Skocz do zawartości

Do 120tys - biedniejszy SUV czy bogatszy crossover?


czacha

Rekomendowane odpowiedzi

Posmigalismy po kilku salonach i:

- Seat calkiem fajny i niezle wyposazenie w tej cenie, bardzo poprawne auta

- Sportage chyba jeszcze fajniejszy i tez bogate wyposazenie, niezle materialy, tuz za Compassem

- RAV4 plastikowa w srodku jak z odzysku.. i ja np. musialbym zmienic fryzure bo szuralem wlosami po podsufitce ;) 

- Compas drozszy od konkurencji ale jakosc wykonania najlepsza z tych aut

- Tiguan fajne fotele, duzo miejsca, ale drogawo sie robi jakby go doposazyc

- T-Roc zbyt plastikowy i sterylny w srodku, nawet jesli to dobrej jakosci plastiki

- 3008 fajny, wygodny.. ale za 3 lata jak inne francuzy bedzie dziwnie wygladal jak sie juz opatrzy

 

W sumie oboje mamy podobne przemyslenia, niedlugo pozostale salony. Narazie wyglada to tak ze pierwsze miejsce ma Sportage i Compass ale ze wzgledu na cene kumpel mysli realniej o Kijance. Potem Seat. Reszta odpadla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, czacha napisał:

 

W sumie oboje mamy podobne przemyslenia, niedlugo pozostale salony. Narazie wyglada to tak ze pierwsze miejsce ma Sportage

Niech obejrzy jeszcze Tucsona - mi kiedyś dali większy rabat, a to bliźniacze auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posmigalismy po kilku salonach i:
- Seat calkiem fajny i niezle wyposazenie w tej cenie, bardzo poprawne auta
- Sportage chyba jeszcze fajniejszy i tez bogate wyposazenie, niezle materialy, tuz za Compassem
- RAV4 plastikowa w srodku jak z odzysku.. i ja np. musialbym zmienic fryzure bo szuralem wlosami po podsufitce  
- Compas drozszy od konkurencji ale jakosc wykonania najlepsza z tych aut
- Tiguan fajne fotele, duzo miejsca, ale drogawo sie robi jakby go doposazyc
- T-Roc zbyt plastikowy i sterylny w srodku, nawet jesli to dobrej jakosci plastiki
- 3008 fajny, wygodny.. ale za 3 lata jak inne francuzy bedzie dziwnie wygladal jak sie juz opatrzy
 
W sumie oboje mamy podobne przemyslenia, niedlugo pozostale salony. Narazie wyglada to tak ze pierwsze miejsce ma Sportage i Compass ale ze wzgledu na cene kumpel mysli realniej o Kijance. Potem Seat. Reszta odpadla.
 
Jechał wszystkimi autami czy tylko macaliscie? Jeżeli nie to polecam przejechać się Kia i Seatem przed podjęciem decyzji.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Spajdi napisał:

Jechał wszystkimi autami czy tylko macaliscie? Jeżeli nie to polecam przejechać się Kia i Seatem przed podjęciem decyzji.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Nie jezdzilismy, narazie ogarniamy pod wzgledem wzrokowo-macankowym, a potem najciekawsze zabjerzemy na jazde probna. Bo co z tego ze cos super jezdzi jesli sie nie podoba? Pol biedy na zewnatrz, ale kokipt musi pasowac bo to jednak tam sie siedzi w czasie korzystania z auta ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka mlodziez stac na Sportage  Ale ogolnie racja - jest bardziej jakcarski i mniej elegencki, ale w poztywynym tego slowa znaczeniu.
A tak z innej beczki to ogladales Ssangyounga? Moze cos wpadnie w oko, gust jak d..pa, kazdy ma inny. :)

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, czacha napisał:


. Narazie wyglada to tak ze pierwsze miejsce ma Sportage i Compass ale ze wzgledu na cene kumpel mysli realniej o Kijance. Potem Seat. Reszta odpadla.

