Skocz do zawartości

Apropo oleju 2T do CRa.


Kovic

Rekomendowane odpowiedzi

Profesor Chris się wypowiedział. 

https://www.youtube.com/watch?v=moeSmmUgEqM

Dodam że zadałem sobie trochę trudu i rozmawiałem z kilkoma szkoleniowcami odnośnie CR i mają podobne zdanie ( nawet bardziej pesymistyczne odnośnie szkodliwości na wtryski). 

 

*Edit. I oczywiście DPF... 

Edytowane przez Kovic
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 195 tys. subskrypcji sprawi, że filmik bardzo szybko rozniesie się po forach motoryzacyjnych, na których temat oleju 2T wałkowany jest od co najmniej dekady. Ciekawe jak to się odbije na sprzedaży najpopularniejszego oleju 2T ;) Przyznam, że kiedyś olej 2T stosowałem. Mało tego, robiłem własne analizy za pomocą programu diagnostycznego, którym obserwowałem korekty wtryskiwaczy. Moje ustalenia są równie sceptyczne co Profesora Chrisa. Poprawy właściwie żadnej. Osiągi, spalanie bez zmian. Korekty... gorsze. Jestem jednak świadom tego, że wielu osobom olej 2T podobno pomógł. Mało tego, znam wielu mechaników którzy olej 2T jako dodatek do diesla polecają. Ja jednak jestem mocno sceptyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kovic napisał:

Profesor Chris się wypowiedział. 

https://www.youtube.com/watch?v=moeSmmUgEqM

Dodam że zadałem sobie trochę trudu i rozmawiałem z kilkoma szkoleniowcami odnośnie CR i mają podobne zdanie ( nawet bardziej pesymistyczne odnośnie szkodliwości na wtryski). 

 

*Edit. I oczywiście DPF... 

 

Pan Profesor Chris ostatnio stwierdził, że jak diesel bierze olej, to przy spalaniu go w cylindrze powstają bardzo wysokie temperatury, gdyż olej silnikowy ma wielokrotnie większa kaloryczność, jak olej napędowy. :facepalm:

Czemu więc w rajdach nie tankują  oleju silnikowego jako paliwo?

 

Ten człowiek na pewno jest bardzo dobrym praktykiem, ale jego "naukowe" wypowiedzi i eksperymenty mają tylko aspekt estradowy, bliżej cyrku niż teatru.

 

 

Ja osobiście leję do baku placebo w dawce 1:1500:

 

955,w_1200,_small.jpg

 

Edytowane przez maras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrisa subskrybuje i oglądałem już ten filmik. Ojciec jeździ ... właściwie tłucze w firmie 1.9JTD/CR z dodatkiem 2T od wielu lat. Obecnie ma pod 300kkm i pewnie ostatnich 200kkm przejechane z 2T. Ojciec jest bardzo sceptyczny do dolewania jakichkolwiek dodatków ponad standard, ale efekty 2T go przekonują do dolewek od wielu lat.

Zgadzamy się że ciężko mówić o jakimkolwiek wpływie na układ paliwowy, bo nikt tego nie zbadał i prawdopodobnie nigdy nie zbada. Jedno jest natomiast pewne i bardzo odczuwalne - jak ten silnik aksamitnie zaczyna pracować po takich dolewkach i jak miękko startuje/pracuje rano na zimno. To jest ogromna różnica odczuwalna nawet dla laika. Moja matka zauważyła że samochód ciszej pracuje jak ojciec podjeżdża pod dom nawet nie wiedząc kiedyś o dolewkach. To naprawdę zupełnie inny samochód - nie wiem czy to sugestia po cichszej pracy czy faktyczny efekt, ale samochód wydaje się trochę lepiej zbierać z niskich obrotów - jakby mu dodać trochę momentu obrotowego. Kiedyś dla udowodnienia sobie że to nie placebo ojciec odstawiał dolewki, ale po jakimś czasie i tak do nich wracał bo samochód zaczynał gorzej pracować. Filtr paliwa nie pokazuje nic niepokojącego. DPFa nie ma. Samochód nie kopci (albo nie kopci bardziej niż stary diesel bez dpf) i nigdy nie było z nim problemu - wiec raczej 2T nie prowadza jakichś negatywnych skutków - a przypominam że lany jest wiele lat. 

