Skocz do zawartości

Kiedys poddalem taki pomysl na AK to mnie wysmiano...


wlad

Rekomendowane odpowiedzi

U siebie widzę kiedy wypala, bo wskaźnik spalania chwilowego nie schodzi do 0, gdy zdejmę nogę z gazu.

Ale i tak sobie z tego nic nie robię. Przerwę mu wypalanie, trudno. Na drugi dzień ponowi i dopali.

Trzeba tylko jeździć odcinki min. 20-30 km, by się zdążył zagrzać i wypalić.

Inna sprawa, że to wypalanie, to koszmarnie dużo większe zużycie paliwa.

Normalnie pali 6-7 l/100km. W czasie dopalania wychodzi z danej trasy nawet 9 8]

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda raczej jak rozwiązanie dla firmy, która nie "umie w DPFy". Znam dobrze Passata B6 2.0TDI '10, który w trasę jeździł 2 razy do roku, reszta przebiegu po Warszawie, doturlał się do prawie 200kkm bez żadnych problemów z DPFem. Tak samo mój Tiguan równie skutecznie wypala DPF w mieście jak i w trasie.

Jedyne co irytuje to to, że samochód nie jest na tyle inteligentny, żeby nie zaczynał wypalania kilka minut przed dojechaniem do celu 😀

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wlad napisał:

A Australijczykom nie do smiechu jednak.

Reczny przycisk DPF-u

Uwazam ze na logike to winien byc na desce jakis wskaznik/info/komunikat po przekroczeniu poziomu zapchania np 80-90%. Wowczas suchy DPF ma szanse podjac wypalanie jesli nastapia okreslone warunki. Ale przy takim poziomie jednoczesnie jest "zapas" ok 100-200km do wypalania wymuszonego przez komp.. Multijet ma max 105% i wlaczy wypalanie jesli nawet nie sa spelnione warunki(temp silnika, predkosc itp)

Tylko ze to nasza logika, a nie koncernow, ktore maja zarabiac na tym ,owym i czym sie da i to niemalo. Kowalski ma TYLKO placic bo sam wybral.

Dlatego  nauczylem sie zyc z DPF-em, mam  Interfejs wpiety BT, apke na tel i 1-2 x w miesiacu zerkne (1-2 minuty mi to zajmuje) by zylo mi sie lepiej. MJTD ma duzy zakres bezpieczenswta 80-104% czyli u mnie ok 200km i w tym czase albo pojade do tesciowej albo po prostu 10km  dalej mam do domu. Problemow zero.

Ale moglaby byc chociaz dioda  trwania procesu, tez nie w smak producentom. Kowalski ma przerwac wypalanie, skrocic zycie silnika , filtra itd.

Czas wyp;alanie u mnie to ok 10 minut, czysci do 12-16% od zawsze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mowa o Multijetach. Pierwsze Multijety np. Stilo z 2006 roku działały na sterowniku EDC16C39 CF4, który przygotowany został pod obsługę filtra DPF. W porównaniu ze sterownikiem EDC16 CF3 występującym w poprzednich generacjach diesli zniknął całkowicie wskaźnik poziomu oleju, który wyświetlał stosowną informację na desce rozdzielczej podczas uruchamiania silnika. Dlaczego? Można się tylko domyślać. Jak powszechnie wiadomo przybywanie oleju to stały punkt problemów z DPF.

To, że posiadacz auta nie jest informowany przez deskę rozdzielczą o poziomie zapełnienia filtra, procesie wypalania oraz nie ma specjalnie wpływu na rozpoczęcie tego procesu uważam za lekką beztroskę konstruktorów. Nie dziwota że ludzie DPFy nagminne wycinali zwłaszcza, że nikt ich diagnozować nie potrafił lub nie chciał. Zarabiali tzw. "tunerzy". Dopiero widmo kar za wycięty DPF stało się przyczynkiem do większej rozwagi przysłowiowego Kowalskiego podczas wyboru wersji silnikowej i jak grzyby po deszczy zaczęły wyrastać punkty regenerujące DPFy w sposób można powiedzieć profesjonalny. 