 

 

Compassa bym sobie darowal poki nie wyjdzie my20 z lepszym wyposażeniem (tzn mam nadzieje, ze z lepszym), maja chyba tez byc juz inne silniki benzynowe

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Pado napisał:

 

Compassa bym sobie darowal poki nie wyjdzie my20 z lepszym wyposażeniem (tzn mam nadzieje, ze z lepszym), maja chyba tez byc juz inne silniki benzynowe

Jeep wychodzi o jakies 20tys drozej od Sportage z podobnym wyposazeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, czacha napisał:

Nie wiem jaka mlodziez stac na Sportage ;) Ale ogolnie racja - jest bardziej jakcarski i mniej elegencki, ale w poztywynym tego slowa znaczeniu.

Nie wiem czy to dla kolegi ma znaczenie, ale Kii jezdzi po naszych drogach na peczki. Za to Atec jest ciagle bardzo malo i mnie sie to akurat podoba:) A jak mimo to chcialby sie nieco wyroznic, to polecam wersje FR w kolorze krwisto czerwonym albo samo orange :)

 

ateca red.jpg

fr orange.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że te ateki to sa podobne do innych kodiaków, tarraco, karoqów, t-roków, tiguanów, allspaceów ... i co oni tam jeszcze nawymyślali. Jeśli napiszesz mi że akurat ateki jest mało .... może mało, ale pływa w morzu bliźniaków z tego samego koncernu.

Ja nie jestem ignorantem motoryzacyjnym, ale dla mnie wszystkie te crossovery VW/Skody/Seata wyglądają tak samo. Ja nawet nie rozróżniam który jest większy/mniejszy jeśli widzę je na zdjęciach.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Azbest napisał:

Tylko że te ateki to sa podobne do innych kodiaków, tarraco, karoqów, t-roków, tiguanów, allspaceów ... i co oni tam jeszcze nawymyślali. Jeśli napiszesz mi że akurat ateki jest mało .... może mało, ale pływa w morzu bliźniaków z tego samego koncernu.

Ja nie jestem ignorantem motoryzacyjnym, ale dla mnie wszystkie te crossovery VW/Skody/Seata wyglądają tak samo. Ja nawet nie rozróżniam który jest większy/mniejszy jeśli widzę je na zdjęciach.

 

Taka tendencja na rynku. Mino wszystko jest roznica miedzy byciem podobnym a identycznym. A jak bedzie taki FR, to sorry, ale chyba jednak tylko ignorant pomyli z pozostalymi ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, zinger napisał:

Taka tendencja na rynku. Mino wszystko jest roznica miedzy byciem podobnym a identycznym. A jak bedzie taki FR, to sorry, ale chyba jednak tylko ignorant pomyli z pozostalymi ;)

Taka tendencja jest raczej w VAG. Koreańczycy potrafią zrobić różne samochody na tej samej platformie - Zobacz jak różnią się modele hyundai i kia (tucson/sportage).

Mówisz o wersji FR ... a w Kia masz GT-line lub GT - też samochody wyróżniają się na tle tego samego modelu i też tylko ignorant je pomyli z pozostałymi ;) ...

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Azbest napisał:

Taka tendencja jest raczej w VAG. Koreańczycy potrafią zrobić różne samochody na tej samej platformie - Zobacz jak różnią się modele hyundai i kia (tucson/sportage).

Mówisz o wersji FR ... a w Kia masz GT-line lub GT - też samochody wyróżniają się na tle tego samego modelu i też tylko ignorant je pomyli z pozostałymi ;) ...

 

To Ty pisales ze masz problem z odroznianiem modeli, nie ja ;)

 

Odnosnie Kii i Tusconow, tak, sa rozne. Napisalem, ze jest ich od groma na ulicach i tu raczej nie ma z czym polemizowac, bo to jest fakt. Natomiast problem z odroznianiem poszczegolnych modeli, to juz kwestia subiektywna.

 

Proponuje zakonczyc dyskusje, bo nie w temacie. Nikogo do niczego nie zmuszam przeciez, kolega zapytal o rade, no to poradzilem. Co z tym zrobi, to juz jego sprawa :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie o Atece mam podobne przemyslenia , ze zlewa sie z innymi autami ze stajni VAG. 

