posiadaczgruza Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 Witam Czytając o wszelakich płukankach dość często poruszany jest taki problem że płukanka wstępnie rospuszcza osady i potem nowy olej czernieje i szybko się niszczy. Tak sobie pomyślałem że gdyby na ostatni 500 km przed wymianą dolać do 5 litrów starego oleju powiedzmy 20ml ropy i 20ml nafty i 20ml benzyny i tak pojeździć ten te kilkaset km na tej miksturze. Silnika to nie powinno uszkodzić a jakiś tam delikatny efekt czyszczenia byłby na pewno odczuwalny.Co myślicie o tym. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 go for it ! 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 myślę, że czyszczące właściwości ropy, nafty i benzyny są tak niskie, że jedyne co, to odrobinę rozcieńczysz olej i zmniejszysz tym jego lepkość. Gdybym chciał płukać, to pewnie wlałbym część płukanki (np. połowę) i jeździł powiedzmy te 500km bez mocnego upalania auta. na youtube są filmiki pokazujące spadek ciśnienia po wlaniu płukanki i nie była to jakaś tragedia ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 Przeciez w oleju i tak masz od cholery ropy/benzyny, zwlaszcza jak jezdzisz po miescie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 52 minuty temu, posiadaczgruza napisał: Witam Czytając o wszelakich płukankach dość często poruszany jest taki problem że płukanka wstępnie rospuszcza osady i potem nowy olej czernieje i szybko się niszczy. Tak sobie pomyślałem że gdyby na ostatni 500 km przed wymianą dolać do 5 litrów starego oleju powiedzmy 20ml ropy i 20ml nafty i 20ml benzyny i tak pojeździć ten te kilkaset km na tej miksturze. Silnika to nie powinno uszkodzić a jakiś tam delikatny efekt czyszczenia byłby na pewno odczuwalny.Co myślicie o tym. Rozumiałem jak ludzie robili płukanki w Syrenkach, Maluchach, Kredensach i tego typu wynalazkach motoryzacji. Ale we współczesnych silnikach to jakaś ściema. Dla mnie pozostałość po motoryzacji rodem PRL w stylu podwozie chlapnąć mazidłem, wymienić olej po pierwszych 500 km, etc. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 9 minut temu, spad napisał: Rozumiałem jak ludzie robili płukanki w Syrenkach, Maluchach, Kredensach i tego typu wynalazkach motoryzacji. Ale we współczesnych silnikach to jakaś ściema. We współczesnych też stosuje się płukanki. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post sebaso Napisano 1 Sierpnia 2019 Popularny post Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 19 minut temu, spad napisał: Rozumiałem jak ludzie robili płukanki w Syrenkach, Maluchach, Kredensach i tego typu wynalazkach motoryzacji. Ale we współczesnych silnikach to jakaś ściema. Dla mnie pozostałość po motoryzacji rodem PRL w stylu podwozie chlapnąć mazidłem, wymienić olej po pierwszych 500 km, etc. Szczególnie w syrenie 1 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 2 godziny temu, spad napisał: wymienić olej po pierwszych 500 km, etc Proponuję popatrzeć: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 Proponuję popatrzeć: To teraz znajdź podobny film od profesora chrisa natapane Redmi5 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 Nie chce mi się... a w ogóle to mamy wolny kraj więc jazda na LL jest na własny rachunek/ryzyko Ja za 200/300 zeta wolę zmienić olej nieco wcześniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 35 minut temu, ccLot napisał: Nie chce mi się... a w ogóle to mamy wolny kraj więc jazda na LL jest na własny rachunek/ryzyko Ja za 200/300 zeta wolę zmienić olej nieco wcześniej. 550 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 W czym tyle kosztuje? No chyba że w aso jak rbh 300/400 zeta i olej po 100 zl/l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 20 minut temu, rwIcIk napisał: 550 sam możesz zmienić za 1/2 tej ceny (tzn poza aso) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 6 godzin temu, posiadaczgruza napisał: Witam Czytając o wszelakich płukankach dość często poruszany jest taki problem że płukanka wstępnie rospuszcza osady i potem nowy olej czernieje i szybko się niszczy. Tak sobie pomyślałem że gdyby na ostatni 500 km przed wymianą dolać do 5 litrów starego oleju powiedzmy 20ml ropy i 20ml nafty i 20ml benzyny i tak pojeździć ten te kilkaset km na tej miksturze. Silnika to nie powinno uszkodzić a jakiś tam delikatny efekt czyszczenia byłby na pewno odczuwalny.Co myślicie o tym. Myślę, że regularna/wcześniejsza wymiana oleju dobrej jakości powinna oczyścić silnik. Ja od dłuższego czasu stosuję oleje millersa i silnik w środku jest zadziwiająco czysty, olej np taki: http://www.millersoils.co.uk/products/0/595 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 2 godziny temu, ccLot napisał: Proponuję popatrzeć: Proponuję jednak nie patrzeć, bo zwyczajnie szkoda czasu. Materiały tego gościa mają się wyświetlać i zarabiać i to im się udaje. I w zasadzie nic więcej. Merytoryka żadna, wiedza kuleje, metodologia leży. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 21 minut temu, SorenLorenson napisał: sam możesz zmienić za 1/2 tej ceny (tzn poza aso) Wiem, ale pierwszą zmianę po 15 kkm wolałem zrobić w ASO. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 3 godziny temu, ccLot napisał: Proponuję popatrzeć: Film jest z dupy. Opilki w misce moga byc. Nie ma sie czym podniecac i co najwyzej skrocic interwal przy wymianie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 (edytowane) 3 godziny temu, ccLot napisał: Proponuję popatrzeć: Ciekawe ile jeszcze razy ten badziew pojawi się na różnych forach? Do tego wstawiający nie zastanawiają się dlaczego ta buma na gwarancji wjechała do niego... Edytowane 1 Sierpnia 2019 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2019 10 godzin temu, ccLot napisał: Nie chce mi się... a w ogóle to mamy wolny kraj więc jazda na LL jest na własny rachunek/ryzyko Ja za 200/300 zeta wolę zmienić olej nieco wcześniej. nie rozumiesz "profesor chris" zastosował rozne płukanki, daje to tyle ze przez chwile olej jest czystszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2019 9 godzin temu, SorenLorenson napisał: Myślę, że regularna/wcześniejsza wymiana oleju dobrej jakości powinna oczyścić silnik. Ja od dłuższego czasu stosuję oleje millersa i silnik w środku jest zadziwiająco czysty, olej np taki: http://www.millersoils.co.uk/products/0/595 Millersa stosuje również , ale już od jakiegoś czasu w kartach technicznych nie przedstawia wszystkich parametrów. Pytanie dlaczego. Teraz będę przechodził na Amsoil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2019 11 godzin temu, wujekcybul napisał: Film jest z dupy. Opilki w misce moga byc. Nie ma sie czym podniecac Miałem w Polonezie do miski przyczepiony spory magnes neodymowy. Po 100 tys. km od wewnątrz nie było w rym miejscu nawet zarysu magnesu, nie mówiąc o przyczepionych opiłkach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2019 17 godzin temu, sebaso napisał: Szczególnie w syrenie Nie znam się na budowie silników, ale takie pomysły jak płukanki kojarzą mi się z motoryzacją PRL-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2019 17 godzin temu, rwIcIk napisał: We współczesnych też stosuje się płukanki. Nigdy nie stosowałem, ojciec i rodzeństwo również, a wszędzie silniki kręcą po kilkaset tysięcy km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2019 26 minut temu, spad napisał: Nigdy nie stosowałem, ojciec i rodzeństwo również, a wszędzie silniki kręcą po kilkaset tysięcy km. Przejechać przejadą. Bo niby czemu mają nie przejechać. Jednak silnik z czasem traci trochę mocy. Choćby ze względu na spadek kompresji. A porządna płukanka może go przywrócić do stanu fabrycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2019 2 godziny temu, spad napisał: Nigdy nie stosowałem, ojciec i rodzeństwo również, a wszędzie silniki kręcą po kilkaset tysięcy km. ja też nie. Ale niektórzy stosują, nawet ASO i są do tego specjalne środki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2019 Ja tam jak te płukanki wole wymieniać częściej olej silnikowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2019 Wymieniam olej Elf 5W40 co 10kkm. Auto to Megane 1.6 Między wymianami dolewał około. 0.8l oleju. Po zastosowaniu płukanki auto nic nie bierze oleju. Zastosowałem jakaś płukankę 10 minut przed wymianą oleju. W chwili zalania płukanki auto miało przebieg 170kkm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel666 Napisano 19 Maja 2021 Udostępnij Napisano 19 Maja 2021 A jeszcze chciałem się podpytać płukanki TEC 2000 do wtrysków. Zieloną do silnika już zalałem . Czy ktoś z Was korzystał może z pomarańczowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2021 Udostępnij Napisano 21 Maja 2021 W dniu 1.08.2019 o 15:05, Qrak napisał: go for it ! Co może pójść nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 21 Maja 2021 Udostępnij Napisano 21 Maja 2021 W dniu 1.08.2019 o 15:53, spad napisał: Rozumiałem jak ludzie robili płukanki w Syrenkach, Maluchach, Kredensach i tego typu wynalazkach motoryzacji. Ale we współczesnych silnikach to jakaś ściema. Dla mnie pozostałość po motoryzacji rodem PRL w stylu podwozie chlapnąć mazidłem, wymienić olej po pierwszych 500 km, etc. Akurat wymiana oleju w nowym silniku oo 500 czy 1000km jest jak najbardziej uzasadniona. Kazdy nowy silnik sie dociera, czyli pierscienie, tloki, cylindry i panewki sie do siebie ukladaja. Z tego zawsze pojdzie troche opilków, ktore wyladuja w oleju i sobie beda krazyc po ukladzie. Filtr oleju moze je wuchwycic ale czy wszystkie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel666 Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 