Akcję Australijczyków popieram, ale nie wydaje mi się aby coś takiego przeniosło się na rynek europejski. Mówi się przecież o wygaszaniu produkcji diesli. Podsumowując, fajna akcja tylko grubo za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, -mimx- napisał:

To wygląda raczej jak rozwiązanie dla firmy, która nie "umie w DPFy".

Może skośnoocy: "nie umią"? W służbowym X-Trail z 2.0dCi (czy to jeszcze skośnoocy?) mimo robienia 90% tras z dużymi prędkościami o na obrotach, po 100tys. zaczęły się regularne problemy. Kontrolka prawie bez przerwy, że zapchany. Wypalania stacjonarne w ASO. Wypalanie wymuszone na trasach na III-cim biegu a i tak problem ciągle powracał.

U ojca w 1.5dCi w Dusterze to samo chociaż ten to głównie po mieście turlany. Tylko przekroczył 100tys. i się zaczęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, bochumil napisał:

Akcję Australijczyków popieram, ale nie wydaje mi się aby coś takiego przeniosło się na rynek europejski. Mówi się przecież o wygaszaniu produkcji diesli. Podsumowując, fajna akcja tylko grubo za późno.

Diesle to nie tylko osobówki a w ciężarowych problem wydaje sie być bardziej wkurzający:hehe:

 

 

Edytowane przez volf6
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile to razy mnie wkurzało jak spieszyłem się do domu i po zjeździe z ekspresówki zaczęła się procedura wypalania. Masakra. Takie ręczne sterowanie super sprawa bo odpaliłbym sobie właśnie na tej drodze która jadę 10 minut. Idealne warunki na wypalanie..

W 159 jest wskaźnik doładowania turbiny i dzięki temu można zorientować się o rozpoczęciu wypalania.  Chociaż tyle na co nawet moja kobieta zwróci uwagę (chwilowe spalanie i trochę inny dźwięk z układu wydechowego pomija).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile to razy mnie wkurzało jak spieszyłem się do domu i po zjeździe z ekspresówki zaczęła się procedura wypalania. Masakra. Takie ręczne sterowanie super sprawa bo odpaliłbym sobie właśnie na tej drodze która jadę 10 minut. Idealne warunki na wypalanie..
W 159 jest wskaźnik doładowania turbiny i dzięki temu można zorientować się o rozpoczęciu wypalania.  Chociaż tyle na co nawet moja kobieta zwróci uwagę (chwilowe spalanie i trochę inny dźwięk z układu wydechowego pomija).
Zdaje się, że swego czasu istniał pewien temat na forum alfaholików, który poświęcony był urządzeniu wpinanemu w złącze obd2. Moduł dostępny był a dwóch wersjach Lite i Pro. Implementował on dodatkowe opcje w zegary deski rozdzielczej pozwalające monitorować stan DPF czyli poziom nasycenia filtra, ilość przejechanych km od czasu ostatniej regeneracji itd itp. Wersja PRO oferowała dodatkowe parametry jak np korekcje wtryskiwaczy. Moduł dostępny był dla wybranych modeli Alfa Romeo, w tym modelu 159. To prawdopodobnie to:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale wszystko powyższe sprowadza się do tego samego - wyeliminować problem braku informacji i kontroli nad wypalaniem. Z drugiej strony jak ktoś ma nowe auto to co go to obchodzi...

Ja jeszcze kasowałem licznik przebiegu dziennego i zawsze w okolicach 450-500km zaczynało się wypalanie. 

Teraz kobieta jeździ i nie kontroluje. Ma warunki dla diesla wiec olewam już temat. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, stig napisał:

No tak, ale wszystko powyższe sprowadza się do tego samego - wyeliminować problem braku informacji i kontroli nad wypalaniem. Z drugiej strony jak ktoś ma nowe auto to co go to obchodzi...

Ja jeszcze kasowałem licznik przebiegu dziennego i zawsze w okolicach 450-500km zaczynało się wypalanie. 

Teraz kobieta jeździ i nie kontroluje. Ma warunki dla diesla wiec olewam już temat. 