 

Dzis wpadlismy do trzech salonow:

 

- Forester w srodku jest jak Dacia.. owszem wiekszy, ale takie materialy w furze za 140tys .. no way hose.. to chyba jest robione pod amerykanow i ludzi bez smaku. Juz nic nie mowie o przyciskach do infolini i wzywania pomocy.. wygladaja jak z chinskiego centrum handlowego i kosztowaly ze 3.50pln z montazem. Porazka! Porazka tez byla obsluga klienta - nikt nie odpowiedzial dzien dobry ani do nas nie podszedl.. 

 

- Pug 3008 jakosc wykonania spoko, ale to jest auto dla osob o wzroscie ponizej 190cm. Nie rozumiem tez tego szerokiego tunelu miedzy fotelami. 508 na zywo robi wrazenie ;) 

 

- ASX, Elclipse, Outlander .. wsiedlismy tylko do Outlandera, plastiki  szlachetniejsze niz w Subaru ale deska i kokpit to chyba projekt z lat 90 ;) Do pozostalych pozagladlismy przez okno i nie bylo po co wsiadac.

 

W klasie crosoverow i SUVow zdecydowanie sa dwie ligi aut jesli chodzi o jakosc wykonania wnetrza. Niektore modele tak bardzo odstaja od konkurencji ze sie w glowie nie miesci ..

 

Edytowane przez czacha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, czacha napisał:

W klasie crosoverow i SUVow zdecydowanie sa dwie ligi aut jesli chodzi o jakosc wykonania wnetrza. Niektore modele tak bardzo odstaja od konkurencji ze sie w glowie nie miesci ..

To nie tak. Dostajesz albo technikę albo wnętrze. Jak chcesz jedno i drugie to 140 kzł jest dużo za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcindzieg napisał:

To nie tak. Dostajesz albo technikę albo wnętrze. Jak chcesz jedno i drugie to 140 kzł jest dużo za mało.

 

No nie do konca, ale moge sie mylic w kwestii techniki. W Jeepie czy w Mazdzie jest to i to, sa drozsze od konkurencji o 20tys za doposazona wersje czyli sa za 140tys (od tej kwoty zaczyna sie Forester). Kia, Seat czy Peugeot tez maja wysokosc jakosc wykonania jedynie kwestia gustu co sie komu podoba. Nie mam pojecia jaka to technika siedzi w Mistsubishi czy w Subaru, ale jak dla mnie nie jest warta doznan z wnetrza. Spoko jesli to ma byc auto typowo uzytkowe, do pracy, gdzie wiadomo ze sie zniszczy a plastiki porysuja. Ale gdzie tam ta technika? Systemy mutlimedialne sa w tych autach dosc ubogie w porownaniu z takim Seatem czy Mazdą. Wygladaja jakby doczepili je do starej technologii. Sorry za ostre slowa bo widze ze jestes fanem Subaru - z zewnatrz Subaru mi sie bardzo podoba i zawsze czulem ze ta marka mogla by mi pasowac swoim wizerunkiem.. ale wizerunek runal dzis w salonie ;) Moze za duzo wymagam, nie wiem .. 

Edytowane przez czacha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, czacha napisał:

Sorry za ostre slowa bo widze ze jestes fanem Subaru

 

Nie przepraszaj mnie - tam jest obleśny plastik i tego nie neguję. Odnoszę wrażenie że z wersji na wersję jest coraz gorzej - w moim jest całkiem dobrze. Podobnie zresztą jak z rudą. Dlatego każdy powinien obejrzeć i sam zdecydować. Natomiast co do techniki - za te pieniądze nie dostaniesz u nikogo takiego napędu. Do tego jak wywalili diesla to w zasadzie są bezawaryjne.

Nie jestem fanem - po prostu miałem trochę aut i wracałem do Subaru. Bo mi się najlepiej nim jeździło. I tylko tyle. A na stricte premium mnie nie stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sdss napisał:

X1 i Q3 są dłuższe. 

Wymiar zewn to jedno a ergonomia wewn to drugie. Ateca jest naprawde obszerna w srodku. Mam 184cm, za mna jezdzi syn 191cm i nie ma problemu z miejscem na nogi.

W 3008, Tucsonie czy QQ bylo duzo ciasniej.

