Skocz do zawartości

Peugeot Boxer 2.0 163KM


Zbynek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Miał ktoś do czynienia z samochodem z tytułu? Jak wypada porównanie tego silnika z 2,3 130KM w Ducato lub 3.0 177KM?

W kręgu zainteresowań jest blaszak L4 z tym silnikiem, jazda cały czas w okolicach DMC (3400-3500kg), dużo autostrad, ale też krajówki i górskie drogi.

Wszelkie informacje mile widziane ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś się przyda... Iveco ale tam chyba te włoskie motory siedzą, 3,0 170KM w 7DMC sam motor nie do zabicia, pada elektronika/elektryka - pokłosie oszczędności, rozrząd na łańcuchu wymiana (przynajmniej my tak robimy) przy 380tyś, zużycie paliwa około 14 l/100km.

Silniki 2,3 mamy kilka od 130KM, 150 KM i 160KM bez Adblue, tu auta do 3,5DMC szału nie ma, miały być oszczędne ale nie są zużycie podobne jak w tym powyżej, łykają olej, sporo oleju ale te silniczki u nas łatwo nie mają, but cały czas.. no i jak dla mnie ten silnik nie ma mocy, "puchnie" pod każdą górkę, redukcje konieczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś się przyda... Iveco ale tam chyba te włoskie motory siedzą, 3,0 170KM w 7DMC sam motor nie do zabicia, pada elektronika/elektryka - pokłosie oszczędności, rozrząd na łańcuchu wymiana (przynajmniej my tak robimy) przy 380tyś, zużycie paliwa około 14 l/100km.
Silniki 2,3 mamy kilka od 130KM, 150 KM i 160KM bez Adblue, tu auta do 3,5DMC szału nie ma, miały być oszczędne ale nie są zużycie podobne jak w tym powyżej, łykają olej, sporo oleju ale te silniczki u nas łatwo nie mają, but cały czas.. no i jak dla mnie ten silnik nie ma mocy, "puchnie" pod każdą górkę, redukcje konieczne.
 
Właśnie o 3.0 są same dobre opinie, a 2.0 nie jest jeszcze aż tak sprawdzony...

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mamy te auta w robocie i sporo miałem okazję nimi jeździć. Trasa ok. 100km/h - 8-9l/100km, 120km/h - 10-11l/100km, autostrada to powyżej 12l, w zależności czy z wiatrem czy pod wiatr nawet do 14l. Głośne w cholera są :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy te auta w robocie i sporo miałem okazję nimi jeździć. Trasa ok. 100km/h - 8-9l/100km, 120km/h - 10-11l/100km, autostrada to powyżej 12l, w zależności czy z wiatrem czy pod wiatr nawet do 14l. Głośne w cholera są
 
Spalanie praktycznie takie samo jak u mnie (Ducato 2.3 130KM, blaszak zawsze załadowany 3300-3400kg). Myślałem że nowa generacja silników jest oszczędniejsza...
Miałeś okazję jeździć 3.0?

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
[mention=130228]Zbynek[/mention] 3.0 jedzie, reszta udaje, że jedzie.
Kolejny głos na 3.0... coś w tym musi być ;]
Chyba teraz jest jeszcze dobry moment żeby znaleźć niezajechaną używkę, za 2-3 lata może być z tym problem.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Peugeot Boxer 3,0 180 KM na szmacie latałem po górach i równinach. Głównie przeładowany i powiem że daje radę. Prędkość głównie 106-108 km/h i spalanie około 12 ltr. Na pusto to biega jak dobra osobówka. 

Ducato 2,3 130 KM blaszak latam tym po równym. Ładunek około 1,2 t. Jak jadę 80-90 km/h to spalanie rzędu 8-9 ltr. Jak zapieprzam 120-150 km/h to w okolicach 12 litrów. Pod górki widać że brakuje mu mocy. w porównaniu z 3,0 to jest różnica jednak.