Ale nowe auto tez nie gwarantuje spokoju.Kolega z pracy ma Insignie z przebiegiem ponizej 40kkm.I regularnie ma problemy z wypalaniem-musi robic sobie nieplanowane wycieczki aby nie zapchac calkowicie filtra.Z jednej strony to w sumie jego wina-wiecej czasu spedza jezdzac na krotkich dystanach wiec okazji do wypalenia nie ma wielu.Z drugiej-czesto jezdzi trase GB-Slowacja wiec diesel u niego ma sens.Wiec w tym przypadku taki wlacznik mialby sens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wlad napisał:

Ale nowe auto tez nie gwarantuje spokoju.Kolega z pracy ma Insignie z przebiegiem ponizej 40kkm.I regularnie ma problemy z wypalaniem-musi robic sobie nieplanowane wycieczki aby nie zapchac calkowicie filtra.Z jednej strony to w sumie jego wina-wiecej czasu spedza jezdzac na krotkich dystanach wiec okazji do wypalenia nie ma wielu.Z drugiej-czesto jezdzi trase GB-Slowacja wiec diesel u niego ma sens.Wiec w tym przypadku taki wlacznik mialby sens...

 

Do Opla jest odpowiednia apka pod androida. Niech kolega kupi mini moduł BT/WIFI pod OBD2 taki który nie bierze prądu po wyłączeniu silnika (bodajże Vgate iCar Pro) i temat powinien ogarnąć. Chyba że problem leży gdzieś indziej...

 

 

Wersja lite do pobrania

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.insigniadpfgmail.opldpfmonitorfree&hl=pl

Edytowane przez bochumil
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika, że DPF najbardziej się dowala start silnika. 

Jazda płynna ... tu ważne jest z jaką prędkością, ale też ważna jest temperatura na zewnątrz. Tu winny jest EGR, czyli czy nam więcej spalin dorzuca, czy jedziemy na czystym powietrzu. 

Taki podgląd jak u mnie nie daje pełnej kontroli, ale przynajmniej wiem więcej. Z tego co widziałem dla silników VAG dla Volvo obecnie pokazuje dużo więcej ciekawych informacji. 

Mi zależało głownie na temperaturze. Niestety Volvo nie zamontowało tego wskaźnika i wielu producentów tak robi (Opel GTC).

Teraz mam wszystko na tacy:

- temperatura płynu chłodzącego

- temperatura oleju

- temperatura skrzyni biegów (automat) 

oraz inne temperatury z katalizatorów, DPF, paliwa, otoczenia, powietrza zasysanego .... 

Mam nawet jaki jest bieg zapięty bo przy D niestety nic nie jest pokazywane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Raku napisał:

oraz inne temperatury z katalizatorów, DPF, paliwa, otoczenia, powietrza zasysanego .... 

Mam nawet jaki jest bieg zapięty bo przy D niestety nic nie jest pokazywane. 

A na co potrzebna jest wiedza o zapietym biegu?

Pytam bo ja traktuje to zero-jedynkowo poprzez pryzmat obrotow.Albo obroty mi sie zgadzaja albo nie-nie interesuje mnie jaki jest bieg.I tak gdy jade pod gore i automat muli na 1200obr/min to recznie zbijam o 1-2  biegi nie patrzac co tam jest ,bo wazny dla mnie jest efekt podbicia obrotow.Podobnie jest z hamowaniem silnikiem-jesli obroty sa niskie to zbijam o 1 czy  2 biegi nie myslac o tym-i tak automat nie pozwoli na wsadzenie zbyt niskiego biegu:oki:

Naturalnie sa to skrajne przypadki-bo w 99% automat sam daje rady.

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, rwIcIk napisał:

U siebie widzę kiedy wypala, bo wskaźnik spalania chwilowego nie schodzi do 0, gdy zdejmę nogę z gazu.

Hm a ja chciałbym takie wymuszenie dopalania... - np wracam z kilkusetkilometrowej trasy i wiem że przez najbliższe 3 tygo nie wyjade poza miasto....  i 50 km przed domem nacikam przycisk i parkuje z czystym filtrem...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, delco napisał:

Hm a ja chciałbym takie wymuszenie dopalania... - np wracam z kilkusetkilometrowej trasy i wiem że przez najbliższe 3 tygo nie wyjade poza miasto....  i 50 km przed domem nacikam przycisk i parkuje z czystym filtrem...

Przydałby się wskaźnik poziomu zapchania i przycisk wymuszający wypalanie dpf :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, delco napisał:

Hm da sie to pogodzic?

