Skocz do zawartości

Auta dla Kowalskiego - 1 półrocze 2019


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

1. Dacia Duster: 4994 rejestracje (+91,1%)
2. Toyota Yaris: 3774 (-0,9%)
3. Skoda Fabia: 3135 (-10,5%)
4. Fiat Tipo: 2669 (+45,8%)
5. Toyota Corolla: 2475 (+75,9%)
6. Toyota Auris: 2298 (+11,6%)
7. Hyundai Tucson: 2057 (+12,8%)
8. Skoda Octavia: 2052 (-6,9%)
9. Dacia Sandero: 1876 (+29,6%)
10. Skoda Rapid: 1855 (+14,1%)
11. Kia Sportage: 1750 (+18,3%)
12. Opel Corsa: 1701 (+1,9%)

13. Opel Astra: 1550 (-43%)
14. Toyota C-HR: 1454 (+1,8%)
15. Toyota Aygo: 1334 (-13,7%)
16. Hyundai i20: 1319 (-4,1%)
17. Mazda CX-3: 1197 (+87,9%)
18. Nissan Qashqai: 1113 (-23,5%)
19. Suzuki Vitara: 1100 (-23,7%)
20. Skoda Karoq: 1096 (+26,7%)
21. Renault Clio: 1060 (+4,3%)
21. Toyota RAV4: 1060 (+39,3%)
23. Kia Ceed: 1028 (-5,9%)
24. Mitsubishi ASX: 987 (+27,5%)
25. Volkswagen Polo: 969 (+27,7%)
26. Volkswagen Golf: 927 (-33,9%)
27. Opel Mokka X: 923 (-24,3%)
28. Kia Stonic: 910 (+21,5%)
29. Volkswagen Tiguan: 887 (+0,8%)
30. Renault Megane: 881 (+11%)
31. Renault Captur: 870 (-1,8%)
32. Citroen C3: 840 (-16,1%)
33. Honda HR-V: 825 (+13%)
34. Kia Rio: 803 (-1%)
35. Honda Civic: 781 (+12,1%)
36. Skoda Citigo: 753 (-20%)
37. Volkswagen T-Roc: 750 (+21,2%)
38. Ford Focus: 742 (+12,8%)
39. Kia Venga: 738 (-30,2%)
40. Renault Kadjar: 709 (+43,2%)
41. Hyundai Kona: 695 (+62%)
42. Opel Crossland X: 684 (+69,7%)
43. Hyundai i30: 663 (+27,3%)
44. Suzuki SX4 S-Cross: 661 (+15,6%)
45. Suzuki Baleno: 660 (+12,1%)
46. Ford Kuga: 641 (+23,7%)
47. Skoda Kodiaq: 615 (+19,2%)
48. Mazda CX-5: 614 (+2%)
49. Dacia Lodgy: 590 (+29,4%)
50. Seat Arona: 581 (+41,7%)
 

źródło - samar.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Jaruga napisał:

Cena już nie taka jak w zeszłym roku. Z tego samego powodu spadł także golf. 

Poza tym opatrzyła się trochę.

 

Jak się zastanowiłem nad tym, to mysle ze w dużej mierze to może być efekt wycofania Astry J z LPG z oferty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Jak się zastanowiłem nad tym, to mysle ze w dużej mierze to może być efekt wycofania Astry J z LPG z oferty.

To jedno, a drugie debiut nowej Corolli pewnie też swoje zrobił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Fili_P napisał:

Jeszcze trochę nie będzie gdzie kupić kombiaks klasy D 😞

 

Dla "przeciętnego Kowalskiego", klasa D czy E raz że są często poza zasięgiem finansowym, a dwa po co? Żeby rozwieść dzieciaki do przedszkola i podjechać z powietrzem do pracy, czy po to aby zrobić codzienne zakupy w Lidlu? A może żeby podjechać do lekarza, na działkę czy do kościoła. Poza tym, teraz modne są suvy i crossovery i jak ktoś ma kasę, to zamiast "zwykłego" Passata czy Mondeo woli nadmuchaną B klasę ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam (total rejestracji, czyli Kowalski, firmy i leasingi dla obu)...