Iveco 3,0 150 KM blaszak (maxi). Silnik ten co kiedyś w Ducato/Boxer/Jumper parametry spalania podobne. Przy wolnej jeździe nawet oszczędniejszy niż wyżej wspomniany Boxer. Różnica w mocy między 150 KM a 180 KM prawie niedostrzegalna. Tyle że na Iveco jak załadujesz 3t to tego po nim nie widać. Ale "krokodylki" o tym też wiedzą. 

Moim zdaniem 2,0 163 KM będzie podobne w jeździe jak 2,3 130 KM. Spodziewałbym się jednak krótszej żywotności silnika ze względu na większe wysilenie jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.10.2019 o 17:00, kevlar napisał:

 

Który silnik byś polecił do Ducato blaszaka który będzie cały czas jeździł doładowany praktycznie do 3500kg? Głównie autostrady, ale też góry. Młoda używka 3.0 180? a może 2,3 150 lub 180?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 27.10.2019 o 05:42, kevlar napisał:

3,0 180 KM

Dzięki. A wiesz jak tam sprawdza si automat? Wiem że to taka proteza dołożona do zwykłej skrzyni, więc zapewne jej trwałość jest taka sama jak manuala (tzn. niska), ale ciekawi mnie jakie są wrażenia z jazdy (jak duże są opóźnienia zmiany biegów, lag przy redukcjach itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co polecicie panowie do plandeki z kurnikiem?

Rocznik w okolicy 2010. Ducato 3 litrowe?

Jak będzie wyglądało spalanie? Powiedzmy że nie przekraczamy 110km/h.

Jazda po Polsce, czasem 2t na pace. 

Koniecznie plandeka i kurnik, zastanawiam się nad windą ale zabiera dużo ładowności.:hmm: 

Przydałoby mi się coś do lżejszych ładunków i stąd pomysł na auto do 3.5t dmc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Dnia 2.11.2019 o 18:24, swienty napisał:

A co polecicie panowie do plandeki z kurnikiem?

Rocznik w okolicy 2010. Ducato 3 litrowe?

Jak będzie wyglądało spalanie? Powiedzmy że nie przekraczamy 110km/h.

Jazda po Polsce, czasem 2t na pace. 

Koniecznie plandeka i kurnik, zastanawiam się nad windą ale zabiera dużo ładowności.:hmm: 

Przydałoby mi się coś do lżejszych ładunków i stąd pomysł na auto do 3.5t dmc.

 

W okolicy 2010. Zależy co już przeżyło. Jak pewne 300-400 tys. km to jeszcze polata w małych kosztach. Tylko weź takie znajdź (zwłaszcza z "kurnikiem")! 600 tys. to już "perełka". Osobiście nie dotykałbym się takich aut. Wiadomo że zrobiły już swoje . Możliwe że dwukrotnie... Należy liczyć się z wydatkami kupując takie auto. Wyeksploatowane są i tyle. Osobiście nie polecam. Chyba że wozić znicze na cmentarz albo owoce i warzywa na bazar. 

Przy 110 km/h (GPS-owych a nie licznikowych) spalanie będzie około 11-13 litrów w zależności od stylu jazdy, terenu itd... 

Wiadomo że im większa prędkość, większe wzniesienia, szybkość przyspieszania i wiele, wiele innych zdarzeń ma wpływ na spalanie.

Winda to dodatkowy ciężar. Warto zastanowić się nad tym do czego ma służyć pojazd. Na giełdzie będzie więcej ofert dla 3,5 t z windą niż bez ale tutaj kluczowa jest też ŁADOWNOŚĆ!!! Kary mogą się nie opłacać przy niekorzystnych okolicznościach. 

Lepiej wykorzystać odpowiednio duże auta. Małe to do szybkich zadań ale to pewnie też do czasu. Za kilka lat i tak będą powyżej 2,8 t na tacho latać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, kevlar napisał:

Na giełdzie będzie więcej ofert dla 3,5 t z windą niż bez ale tutaj kluczowa jest też ŁADOWNOŚĆ!!! Kary mogą się nie opłacać przy niekorzystnych okolicznościach. 

Lepiej wykorzystać odpowiednio duże auta.

 

Większe mam 2, i przydałoby mi się 1-2 mniejsze, jedno z windą drugie bez. :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.