Co do X1 to znajomy ma i to nie bida wersje ale srodek dupy nie urywa, brak kilku systemow wspomagajacych ktore ja mam, miedzy zegarami malutki wyswietlacz mono, a kosztowal sporo wiecej niz moje. Tyle ze ma xdrive i nieco wiecej KM. U siebie duzo lepiej sie czuje, oczywiscie to moje subiektywne odczucie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, sdss napisał:

X1 i Q3 są dłuższe. 

X1, bo X2 już nie, budowane jest jak na BMW przystało - silnik wzdłużnie za przednią osią (prowadzenie, rozkład mas) co skutkuje mniejszą kabiną. W grupie VW pod maską wykorzystany jest każdy cm3 i inżynierowie zmagają się z problemami oddawania ciepła przy większych mocach. Ciasnota pogarsza przepływ powietrza pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Staram sie mu cos doradzic (namawiam po prostu na Jeepa :phi: )"

 

I takim oto sposobem wróciłeś do pierwszego postu.

 

Ja też przed podjęciem decyzji najeździłem się po salonach i wybór padł na Renegade (tylko mój budżet był duuużo niższy ) .Uważam ,że konkurencja w tej cenie jest w tyle - mówię tu o Renault i PSA , bo takie testowałem

Edytowane przez robert79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, robert79 napisał:

"Staram sie mu cos doradzic (namawiam po prostu na Jeepa :phi: )"

 

I takim oto sposobem wróciłeś do pierwszego postu.

 

On najbardziej najarany jest na Kia Sportage i Mazde CX-30, ale na ta druga trzeba jeszcze zaczekac miesiac zeby obadac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, czacha napisał:

Po tych wszystkich podrozach z kumplem w poszukiwaniu auta dla niego stwierdzam ze jedyne auto na ktore moglbym zmienic Renegade'a to inny Renegade .. albo Compass ktory dla mnie jest zbyt drogi ;) 

Mnie mocno ten Compass interesuje.

Stoi tego coś na placu do pomagania różnych wersji (z racji przebudowy omijam ten rejon ostatnio).

Dziś mnie telefonicznie Opel kusił jakaś dodatkowa zniżka na Grandlanda i tego drugiego, mniejszego co nawet nazwy nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Mnie mocno ten Compass interesuje.

Stoi tego coś na placu do pomagania różnych wersji (z racji przebudowy omijam ten rejon ostatnio).

Dziś mnie telefonicznie Opel kusił jakaś dodatkowa zniżka na Grandlanda i tego drugiego, mniejszego co nawet nazwy nie pamiętam.

Na stanie maja sporo. Zerknij na stock.jeep.pl jest w czym wybierac. Ja swojego Renegade kupilem w Lodzi bo byl taniej i w lepszej wersji, ale serwisuje tu na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Mnie mocno ten Compass interesuje.

Stoi tego coś na placu do pomagania różnych wersji (z racji przebudowy omijam ten rejon ostatnio).

Dziś mnie telefonicznie Opel kusił jakaś dodatkowa zniżka na Grandlanda i tego drugiego, mniejszego co nawet nazwy nie pamiętam.

Warto zajechać . Konkretni ludzie tam pracują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 13.08.2019 o 11:29, Harp napisał:

X1, bo X2 już nie, budowane jest jak na BMW przystało - silnik wzdłużnie za przednią osią (prowadzenie, rozkład mas) co skutkuje mniejszą kabiną. W grupie VW pod maską wykorzystany jest każdy cm3 i inżynierowie zmagają się z problemami oddawania ciepła przy większych mocach. Ciasnota pogarsza przepływ powietrza pod maską.

Nooo, paaanie, to parę lat przespałeś ;]

X1 pierwszej generacji było tak zbudowane jak napisałeś, ale obecna generacja jest dokładnie taka jak X2 - silnik poprzecznie, napęd na przód. 

 

Swoją drogą, X2 to super fajny samochód (X1 już nie - dla mnie jest porażką, mimo, że to bardzo podobne auta), tylko, żeby mieć przyzwoite wyposażenie, to trzeba wydać cennikowo około 200 kPLN, co już trochę wykracza poza budżet tego wątku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jfidelk napisał:

Nooo, paaanie, to parę lat przespałeś ;]

X1 pierwszej generacji było tak zbudowane jak napisałeś, ale obecna generacja jest dokładnie taka jak X2 - silnik poprzecznie, napęd na przód. 

