Zbynek Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Cześć, Miał ktoś do czynienia z samochodem z tytułu? Jak wypada porównanie tego silnika z 2,3 130KM w Ducato lub 3.0 177KM? W kręgu zainteresowań jest blaszak L4 z tym silnikiem, jazda cały czas w okolicach DMC (3400-3500kg), dużo autostrad, ale też krajówki i górskie drogi. Wszelkie informacje mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ariibyd Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Może coś się przyda... Iveco ale tam chyba te włoskie motory siedzą, 3,0 170KM w 7DMC sam motor nie do zabicia, pada elektronika/elektryka - pokłosie oszczędności, rozrząd na łańcuchu wymiana (przynajmniej my tak robimy) przy 380tyś, zużycie paliwa około 14 l/100km. Silniki 2,3 mamy kilka od 130KM, 150 KM i 160KM bez Adblue, tu auta do 3,5DMC szału nie ma, miały być oszczędne ale nie są zużycie podobne jak w tym powyżej, łykają olej, sporo oleju ale te silniczki u nas łatwo nie mają, but cały czas.. no i jak dla mnie ten silnik nie ma mocy, "puchnie" pod każdą górkę, redukcje konieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 9 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2019 Może coś się przyda... Iveco ale tam chyba te włoskie motory siedzą, 3,0 170KM w 7DMC sam motor nie do zabicia, pada elektronika/elektryka - pokłosie oszczędności, rozrząd na łańcuchu wymiana (przynajmniej my tak robimy) przy 380tyś, zużycie paliwa około 14 l/100km. Silniki 2,3 mamy kilka od 130KM, 150 KM i 160KM bez Adblue, tu auta do 3,5DMC szału nie ma, miały być oszczędne ale nie są zużycie podobne jak w tym powyżej, łykają olej, sporo oleju ale te silniczki u nas łatwo nie mają, but cały czas.. no i jak dla mnie ten silnik nie ma mocy, "puchnie" pod każdą górkę, redukcje konieczne. Właśnie o 3.0 są same dobre opinie, a 2.0 nie jest jeszcze aż tak sprawdzony...Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 Mamy te auta w robocie i sporo miałem okazję nimi jeździć. Trasa ok. 100km/h - 8-9l/100km, 120km/h - 10-11l/100km, autostrada to powyżej 12l, w zależności czy z wiatrem czy pod wiatr nawet do 14l. Głośne w cholera są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 Aaaaaaaaa i skrzynie lecą na potęgę. powyżej 100000km to już chyba z 10 aut na serwis poleciało. Tylko takie co kierowcy jeźdżą jak swoją osobówką, czyli 140km/h i więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 24 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 Mamy te auta w robocie i sporo miałem okazję nimi jeździć. Trasa ok. 100km/h - 8-9l/100km, 120km/h - 10-11l/100km, autostrada to powyżej 12l, w zależności czy z wiatrem czy pod wiatr nawet do 14l. Głośne w cholera są Spalanie praktycznie takie samo jak u mnie (Ducato 2.3 130KM, blaszak zawsze załadowany 3300-3400kg). Myślałem że nowa generacja silników jest oszczędniejsza... Miałeś okazję jeździć 3.0?Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Dnia 24.08.2019 o 10:16, Zbynek napisał: Miałeś okazję jeździć 3.0? Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Niestety nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 17 Września 2019 Udostępnij Napisano 17 Września 2019 @Zbynek 3.0 jedzie, reszta udaje, że jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 29 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2019 [mention=130228]Zbynek[/mention] 3.0 jedzie, reszta udaje, że jedzie.Kolejny głos na 3.0... coś w tym musi być Chyba teraz jest jeszcze dobry moment żeby znaleźć niezajechaną używkę, za 2-3 lata może być z tym problem.Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar Napisano 14 Października 2019 Udostępnij Napisano 14 Października 2019 Peugeot Boxer 3,0 180 KM na szmacie latałem po górach i równinach. Głównie przeładowany i powiem że daje radę. Prędkość głównie 106-108 km/h i spalanie około 12 ltr. Na pusto to biega jak dobra osobówka. Ducato 2,3 130 KM blaszak latam tym po równym. Ładunek około 1,2 t. Jak jadę 80-90 km/h to spalanie rzędu 8-9 ltr. Jak zapieprzam 120-150 km/h to w okolicach 12 litrów. Pod górki widać że brakuje mu mocy. w porównaniu z 3,0 to jest różnica jednak. Iveco 3,0 150 KM blaszak (maxi). Silnik ten co kiedyś w Ducato/Boxer/Jumper parametry spalania podobne. Przy wolnej jeździe nawet oszczędniejszy niż wyżej wspomniany Boxer. Różnica w mocy między 150 KM a 180 KM prawie niedostrzegalna. Tyle że na Iveco jak załadujesz 3t to tego po nim nie widać. Ale "krokodylki" o tym też wiedzą. Moim zdaniem 2,0 163 KM będzie podobne w jeździe jak 2,3 130 KM. Spodziewałbym się jednak krótszej żywotności silnika ze względu na większe wysilenie jednostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 17 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2019 Dnia 14.10.2019 o 17:00, kevlar napisał: Który silnik byś polecił do Ducato blaszaka który będzie cały czas jeździł doładowany praktycznie do 3500kg? Głównie autostrady, ale też góry. Młoda używka 3.0 180? a może 2,3 150 lub 180? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar Napisano 27 Października 2019 Udostępnij Napisano 27 Października 2019 3,0 180 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 30 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2019 Dnia 27.10.2019 o 05:42, kevlar napisał: 3,0 180 KM Dzięki. A wiesz jak tam sprawdza si automat? Wiem że to taka proteza dołożona do zwykłej skrzyni, więc zapewne jej trwałość jest taka sama jak manuala (tzn. niska), ale ciekawi mnie jakie są wrażenia z jazdy (jak duże są opóźnienia zmiany biegów, lag przy redukcjach itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar Napisano 1 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2019 Nie jeździłem z automatem więc nie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 1 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2019 Nie jeździłem z automatem więc nie pomogę.Ok, dzięki.Taptaraptap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 A co polecicie panowie do plandeki z kurnikiem? Rocznik w okolicy 2010. Ducato 3 litrowe? Jak będzie wyglądało spalanie? Powiedzmy że nie przekraczamy 110km/h. Jazda po Polsce, czasem 2t na pace. Koniecznie plandeka i kurnik, zastanawiam się nad windą ale zabiera dużo ładowności. Przydałoby mi się coś do lżejszych ładunków i stąd pomysł na auto do 3.5t dmc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 11 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2019 Winda to realnie ok. 600 kg ładowności. Jak ma jeździć bez większego wysiłku to tylko 3.0. Najnowszy Hi-Matic bardzo ładnie się zbiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar Napisano 19 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2019 Dnia 2.11.2019 o 18:24, swienty napisał: A co polecicie panowie do plandeki z kurnikiem? Rocznik w okolicy 2010. Ducato 3 litrowe? Jak będzie wyglądało spalanie? Powiedzmy że nie przekraczamy 110km/h. Jazda po Polsce, czasem 2t na pace. Koniecznie plandeka i kurnik, zastanawiam się nad windą ale zabiera dużo ładowności. Przydałoby mi się coś do lżejszych ładunków i stąd pomysł na auto do 3.5t dmc. W okolicy 2010. Zależy co już przeżyło. Jak pewne 300-400 tys. km to jeszcze polata w małych kosztach. Tylko weź takie znajdź (zwłaszcza z "kurnikiem")! 600 tys. to już "perełka". Osobiście nie dotykałbym się takich aut. Wiadomo że zrobiły już swoje . Możliwe że dwukrotnie... Należy liczyć się z wydatkami kupując takie auto. Wyeksploatowane są i tyle. Osobiście nie polecam. Chyba że wozić znicze na cmentarz albo owoce i warzywa na bazar. Przy 110 km/h (GPS-owych a nie licznikowych) spalanie będzie około 11-13 litrów w zależności od stylu jazdy, terenu itd... Wiadomo że im większa prędkość, większe wzniesienia, szybkość przyspieszania i wiele, wiele innych zdarzeń ma wpływ na spalanie. Winda to dodatkowy ciężar. Warto zastanowić się nad tym do czego ma służyć pojazd. Na giełdzie będzie więcej ofert dla 3,5 t z windą niż bez ale tutaj kluczowa jest też ŁADOWNOŚĆ!!! Kary mogą się nie opłacać przy niekorzystnych okolicznościach. Lepiej wykorzystać odpowiednio duże auta. Małe to do szybkich zadań ale to pewnie też do czasu. Za kilka lat i tak będą powyżej 2,8 t na tacho latać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 19 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2019 14 minut temu, kevlar napisał: Na giełdzie będzie więcej ofert dla 3,5 t z windą niż bez ale tutaj kluczowa jest też ŁADOWNOŚĆ!!! Kary mogą się nie opłacać przy niekorzystnych okolicznościach. Lepiej wykorzystać odpowiednio duże auta. Większe mam 2, i przydałoby mi się 1-2 mniejsze, jedno z windą drugie bez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 16 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2019 Po przestudiowaniu internetu i zgodnie z Waszymi radami wybór padł na Jumpera 3.0 w wersji 180KM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 23 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2019 Dnia 16.12.2019 o 21:40, Zbynek napisał: Po przestudiowaniu internetu i zgodnie z Waszymi radami wybór padł na Jumpera 3.0 w wersji 180KM U mnie na Iveco 2.3 136KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar Napisano 24 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2019 19 godzin temu, swienty napisał: U mnie na Iveco 2.3 136KM Z kontenerem czy furgon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 24 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2019 57 minut temu, kevlar napisał: Z kontenerem czy furgon. Rama z plandeką i windą. Wiem że to słabe połączeni, ale jak zrobi dobry obrót to dokupię drugiego tyle że 3.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.