On ma to auto 2 lata.Kupil z jakims symbolicznym przebiegiem.Do domu ma jakies 1600km w jedna strone-a jezdzi tak co 3 miesiace.Chyba sie da ale ja z matematyki nie jestem zbyt dobry:skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wlad napisał:

On ma to auto 2 lata.Kupil z jakims symbolicznym przebiegiem.Do domu ma jakies 1600km w jedna strone-a jezdzi tak co 3 miesiace.Chyba sie da ale ja z matematyki nie jestem zbyt dobry:skromny:

Ok - masz rację - słowo regularnie zostało przeze mnie nadinterpretowane i połączone z terminem czesto który tutaj nie wystapił -juz rozumiem...:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wlad napisał:

On ma to auto 2 lata.Kupil z jakims symbolicznym przebiegiem.Do domu ma jakies 1600km w jedna strone-a jezdzi tak co 3 miesiace.Chyba sie da ale ja z matematyki nie jestem zbyt dobry:skromny:

Jeśli tygodniami robi krótkie odcinki, to nie ma szans na wypalanie. Ja mam do pracy 20 km i zimą wypala na 2- 3 razy. Latem potrafi wypalić za 1 razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, delco napisał:

Ok - masz rację - słowo regularnie zostało przeze mnie nadinterpretowane i połączone z terminem czesto który tutaj nie wystapił -juz rozumiem...:ok:

Oczywiscie to  wina mojego myslenia-ja sam jezdze do PL raz na 2 lata wiec ktos jedzacy 4 razy w roku jest dla mnie wart slowa "czesto";]

Bardziej jednak chodzilo mi o to ze przy tak regularnej jezdzie roznica w spalaniu[6l ON vs 9l 1,8 benzyna] jest odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rwIcIk napisał:

Jeśli tygodniami robi krótkie odcinki, to nie ma szans na wypalanie. Ja mam do pracy 20 km i zimą wypala na 2- 3 razy. Latem potrafi wypalić za 1 razem.

Dlatego ja od dobrych kilku lat nawet nie spojrzalem na diesla-potrafie czasem przez 2 miesiace nie wyjechac poza miasto.Chociaz teraz ceny diesli potrafia strasznie korcic-przykladowo uzywany Touran diesel kosztuje 1/3 mniej niz benzyna.A jeszcze 5 lat temu bylo na odwrot:hehe: Nie mowiac o tym ze benzynowych jest jak na lekarstwo...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Raku napisał:

Z moich obserwacji wynika, że DPF najbardziej się dowala start silnika. 

 

DPF to taki sprawdzian sprawności silnika i jego podzespołów. Wystarczy że jeden element układanki się posypie i może być problem. Lejące wtryskiwacze, niesprawny przepływomierz, plująca olejem turbosprężarka, EGR, a nawet przepustnica sterowana elektrycznie... Jest w czym wybierać. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wlad napisał:

Dlatego ja od dobrych kilku lat nawet nie spojrzalem na diesla-potrafie czasem przez 2 miesiace nie wyjechac poza miasto.Chociaz teraz ceny diesli potrafia strasznie korcic-przykladowo uzywany Touran diesel kosztuje 1/3 mniej niz benzyna.A jeszcze 5 lat temu bylo na odwrot:hehe: Nie mowiac o tym ze benzynowych jest jak na lekarstwo...

Ja miałem zamiar kupić benzynę, ale chciałem koniecznie z automatem i wtedy dużo taniej wyszedł diesel.

Obecnie okazuje się, że ostatnio mniej jeżdżę. :hehe:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wlad napisał:

On ma to auto 2 lata.Kupil z jakims symbolicznym przebiegiem.Do domu ma jakies 1600km w jedna strone-a jezdzi tak co 3 miesiace.Chyba sie da ale ja z matematyki nie jestem zbyt dobry:skromny:

 

Jak przez dwa lata zrobił 40kkm, to po co mu diesel? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rwIcIk napisał:

Przydałby się wskaźnik poziomu zapchania i przycisk wymuszający wypalanie dpf :ok:

 

 

No niestety tak dobrze nie ma. Konstruktorzy przyjęli, że to komputer wie najlepiej kiedy uruchomić procedurę wypalania DPF. Np po wjeździe do garażu :) 

 

5 godzin temu, rwIcIk napisał:

To juz wymagałoby obliczeń wg stylu jazdy. A wskaźnik zapychania można szybko zrobić na podstawie różnicy ciśnień przed i za dpf.