 

Nie wiem czy bym dolewał 2T do nowoczesnego diesla z DPF ... raczej nie,ale taki stary klekot zaczyna chodzić tak aksamitnie, że nie wyobrażam sobie go nie lać dla samego efektu tej miękkiej pracy i porannego odpalania. Rano ten silnik praktycznie od początku działa jakby był rozgrzany. Tylko tyle i aż tyle.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, maras77 napisał:

 

Pan Profesor Chris ostatnio stwierdził, że jak diesel bierze olej, to przy spalaniu go w cylindrze powstają bardzo wysokie temperatury, gdyż olej silnikowy ma wielokrotnie większa kaloryczność, jak olej napędowy. :facepalm:

 

 

 


To jest akurat prawda. 

 

Edit. Nie wielokrotnie, aczkolwiek jest bardziej kaloryczne. 

Edytowane przez Kovic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kovic napisał:


To jest akurat prawda. 

 

Edit. Nie wielokrotnie, aczkolwiek jest bardziej kaloryczne. 

 

To akurat nieprawda w całej rozciągłości, tylko legenda warsztatowa, aby tacy "naukowcy" jak "profesor" Chris mogli sobie filmiki robić na YT.

Polecam pracę na temat palenia olejem przepracowanym:

 

http://cleanburn.com.pl/Artykuly/Artykul_Energ_wyk_olejow_przeprac.pdf

 

 

Przechwytywanie.PNG.db0ec671a04130d1b2876465d2b5df33.PNG

 

Dodatkowo - olej opałowy ma mniej więcej tą samą wartość opałową, co napędowy.

Ludzie nie mający pojęcia o technice mogą sobie takie nieprawdziwe wnioski wyciągnąć z tego, że jak diesel się rozbiegnie, gdy dostanie się olej do dolotu, to nie można go zgasić i silnik zwykle idzie do piachu. Ale to nie jest uprawniony wniosek.

 

A tu filmik z jazdy na oleju przepracowanym, jako paliwie. Jakoś nie widać, aby się zrobił dragster z tej maszyny.

 

Edytowane przez maras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Kovic napisał:

Profesor Chris się wypowiedział. 

https://www.youtube.com/watch?v=moeSmmUgEqM

Dodam że zadałem sobie trochę trudu i rozmawiałem z kilkoma szkoleniowcami odnośnie CR i mają podobne zdanie ( nawet bardziej pesymistyczne odnośnie szkodliwości na wtryski). 

 

*Edit. I oczywiście DPF... 

W filmie tym pada stwierdzenie, że nikt nie robił badań w temacie dolewania oleju 2T do paliwa.

Metodyczne badania były robione i są dostępne, na przykład tu:

https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php

 

Sprzęt badawczy:

2-stroke-engine-test-apparatus.jpg

 

 

A to sprzęt profesora Chrisa. Zwróćmy uwagę na zaawansowaną elektronikę sterującą  w postaci płyty głównej bez zasilania. To jest po prostu cyrkowiec, a nie naukowiec. Chrisa ogląda się dla rozrywki, a nie dla wiedzy.

Przechwytywanie.thumb.PNG.6b28a644c8ec684a0d855a0e96c60e09.PNG

 

Powinien kolega Chris występować w odpowiednim wdzianku, aby rozrywkowy charakter programu był bardziej uwypuklony.

clown-professor.jpg?w=214

 

Bobo_barnett3.png

Edytowane przez maras77
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Azbest napisał:

Chrisa subskrybuje i oglądałem już ten filmik. Ojciec jeździ ... właściwie tłucze w firmie 1.9JTD/CR z dodatkiem 2T od wielu lat. Obecnie ma pod 300kkm i pewnie ostatnich 200kkm przejechane z 2T. Ojciec jest bardzo sceptyczny do dolewania jakichkolwiek dodatków ponad standard, ale efekty 2T go przekonują do dolewek od wielu lat.