 

Cytuj

1. Kia Ceed: 3625 rejestracji
2. Kia Sportage: 3401
3. Kia Stonic: 1499
4. Kia Rio: 1487
5. Kia Optima: 1137
6. Kia Venga: 959
7. Kia Picanto: 695
8. Kia Proceed: 464
9. Kia Niro: 382
10. Kia Sorento: 350
11. Kia Stinger: 333
12. Kia Carens: 44
13. Kia Soul: 1

 

Stinger wzrost +40%...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Majkiel napisał:

 

Dla "przeciętnego Kowalskiego", klasa D czy E raz że są często poza zasięgiem finansowym, a dwa po co? Żeby rozwieść dzieciaki do przedszkola i podjechać z powietrzem do pracy, czy po to aby zrobić codzienne zakupy w Lidlu? A może żeby podjechać do lekarza, na działkę czy do kościoła. Poza tym, teraz modne są suvy i crossovery i jak ktoś ma kasę, to zamiast "zwykłego" Passata czy Mondeo woli nadmuchaną B klasę ;)

Slusznie.

Moze po prostu zwykly pragmatyzm a nie posiadanie dla oka sasiadow?

A swoja droga duster znacznie zyskal wizualnie, Tipo tez nie straszy.

Chyba ze cena konkurencje nieco.

By po bulki jechac i na wakacje 1-5 x w roku to spokojnie da rade. A ze nie bedzie sie pierwszym spod swiatel? Coz, nie kazdy to Janusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, K3 napisał:

Ja dodam (total rejestracji, czyli Kowalski, firmy i leasingi dla obu)...

 

 

Stinger wzrost +40%...

 

Gdzie można znaleźć takie dane sprzedażowe z podziałem na każdy model marki, bo samar chyba tak nie podaję, albo nie umiem znaleźć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Sebbeks napisał:

Gdzie można znaleźć takie dane sprzedażowe z podziałem na każdy model marki, bo samar chyba tak nie podaję, albo nie umiem znaleźć?

 

Akurat to też samar. Poszukaj w wiadomościach raportów dla marki, nie wiem czy dla wszystkich marek podają...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, cesarz napisał:

Ostatnio miałem okazje przejechać się Tipo na wypasie - znajomy sprowadził roczne po lekkiej stłuczce z Francji bodaj. Multijet + TCT. Fajnie to chodzi nawet - plastiki jakieś lepsze niz w tych taksówkarskich.

 

W taksówkach są w większości najtańsze wersje Tipo czy Pop, w najwyższych wersjach Lounge czy S-Design wnętrze jest trochę lepsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Jaruga napisał:

Takie raporty są płatne - oni z tego żyją ;)

Samar właśnie opublikował dla Hyundai

1. Hyundai Tucson: 4020 egzemplarzy
2. Hyundai i30: 2839
3. Hyundai i20: 2190
4. Hyundai Kona: 1192
5. Hyundai ix20: 608
6. Hyundai Elantra: 511
7. Hyundai i10: 465
8. Hyundai Santa Fe: 245
9. Hyundai i40: 134
10. Hyundai Ioniq: 69
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.07.2019 o 00:48, Majkiel napisał:

zamiast "zwykłego" Passata czy Mondeo woli nadmuchaną B klasę ;)

 

Dodajmy - za prawie te same pieniądze :hehe:

Mistrzowski wybór... producentów i ich marketingowców. Jak sprzedać 'plastika' poskładanego z części z klasy B za 100k PLN i sprawić, że jeszcze klient nie będzie czuł się :sex:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.07.2019 o 00:48, Majkiel napisał:

to zamiast "zwykłego" Passata czy Mondeo woli nadmuchaną B klasę

 

W naszym konkretnym przypadku, wolałbym taką nadmuchaną klasę B niz Passata. Nawet jeśli by były za tą samą kasę :(

 

1. Krótki garaż

2. Ciasne miejsca do parkowania

3. Krótki podjazd pod dom.

 

Czasem nie możesz mieć dłuższego samochodu, ale chcesz aby było w nim więcej miejsca lub większy bagażnik.