 

Wskaźnik zapełnienia filtra sadzą już w sterowniku jest. Wystarczy przekazać go na deskę rozdzielczą. Tak przynajmniej jest w sterownikach Bosch. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jak przez dwa lata zrobił 40kkm, to po co mu diesel? 
Bo "od zawsze" jeździł nimi i ciężko mu się przestawić. Poza tym aspekt ekonomiczny - 3l mniejsze spalanie, dużo tańsze auto przy zakupie, mniejszy podatek drogowy...





Wysłane z mojego Nokia 3.1 Plus przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, że kangury mają rację. Jeździć samochodem z wpiętym breloczkiem OBD i kontrolować temperaturę filtra i robić przejażdżki, bo akurat zaczął wypalać? TO w końcu mam samochód, żeby jeździć tam gdzie ja chcę, czy tam, gdzie chce samochód? To już jest paranoja. Mają rację, że pozywają producenta, bo to nie jest normalna jazda.

Masz benzynę, to odpalasz, jedziesz i gasisz po dotarciu do celu. Mając diesla z DPF jedziesz, kontrolujesz parametry i jak zacznie się wypalanie, to jeździsz dalej, bo musi się skończyć proces.

A o LPG ludzie mówią, że jest uciążliwe, bo droższy przegląd i filtry trzeba zmieniać.

W tym kontekście przestają dziwić sytuacje na rynku wtórnym, gdzie goła Octavia 1.6 jest droższa od 1.9 czy 2.0 TDI.  Jak tak dalej pójdzie, to stare, poczciwe MPI będzie drożeć jak wino w piwniczce.

 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał:

 

No niestety tak dobrze nie ma. Konstruktorzy przyjęli, że to komputer wie najlepiej kiedy uruchomić procedurę wypalania DPF. Np po wjeździe do garażu :) 

 

 

Wskaźnik zapełnienia filtra sadzą już w sterowniku jest. Wystarczy przekazać go na deskę rozdzielczą. Tak przynajmniej jest w sterownikach Bosch. 

 

konktruktorzy raczej dobrze przyjęli. Myślę, że z 90% ludzi używających samochody nie wie co to dpf, a z tych 10% wiedzących niewielka część wie jak on działa i o co chodzi z tym wypalaniem. Reszta po prostu jeździ i jakieś kolejne dziwne wskaźniki, kontrolki czy pikadła będą tylko ludzi wkurzać i jak w jednym samochodzie coś takiego zobaczą na jeździe próbnej, to pójdą do konkurencji, która nie będzie im zawracać głowy takimi rzeczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, maro_t napisał:

 

konktruktorzy raczej dobrze przyjęli. Myślę, że z 90% ludzi używających samochody nie wie co to dpf, a z tych 10% wiedzących niewielka część wie jak on działa i o co chodzi z tym wypalaniem. Reszta po prostu jeździ i jakieś kolejne dziwne wskaźniki, kontrolki czy pikadła będą tylko ludzi wkurzać i jak w jednym samochodzie coś takiego zobaczą na jeździe próbnej, to pójdą do konkurencji, która nie będzie im zawracać głowy takimi rzeczami.

 

Raczej nie przewidywali problemów w okresie gwarancyjnym, bo tak z reguły to wygląda. Na poprawkę trzeba wziąć fakt, że auto jeździ nieco dłużej niż okres gwarancyjny i z tego powodu coś takiego jak monitor DPF powinien być dostępny z poziomu menu na desce rozdzielczej. Ewentualnie ASO powinno wgrać poprawkę do softu która taki monitoring DPF umożliwia. Byłoby to bardzo w porządku w stosunku do klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

 

konktruktorzy raczej dobrze przyjęli. Myślę, że z 90% ludzi używających samochody nie wie co to dpf, a z tych 10% wiedzących niewielka część wie jak on działa i o co chodzi z tym wypalaniem. Reszta po prostu jeździ i jakieś kolejne dziwne wskaźniki, kontrolki czy pikadła będą tylko ludzi wkurzać i jak w jednym samochodzie coś takiego zobaczą na jeździe próbnej, to pójdą do konkurencji, która nie będzie im zawracać głowy takimi rzeczami.