Zgadzamy się że ciężko mówić o jakimkolwiek wpływie na układ paliwowy, bo nikt tego nie zbadał i prawdopodobnie nigdy nie zbada. Jedno jest natomiast pewne i bardzo odczuwalne - jak ten silnik aksamitnie zaczyna pracować po takich dolewkach i jak miękko startuje/pracuje rano na zimno. To jest ogromna różnica odczuwalna nawet dla laika. Moja matka zauważyła że samochód ciszej pracuje jak ojciec podjeżdża pod dom nawet nie wiedząc kiedyś o dolewkach. To naprawdę zupełnie inny samochód - nie wiem czy to sugestia po cichszej pracy czy faktyczny efekt, ale samochód wydaje się trochę lepiej zbierać z niskich obrotów - jakby mu dodać trochę momentu obrotowego. Kiedyś dla udowodnienia sobie że to nie placebo ojciec odstawiał dolewki, ale po jakimś czasie i tak do nich wracał bo samochód zaczynał gorzej pracować. Filtr paliwa nie pokazuje nic niepokojącego. DPFa nie ma. Samochód nie kopci (albo nie kopci bardziej niż stary diesel bez dpf) i nigdy nie było z nim problemu - wiec raczej 2T nie prowadza jakichś negatywnych skutków - a przypominam że lany jest wiele lat. 

 

Nie wiem czy bym dolewał 2T do nowoczesnego diesla z DPF ... raczej nie,ale taki stary klekot zaczyna chodzić tak aksamitnie, że nie wyobrażam sobie go nie lać dla samego efektu tej miękkiej pracy i porannego odpalania. Rano ten silnik praktycznie od początku działa jakby był rozgrzany. Tylko tyle i aż tyle.

 

Mam takie same postrzeżenia użytkując MJ 1.9 120KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym filmiku albo zapomniał o tym wspomnieć albo jemu się wydaje, że ON premium jest cały rok super. Jest super, ale tylko od późnej jesieni do wczesnej wiosny. W pozostałym okresie niczym się nie różni od zwykłego ON. Latem to na tych "premiumach" koncerny zbierają najwięcej kasy, bo sprzedają jako lepsze, choć to zwykły ON. Wystarczy zapoznać się kartą charakterystyki paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maras77 napisał:

Metodyczne badania były robione i są dostępne, na przykład tu:

https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php

 

Wnioski:

Engine test results show that a 200:1 blend of 2-stroke oil in diesel results in a 2% loss of engine power in a 16 hour test due to injector fouling, a risk that would apply to any common rail diesel engine, but could also worsen fouling in older engines.

Vehicles fitted with a diesel particulate filter (DPF) in the exhaust system could experience reduced DPF life due to the collection of ash and metal based contaminants in the filter over time with the continued use of 2-stroke oil.

 

Ale tych co dolewają żadne tam testy laboratoryjne nie przekonają, skoro "mechanik dolewa" to musi działać zbawiennie 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, iwik napisał:

Ale tych co dolewają żadne tam testy laboratoryjne nie przekonają, skoro "mechanik dolewa" to musi działać zbawiennie 😄

 

Ja dolewałem i miarodajnym wynikiem testów były dla mnie korekty wtryskiwaczy, które nie polepszyły się ani trochę więc z oleju 2T zrezygnowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iwik napisał:

 

Wnioski:

Engine test results show that a 200:1 blend of 2-stroke oil in diesel results in a 2% loss of engine power in a 16 hour test due to injector fouling, a risk that would apply to any common rail diesel engine, but could also worsen fouling in older engines.

Vehicles fitted with a diesel particulate filter (DPF) in the exhaust system could experience reduced DPF life due to the collection of ash and metal based contaminants in the filter over time with the continued use of 2-stroke oil.

 

Ale tych co dolewają żadne tam testy laboratoryjne nie przekonają, skoro "mechanik dolewa" to musi działać zbawiennie 😄

 

Czyli potwierdza się teoria Chrisa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, bochumil napisał:

Poprawy właściwie żadnej. Osiągi, spalanie bez zmian. Korekty... gorsze.

 

Co jakiś czas dolewam i po dolaniu silnik chodzi ciszej, różnic w spalaniu brak, DPF wypala się tak samo często jak bez oleju 2T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, shapyr napisał:

 

Co jakiś czas dolewam i po dolaniu silnik chodzi ciszej, różnic w spalaniu brak, DPF wypala się tak samo często jak bez oleju 2T.

