autostrady - 4.7 l/100km.

Warszawa - Wenecja - Warszawa, 4 osoby, max bagażu,  prędkości te same, same autostrady - 5.0 l/100km.

Po Warszawie w lato 6.1 l/100km, w zimie 6.5 l/100km. W zimie rozgrzwa się bardzo kiepsko. Po 10 km (20 min.) dojazdu do pracy nie dochodzi do drugiej kreski, która włącza się w okolicach 75-80°C. Ogrzewanie jest elektryczne, wiec po minucie leci ciepłe powietrze. 

@Phil_ips jakie spalanie masz podczas jazdy miejskiej?

Edytowane przez OPAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.07.2019 o 08:51, Azbest napisał:

 

Tak ... dźwięk u mnie jest fatalny. 1.5EB (4cyl) to brzmi strasznie ... dodatkowo jak by mu wsypać garść nakrętek do miski olejowej. Wszystko wibruje, rzegocze, podskakuje, stuka, puka, rzęzi. Nie ma tam nic przyjemnego. Dobrze, że Mondeo jest świetnie wyciszone i do kabiny nic takiego się nie przedostaje. Mam dodatkowo wyciszoną maskę wiec to wszystko słychać tylko po jej podniesieniu. 

Dlatego tez już nawet się nie nie bronię przed trzema cylindrami. Czy to 4 czy 3-cyl ... w nowych TB nie ma co się doszukiwać jakiegoś przyjemnego dźwięku ... zwykłe agregaty napędzające. Ważne żeby silnik był dobrze zawieszony i nie przenosił wibracji i dźwięków na karoserię i wnętrze.

No a jak chodzi duratec 1,6 wolnossący rano..tak samo jakby miał sie rozleciec😂 ale fakt wczoraj jechałem do Rawicza z Poznania troche s5 i 5 to wolnossak bardzo męczący wiec taki 1,5 eb bym przytulił 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A które turbo benzyny z tych nowych silników sa mało awaryjne ? do miasta i na trasę ...
1.2/1.4 TSI serii EA211 są ok, zdarzają się jakieś pojedyncze przypadki jak tu na AK, że 1.2 się rozleciał no i 1.4 TSI w teście długodystansowym autoswiata też padł po 270kkm, ale na tyle co tego jeździ we flotach i innych leasingach (jdg), a widać tego w ogłoszeniach sporo to raczej nic poważnego się z nimi nie dzieje do 200-250 kkm, a powyżej takich przebiegów to imho ogromny wpływ na żywotność ma eksploatacja od początku życia pojazdu, a mam wrażenie, że nowoczesne silniki są zdecydowanie bardziej czułe na wszelkie zaniedbania serwisowe typu eksploatacja long life.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.08.2019 o 15:11, K3 napisał:

Kurna, wątek o turbo benzynie, a większość się masturbuje ile to spala ich mały dieselek... :facepalm:

Chyba ty się masturbowałeś czytając ten wątek, bo nie "większość" tylko co najwyżej ja pisałem o małym dieselku.

I nie pod kątem licytowania sie, tylko zaskoczyla mnie mała różnica w spalaniu pomiędzy małym dieselkiem, a małą turbo benzyną w tej samej budzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.08.2019 o 17:37, arek_m napisał:

A które turbo benzyny z tych nowych silników sa mało awaryjne ? do miasta i na trasę ...

Z popularnych to TSI na pasku rozrządu i ecoboosty ale tutaj trzeba poczytać bo była jakaś grubsza akcja serwisowa na układ chłodzenia w fordach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Jaruga napisał:

Z popularnych to TSI na pasku rozrządu i ecoboosty ale tutaj trzeba poczytać bo była jakaś grubsza akcja serwisowa na układ chłodzenia w fordach.

Te pierwsze 1.0EB miały problemy z układem chłodzenia, ale to już nie powinno stanowić problemu w używkach, bo albo się silnik przegrzał i rozleciał, albo zrobili akcję serwisową. Po przegrzaniu nie dało się go naprawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.07.2019 o 17:31, bartekm napisał:

Dziś przeprowadziłem test w drodze do pracy. Godziny poranne, miasto, praktyczne bez korków. Średnia prędkość 22km/h, przebyłem 12.2km. W tym czasie komputer pokazał, że nie wyemitowałem 0.15kg CO2. Zakładając, że zużycie 1l paliwa odpowiada 2.3kg CO2 to daje, że oszczędziłem około 0.065l paliwa, przeliczając to na 100km wychodzi, że oszczędność wyniosła 0.535l/100km. Sam jestem zdziwiony, że tak dużo 😮 Niemniej wyłączał się przez cały czas kiedy stałem na światłach itp. W drodze powrotnej zaczął się wyłączać dopiero pod koniec podróży i oszczędziłem 0.04kg :hehe:

I wlasnie kiedys w jakims programie  testowali i wychodzilo ze cos kolo 0,5l/100km SS daje

 Zatem jak ktos pisal 1,5-2 l to dziwnie duzo.

No ale kazdy liczy jak mu pasuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Mogę linka do tematu, w którym 1.2 tsi sie rozleciał?
Proszę: https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/474821-12-tsi-%C5%BCre-olej/&share_tid=474821&share_fid=1000340&share_type=t

Aczkolwiek to jedyny przypadek poważnej awarii, który znalazłem w internecie, a długo szukałem informacji o 1.2 TSI EA 211 bo chciałem kupić Rapida/Octavię III z tym silnikiem.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.