Zle myslisz.Przeciez ten przycisk bylby nie obligujacy do niczego-jesli nikt by go nie dotykal to DPF wypalalby sie automatycznie tak jak jest teraz.To tak jak z przyciskiem recyrkulacji powietrza w kabinie-kazde auto to ma a przykladowo ja nigdy w zyciu tego przycisku nie uzylem.Ale nigdy nie przyszlo mi na mysl-"nie kupie tego auta bo ma jakis do niczego mi nie potrzebny przycisk".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.08.2019 o 22:46, wlad napisał:

Zle myslisz.Przeciez ten przycisk bylby nie obligujacy do niczego-jesli nikt by go nie dotykal to DPF wypalalby sie automatycznie tak jak jest teraz.To tak jak z przyciskiem recyrkulacji powietrza w kabinie-kazde auto to ma a przykladowo ja nigdy w zyciu tego przycisku nie uzylem.Ale nigdy nie przyszlo mi na mysl-"nie kupie tego auta bo ma jakis do niczego mi nie potrzebny przycisk".

 

 

kiedyś były przyciski/wajchy do sterowania "ssaniem". Dziś już nikogo takie rzeczy nie obchodzą, samochód sam zarządza dawkami paliwa zależnie od temp. silnika. Tak samo ma zarządzać wypalaniem DPF. Ja rozumiem problem, ale moim zdaniem nie tędy droga. Nie umiemy zrobić silnika z filtrem dpf, który nie będzie uciążliwy dla użytkownika, więc zwalmy jeszcze wypalanie na użytkownika. Nie. To ma działać tak, że ja mogę w ogóle nie wiedzieć czy samochód ma dpf czy nie, mam jeździć i tyle. A producent ma go tak zaprojektować i wyprodukować żeby wypalał się, działał, nie powodował problemów i nie wymagał mojej uwagi. I tego trzeba wymagać, a nie jakichś przycisków jak do sterowania "ssaniem".

Moja Astra ma GPFa. Przejechałem 25 tys. km i nie zauważyłem jego obecności czy wypalania. I tak to ma działać, niezależnie czy diesel czy benzyna. I tego trzeba wymagać od producentów. Jak nie umieją zrobić silnika, który nie wymaga dodatkowych czarów, jazd na wypalanie, wymian oleju, bo go przybywa, to niech uczciwie powiedzą "nie umiemy zrobić diesla spełniającego najnowsze normy". ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.08.2019 o 16:30, Joki napisał:

Może skośnoocy: "nie umią"? W służbowym X-Trail z 2.0dCi (czy to jeszcze skośnoocy?) mimo robienia 90% tras z dużymi prędkościami o na obrotach, po 100tys. zaczęły się regularne problemy. Kontrolka prawie bez przerwy, że zapchany. Wypalania stacjonarne w ASO. Wypalanie wymuszone na trasach na III-cim biegu a i tak problem ciągle powracał.

U ojca w 1.5dCi w Dusterze to samo chociaż ten to głównie po mieście turlany. Tylko przekroczył 100tys. i się zaczęło.

 

Podobne historie miał w accordzie znajomy, jak wspomnianego accorda od niego odkupilem, zacząłem tankować paliwa premium i cały temat dpf zniknął. 

To samo w pasku b8 2.0tdi - miałem od nowości i jak lałem zwykłą ropę to co chwilę się wypalał i męczył, zacząłem lac premium ropę i zapomniałem jak tryb wypalania wygląda. 

Edytowane przez Vadero
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.08.2019 o 12:27, wlad napisał:

A Australijczykom nie do smiechu jednak.

Reczny przycisk DPF-u

 

Cytuj

Po co? Nie interesuj się, bo kociej mordy dostaniesz. A już przycisk do wymuszonego wypalania? Broń nas panie! Pozostawianie użytkownikowi możliwości decydowania o swoim samochodzie to jakiś koszmarny wymysł

 

Bardzo wysokich lotów artykuł :smirk:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.