Cząstki mineralne, metale i uszlachetniacze nie spalą się w czasie wypalania DPFa. Po prostu za którymś razem filtr się nie wypali i będzie trzeba go co najmniej zregenerować przez płukanie wsteczne.

 

Z tego powodu do aut z DPFem są specjalne oleje niskopopiołowe (czytaj - znacząco gorsze niż zwykłe).

Kup sobie dedykowany dodatek Kleen-flo - wychodzi taniej niż olej 2T.

955,w_1200,_small.jpg&key=4804c1d0738886

Edytowane przez maras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maras77 napisał:

Z tego powodu do aut z DPFem są specjalne oleje niskopopiołowe (czytaj - znacząco gorsze niż zwykłe).

 

Z tego powodu jak dolewam to olej 2T niskopopiołowy  (saps 0,1% i mniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym filmiku albo zapomniał o tym wspomnieć albo jemu się wydaje, że ON premium jest cały rok super. Jest super, ale tylko od późnej jesieni do wczesnej wiosny. W pozostałym okresie niczym się nie różni od zwykłego ON. Latem to na tych "premiumach" koncerny zbierają najwięcej kasy, bo sprzedają jako lepsze, choć to zwykły ON. Wystarczy zapoznać się kartą charakterystyki paliwa.
@Twister74 A możesz takie dwie karty wrzucić dla porównania i wskazać różnice na niekorzyść premium? Nigdy nie tankuje lepszego paliwa ani nic nie dolewam do zbiornika.
Tak z czystej ciekawości chciałbym to zobaczyć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, maras77 napisał:

A jaki to olej?

Nie pomyliłeś z olejem LS? (Low Smoke)

 

Na kilku forach znajdziesz informacje nt olejów 2T o niskiej zawartości popiołów. Czy jest wiarygodne, nie wiem. Zdaje się, że w tych zestawieniach brylował pewien niemiecki olej...

 

Cytuj

Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.
W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.
I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.
Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.

 

Źródło: http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.html

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bochumil napisał:

 

Na kilku forach znajdziesz informacje nt olejów 2T o niskiej zawartości popiołów. Czy jest wiarygodne, nie wiem. Zdaje się, że w tych zestawieniach brylował pewien niemiecki olej...

A , informacje z forum.

Ja czytałem, że Orlen Trawol 2T jest bardzo low SAPS, bo trawa po nim dobrze rośnie.

14902_0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maras77 napisał:

A , informacje z forum.

 

Nie denerwuj się. Napisałem przecież, że nie mam pewności co do wiarygodności tych informacji. Zresztą sama idea stosowania oleju 2T rozpropagowana została w głównej mierze właśnie na forach internetowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bochumil napisał:

 

Nie denerwuj się. Napisałem przecież, że nie mam pewności co do wiarygodności tych informacji. Zresztą sama idea stosowania oleju 2T rozpropagowana została w głównej mierze właśnie na forach internetowych. 

Ja się nie denerwuje, tylko dodaje swój wkład w wiedzę forumową. Robie to z prawdziwą przyjemnościa i czekam z niecierpliwością dnia, gdy na innym forum ta informacja wypłynie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maras77 napisał:

Ja się nie denerwuje, tylko dodaje swój wkład w wiedzę forumową. Robie to z prawdziwą przyjemnościa i czekam z niecierpliwością dnia, gdy na innym forum ta informacja wypłynie :ok:

 

A ja czekam na rzetelne informacje, które pozwolą obiektywnie stwierdzić, że olej 2T faktycznie pomaga na zmęczone życiem wtryski, czy też jest tylko i wyłącznie efektem dobrze zaplanowanej akcji marketingowej. Szukam oficjalnej specyfikacji oleju LM, w której znajdzie się informacja nt % zawartości popiołów, co mogłoby potwierdzić dane podane na cytowanym forum. Polska specyfikacja w PDF takiej informacji nie zawiera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bochumil napisał:

 

A ja czekam na rzetelne informacje, które pozwolą obiektywnie stwierdzić, że olej 2T faktycznie pomaga na zmęczone życiem wtryski, czy też jest tylko i wyłącznie efektem dobrze zaplanowanej akcji marketingowej. Szukam oficjalnej specyfikacji oleju LM, w której znajdzie się informacja nt % zawartości popiołów, co mogłoby potwierdzić dane podane na cytowanym forum. Polska specyfikacja w PDF takiej informacji nie zawiera...