Nie pozostaje Ci nic innego, niż to aby auto urosło do góry.

Można iść w vany, ale one wyglądają odpychająco ;)

 

Taki Passat jest na pewno lepszy w trasy, ale to zasadniczo jedyny jego plus. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał:

 

W naszym konkretnym przypadku, wolałbym taką nadmuchaną klasę B niz Passata. Nawet jeśli by były za tą samą kasę :(

 

1. Krótki garaż

2. Ciasne miejsca do parkowania

3. Krótki podjazd pod dom.

 

Czasem nie możesz mieć dłuższego samochodu, ale chcesz aby było w nim więcej miejsca lub większy bagażnik.

Nie pozostaje Ci nic innego, niż to aby auto urosło do góry.

Można iść w vany, ale one wyglądają odpychająco ;)

 

Taki Passat jest na pewno lepszy w trasy, ale to zasadniczo jedyny jego plus. 

 

 I dlatego jest odwrót od pięciometrowych limuzyn.

Vany, które pojawiły się kilkanaście lat temu były praktyczne, ale albo wyglądały jak przewrócony toi toi na kółkach albo jak Włosi chcieli zrobić wesołego rodzinnego vana, to wyszła Multipla ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Majkiel napisał:

 

 I dlatego jest odwrót od pięciometrowych limuzyn.

Vany, które pojawiły się kilkanaście lat temu były praktyczne, ale albo wyglądały jak przewrócony toi toi na kółkach albo jak Włosi chcieli zrobić wesołego rodzinnego vana, to wyszła Multipla ;) 

Wiem że pewnie wyślecie mnie do psychiatry, ale mi się multipla zawsze podobała ;l

To było na prawdę oryginalne i praktyczne auto. Szkoda że korozja wysłała już większoć do huty. 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Majkiel napisał:

 I dlatego jest odwrót od pięciometrowych limuzyn.

 

Te limuzyny zwyczajnie zbyt urosły.

Teraz kompakt ma tyle miejsca i jest tak długi jak klasa D z początku stulecia.

 

A taki cross over jest fajny do miasta, bo krótszy często niż nawet kompakt, a ma w środku miejsca wystarczająco.

 

Owszem spali na trasie więcej i gorzej pokona zakręty. Kogo to obchodzi? ;)

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Jaruga napisał:

Wiem że pewnie wyślecie mnie do psychiatry, ale mi się multipla zawsze podobała ;l

To było na prawdę oryginalne i praktyczne auto. Szkoda że korozja wysłała już większoć do huty. 

 

Nie no, mnie się multipla też podoba, Jest bardzo praktyczna i .... oryginalna. Oczywiście ta przed liftowa .Co więcej, powoli robi się kultowa.

W sumie, to ostatni moment żeby sobie taką kupić - ceny jeszcze niskie i da się znaleźć taką, która ma jeszcze podłogę. Ba, nawet może się udać sprzedać z zyskiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kravitz napisał:

 

Te limuzyny zwyczajnie zbyt urosły.

Teraz kompakt ma tyle miejsca i jest tak długi jak klasa D z początku stulecia.

 

A taki cross over jest fajny do miasta, bo krótszy często niż nawet kompakt, a ma w środku miejsca wystarczająco.

 

Owszem spali na trasie więcej i gorzej pokona zakręty. Kogo to obchodzi? ;)

 

Klasa D to ma sens jak robisz te 30-50kkm+ rocznie i sporo latasz powyżej limitow na A lub S.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Klasa D to ma sens jak robisz te 30-50kkm+ rocznie i sporo latasz powyżej limitow na A lub S.

Znajomy robi po Polsce, raczej ścianie wschodniej, ~60 kkm rocznie. Kiedyś mieli kompakty. Od kilku lat Insignie, obecnie nowy model i sobie bardzo chwali zmianę na segment D.

Ja do miasta i na wieś wolę coś krótszego i wyższego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.07.2019 o 20:33, Maciej__ napisał:

 

Jak się zastanowiłem nad tym, to mysle ze w dużej mierze to może być efekt wycofania Astry J z LPG z oferty.

I skończyły się wersję 1.6 115 km poniżej 50 kpln. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.