 

Swoją drogą, X2 to super fajny samochód (X1 już nie - dla mnie jest porażką, mimo, że to bardzo podobne auta), tylko, żeby mieć przyzwoite wyposażenie, to trzeba wydać cennikowo około 200 kPLN, co już trochę wykracza poza budżet tego wątku 

X2 to troche taka kupa przez mocowanie pasow jest dla niskich ludzi tak umiejscowione, ze pas jest na szyi. Druga sprawa nie ma gdzie odlozyc smartfona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wujekcybul napisał:

X2 to troche taka kupa przez mocowanie pasow jest dla niskich ludzi tak umiejscowione, ze pas jest na szyi. Druga sprawa nie ma gdzie odlozyc smartfona. 

 

Nie zwróciłem uwagi na pasy - może dlatego, że mam bardzo którki tłów :hmm: Mi jest w nim bardzo wygodnie, w przeciwieństwie do X1 na przykład - zmiany były niewielkie, ale z mojego punktu widzenia kluczowe. Ogólnie, to uwielbiam jeździć tym samochodem. Gdyby nie cena, to bym chętnie sobie kupił :) 

Co do smartfona - ja na takie rzeczy uwagi nie zwracam - telefon podczas jazdy mam w kieszeni :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jfidelk napisał:

 

Nie zwróciłem uwagi na pasy - może dlatego, że mam bardzo którki tłów :hmm: Mi jest w nim bardzo wygodnie, w przeciwieństwie do X1 na przykład - zmiany były niewielkie, ale z mojego punktu widzenia kluczowe. Ogólnie, to uwielbiam jeździć tym samochodem. Gdyby nie cena, to bym chętnie sobie kupił :) 

Co do smartfona - ja na takie rzeczy uwagi nie zwracam - telefon podczas jazdy mam w kieszeni :bzik:

Schowki i przechowanie smartfona to pierwsze na co zwracam uwage. Inaczej nie da sie normalnie zyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czacha napisał:

Znajomy czeka na pojawienie sie Mazdy CX-30 i jesli nie podejdzie to bedzie Sportage Buisness +

 

A patrzył na Renault Koleosa? Porządny SUV, technicznie to Nissan X-trail, wypas potrafi się przez otwarte drzwi na ulicę wylewać a cena najdroższej wersji (initiale paris) to teraz 140k po rabatach. Jakby wziął wersję oczko niżej to się w 120k zmieści i będzie miał diesla, 4x4, automat, wielkie ekrany, ledy, sredy i inne bajery.

:ok:

 

Sam się zastanawiam czy Outlandera na takiego nie zamienić, bo wersja initiale paris w takiej cenie to wstyd nie wziąć.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Ryb napisał:

 

A patrzył na Renault Koleosa? Porządny SUV, technicznie to Nissan X-trail, wypas potrafi się przez otwarte drzwi na ulicę wylewać a cena najdroższej wersji (initiale paris) to teraz 140k po rabatach. Jakby wziął wersję oczko niżej to się w 120k zmieści i będzie miał diesla, 4x4, automat, wielkie ekrany, ledy, sredy i inne bajery.

:ok:

 

Sam się zastanawiam czy Outlandera na takiego nie zamienić, bo wersja initiale paris w takiej cenie to wstyd nie wziąć.

;]

Ja to się do Kia Sorento przymierzam. Chyba największy, silnik diesel 185KM, 4x4 skrzynia 8b hydraliczny automat. Nawet najbiedniejszy w zasadzie wszystko ma co potrzebuję. Cena 150 minus rabaty.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MarcG napisał:

Ja to się do Kia Sorento przymierzam. Chyba największy, silnik diesel 185KM, 4x4 skrzynia 8b hydraliczny automat. Nawet najbiedniejszy w zasadzie wszystko ma co potrzebuję. Cena 150 minus rabaty.

Sie tak mowi, ze niby ma wszystko czego potrzeba, ale jakos nie widze sie teraz w aucie bez np ACC i kilku innych asystentow. Poki ich nie mialem, nie wiedzialem jakie sa fajne i ze juz kazde nowe auto bedzie musialo je miec:)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.