Lej dedykowany dodatek kleen flo. Na pewno nie zaszkodzi, a jest tańszy niz olej 2T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, hefi napisał:

@Twister74 A możesz takie dwie karty wrzucić dla porównania i wskazać różnice na niekorzyść premium? Nigdy nie tankuje lepszego paliwa ani nic nie dolewam do zbiornika.
Tak z czystej ciekawości chciałbym to zobaczyć

Nie ma czegoś takiego "na niekorzyść" premium. Po prostu premium zimowe różni się od zwykłego ekoON zimowego. Latem różnice nie występują. Mogę podać tylko Orlenu i Lotosu. Inni producenci raczej strzegą swoje karty charakterystyki, ale kazdy kierownik stacji musi mieć taką kartę i udostępnić na żądanie klienta.

https://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Strony/default.aspx

 

Z tego co wiem, to blisko idealnych parametrów trzyma sie Lotos, ale znów paliwo premium na lato nie jest specjalnie lepsze od zwykłego. Zimowy Dynamic to już paliwo idealne, ale suche, bo nie zawiera estrów tłuszczy roślinnych.

http://www.lotos.pl/132/poznaj_lotos/dla_biznesu/reach/karty_charakterystyki?category=1&query=

Edytowane przez Twister74
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.07.2019 o 18:25, bochumil napisał:

 

A ja czekam na rzetelne informacje, które pozwolą obiektywnie stwierdzić, że olej 2T faktycznie pomaga na zmęczone życiem wtryski, czy też jest tylko i wyłącznie efektem dobrze zaplanowanej akcji marketingowej. Szukam oficjalnej specyfikacji oleju LM, w której znajdzie się informacja nt % zawartości popiołów, co mogłoby potwierdzić dane podane na cytowanym forum. Polska specyfikacja w PDF takiej informacji nie zawiera...

a czy czasami stosowanie oleju 2T nie ma na celu glownie poprawienia nieco smarnosci/tluszczosci ON i smarowania pompy CR niz leczenie wtryskow.

ja mam dizla od 7 lat, i przyznam, z eniemal od poczatku dolewam millersa, a nierzadko tez 200-250ml 2T

Ponoc niektorzy przy 2T "slyszeli" gladkosc pracy silnika:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, fanlan napisał:

a czy czasami stosowanie oleju 2T nie ma na celu glownie poprawienia nieco smarnosci/tluszczosci ON i smarowania pompy CR niz leczenie wtryskow.

 

Tak jak wspomniałem  wcześniej, olej 2t to temat z forów internetowych i tam wspominano wielokrotnie o cudownym wpływie tego oleju na korekty, zwłaszcza korekty dodatnie, które mogą się pojawić przy lekko przytartych elementach wtryskiwacza. To oczywiście tylko słowa, rzadko popierane zrzutami ekranu z programów diagnostycznych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bochumil nie ma takich silników takich aut dla których zawsze będą te same parametry. Ja stosowałem liquy moly i u mnie poprawa była. Auto po 100l on chodził ciszej to na bank. Obecnie już olałem temat gdyż mam auto wiekowe piłuje głaskam kiedy chce a spalanie wg kompa 5.2-5.8 max 6,5 jest akceptowalne. 

Chociaż po wymianie filtra średnia mi spadła.aczkolwiek nie wiem czemu...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.07.2019 o 21:50, HARDTECHNO napisał:

@bochumil nie ma takich silników takich aut dla których zawsze będą te same parametry. Ja stosowałem liquy moly i u mnie poprawa była. Auto po 100l on chodził ciszej to na bank. Obecnie już olałem temat gdyż mam auto wiekowe piłuje głaskam kiedy chce a spalanie wg kompa 5.2-5.8 max 6,5 jest akceptowalne. 

Chociaż po wymianie filtra średnia mi spadła.aczkolwiek nie wiem czemu...

 

Jesli filtra powietrza to lepiej oddycha:)  czyli wydajniejszy nieco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.