Jak cos to już zalałem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 W dniu 21.05.2021 o 20:26, Mihail napisał: Akurat wymiana oleju w nowym silniku oo 500 czy 1000km jest jak najbardziej uzasadniona. Kazdy nowy silnik sie dociera, czyli pierscienie, tloki, cylindry i panewki sie do siebie ukladaja. Z tego zawsze pojdzie troche opilków, ktore wyladuja w oleju i sobie beda krazyc po ukladzie. Filtr oleju moze je wuchwycic ale czy wszystkie? W misce beda na magnesie jak maja krazyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 1 godzinę temu, wujek napisał: W misce beda na magnesie jak maja krazyc? A to zależy czy dana miska jest wyposażona w magnetyczny korek spustowy 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 W dniu 19.05.2021 o 12:47, Pawel666 napisał: A jeszcze chciałem się podpytać płukanki TEC 2000 do wtrysków. Zieloną do silnika już zalałem . Czy ktoś z Was korzystał może z pomarańczowej? Nie za dużo o tym TEC'u na tym forum piszesz? Nie od dziś wiadomo że fora motoryzacyjne to raj dla merketingowców uprawiających marketing szeptany wszelakich dodatków do paliw/oleju 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 26 Maja 2021 Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 (edytowane) W dniu 24.05.2021 o 16:41, wujek napisał: W misce beda na magnesie jak maja krazyc? Ha ha ha, dobry dowcip. Ty myślisz,że magnesowy korek spustowy załatwia temat opiłków krązacych w oleju? Widziałem co najmniej tuzin silników z wyrysowanymi tulejami cylindrów od opiłków metalu. Korek magnesowy w tym czasie był czysty jak łza, aż sprawdzaliśmy czy jest namagnesowany i był. To wyłapuje losowe cząstki ale przeważnie wystarczy jeden cykl pracy pompy oleju, by załatwic silnik opiłkiem. Potem go korek może nawet złapać ale już będzie za późno. Edytowane 26 Maja 2021 przez Mihail 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 26 Maja 2021 Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 W dniu 24.05.2021 o 16:41, wujek napisał: W misce beda na magnesie jak maja krazyc? Nie wszystko złapiesz magnesem imo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 26 Maja 2021 Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 2 godziny temu, Mihail napisał: Ha ha ha, dobry dowcip. Ty myślisz,że magnesowy korek spustowy załatwia temat opiłków krązacych w oleju? No dobra, ale filtr oleju nie zatrzymuje takich opiłków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 26 Maja 2021 Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 2 godziny temu, Mihail napisał: Ha ha ha, dobry dowcip. Ty myślisz,że magnesowy korek spustowy załatwia temat opiłków krązacych w oleju? Widziałem co najmniej tuzin silników z wyrysowanymi tulejami cylindrów od opiłków metalu. Korek magnesowy w tym czasie był czysty jak łza, aż sprawdzaliśmy czy jest namagnesowany i był. To wyłapuje losowe cząstki ale przeważnie wystarczy jeden cykl pracy pompy oleju, by załatwic silnik opiłkiem. Potem go korek może nawet złapać ale już będzie za późno. To wszystkie nowe auta byłyby popsute przez opilki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Maja 2021 Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 22 minuty temu, pejus1982 napisał: No dobra, ale filtr oleju nie zatrzymuje takich opiłków? Pewnie chodzi o olej w misce olejowej, którym są rozbryzgiem smarowane tłoki od spodu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 27 Maja 2021 Udostępnij Napisano 27 Maja 2021 10 godzin temu, pejus1982 napisał: No dobra, ale filtr oleju nie zatrzymuje takich opiłków? Jeśli opiłek oderwie się w trakcie dłuzszej jazdy, to cały czas będzie krążył za sprawą pompy oleju i ciśnienia w układzie. Im dłużej będzie silnik pracował, tym większe ryzyko przytarcia czegoś. Jak zgasisz silnik, olej ścieknie do misy to w końcu go magnes korkowy wyłapie. Ale zanim się to stanie może narobić bigosu. Gdyby to było takie wspaniałe rozwiązanie to nie istniałyby silniki uszkodzone w ten sposób, za sprawą opiłków. Korek namagnesowany jest jedynie pewnym doraźnym rozwiązaniem, podobnie jak filtr oleju. Zanim dane zanieczyszczenie dotrze do filtra oleju może już narobić szkód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 27 Maja 2021 Udostępnij Napisano 27 Maja 2021 15 godzin temu, pejus1982 napisał: No dobra, ale filtr oleju nie zatrzymuje takich opiłków? zatrzymuje ale jak jest zalepiony to olej krąży z pominięciem filtra. Przy obecnych interwałach nie jest to wcale takie niemożliwe. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 30 Maja 2021 Udostępnij Napisano 30 Maja 2021 oleje to już mamy LL a czy filtry do oleju mamy też LL ?, jak się filtr zapcha to olej leci przelewem, sami mechanicy już twierdza ze wymiany oleju co 30tys. nie są dobre dla silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.